پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۸۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
فوري:
فرماندار کازرون با حضور در جلسه کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست هشدار داد که اگر گزارش ارزیابی طرح جاده سازی در پریشان توسط مسئولان این کمیته تایید نشود مانع از همکاری ادارات شهرستانی با سازمان محیط زیست برای پیشبرد طرح بین المللی حفاظت از تالاب ها خواهد شد.

سید علی اکبر کاظمینی، محقق زیست شناسی و دبیر موسسه 13 فرودین (دوستداران محیط زیست) شهرستان کازرون که به منظور اعتراض به عملیات جاده سازی در تالاب پریشان به نمایندگی از گروه‌های زیست محیطی شهرستان کازرون در سازمان محیط زیست حاضر شده بود، در گفتگو با سبزپرس گفت: امروز جلسه رسیدگی به گزارش ارزیابی جاده پریشان که از سوی مشاور طرح ارائه شده بود، برگزار شد و به نظر می رسد کمیته ارزیابی هم با ساخت این جاده موافقت کرده است.

    وی افزود: البته سازمان محیط زیست پیشتر با ساخت این جاده موافقت کرده بود و گفته بود که بخشی از مسیر باید با ساخت تونل همراه باشد تا مانع خاکریزی در دریاچه شود که مشاور نیز امروز گزارش این طرح را ارائه کرد.

    این کارشناس افزود: قرار شده 4.7 کیلومتر جاده در شمال دریاچه پریشان ساخته شود که به دلیل فاصله نزدیک کوه با تالاب حدود 400 متر از این جاده به صورت تونل است اما مابقی جاده در حریم تالاب و با خاکریزی در تالاب همراه خواهد بود .

دبیر موسسه 13 فروردین: جاده پریشان به جای توجیه اقتصادی و زیست محیطی فقط توجیه امنیتی دارد!

    وی افزود: من درجلسه ارزیابی حضور داشتم و بسیار متاسفم که این جلسه به جای آنکه یک جلسه فنی و کارشناسی برای بررسی ارزیابی طرح باشد ، جلسه ای با حضور افراد غیر فنی و سیاسی از مسئولان منطقه بود و آنها نیز سعی داشتند حال که ساخت این جاده توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی ندارد ، مسائل امنیتی را به عنوان توجیه طرح خود مطرح کنند .

    کاظمینی خاطر نشان کرد: در گزارش ارزیابی طرح اشاره شده که 20 هزار نفر از این جاده منتفع خواهند شد در حالی که ما با مشخص کردن تمامی روستاهای منطقه و کار میدانی و اندازه گیری مسیر طرح متوجه شدیم که تنها جمعیتی بالغ بر 3000 نفر از این جاده منتفع خواهند شد درحالی که همین امروز نیز برای این افراد جاده وجود دارد ولی تنها برای اینکه مسیر مورد نظر این روستاها به کازرون نزدیک تر شود جاده جدید در حال ساخت است.

    وی افزود: اگر جاده جدید ساخته شود روستای سی سختی 2 کیلومتر، روستای عرب گاومیش 4.5 کیلومتر و روستای قلات نیلو نیز 8 کیلومتر به شهر نزدیک تر خواهند شد . همچنین روستاهای ده پاگا و هلاک نیز هر کدام به ترتیب 11 کیلومتر و 14 کیلومتر به شهر نزدیک تر خواهند شد و تنها روستای پریشان با 89 نفر جمعیت است که نهایتا 25 کیلومتر به شهر نزدیک تر خواهد شد. در حالی که مشاوران ارزیاب مدعی بودند جاده جدید این روستا را تا 40 کیلومتر به شهر نزدیک تر می کند.

    وی خاطر نشان کرد: دو سال پیش که جاده سازی را در تالاب شروع کردند با همین اقدامات غیر کارشناسی شان و خاکریزی در دریاچه دو تا از چشمه های شمال دریاچه را کور کرده و امروز این چشمه ها خشک شدند و حال اگر قرار باشد ساخت جاده دوباره از سر گرفته شود حتی اگر تونل هم ساخته شود باز هم تاثیری در حفظ منابع تامین آب دریاچه که چشمه ها هستند نخواهند داشت . چون تمامی چشمه های تامین آب دریاچه درهمین نقطه شمالی تالاب قرار دارد که احتمال خشک شدن تمامی آنها وجود دارد. دراین صورت تالاب پریشان که همین الان هم در معرض نابودی و خشک شدن کامل قرار دارد  به طور کل از بین می رود .

    وی افزود: بکرترین و دست نخورده ترین قسمت تالاب همین نقطه ای است که قرار است جاده سازی شود درحالی که زیستگاه بسیاری از آبزیان و پستانداران و خزندگان و حتی دوزیستان است و از پوشش گیاهی واقعا خوبی هم برخوردار است ولی همه اینها با جاده سازی از بین می روند.

با وجود آزاد راه شیراز-بوشهر دیگر نیازی به ساخت این جاده نیست

    این کارشناس خاطر نشان کرد: تا دو سال دیگر آزاد راه بوشهر- شیراز در شرق تالاب پریشان به بهره برداری می رسد و راه دسترسی به شیراز که مرکز استان است باز می شود بنابراین دیگر چه دلیلی  دارد که میلیاردها تومان بودجه بیت المال صرف ساخت یک جاده غیر ضروری کنند چه چیزی عاید شان شود؟

    وی افزود: منطقه پریشان حد فاصل بین دو ناحیه خلیج عمانی و ایرانوتورانی است و به همین دلیل از تنوع زیستی خوبی برخوردار است اما به دلیل واقع شدن در منطقه خشک و نیمه خشک اگر از بین رود دیگر به هیچ طریقی نمی توان دریاچه را احیا کرد و یا مشابه آن را در جنوب ایران ساخت پس چرا سازمان محیط زیست با ساخت این جاده موافقت کرده است.

    تالاب بین المللی پریشان از سال 1354 به عنوان ذخیره گاه بیوسفری در فهرست تالاب های بین المللی جهان قرار گرفت. این منطقه اکنون چند سالی است که به همراه دریاچه ارومیه تحت حمایت پروژه حفاظت از تالابهای ایران قرار گرفته و از سوی سازمان ملل متحد حمایت می شود با این وجود هر دوی این تالاب ها به دلیل سوءمدیریت با نابودی دست و پنجه نرم می کنند.

درپی خبر موافقت مشروط دفتر ارزیابی با عبور جاده از پریشان سرپرست دفتر زیستگاهها: اصرار ما بر اعلام مسیر جایگزین است
 
در حالی که کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مشروط با اجرای طرح عبور جاده از تالاب پریشان موافقت کرده سرپرست دفتر زیستگاهها در پاسخ به اینکه نظر معاونت محیط طبیعی درباره این طرح چه بوده گفت: ما نظرات کارشناسی معاونت طبیعی را به کمیته ارزیابی فرستادیم.

فرید در گفت و گو با سبزپرس گفت: پیش از این با ساخت این جاده موافقت شده بود. اما ما بر لزوم ارزیابی دوباره روی منابع آبی این طرح و مسیر جایگزین اصرار داشتیم.

    او با اشاره به اینکه هنوز به ما اعلام نشده که با ساخت این جاده موافقت شده است، گفت: ما از مشاور خواسته ایم تا به جای مسیر اولیه یک راه دیگر را اعلام کند.

در عین حال کارشناس مسئول تالابها در معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با سبزپرس گفت: مطمئنا احداث جاده تالاب را از بین خواهد برد. باقرزاده کریمی در پاسخ به اینکه چرا شما به عنوان کارشناس این حوزه مخالفت خود را اعلام نکردید گفت: آقای دلاور  نجفی، معاون وقت سازمان محیط زیست  زمانی که به منطقه رفته بودند با ساخت جاده بنابر شرایطی اعلام موافقت کردند و ما در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتیم.

     او در پاسخ به اینکه آیا با شرط و شروط می توان جاده ای ساخت که پریشان را تخریب نکند، گفت: این کار فایده ای ندارد و با خاکریزی داخل تالاب در نهایت تالاب از بین خواهد رفت.

از سوی دیگر شنیده ها حاکیست به جز  دلاور نجفی، علی نظری دوست، رییس پروژه حفاظت از تالاب ها نیز با این طرح موافق بوده است.اما تماس های سبزپرس با وی بی نتیجه باقی ماند.

طرح حفاظت از تالابها که چند سالی است در سازمان محیط زیست با محوریت دریاچه ارومیه و پریشان تحت مدیریت علی نظری دوست در دست اجراست در حالی ادامه دارد که این دو تالاب بین المللی در بدترین وضعیت قرار دارند.
 
اظهارات فرماندار کازرون در جلسه کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست: اگر جاده سازی در پریشان تایید نشود با طرح حفاظت از تالاب ها همکاری نمی کنیم
 
فرماندار کازرون با حضور در جلسه کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست هشدار داد که اگر گزارش ارزیابی طرح جاده سازی در پریشان توسط مسئولان این کمیته تایید نشود مانع از همکاری ادارات شهرستانی با سازمان محیط زیست برای پیشبرد طرح بین المللی حفاظت از تالاب ها خواهد شد .

سید علی اکبر کاظمینی، محقق زیست شناسی و دبیر موسسه دوستداران طبیعت کازرون که در این جلسه حضور داشته در گفتگو با سبزپرس با اعلام این مطلب گفت: اصلا چه کسی چارت کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست را تعیین می کند. مگر نباید بخشی از اعضای این کمیته اساتید دانشگاهی باشند تا طرح ها را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهند. اما دیروز نه تنها خبری از حتی یک استاد دانشگاه در این جلسه نبود بلکه حضور مسئولان سیاسی و محلی شهرستان کازرون در این جلسه حیرت آور بود .

    وی افزود: کاووس رییسی فرماندار کازرون، دهقان ناصر آبادی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی ، مهندس فدایی معاون اداره کل راه و ترابری استان فارس تنها بخشی از افراد حاضر در این جلسه بودند که در کنار دو تن از مشاوران ارزیاب طرح به شدت از جاده سازی در تالاب دفاع می کردند. فرماندار کازرون در حضور جمع تلویحا گفت که اگر این طرح رای نیاورد با طرح حفاظت از تالاب های سازمان همکار ی نمی کند . حتی در بین نمایندگان محیط زیست هم افرادی بودند که از این طرح دفاع می کردند و تنها یکی دو نفر از قسمت محیط طبیعی سازمان بودند که به نفع دریاچه پریشان نظر میدادند.

    کاظمینی گفت: جاده پریشان هیچ توجیه اقتصادی، زیست محیطی و حتی اجتماعی ندارد و انگار آقایان هم که می دانستند این طرح هیچ توجیه فنی ندارد، فقط به توجیه امنیتی این طرح اشاره می کردند در حالی که اصلا این طور نیست، چون تاکنون هیچ کس از ساکنان این چند روستا اعتراضی به نبود جاده دسترسی نزدیک تر به کازرون نداشتند چون جاده دیکری موجود است و میتوان نقایص فنی آن را برطرف کرد.

    دبیر موسسه دوستداران طبیعت کازرون افزود: مایه تاسف است که حتی وقتی که من در این جلسه با دلایل کارشناسی به مخالفت با طرح پرداختم و مستنداتم را ارائه کردم معاون مدیر کل راه و ترابری استان فارس به من هشدار داد که اگر جوامع محلی بفهمند که اینجا چه کسی با این جاده مخالفت کرده ، خودشان می دانند که با شما چکار کنند!

    وی ادامه داد: اما من هیچ ترسی از این سخنان ندارم و این دفعه اولی نیست که برای دفاع از پریشان تهدید شدم چون من نه زمین دارم و نه نگران منافع خودم هستم. من یک گیاه شناس هستم و منافع نسل های بعدی که دیگر پریشان را نخواهند دید برایم مهمتر از یک جاده غیر ضروری است.

    کاظمینی خاظر نشان کرد: با روندی که من دیروز در این کمیته دیدم عده ای با سیاسی کاری و سوء استفاده از موقعیت شان در تلاش بودند تا کار خودشان را از پیش ببرند، و اصلا جایی برای یک جلسه علمی کارشناسی نبود بنابراین باید منتظر باشید تا خسارت جبران ناپذیر آتش تاییدیه کمیته ارزیابی سازمان بر دامان نسل امروز و آیندگان فرو ریزد و این جاده ساخته شود .

دلاور نجفی، معاون وقت سازمان محیط زیست با ساخت جاده در پریشان موافقت کرد

    دبیر موسسه دوستداران طبیعت کازرون همچنین یادآور شد: متاسفانه آقای دکتر نجفی، معاون وقت سازمان محیط زیست سال گذشته بدون هیچ توجهی به مسائل اکولوژِیکی تالاب با ساخت این جاده موافقت کرد و بعد قرار شد این طرح ارزیابی شود و حالا نوبت دفتر ارزیابی است که مجوز نهایی را برای تخریب تالاب صادر کند.  

وی افزود: متاسفانه بیشتر صدماتی که محیط زیست ما از گذشته تا امروز دیده ، متوجه مدیران وارداتی به سازمان بوده که محیط زیست را با دادن مجوز های غیر کارشناسی و از روی سلایق شخصی نابود کردند و ایشان نیز یکی از همان مدیران وارداتی بودند.

    تالاب پریشان هم اکنون یکی از دو تالاب رو به نابودی ایران است که از سوی سازمان ملل متحد و با بودجه چند میلیون دلاری قرار است توسط سازمان محیط زیست حفظ شود اما دو سال قبل جاده سازان شمال این تالاب را با صدها لاک پشت و پرنده به آتش کشیدند تا مسیر برای راهسازی باز شود. این اقدام در همان زمان با واکنش تند دادستان وقت کل کشور مواجه شد.  

 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
چقدر ما بدبختیم.
از یه طرف نابودی دریاچه پریشان و از طرفی در بن بست قرار گرفتن دوباره شهرمان.درواقع اگر کازرون دوباره در بن بست قرار بگیره،کازرون هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.
من توی تیزهوشان بوشهر درس می خوانم.
چند وقت پیش معلم جغرافیامون گفت با این راهی که برای کازرون کشیدن، بدون شک کازرون طی 10 سال آینده یکی از مهمترین شهرهای ایران خواهد شد.اما با این آزادراه جدید کازرون برای همیشه محروم خواهد ماند.
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
سلام
از ماست که بر ماست. آن دوستانی که دیروز گل کاشتند امروز بیایند و گلابش را بگیرند. آن دندانپزشک و مهندس کجایند که امروز پاسخ مردم را بدهند. آنگاه که بر منقار کوتوله ها آواز پیروزی سر می دادند غافل از امروز بودند. آدمهاییکه حاضرند به خاطر چند صباحی لذت دنیوی و ارضای تمایل مادی و حیوانی، عمری مردم را به خاک سیاه بنشانند. متاسفانه کوتوله های پاشنه بلند و نمره موقت چنان مست قدرت شده اند که برای نگهداشت آن دست به هر کاری می زنند.
برای شهر و دیارم متاسفم
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
مبارک شما و دوستانتان در فرمانداری و دولت دهم باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
چرا همیشه باید نظر اقایونی باشه که هیچکس نمیشناستشون و اصل نمیدونن کازرون کجاست تایید بشه؟؟؟؟1بارم بیایید و اجازه بدید مردم برا 1چیز تصمیم بگیرند.
اگه این شهر مال مردم کازرونه و دریاچه هم مال کازرونه پس باید مردم کازرون دربارش تصمیم بگیرند که من اینجا به عنوان 1کازرونی 100% با این طرح مخالفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
اقای فرماندار جدا از شما درخواست داریم که جلوی این کارو بگیرید و نزارید تالاب پریشان واقعا نابود بشه.مطما باشید اگر این کار انجام بشه مردم کازرون هیچ وقت شمارو نمیبخشند وشاید بدترین خاطره رو با این کار تو ذهن مردم بزارید.از همین جا از همه مردم و مسئولینمیخوام که برای حفظ پریشان کوشا باشند
بهزاد ریاضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
0
0
زمانی فرا می رسه که دوبرابر بودجه هایی که امروز صرف راه سازی می شه هزینه می شه برای برچیدن این جاده ها ..... باور کنید چندان دور نیست .. آخه عقل سلیم کجاست ؟؟ چرا اینقدر ما به اقلیم و جغرافیا بی تفاوت هستیم ؟ یک جایی که هزاران سال به یه صورت بوده و به حیات ادامه داده چرا ما می خوایم تو پنج سال دگرگونش کنیم ؟
چرا این تصور می شه که اگه بیایم همه جا رو با جاده به هم وصل کنیم پیشرفت حاصل می شه ؟ به چه قیمتی ؟؟
مگه خود کازرون 100 سال پیش در بن بست کامل بسر نمی برده ؟ پس چطور گندم استان فارس رو تامین می کرده ؟ امروز مشکلاتش علی رقم پیشرفت توسعه و تکنولوژی چرا صد برابر شده ؟ و چرا اون مردم با اون همه مشکلات آسایش بیشتری داشته اند و هرچی ساخته می شده دویست سال سرویس می داده به مردم ؟؟ برعکس حالا که هیچ تضمینی نیست که یک پروژه بیست سال سرویس بده

جواب فقط یک چیزه : مردم به جغرافیا و محیط زیست خودشون آشنا بودن ، رام محیط زیست بودن و سعی نمی کردن که محیط زیست رو رام خودشون کنن چون تاریخ نشون داده رام نشدنیه .. کشاورزها الان مشکل آب دارن با اینهمه دانایی !!! یا اون موقع با اون شرایط مشکل ابشون بیشتر بود ؟؟؟؟
دوتا مهندس با پنج سال درس خواندن میان یک سنت هزارساله رو کنار می زنن و می گن آقا قدیمیا بی سواد بودن بیایین از این به بعد اینجوری کار کنیم ... اینم نتیجه اش !

دوستان عزیز یکمی تاریخ بخونید ، یکمی نقشه هوایی شهرتون رو با دقت نگاه کنید .. درک کنید سرزمین یعنی چی اقلیم یعنی چی جغرافیا یعنی چی
یکمی تاریخ بخونید فکر کنید این شهر در روزهای اوجش چطور اداره می شده ؟؟ و توجه به طبیعت در اون روزها چقدر بوده ؟
علي بحراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
0
0
با سلام
معمولا با ديدن عنوان حكومت جمهوري اسلامي اولين چيزي كه در ذهن متبلور مي‌شود، انتظار حركت مديران و مسئولان مبتني بر جمهوريت و اسلاميت است. مبناي جمهوريت بر منافع و خواست حداكثري با پشتوانه‌هاي عقلي و علمي است و مبناي اسلاميت شرع مقدس و احكام و رضايت الهي و سنت قرآن و پيامبر و اهل بيت است. در اين نمونه و نمونه‌هاي ديگر نه رنگ و اثري از جمهوريت ديده مي‌شود و نه اسلاميت. تهديدهاي عدم همكاري فرماندار كازرون و قبل از آن تهديدهاي فرماندار قبلي بر عدم همكاري با رئيس اداره اوقاف و عدم همكاري امام جمعه محترم با سرپرست قبلي فرماندار و اقداماتي كه جنبه غير آباداني و تنها به نيت تمديد شدن دوره نمايندگي يك آدم انجام مي‌گيرد بيشتر بر مبناي منطق رضا خاني منطبق است تا منطق جمهوري اسلامي. اين حكم جناب فرماندار مرا به ياد قلدري‌هاي رضا خان انداخت. متاسفم براي خودم و مردمم و شهرم و كشورم كه پس از شصت - هفتاد سال خودمان و مديرانمان و منطق حاكمانمان دوباره به جاي اول بازگشت.
خودمان از اين بابت كه - بلا به نصبت شما (خودم را مي‌گويم) - مثل گوسفند مي‌نشينيم و تنها نظاره مي‌كنيم تا هر كسي هر غلطي خواست بكند و يك معاون پاپتي هم تهديد به ياغي گري و اوباش گري از طرف مردم كند و تشويق و تاييد حذف نظر مخالف (منظور معاون راه و ترابري استان است و تهديد آقاي كاظميني) كند و مديرانمان از اين بابت كه چون عهد قاجار و پهلوي فقط از روي شدت تملق گويي و دستمال كشي و تا كمر خم شدن، پست و مقام مي‌گيرند و هرچه از پايتخت دورتر مي شويم، بي سوادترين و نافهم ترين انسانها مديران شهرها شده‌اند و حاكمانمان از اين بابت كه مي بينند و مي شنودند اما اين منطق زور و قلدري افتخار دولتشان محسوب مي گردد و هيچ عكس العملي نشان نمي دهند. ديكتاتوري به اعتقاد من شاخ و دم ندارد. اين ديكتاتوري است. همانگونه كه رضاخان بود. هركسي مي‌گويد نه دليل بياورد كه نيست. وگرنه فدا كردن منافع يك منطقه با بيش از 200000 نفر جمعيت انساني (موجودات ديگر را مخلوق خدا فرض نكردم و فقط آدمها را صاحب حق حيات فرض كردم تا كسي نگويد به خاطر "چهارتا قورباغه" مانع جاده سازي مي‌شوند) به بهانه منافع غير لازم و غير ضروري 3- 4 هزار نفر بعلاوه راي آقاي نماينده با هيچ منطقي جور در نمي‌آيد و جالب اينكه خود آن 3 – 4 هزار نفر بيشتر از سايرين از نبود اين درياچه ضربه خورده و مي‌خورند.
يا حق
علي بحراني
پ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
0
0
همه یادمونه که دو سال پیش که پیمانکار راهسازی شروع به راه سازی کنار (توی) دریاچه کرد و چشمه های دریاچه یکی یکی تخریب کرد همه به یاد داریم که داد و فریاد همین موسسات طرفدار محیط زیست بود که مردم کازرون رو مطلع و بیدار کرد و باعث شد جلوی این تخریب گرفته بشه!! البته جای یه سوال باقیه که چرا واریز هایی که جلوی چشمه های دریاچه رو گرفتن، چرا هنوز دست نخورده باقی موندن و کسی حتی گله ای در جهت برداشته شدن این مصالح نمیکنه تا شاید حداقل کورسو های امیدی از بازشدن چشمه ها ایجاد بشه؟؟؟؟
افشين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
فكر مي كنم حقمون باشه . هر چه كاشتي همان درو خواهي كرد. ان اقايي كه مردم را هيجاني مي كرد . كه هر كه مرا مي خواهد فلاني را بخواهد .ايا خبري از كازرون دارد امثال او بايد جوابگوي كازرونيها باشند. والبته خود ما كه .....
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۴
0
0
خدايي آقاي كاظميني شما چرا آخه تو اينجا فرياد به جايي نميرسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۹
اذان صبح
۰۵:۱۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۳۹:۳۵
اذان ظهر
۱۱:۵۲:۲۹
غروب آفتاب
۱۷:۰۴:۰۱
اذان مغرب
۱۷:۲۱:۲۵