|
حميد بهبهاني در گفتگو با مهر در حاشيه چهارمين کنفرانس منطقهاي تغييرات اقليمي گفت: وزارت راه کمترين تخريب را در اکوسيستمهاي حساس کشور ايجاد کرده ولي معتقديم که اگر راهسازي در مناطقي مانند پارکهاي ملي و جنگلهايي مانند جنگل ابر انجام شود به منافع عمومي کمک ميکند و برخي تخريبها مانند آتشسوزيها را کاهش ميدهد.
وي با بيان اينکه راهسازي در جنگل ابر متوقف شده و در حاشيه درياچه پريشان نيز قرار نيست راهي ساخته شود تاکيد کرد: راهسازي در اين درياچه ها منجر به از بين رفتن چشمهها نميشود و از شما خبرنگاران هم متشکرم که نميگوييد صد چشمه در درياچه پريشان به دليل راهسازي وزارت راه از بين رفته است.
وي به تجربه کشورهاي مختلف در راهسازي اشاره کرد و گفت: پارکهاي ملي در تمامي دنيا محلي براي استفاده عمومي مردم هستند ولي عوارض و قوانين خاصي هم در اين رابطه وجود دارد که از تخريب و از بين رفتن گونههاي زيستي و حيات وحش جلوگيري ميکند. براي نمونه يکي از اين قوانين منع تردد با سرعت بيش از 20 کيلومتر است ولي متاسفانه در ايران اجراي چنين قوانيني امکان پذير نيست.