به گزارش خبرنگار آینده پس از اعتراض چند تن از وزرا نسبت به بی تفاوتی احمدی نژاد به دستور رهبری برای برکناری مشایی در روز پنج شنبه محسنی اژه ای به همراه 6 تن دیگر از وزرا شامل صفارهرندی، جهرمی، مصری، لنکرانی، سعیدی کیا و نوذری جلسهای را درباره چگونگی برخورد با نافرمانی احمدی نژاد نسبت به دستور کتبی رهبری تشکیل میدهند
به گزارش خبرنگار آینده پس از اعتراض چند تن از وزرا نسبت به بی تفاوتی احمدی نژاد به دستور رهبری برای برکناری مشایی در روز پنج شنبه محسنی اژه ای به همراه 6 تن دیگر از وزرا شامل صفارهرندی، جهرمی، مصری، لنکرانی، سعیدی کیا و نوذری جلسهای را درباره چگونگی برخورد با نافرمانی احمدی نژاد نسبت به دستور کتبی رهبری تشکیل میدهند که احمدی نژاد از این موضوع مطلع میشود و تصمیم به عزل محسنی اژهای میگیرد.
گفته می شود پس از این عزل ، محبوبیت محسنی اژه ای بطور بی سابقه ای در میان پرسنل وزارت اطلاعات افزایش یافته است.
بعید به نظر می رسد نوذری جرأت کرده باشد جلوی احمدی نژاد بایستد. نوذری گوش به فرمان و وزیر ... احمدی نژاد است.
يا علي
درود بر نوذري ولايت مدار
آيهي "نبأ" ميفرمايد: زماني كه فاسقي براي شما خبري آورد ابتدا تحقيق و تبين كنيد و سپس اقدام.
اين خبر سايت آينده هم در مورد علت عزل آقاي محسني اژهاي از اين قبيل خبرهاست.
خوب است حالا كه اين خبر در سايت در كازرون نما درج شده جوابيهي دفتر ارتباطات رياست جمهوري در مورد داستان سرايي بعضي رسانهها و تكذيب شايعات و البته تقدير از زحمات و ولايت مداري وزير سابق اطلاعات را نيز در همين قسمت سايت درج كنيد.
منتظرم...
(م.ه.ع)
و شما منبعي موثق تر از سايت آينده پيدا نكرده ايد كه از آنجا خبر نقل مي كنيد!؟ و يا شايد هدف ديگري داريد
به متن اطلاعيه دفتر رياست جمهوري نگاه كنيد:
http://khabaronline.ir/news-13537.aspx
ضمنا فراموش نكنيد كه شخص رييس جمهور داستان هاله نور را هم تكذيب كرد اما آيت الله جوادي آملي آنرا تاييد كرد.
تنها چيزي كه من از تكذيبيهي رياست جمهوري باور مي كنم عدم حضور لنكراني در آن جلسه است.
دوست عزيزي كه به بنده پاسخ داده اند!
اولا بنده اصل خبر را تكذيب نكرده ام.استنادي قرآني داشته ام كه بنا بر آن اين گونه اخبار "يقيني" و قابل اتكا نيست.و اين با تكذيب معناي متفاوتي دارد.
ثانيا نگفته ام كه در تكذيبيه چيزي در مورد جلسه ي 7 نفره بوده يا نه.تنها به نظرم وقتي خبري مي رسد و "صاحب خبر" جوابي مي دهد در گذر از صحت يا عدم صحت و يا هر گونه مسئله ي ديگر اخلاق حكم مي كند كه پاسخش را نيز شنيد.
ثالثا ماجراي هاله ي نور بحث مفصلي دارد كه موضوع بحث نيست اما آيا بر فرض صحت كامل نظر شما در مورد تكذيب غلط از جانب رييس جمهور صحيح است كه تمام حرف هايشان تكذيب شود؟آيا ديگر حق دفاع از خود را ندارند؟ آيا اگر كسي در مورد شما حرفي بزند-بدون دليل-و شما خلاف آن را بگوييد بايد حرف او را پذيرفت يا حرف شما را؟
رابعا با احترامي كه براي شما قايلم(بدون شناختنان) اما باور شما معيار حق و حقيقت نيست.شايد كسي هم پيدا شود كه باور كند بقيه اش را.
اما لطفا از اين پس ابتدا مدعاي گوينده را پيدا كنيد و سپس آن را به نقد بكشيد.
منتظرم...
(م.ه.ع)
با توجه به اصرار دوستان اطلاع رسانی دولت برای غلظت بخشی به تخیلات نویسندگان خبر مذکور به اطلاع می رساند که:
1- درک این نکته که فشار بسیاری از بالا بر این دوستان در جهات تکذیب و انتشار جوابیه نسبت به خبر فوق وارد آمده اما این دلیل نمی شود که برای رفع و رجوع اشتباهات متمسک به دروغ و افترا شوند. چرا که در صورت اصرار دوستان اطلاع رسانی بر اینکه چنین مشاجره و تبادل انتقاداتی در کار نبوده سایت جهان حاضر است تا با انتشار متن گفت و شنود اعتراضی چند تن از وزیران محترم با رئیس جمهور و نیز پاسخ رئیس جمهور به آنان بر اطلاعات عمومی این دوستان بیفزاید. به نظر می رسد اصرار بر دروغ گو خواندن رسانه ها وضعیت بدتری را برای این دوستان به همراه خواهد داشت. اگر مجادله ای در کارنبوده چرا وزیرمحترم اطلاعات 8 روز دیگر به عنوان عالی ترین مقام امنیتی کشور تحمل نمی شوند؟
2- دوستان محترم و زحمتکش ما در معاونت اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور یادآور نشده اند که از کجای خبر جهان، حضور و اعتراض وزیر بهداشت را برداشت کرده اند که در جوابیه خود بر سفر خارجی ایشان، با متنی پر ازعلامت تعجب و متهم کردن به خیال پردازی تاکید کرده اند. مضاف بر اینکه در خبر جهان از حضور نیافتن تمام وزرا در جلسه با مدیریت مشائی خبر داده شده بود نه ترک جلسه توسط چهار وزیر! شاید از عکسی مونتاژی که برای نمایه خبر مورد استفاده قرار گرفته چنین خیالی را در سر پرورانده اند. اگر چنین است که ...
3- کسی منکر اینکه ریاست جلسه تا انتها بر عهده رئیس جمهور بوده نشده است اما اینکه در ادامه و پس از تنفس، اداره جلسه بر عهده مشائی گذاشته شده است مطلب مورد تاکید خبر جهان بوده که وزرا با اطلاع از چنین اقدامی اصولا جلسه را تشکیل نمی دهند و در اعتراض به این اقدام از حضور در هیات دولت سرباز می زنند. ( ببین تفاوت ره ازکجا تا به کجاست؟ )
4- التهاب آفرینی که دوستان از آن یاد کرده و همگان را به این چوب رانده اند، شاید تعبیر درستی باشد اما یقینا برای رسانه های خبری و خصوصا جهان نمی تواند مصداق پدا کند. چرا که خبر انتصاب سرپرست برای وزارت ارشاد و نامه وزیر ارشاد به رئیس جمهور گویا تر آنست که به دنبال منبع اصلی التهاب آفرینی باشیم. به نظر می رسدکه در مفهوم التهاب آفرینی اختلافی با زحمتکشان رسانه ای ریاست جمهوری نداشته باشیم اما در مصداق آن، این عزیزان بایستی با چشمانی بازتر به وقایع نگاه کرده و از انتشار هر مطلب دیکته شده ای بپرهیزند.
5- در پایان همان طور که دوستان یادآور شدند ما معاونت اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور را به عنوان مرجع اصلی اخبار این نهاد می شناسیم اما وقتی که تعامل رسانه ای و خروجی اقدامات و اتفاقات از این معاونت با شاخص زیر صفر ارزیابی می شود چگونه از انتشار خبرهای موثق با عنایت به اصول و روش های خبری ور سانه ای دریغ کنیم؟ آیا این به رسمتی شناختن یعنی سالانه یک بار در جریان مصاحبه های مطبوعاتی رئیس جمهور قرار بگیریم یا اینکه به رسالت سنگین خود در شفاف سازی سیاسی و رسانه ای عمل کنیم؟
سلام
چطور است كه شما به راحتي با استناد به آيهي نبا سايت آينده را فاسق ميناميد اما توقع داريد كه اگر آقاي رييس جمهور مساله اي را بعد از يك هفته تكذيب كرد باور كنيم؟!
به متن استعفاي آقاي صفرهرندي مراجعه كنيد. چرا در آنجا اشاره به رهبري مي كند؟
اين همه وزير در جلسه بودند چرا يكي از آنها در طول اين 7 روز خبر را تكذيب نكرد؟
وقتي خبر دربارهي جلسه 7 نفره است چه ارتباطي با انتشار تكذيب موضوع ديگر دارد؟!
باز هم اشتباه متوجه شده ايد.
من به استناد آيه ي نبأ سايت آينده را فاسق ندانسته ام.به استناد آيه ي نبأ خواستار تبين شده ام.
من نگفته ام كه جوابيه ي رييس جمهور را باور كنيد يا باور نكنيد.تنها گفته ام جوابشان را بشنويد.ضمن اين باز هم عرض مي كنم معيار حق پذيرش شما نيست.
همچنين هيچ عاقل منصفي تاخير يك هفته اي و حتا چند ساله را دليل و فرض قطعي بطلان نمي داند.
اين كه آقاي هرندي در جوابيهشان چه فرمودهاند هم دليل خلاف گويي رييس جمهور نيست.اگر چه تأكيد مي كنم بحث بر سر خلاف و غير خلاف بودن حرف ايشان نيست.بحث بر سر حق دفاع و شنيدن پاسخ است كه در صورت يقين به خلاف بودن همزايل نمي شود.
اين كه چرا وزراي ديگر هم تكذيب نكرده اند نيز در حكم قبلي است كه نه دليل خلاف است و نه در صورت دليل بودن حرف مرا نقض ميكند.
به اين عبارت دقت كنيد:"...که احمدی نژاد از این موضوع مطلع میشود و تصمیم به عزل محسنی اژهای میگیرد"
اين متن از جيب بنده نه و از متن همين خبر آمده؟آيا اين عبارت موضوع تكذيب دفتر ارتباطات رياست جمهوري نيست؟!
ضمن اين كه به عبارت "+ويرايش جديد" دقت كنيد.نظر اوليه ي من براي ويرايش اول بوده كه عين متن سايت آينده است.
سخنمن اين است كه جوابيه را منتشر كنيد تا دوستان همين نقد سايت جهان و آينده و تابناك و فردا و آفتاب و مهتاب و شبتاب و بازناك و... را ذيلش نظر بگذارند و يا با ديد منصفانه بررسي كنند و در صورت تمايل در نظرات تحليلشان را بنويسند.
منتظرم...
(م.ه.ع)
آيه نبا اصلا درباره خبر فاسق است. درباره خبر عادل كه نيست! وقتي شما آنرا در مورد سايت آينده بكار مي بري يعني آنرا فاسق مي داني!
ما خبر دفتر رييس جمهور را هم خوانديم و ادعا هم نكرديم كه معيار حق پذيرش ماست ولي بالاخره ما مي خواهيم قضاوت كنيم و وقتي قضاوت مي كنيم بعضي چيزها را مي پذيريم و بعضي چيزها را نمي پذيريم.
ما نگفتيم تاخير دليل قطعي بطلان است! گفتيم؟!
امروز حتي حاميان تندرو رييس جمهور هم مي دانند كه دليل بركناري اژه اي و صفار هرندي چيست حالا صدتا توجيه هم بياورند ممكن است تعداد اندكي باور كنند...
به هر حال موضوع اين خبر يعني جلسه 7 نفره هيچ گاه تكذيب نشده است.
دوست عزيز
شما كه خيلي علاقه داري تكذيبيه رياست جمهوري منتشر بشود خب به عنوان يك بازديدكننده متن آنرا در همين قسمت ارسال كن تا ديگران هم ببينند اينكه دعوا ندارد!
دوست گرامي دليل اين اصرار بر پاسخ دادن به من را نمي دانم اما از آن جا كه احساس مي كنم بدون هيچ اسلوب منطقي سعي در اسكات من داريد سعي مي كنم به سبكي ديگر و به اختصار پاسخ دهم:
"شما به راحتي با استناد به آيهي نبا سايت آينده را فاسق ميناميد"اين جمله از شماست(اگر تكذيب نكنيد)به استناد آيه ي نبأ كسي را فاسق نمي دانند بلكه فاسق بودن يكياز مقدمات اجراي حكم آيه ي نبأ است.من اين عبارت غير منطقي شما را نفي كرده ام.يا شما معني حرف خود را متوجه نشده ايد يا حرف مرا.حالا خط اول نظر آخر خودرا بخوانيد.اين استدلال كجا و آن كجا.ضمن اين كه فسق چيز عجيب و غريبي نيست.همين سايت آينده چند خبر جهت دار كه آميخته از كذب و صدق بوده(اقلا) به هم آميخته؟ مگر همين سايت نبود كه در ايام پس از انتخابات فراخوان براي تقلب مي زد.آيا كم به تشنجات دامن زد؟ كم به رييس جمهور توهين كرد؟
بر خلاف حرف آخرتان شما اتفاقا ادعا كرده ايد كه معيار حق هستيد آنجا كه فرموده ايد:"تنها چيزي كه من از تكذيبيهي رياست جمهوري باور مي كنم عدم حضور لنكراني در آن جلسه است" اگر اين جمله چنين ادعايينيست پس باور شما در اين بحث چه موضوعيتي با باور حضرت عالي بود؟
همچنين دقيقا شما ادعا كرده ايد كه تاخير رييس جمهور دليل كذب است با اين عبارت:"اما توقع داريد كه اگر آقاي رييس جمهور مساله اي را بعد از يك هفته تكذيب كرد باور كنيم؟!" عبارت "بعد از يك هفته" در اين جمله چه موضوعيتي دارد غير از تعليل عدم پذيرش و يا تاكيد بر عدم پذيرش.
اين كه چه تعداد باور كنند از ابتدا مورد بحث نبوده كه شما در يك حركت ناپسند به بحث گره مي زده ايد.هيچ گاه نظر اكثريت كاشف از حق(به طور يقيني)نبوده و نيست.اما حرف شما يا از جهل است يا دروغ مي گوييد.شاهدش اين:
http://www.nezamabad.com/detail.asp?lang_id=1&id=4030
عنوانش هست:حمله به كوي دانشگاه دليل عزل وزير اطلاعات!
و در اين لينك آمده:
http://www.jahannews.com/vdch-vnm.23nw6dftt2.html
"رئيسجمهور در خصوص عزل محسنیاژهاي نیز گفت: موضوع عزل جناب آقای اژهاي يك فرآیند دو ساله داشته و ربطي به مسئله جاری ندارد..."و"بارها به آقاي صفارهرندي، عرض کردم كه تعدادي از معاونانش را تغيير دهد چون در جهت اهداف دولت و مطالبات مردم و متدینین از دولت حركت نميكردند، اما اينگونه نشد و ميبينيد كه عملكرد ایشان را کمتر كسي قبول دارد و نمي گويند كه او بايد در وزارتخانه باقي بماند."
فارغ از صحت يا عدم صحت اين دو مطلب نشان دهنده ي عدم علم يا عدم صداقت شما هستند.
باز هم پرتقال فروش را پيدا كنيد."به هر حال موضوع اين خبر يعني جلسه 7 نفره هيچ گاه تكذيب نشده است."با اين حرف كدام عبارت من زير سوآل مي رود؟؟؟
در ضمن بحث من با سايت بوده است.من به سايت پيشنهادي به دوستان خودم در سايت كازرون نما داشته ام و ايشان هم يا موافقت مي كنند يا با دليل مخالفت.اصرار هم از سخن من بر نمي آيد غير از اين كه عادت ندارم حرف غير منطقي امثال شما را بپذيرم و در پاسخ به شما بر استحكام حرف خود پا فشرده ام.و اين در نظر شما! معناي تاكيد گرفته.
خداوند به همه ي ما انصاف دهد تا تقوا پيشه كنيم.
منتظرم...
(م.ه.ع)