پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۲۳:۳۵
اسدالله ايماني
سخنرانی آیت الله ایمانی در مورد هدف از عزاداری امام حسین(ع) در روز عاشورا در بهشت امام صادق(ع) بوشهر:
 
خیلی مختصر چند نکته را خدمت عزاداران عزیز عرضه می دارم.
چرا عزاداری می کنیم و از عزاداری چه می خواهیم ؟
 
عزاداری ما در اولین مرحله برای اطاعت فرمان خدا و عبادت او و تقرب به ذات مقدس اوست .« وَ مَن قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَناً فَلَا يُسْرِف فِّى الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُوراً.» «وهر كس مظلوم كشته شود، قطعاً براى ولىّ او تسلّط (و اختيار ديه يا قصاص) قرار داده‏ايم، پس نبايد در كشتن (و قصاص) زياده‏روى كند، چرا كه آن (ستمديده به طور عادلانه) يارى و حمايت شده است.» (آیه 33 سوره مبارکه اسراء). 
پس اولین قدم بندگی خود را نسبت به پروردگار عالم اعلام کردن که او در عرش صاحب عزای حسین است . حسین برای او حرکت کرد  و ما هم برای او اقدام کردیم .
 
هدف دوم ما از عزاداری بر امام حسین (ع) تکلیفمان بر تکریم ذی القربی است .
«قل ما اسئلکم علیه من اجر...» «بگو من در برابر ابلاغ رسالت هیچ گونه پاداشی جز مودت با اهل بيت از شما مطالبه نمی‏کنم» (آیه 57- سوره مبارکه  فرقان ) عزاداری شما صله رحم با پیامبر و اهل بیت پیامبر است.
 
هدف سوم ما پیوند امت است با امام.
صاحب عزای امروز امام زمان (عج) است. امام زمانی که می گوید سلام بر تو ای حسین. سلام به کسی که اگر آن روز حاضر بود جانش را فدای تو می کرد. اگر آن روز در کربلا بود فدایی تو می شد. او صاحب عزاست. «السلام علی شیب الخضیب» سخن اوست. «السلام علی راس المرفوعة» سخن اوست. صاحب عزا او می باشد و ما شیعه او هستیم. امت امام زمانیم. می خواهیم با امام زمان تجدید پیمان کنیم، تجدید عهد کنیم و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان داشته باشیم.
 
هدف چهارم که از این عزاداری هم دنبال می شود همراهی و در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) حرکت کردن .
اعلام هم هدف بودن . همراه بودن ، هم مسیر بودن ، هم رویه بودن . ما اعلام می کنیم: «حسین بن علی! و نصرتي ‏لکم معده حتي يحيي الله تعالي دينه بکم» اگر هدف حسین را دوست نداشتیم برای او گریه نمی کردیم . اگر راه حسین را انتخاب نمی کردیم در عاشورا حضور پیدا نمی کردیم .
 
پنجمین نکته ای که دنبال می کنیم عشقمان، عاطفه مان ، شورمان تا به شعور برسیم .
اول باید شور ایجاد شود ، عواطف تحریک گردد و بعد عقل به کار بیفتد و تعقل کند و شعور فعال گردد. عزاداری ما شوری است که به دنبال آن شعور است. عاطفه ای است که به دنبال آن تعقل است. آغازی است که بدنبال آن حرکت است.
بنابراین هدف دیگر از عزاداری امام حسین(ع) عواطف تحریک می شود و عرض ادبی می نماییم با گریه ، با سینه زدن،  با زنجیر زدن، با روضه خواندن، با اطعام نمودن ، با تشنگان را سیراب کردن، با خود را با هیئت عزاداران در آوردن و در عزای او حضور پیدا کردن و این هم هدف دیگری که در عزاداری بر حسین بن علی(ع) دنبال می کنیم.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هاتف
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
0
پس کسانی که در ادارات دولتی استان
فقط به این سبب که اهل فساد نیستند، اذیت میشوند و فران میفرماید که فتنه از کشتن بدتر است و در اینجا فتنه یعنی اذار و اذیت مسلمان، پس بنظر ایشان حق قصاص محفوظ است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳