پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
استاندار فارس:
استاندار فارس وجود پر بركت آيت‌الله ايماني را مراد و مرشد مسئولان در استان فارس دانست و گفت: اگر امروز مبارزه با مفاسد اقتصادي و تبعيض‌ها و زمين‌خواري‌ها براي ما يك اصل است اين موضوعات با حمايت حضرت آيت‌الله ايماني است.

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي استانداري استان فارس، روح‌الله احمدزاده در مراسم بزرگداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري به وجود ظرفيت‌هاي بسيار خوب تعليم و تربيت در استان فارس اشاره كرد و گفت: ذخائر فرهنگي، شخصيتي، علمي و تمدني، استان فارس را مستعد يك جهش بزرگ فرهنگي و ايجاد ظرفيت تحرك و پويائي براي كشور و بلكه كل منطقه كرده است.

وي با اشاره به همگرائي بسيار خوب موجود در بين مسئولان عالي رتبه اين استان افزود: وجود حضرت آيت‌الله ايماني به عنوان مراد و مرشد تمام مسئولان در استان فارس محسوب مي‌شود و از روزي كه اين حقير به استان فارس آمده‌ام هر روز ارشادات و رهنمودهاي ايشان در حوزه‌هاي مختلف عمراني، فرهنگي و اجتماعي و سياسي نصب‌العين بنده و تمام مديران استان بوده و عامل تحرك و تلاش امروز در استان فارس شخص حضرت آيت‌الله ايماني است.

احمدزاده تصريح كرد: اين موضوع كه با ارشادات و رهنمودهاي عالمانه و مجاهدانه مسائل استان را تطبيق مي‌دهيم و در حوزه مسائل ايجابي و كلامي كه تغيير و تحولات مهمي در آتي به دنبال دارد، بدون ترديد ورود شخص آيت‌الله ايماني در اين حوزه‌ها براي مسئولان استان ذي‌قيمت است.

وي ادامه داد: اگر امروز مبارزه با مفاسد اقتصادي و تبعيض‌ها و زمين‌خواري‌ها براي ما يك اصل است همگي مستظهر به حمايت آيت‌الله ايماني و در پرتو عنايات حضرت حق و مقام معظم رهبري و نماينده معظم ايشان در استان فارس است.

استاندار فارس همچنين اظهار اميدواري كرد كه پروردگار متعال درب‌هاي رحمت خود را با وحدت و همدلي و مهري كه در بين تمام مسئولان استان وجود دارد به روي مردم بگشايد و باران رحمت خود را بر مردم فارس فرو فرستد.

استاندار فارس در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم بيان داشت: اگر چه امروز توفيق دارم در كسوت استاندار خدمتگزار مردم فارس باشم اما پيش از اين به كسوت معلمي خود افتخار مي‌كنم و در هيچ زمان و لحظاتي مثل زمان حضور در كلاس و آموزش و پژوهش احساس شادي و بهجت در من ايجاد نمي‌شود.
احمدزاده حس معلم بودن و در مسير آموزش و تعالي جامعه حركت كردن را يك حس ممتاز توصيف كرد و افزود: امروزه انواع مولتي مدياها و بسته‌هاي آموزشي و چند رسانه‌اي و انواع كتاب‌ها و راهنماهاي كمك آموزشي در جامعه فراوان است اما رسالت معلمي در پرورش و تربيت نمود پيدا مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اين كه در سنت ما همواره بر دم مسيحائي معلم تأكيد مي‌شود و به عنصر عشق، محبت و مهرورزي به عنوان چاشني آموزش تأكيد شده است و بسياري اوقات اگر فلاسفه، علما، حكما، انديشه ورزان، اطبا، هنروران و هنرمندان قرار بوده است افتخار كنند به معلمي فلان استاد افتخار مي‌كردند، به خاطر آن عنصر رواني و مهم پرورشي است كه در فرآيند تعليم و تربيت وجود دارد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان فارس افزود: در جامعه شناسي امروز و فرايند جامعه‌پذيري در ادوار مختلف زندگي تمام جامعه شناسان و رفتارشناسان و متخصصان علوم رفتاري و فلاسفه تعليم و تربيت قائل به اين هستند كه تربيت اوليه و شخصيتي كه ناشي از اين تربيت است به عنوان پايه و اساس و بنيادي براي تمام تغيير و تحولات و ايجاد نگرش‌هاي آتي نقش ايفا مي‌كند و مفهوم شخصيت ثانويه در روانشناسي متأثر از شخصيت اوليه است.

احمدزاده خاطرنشان كرد: حقيقت محصول تربيت معلمان در مدارس و اساتيد در دانشگاه‌ها در دوران كودكي، نوجواني و جواني است و در بسياري از اوقات بسياري از بزه‌هاي معرفتي، انحرافات فكري و رفتاري و اجتماعي محصول كژكاركردهاي آموزشي در دوران طفوليت و نوجواني است.

وي همچنين گفت: مولوي تمثيل زيبايي با اين مضمون دارد كه اگر كسي در مسيري خاري بكارد و اين خار را از مسير عامه جامعه برندارد، روز به روز رشته‌هاي خار زيادتر و گسترده‌تر مي‌شود به گونه‌اي كه اين اتفاق در ساليان متمادي مسير حركت انسان را مسدود كرده و فرصت‌ها از بين مي‌رود.

نماينده عالي دولت در استان فارس خاطرنشان كرد: تعليم و تربيت مي‌تواند مسيري روان، شفاف و سالم را براي تعالي ايجاد كند و بالعكس مي‌تواند مسيري سنگلاخي و پرمرارت را پيش روي انسان قرار دهد.

احمدزاده تعليم و تربيت را امري فوق‌العاده مهم در شكل‌گيري شخصيت افراد يك جامعه دانست و افزود: در بسياري از كشورهاي پيشرفته بر مباحث آموزشي دوران كودكي و نوجواني بسيار تأكيد مي‌شود و در مباحث آموزشي بر نحوه آموزش و مهارت‌هاي تعليم و تربيت تأكيدات فوق‌العاده‌اي وجود دارد چرا كه مجموعه گردش‌ها، باورها و رفتارهاي بسياري از دانش آموزان امروز كه معلمان مديران و اساتيد فردا مي‌شوند محصول همين آورده اوليه است.

وي با انتقاد از برخي مطالب و متون كتاب‌هاي دوران ابتدائي خاطرنشان كرد: در متون برخي كتاب‌هاي دوران ابتدائي، ايران را كشوري پهناور و مملو از ذخاير غني انرژي و خاك پرحاصل و آب فراوان معرفي مي‌كنيم كه اين موضوع باعث مي‌شود دغدغه نداشتن ساير مواهب در دانش‌آموزان كمتر باشد چرا كه در كتاب خود مي‌خوانند كشورشان همه چيز دارد و در واقع اين موضوع موجب مي‌شود خلق، زايش و آفرينش تفكر در دانش‌آموزان وجود نداشته باشد كه بايد در اجزا و عناصري كه نظام فكري و معرفتي دانش‌آموز را در آتي شكل مي‌دهد به طور جدي بازنگري كنيم.

استاندار فارس از عنصر پردازش به عنوان عنصر مهمي كه درتمام نظام‌هاي تعليم و تربيت روز دنيا مورد بحث قرار مي‌گيرد ياد و خاطرنشان كرد: كساني كه در مقام انذار، تهذيب، تذكر، ارشاد، هدايت و باوراندن قرار مي‌گيرند، بايد در مقام فعليت اجتماعي و فردي خود مراقبت‌هاي ويژه داشته باشند چرا كه دانش‌آموز در مقام فراگيرنده، فوق‌العاده به دنبال انطباق و مقايسه آن چه كه مي‌شنود و آن چه كه در عمل مي‌بيند است يعني تضاد بين قول و فكر را دائم رصد مي‌كند.

احمدزاده با تأكيد بر اين كه بسياري اوقات اگر قرار است خوب معلمي كنيم بايد عامل خوبي نيز باشيم، خاطرنشان كرد: اصالت عامليت معلم بسيار بيشتر از ديگران است و نسبت سخنراني و سخنداني به قول و فكر به هر ميزان كه انطباق و تطابق حداكثري داشته باشد، به همان ميزان نيز آموزش و پرورش اثرگذارتر مي‌شود، از اين رو در فرايند تعليم و تربيت، معلمان بايد بيش از دانش‌آموزان مراقبت و محاسبه نفس داشته باشند و بر اعمال و رفتارهاي خود كه مي‌تواند منجر به كژكاركردهاي رفتاري و اجتماعي يا به كاركردهاي خوب رفتاري و اجتماعي منجر شود سنجش و مراقبت كنند.
 
 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۴/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷