|
به
گزارش کازرون نما، حمید رضا گرامی پنجشنبه در حاشیه بازدید از چگونگی پیشرفت
فیزیکی این پروژه راه سازی در کازرون در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تنگ
ابوالحیات به دشت ارژن یکی از مهمترین راه های ارتباطی استان های جنوبی کشور از
جمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به استان فارس است.
وی افزود: به سبب کوهستانی بودن مسیر تنگ ابوالحیات به دشت ارژن، تصادف های منجر
به فوت در این مسیر نسبت به سایر نقاط کشور بسیار بالاست .
گرامی ادامه داد: اتمام این پروژه علاوه بر ایمن سازی این جاده، تاثیر بسزایی در
کوتاه تر شدن زمان تردد وسایل نقلیه و به تبع آن زودتربه مقصد رسیدن مسافران دارد
و همچنین در کاهش مصرف سوخت خودروهایی که در این مسیر تردد می کنند بسیار موثر
است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون هم در این بازدید اظهار داشت: طول قطعه
اول جاده تنگ ابوالحیات به دشت ارژن که هم اینک در دست احداث است 11کیلومتر و
اعتبار تخصیصی آن 220 میلیارد ریال است.
محمدرضا نکویی افزود: این قطعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و تا کنون پنج کیلومتر از
عملیات کوه بُری و خاکبرداری این مسیر انجام شده و بر اساس قول پیمانکار تا پایان
سال 95 این قطعه به اتمام خواهد رسید.
وی اظهار داشت: قرارداد قطعه دوم نیز با پیمانکار منعقد شده و پس از اتمام این
قطعه، مسیر چهار خطه دشت ارژن به شیراز متصل می شود.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : عافیت برا برای دیگران بخواه تا نصیب تو گردد. با توجه به میزان زیاد تردد ماشین در این مسیر متاسفانه هر ماه شاهد از دست دادن جان هموطنانمان در این مسیر هستیم لازم است با جدیت بیشتر بر روی این پروژه کار شود. صرف تردد ماشین از یک شهر باعث توسعه و رونق اقتصتادی نمی شود. اگر دنبال توسعه به معنی واقعی هستیم می بایست پتانسیلای شهرستان را فعال کنیم. سپس با تبلیغات مشتری جذب کنیم. چراغ کشی و سیمانکاری مسیر داخل غار شاپور- ایجاد تله کابین از در غار تا پایین جاده و میان تنگ چوگان - ایجاد هتل و... و همچنین آثار باستانی بیشاپور می تواند کلی گردشگر جذب کند. می بایست روی این زیرساختها کارکرد که کلی اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد. با تشکر از دوستان کازرون نما جهت انعکاس نظریات
شاپور
تشکر از سایت خوب شما
من دیروز از نورآباد ممسنی با خانواده به مقصد شیراز حرکت کردم. وارد تنگه ابوالحیات شدیم خدا شاهده تا نزدیکی های دشت ارژن را با دنده2 حرکت میکردیم بطوریکه یه قطاری به طول چند کیلومتر از خودرو تشکیل شده بود. خواهش میکنم صدای ما را به گوش مسولین برسونید. چرا این جاده به این مهمی را چند بانده نمیکنند؟ چرا؟چرا؟چرا؟
با تشکر- ناصر قائدی از نوراباد ممسنی