پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
فرماندار کازرون در گفتگو با خبر نگار شهرسبز در مورد مصوبات سفر رهبری گفت: در آن سفر حدود 61 پروژه که بالغ بر 23 میلیارد تومان برآورد هزینه شد به تصویب رسید که الآن 43 پروژه‌ي آن به بهره برداری رسیده است بقیه پروژه ها هم عمدتاً حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.
فرماندار کازرون در گفتگو با خبر نگار شهرسبز در مورد مصوبات سفر رهبری گفت: در آن سفر حدود 61 پروژه که بالغ بر 23 میلیارد تومان برآورد هزینه شد به تصویب رسید که الآن 43 پروژه‌ي آن به بهره برداری رسیده است بقیه پروژه ها هم عمدتاً حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.
 
وی ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان 13 پروژه بوده که 6 پروژه آن تمام شده است . در زمینه کشاورزی 4 پروژه بوده که 100 درصد تمام شده است، گازرسانی به 6 روستا بوده است که همه آن ها اجرا شده است، پروژه آب رسانی به روستاها و مناطق عشایری بوده که این هم تمام شده، 4 پروژه راه سازی بوده که یک پروژه آن تکمیل و بقیه در دست اجراست، 6 پروژه احداث سالن و زمین ورزشی بوده که 5 پروژه آن تمام شده است، مرمت و تجهیز 20 مسجد که اکثراً مرمت و تجهیز شده اند، احداث دو باب مسجد بین راهی که تا زیر سقف آن درست شده است، کمک بلاعوض به شهرداری های تابعه برای احداث سیل بند و خرید ماشی آلات که اغلب انجام شده، پروژه آب رسانی از چشمه ساسان به کازرون که چند میلیارد خرج آن بود که تسریع و تکمیل آن بود که تمام شد.
 
 اجرای طرح مهندسی رودخانه شاپور (سنگ چینی و مهندسی آن) که 83 درصد آن تکمیل شده است و....
 
صالح پور در مورد آب شاپور که به بوشهر می رود نیز گفت: پولی بابت این مسئله به صورت مستقیم به دست ما نمی رسد ولی باید گفت در همان روز اول وزارت نیروی وقت قول هایی داده بود که آن قول ها همه اش عملی نشده است . از جمله قول های وزارت نیرو احداث چند حلقه چاه برای آب مردم کازرون در شمال شهر که کامل انجام شد، تعویض خط آب رسانی فرسوده کازرون که این هنوز کامل اجرا نشده است . لازم به ذکر است که آب بوشهر از آب سرچشمه رودخانه شاپور و 30 حلقه چاه در جنوب کازرون تامین می شد که البته آن زمان کازرون نیازی به آب نداشت و بوشهر هم واقعاً با کمبود آب شرب روبرو بود اما اکنون بحمدا . . . با ایجاد سد به مرور زمان مشکل آب بوشهر حل می شود و دیگر نیازی به آب کازرون نیست.
 
فرماندار در مورد منطقه ویژه اقتصادی - کشاورزی شدن کازرون که از تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت نهم بوده اظهار داشت: از آن جا که استاندار در سفر خودشان گفتند که کازرون می تواند به منطقه‌ي ویژه صنعتی مبدل شود باید گفت منطقه ویژه کشاورزی شدن و صنعتی شدن تا حدودی با هم مغایرند . طبق نظر دولت مبنی بر منطقه ویژه کشاورزی بازرسان از تهران آمدند و ما زمین را به آن ها نشان دادیم که مورد قبولشان واقع نشد الآن دوباره از آن ها دعوت کردیم دوباره بیایند و چند نقطه را در این مورد بازدید نمایند .
 
لازم به ذکر است منطقه ویژه اقتصادی -کشاورزی با کشاورزی کردن متفاوت است یعنی جایی که محصولات کشاورزی در آن جا خرید و فروش می شود که متولی آن هم معاونت برنامه بودجه است . باید گفت از سال ها قبل کارشناسان کشاورزی کازرون را جزء یکی از مناطق کشاورزی بالقوه می دانستند بالخصوص در مورد مرکبات که همین الآن هم بسیاری از زمین های اطراف قائمیه به سوی بوشهر باغات مرکبات هستند .
 
کازرون در حالی که یک منطقه گرمسیری است اما در بعضی نقاط آن میوه های سردسیری هم حاصل می شود که باید این وضعیت را سازماندهی کنیم که متولی آن هم جهاد کشاورزی است که با دادن تسهیلات به کشاورزان مبنی بر مکانیزه کردن کشاورزی راه آن را باز کند که تا حدودی انجام داده است ولی مطلوب ما نیست.
 
وی در مورد آب خیز بودن کازرون هم گفت : کازرون از نظر آب و سفره های زیرزمینی از همه شرق استان بهتر است. ایشان با اشاره به ایجاد دانشگاه سلمان فارسی ادامه داد : یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری ، این بود که دانشگاه آموزش عالی تا سطح یک دانشگاه دولتی به نام سلمان فارسی ارتقا پیدا نماید . برای این کار اولین چیزی که لازم بود فضای آموزشی بود که به لطف خدا این موضوع حل شد. بیش از 70 هکتار زمین آماده شده در مجاورت پارک جنگلی سابق . اما دانشگاه برای این که شکل بگیرد باید ابتدا چند دانشکده تاسیس شود تا بعداً روی هم یک دانشگاه ایجاد گردد .
 
مقدمات استقلال آموزش عالی از شیراز فراهم شده ولی تا زیرساخت ها یعنی فضای آموزشی و تاسیس دانشکده فراهم نشود نمی توانیم تابلوی دانشگاه سلمان فارسی را بالا ببریم . لازم است بگویم که نقشه زمین آن هم با 12 هزار متر زیر بنا هم تهیه شده است.
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
0
0
حیف نبود این همه آب رودخونمون رو دادیم به این بوشهری های ... خوردن.
این بوشهری ها فقط مصرف می کنن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴