پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

شخصيت ها / شهدا / محسن خسروی / متن / دست‌نوشته / نجوای برادر با برادر

 

در میان شهدای کازرون در عملیات والفجر 8، شهیدی قرار گرفته بود که متأسفانه کمتر توانسته ایم به جنبه های روحی و معرفتی او نظری بیافکنیم. شهید محسن خسروی. شاید نسل ها حاضر او را نشناسد و حتی برخی از نسل گذشته. یکسال  قبل از شهادت محسن، بردارش شهید حمزه ی خسروی به شهادت رسیده بود. این شهادت، بسیار برای محسن گران آمد. و به همین علت محسن نجواهایی زیبایی دارد با برادر شهیدش. برای این که کمی با محسن خسروی آشنا شویم، تکه هایی از دست نوشته ی او را که برای برادر شهیدش حمزه، نوشته شده است تقدیم عزیزان می کنیم. در سالروز عملیات والفجر8 یاد او ودیگر شهدای کازرون را گرامی می داریم.

حمزه جان درود و سلام خدا و رسولان و ملائکه های مقرب خدا بر تو باد که درست و صحیح راه عشق بازی با معشوقه را پیدا کردی و در تب آن عشق سوختی و حیاتی جاویدان پیدا کردی. حمزه جان درست است که با تو در آن نیمه شب قول دادم که تو را رها نمی کنم اما من به تنهایی قدرت ادای چنین قولی را ندارم. کمکم کن. حمزه؛ حال که زنده جاویدان شده ای و از نزدیک شاید از فضاحت و رسوائیم باخبری-دعایم کن. مگر از اهواز تلفن نمی زدی و می گفتی به محسن بگوئید من نوکرتم. نه...... نه. زبانم لال که چنین صحبتی بکنم. اما حمزه اگر واقعاً راست می گوئی و این تعریف هائی که درباره ات می گویند درست است پس فکر نمی کنم حق هیچ دوستی از حق برادرت بیشتر باشد. آن هم چه برادری- برادری که محتاج و مضطر است. برادری که از غم و غصه گناه می نالد و می ترسد که روزی به مرگ طبیعی از پای درآید و با آن حالت رسوائی محشور شود. برادری که عالم بی عمل است. برادری که تو، حمزه ی شهید را با آن ویژگی خدائی که همان اخلاص تو بود، راهنمائی می کرد و به جبهه می فرستاد لکن الان خودش خسته و کوفته و دلشکسته و ناامید در میان راه وامانده. پس خدایا تو شاهد باش و ای حمزه قسم یاد می کنم به فرق شکافته ات که اگر در حین عمل گناه و عصیان و نافرمانی خدا هم باشم همان لحظه صدایت می زنم که برادرم-برادر تنها و غریب و ریاکار و رسوایت را دریاب و بالاخره سخن آخرم:

تو دیگر شهید نزد خدایت و صاحب مقام و منزلتی. ولی محسن در گرداب گناه در حال غرق شدن . اگر برادرت را یاری نکنی و از خدا نخواهی که مرا هم به عشق خودش بسوزاند ناکس دیگری مرایاری می کند و آن هم شیطان است که به راستی یاری شیطان راهی جز ضلالت و گمراهی نیست و اگر چنین شود به آبروی تو که شهید خدائی و به آبروی صاحب خون تو ضربه وارد می شود و دگر بار تکرار می کنم که :

ای حمزه شهیدم؛ محسنت رادریاب

التماس دعا دارم

به امید دیدار در آن میعادگاه جاوید

روحت شاد و راهت پر رهرو باد

محسن خسروی 19/11/63
 
[بازگشت]