پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

شخصيت ها / شهدا / غلامعلي بهبهاني نژاد / متن / زندگينامه / خلاصه ای از زندگی نامه
شهيد بهبهاني نژاد فرزند حبیب در سال 1334 در شهرستان كازرون متولد شد.
نام او را از آن جهت غلامعلي گذاردند تا فرزندي كه پس از هيجده سال انتظار به دنيا آمده است، همواره غلام و عاشق اميرالمؤمنين علي (عليه السلام) باشد.
غلامعلي دوران ابتدايي را در مدرسه مصلايي و متوسطه را در دبيرستان هاي بو اسحق و شهيد بستانپور (شاپور سابق) گذراند و پس از اخذ ديپلم به سربازي رفته و پس از آن در كنار برادر خود در روستاي بوشيگان به كشاورزي پرداخت.
با اوج گيري تظاهرات مردمي عليه رژيم ستم شاهي پهلوي، وي نيز به صفوف راهپيمايان پيوست.
در يكي از راهپيمايي هاي شبانه كه در تاريخ 12 مرداد ماه 1357 برگزار شد، در حالي كه مردم غيور كازرون به شعاردادن عليه رژيم مشغول بودند مأموران نظامي حكومت كه از يك سو توان مقابله با تظاهرات و راهپيمايي هاي مكرر مردم كازرون را نداشتند و از سوي ديگر از جانب مقامات مافوق خود به بي لياقتي متهم مي شدند به سمت مردم هجوم آورده تا آنان را متفرق كنند و براي دستگيري گروهي از راهپيمايان به تعقيب آنها مبادرت مي كنند.
شهيد بهبهاني نژاد نيز كه در اين راهپيمايي حضور داشت، مورد تعقيب مأموران قرار گرفت لذا براي فرار از چنگال مأموران شروع به دويدن مي كند اما از پشت تيري به پايش اصابت كرده و به زمين مي افتد كه در همين حال تير دوم نيز به گلوي وي (گلويي كه تا چند دقيقه پيش فريادهاي اسلام خواهانه و عدالت طلبانه او را فرياد كرده بود) اصابت كرده، موجب شهادت وي می شود.
جسد شهيد بهبهاني نژاد پس از چند روز، شبانه از سوي مأموران رژيم در بهشت زهراي كازرون به خاك سپرده شد و به خانواده وي نيز اجازه برگزاري مراسم يادبود براي فرزند 23 ساله شان داده نشد تا اينكه آنها مجبور به برگزاري پنهاني مراسمي در منزلشان شدند.
 
[بازگشت]