پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱

حضرت امام خميني(ره) در مرداد ماه 1357 در ضمن پيامي به مردم اصفهان درباره فجايع رژيم پهلوي در اين شهر، به مبارزات مردم ده شهر ديگر از جمله كازرون با اين رژيم نيز اشاره مي‌كنند. متن كامل اين اطلاعيه چنين است:

بسم الله الرحمن الرحيم

فاجعه اخير اصفهان را به عموم اهالي محترم تسليت عرض مي‌نمايم اين فاجعه به دنبال فجايع بسيار ديگر، نمونه‌اي است از حكومت ستمگر شاه كه وحشيانه به ملت ايران هجوم و آنان را به خاك و خون كشيده است و آخرين فاجعه نيست. تا حكومت اين دودمان ستم پيشه برقرار است، فاجعه به دنبال فجايع و مصيبت پشت سر مصائب و حادثه به دنبال حوادث عظيم ادامه خواهد داشت. تنها اصفهان بزرگ نيست كه شاهد جنايات مرگبار شاه و فرمانبرداران جنايت پيشه اوست بلكه سراسر ايران با اين جنايات و قتل و غارت‌ها دست به گريبان است. آن قم، حرم اهل بيت و آن تبريز و يزد و همدان و اهواز و شيراز و آن مشهد مقدس و رفسنجان و جهرم و كازرون و ساير شهرها و قصبات كه شاهد قتل‌ها و جرح‌ها و حملات وحشيانه بوده و هست.

امروز ملت شجاع و به‌پا خاسته ايران شاهد موج عظيم ضدشاهي كه بر اثر يكي ديگر از اعتصابات بزرگ اصفهان كه به پشتيباني از روحانيت بيدار و مسئول خود به عنوان اعتراض به اعمال غير قانوني و انساني رژيم است مي‌باشد. امروز شعار (مرگ بر شاه) ملي شده و تا برچيده شدن دستگاه ظلم و انقراض دودمان جنايتكار پهلوي ادامه دارد. بايد از هر فرصت استفاده نمود و اجتماعات را هرچه بيشتر عظيم و فشرده كرد و هرچه بيشتر خيانت‌ها و جنايت‌هاي شاه را بر ملا نمود.

گويندگان محترم و متعهد هرچه بيشتر به روشنگري قيام و علماي اعلام با اعلاميه‌ها و بيانات خود مردم مهيا را كه راه خود را خوب يافته‌اند بسيج عمومي نموده و يك‌دل و يك‌جهت براي برچيده شدن بساط غارت و جنايت هم‌صدا و با اتكا به قدرت لايزال الهي، اين ريشه پوسيده فساد را از بن بركنند و ملت مستضعف را از چنگال استعمارگران خارجي و داخلي نجات بخشند. (و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين) اراده خداوند تعالي بر آن است كه با رهبري حكيمانه انبيا عظام و وارثان آنان، مستضعفين را از قيد حكومت طاغوتي آزاد و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارد، بايد در اين امر الهي ملت عزيز به دنبال روحانيون مسئول اين راه حياتي را طي كنند.

باز با كمال علاقه به ملت ايران هشدار مي‌دهم كه به دنبال دولت، شاه دم از انتخابات زد. هر كسي كه سخنان او را شنيده باشد خوب مي‌فهمد كه شاه با طرح مساله انتخابات مي‌خواهد مسير اصلي حركت اسلامي ايران را كه سرنگوني اين دودمان است تغيير دهد و ملت را اغفال نمايد ولي ديگر دير شده و طرح حكومت اسلامي در عروق مردم ايران ريشه دوانيده است و به اميد خدا پيروزي از آن ماست.

مردم شريف با كمال احترام از گويندگان بخواهند تا از گفتگو درباره هر امري كه آنان را از مسير خود باز مي‌دارد همچون انتخابات، شديداً احتراز كرده و فجايع و جنايات حكومت شاه را بازگو نمايند. اينجانب از همبستگي روحانيون معظم و اهالي محترم اصفهان كه در جريانات اخير با پشتيباني بي‌دريغ خود روحانيون را تنها نگذاشتند و دين خود را به اسلام و مسلمين ادا نمودند تشكر مي‌كنم و از خداوند متعال توفيق و تأييد همگي را خواستارم.

والسلام عليكم ورحمت الله و بركاته

روح الله الموسوي الخميني

صحيفه نور، ج 2، صفحه 86

15 مرداد ماه 1357

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳