رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون با اعلام اینکه ۲۰ هزار مزاحمت تلفنی در مرکز اورژانس ثبت شد، گفت: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به گزارش کازرون نما، بهمن جمشیدی، گفت: ۲۰ هزار مزاحمت تلفنی طی ۱۱ ماه گذشته در مرکز اورژانس ۱۱۵ کازرون ثبت شده که به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحم بوده است.
وی با اشاره به آمار بالای مزاحمتهای تلفنی به اورژانس ۱۱۵ بیان کرد: مزاحمتهای تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد و منجر به آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
جمشیدی تصریح کرد: برخی از این مزاحمتها منجر به مأموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایههای ملی به علت تردد آمبولانسها در مسیرها میتواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
این مسئول با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت با اورژانس پذیرفته نیست، تاکید کرد: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمتهای بی مورد، غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و در صدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران به ویژه کودکان ونوجوانان باشند.
وی همچنین افزود: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد