پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۵۶۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرنگار کازرون نما، شريفي سرپرست فرمانداری کازرون با حضور در جمع معتکفین در مساجد کازرون ضمن ابلاغ سلام استاندار فارس مسابقه ای فرهنگی سیاسی را از جانب استاندار برای معتکفین کازرونی طرح كرد كه جوایز این مسابقه هزینه‌ي 3 سفر زیارتی حج عمره است.
به گزارش خبرنگار کازرون نما، شريفي سرپرست فرمانداری کازرون با حضور در جمع معتکفین در مساجد کازرون ضمن ابلاغ سلام استاندار فارس مسابقه ای فرهنگی سیاسی را از جانب استاندار برای معتکفین کازرونی طرح كرد كه جوایز این مسابقه هزینه‌ي 3 سفر زیارتی حج عمره است.

مهندس شریفی در جمع معتکفین سوال مسابقه را "راهکارهای حفظ وحدت در شهرستان کازرون با توجه به منویات رهبر کبیرانقلاب اسلامی و سخنان مقام معظم رهبری(مدظله) " بیان کرد.

این مسابقه که تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 10 تیرماه 1389 می باشد و پاسخ دهندگان می بایستی راه کارهای خود را به صورت مکتوب به دفتر فرمانداری کازرون تحویل دهند.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
0
0
بزک نمیر بهارمیاد خربزه و خیار میاد

اقای استاندار واقعا از این پیشنهاد بچهگانه ات متحیر شدم البته این به خاطر فکر ...ات هست و ما کازرونیا اینرو به پای ...ات و بی تجربیت می گذاریم

اولا کدام جناح سیاسی با هم اختلاف دارند
دوماقدرت در کازرون فعلا در دست موتلفه ودوستان شما یعنی طیف احمدی نزاد هست هردوی اینها ازیک کیسه هزینه می کنند وهردو طرفدار ... هستند وبا هم وحدت دارند
سوما انقدر شما بی تجربه و بی بینش سیاسی هستید که به خاطر عدم هماهنگی در عزل ونصب فرماندار واعتراض مردم اینو اختلاف می دانید وبرای حل این معما ساده دنبال راه کار می گردید چرا اینقدر مسئله را بزرگ می کنید
رابعا
اقای استاندار جوان اااا مردم کازرون می گویند ما فرماندار بومی وبا تجربه می خواهیم این خواسته به حق که ن باید به مسابقه گذاشت
خامسا
شما به خاطر بی تجربگیتان می اید بدون خبر وبدون مقدمه فرماندار را عزل می کنید وبدون هماهنگی حکم به فرد غیر بومی می دهید ونهایتا بین مردم با این کارتان نفاق می اندازید بعد می اید از مقام معظم رهبری مایه می گذارید واتشی که به دست خودتان افراشته ساختید دنبال خاموش کردن ان می افتید ودنبال راه کار می افتید واقعا شرم اور است این بنش ونگرش ... شما
ودر اخر راه کار حل این مسئله ساده تعین فرماندار بومی وبا تجربه وبدون گرایش به یک طیف خاص می باشد
ممداشم محله بالائی
ک ب ب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
0
0
یکی ازراههای حفظ وحدت ترک ریاست توسط فرماندارمیباشد
جعفری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۸
0
0
راهکارهای حفظ وحدت در شهرستان کازرون با توجه به منویات رهبر کبیرانقلاب اسلامی و سخنان مقام معظم رهبر





بنده با احترام به نظرات منتقدین نحوه ی انتصاب جناب آقای شریفی به عنوان فرماندار جدید شهرستان کازرون بدلایل متعدد ایشان را مدیری توانا و جوانی مدبر و متدین و متخصص و انسانی با ابتکار و دارای پتانسیل بالا برای اداره شهرستان کازرون میدانم و حقیر اعتقاد دارم که مسئولیتهای بسیار بالاتری را این برادر عزیز و بسیجی و اندیشمند و صبور ما میتواند متقبل شود و پیروزمندانه آن را به نحو احسن مدیریت کند اما بنده موضوع را میخواهم از منظر علمی و کارشناسانه تحلیل کنم و لازم است خوانندگان این سطور در جریان باشند اینجانب مطابق با روال سیاسی و فرهنگی خود و موضع گیریهای حساس خود وامدار هیچ جریانی نبوده و نیستم و فقط مسیر خود را با سخنان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای منطبق میکنم واما بدانید و بدانیم که درشرایط کنونی شش عامل مهم را می توان بر هم زننده اتحاد در شهرستان کازرون برشمرد که عبارت است از:

1- جاه طلبی 2- اختلاف سطح علمی در شناخت اسلام 3- جهل و علم به طبیعت نظام سیاسی و حکومت اسلامی 4- اختلاف در مراتب ایمان 5- اختلاف نظر کارشناسی در مسؤولیتهای اولیه حکومت 6- اختلاف نظر کارشناسی در مسوولیتهای عالیه حکومت

بخش مهمی از این عوامل را می توان با کار دقیق فرهنگی و سیاسی از طریق تشکل های اسلامی و سازماندهی بهتر مساجد از میان برد و به جای اتلاف وقت و نیروو امکانات در طرد و تخریب و حذف، به سازندگی معنوی و فرهنگی و اخلاقی سرعت ووسعت بخشید و مباحث پیچیده تقدم وجود و ماهیت و اولویت «توسعه سیاسی » و«اقتصادی » را برای همان غربیان قدیم و جدید گذاشت و اما موضوع لزوم تثبیت وحدت در جامعه و بررسی مشکل ایجاد شده در شهر کازرون به یک تحلیل عمیق و کارشناسانه و فرا محلی نیاز دارد که بدور از هر گونه جانبداری این مهم به شرح ذیل خدمت شما عنوان میشود

وحدت اسلامى یکى از مهم ترین ضرورت ها براى حضور و ایستادگى در رویارویى تمدن ها است ولى این وحدت شدیداً نیازمند انگیزه و زمینه است.
انگیزه هاى وحدت اسلامى
1ـ وحدت اسلامى فراهم‌کننده قدرتى‌حقیقى است که مى‌تواند پس ازخداوندمتعال، تکیه گاه استوارى براى مسلمانان در رویارویى هاى فرهنگ ها
و تمدن ها باشد; زیرا اگرچه مسلمانان از نیروى عظیم انسانى، امکانات مادى فراوان، موقعیت هاى استراتژیک مهم، روحیه معنوى بالا و فرهنگ ودیدگاه اعتقادى وفکرى پیشرفته‌اى درنگرش به زندگى برخوردار هستند، اما چنانچه میان این اجزا و عناصر پراکنده هماهنگى ایجاد نکند، این مجموعه عظیم، بیش از طعمه اى در چنگال دشمنان نخواهد بود.
2ـ وحدت اسلامى مى تواند زمینه‌هاى گسترده‌‌اى براى پژوهش وبحث وبررسى و اجتهاد واستنباط از منابع اسلامى فراهم آورد و بدین وسیله به‌رویارویى هاى فکرى فرهنگى وحل مشکلات انسانى که ثمره پیشرفت‌هاى مادى و تحولات علمى اجتماعى است مدد رساند. روشن و بدیهى است که چنین امکان وسیعى براى تحقیقات و بررسى ها تنها در سایه آرامش وتفاهم و آزادى ابزار عقیده و ارج و احترام اندیشه و تلاش هاى دوستانه و برادرانه، به وقوع مى‌پیوندد.
3ـ وحدت اسلامى مى تواند زمینه هاى رشد و پیشرفت را در تمامى جنبه هاى مادى و معنوى فراهم کند.
زمینه هاى وحدت اسلامى
الف: ارائه دیدى کلى و عمومى راجع به نقش دین در زندگى و این که آیا دین تنها رابطه اى روحى و پیوندى قلبى میان انسان و خدا و اعمال عبادى و اصول اخلاقى است که انسان بدان پایبند باشد؟ یا حوزه تأثیرگذارى دین، گسترده تر و فراتر از دین، در برگیرنده تمامى جنبه‌هاى اجتماعى و اقتصادى و ادارى و سیاسى و ارتباطات انسانى در زندگى است.
ب: اتخاذ موضعى کلى درقبال حقوق بشر دراندیشه وعمل واعمال عبادى مسلمانان وحقوق اجتماعى پیروان مذاهب اسلامى، به طورى که اولاً نتوان اتباع این و آن مذهب را ازحقوق اساسى‌شان که همراه دیگر شهروندان مسلمان در لزوم برخوردارى از آنها مشترکند وصرفاً به خاطر انتساب به مذهبى خاص، محروم ساخت و ثانیاً: مسأله انتساب به مذهب خاص، به امتیاز یا نقطه ضعفى به نفع یا ضرر اشخاص، تبدیل نگردد.
ج: داشتن دیدگاهى کلى در قبال‌دشمنان اصلى اسلام، چه در جنبه اعتقادى مانند جریان الحاد و اباحى گرى اخلاقى یا در جنبه هاى سیاسى همچون جریان کفر جهانى.
د: اختلافات مذهبى که باید با نگاهى کلى و روشن بدان نگریست تا بتوان بر خورد صحیحى با آنها صورت داد، چون وحدت را در این زمینه به معناى متحد کردن تمامى مذاهب در یک مذهب مشترک گرفتن، هیچ مفهوم صحیحى ندارد بلکه اصولاً در این زمینه نخست باید آراء پیروان مذاهب و آیین هاى عبادى و شخصى‌شان را محترم شمرد و آنگاه روش‌هاى تحقیق و بررسى و اسلوب هاى نقد و گفتگو را بدور از غرض ورزى‌ها و شک و گمان ها متحد ساخت.
ح: هماهنگ‌کردن دیدگاهى کلى راجع به اساس ساختار حکومت اسلامى و نقش آن در زندگى سیاسى اجتماعى، به طورى که مانند عرصه دموکراسى در جهان معاصر، تناقضى میان اشکال مطروحه براى حکومت پیش نیاید.
وحدت اسلامى از دیدگاه قرآن
قرآن کریم موضوع وحدت و اختلاف را تفصیلاً مورد بحث و بررسى قرار داده است. از یک سو فرایند اختلاف را در تاریخ انسان همراه با علل و عوامل پیدایش و راهکار بر چیدن آن، مطرح ساخته و از سوى دیگر مسأله وحدت و یکپارچگى را در کنار اصول و راه هاى دستیابى به همبستگى، ارائه کرده است. همین طور، پدیده وحدت و اختلاف در جامعه اسلامى و خود راهکار ظهور اتحاد در بین مسلمانان، از نگاه قرآن دور نمانده است.
1ـ فرایند وحدت و اختلاف در تاریخ انسان از دیدگاه قرآن
در یک نگاه کلى این فرایند به دو شاخه اصلى تقسیم مى شود; الف ـ اختلاف و وحدت به مثابه پدیده اى انسانى ب ـ اختلاف و وحدت در میان ادیان الهى
در مورد شاخه اول، قرآن کریم اساساً زندگى انسان را به سان جامعه اى بر شمرده که رفتارها و روابط همگون و یکسانى را در آغاز پى ریخته است «مردم، امتى یگانه بودند، پس خداوند پیامبران را نویدآور و بیم دهنده برانگیخت و با آن کتاب خود را به حق فرو فرستاد تا میان مردم در آنچه با هم اختلاف داشتند داورى کند و جز کسانى که کتاب به آنان داده شد پس از آنکه دلایل روشن براى آنان آمد ـ به خاطر ستم و حسدى که میانشان بود، هیچ کس در آن اختلاف نکرد. پس خداوند آنان را که ایمان آورده بودند، به توفیق خویش، به حقیقت آنچه که در آن اختلاف داشتند، هدایت کرد...»
«و مردم جز یک ملت نبودند، پس اختلاف پیدا کردن و اگر وعده اى از جانب پروردگارت مقرر نگشته بود، قطعاً در آنچه بر سر آن با هم اختلاف مى کنند، میانشان داورى مى شد.»
قابل ذکر است که شرایط خاص حاکم بر زندگى انسان و محیط زندگى او، با توجه به میزان نیازها و خواسته‌هاى او، با پیدایش و استمرار وحدت، سازگارى تام داشته باشد. هر قدر بر وسعت دایره امکانات و توان انسان افزوده مى شود همان اندازه نیز از توان او بر نفوذ و تسلط او بر زمینه هاى جدید حیات اجتماعى که گاه با سایر عرصه ها در تناقض است، کاسته و در نتیجه امکان وصول به اتحاد را با دشوارى بیشترى روبرو مى کند. سطح فرهنگ و دانش بشرى نسبت به ابزارها و اسبابى که آفاق و مقاصد نوینى در جلوى چشم آدمیان مى گشاید در این زمینه بى تأثیر نیست. در آغازین مرحله زندگى انسان که فطرت خدادادى بر آدمى تسلط تام دارد و در شرایط مناسب، او را به جلوه هدایت مى‌کند، مى‌توان تصور کرد که پاره اى تجاوزات فردى ناشى از هوا و هوس گاه پیش آید اما خیلى زود پس از خاموشى آتش کینه، حسد، خسم و یا شهوت، به فطرت پاک خویش برگردد. قرآن در این باره از حادثه فرزندان آدم گفتگو مى کند. با پشت سر گذاشتن این مرحله و عبور از برهه زمانى مشخصى که جامعه انسانى در آن اثناء به تدریج شکل کامل ترى به خود مى گرفت و بر جمعیت نیازها و خواسته هایش مى افزود، دوران اختلاف آغاز گردید.آنچه در این زمینه استنباط مى توان کرد، آن که بشریت همواره در تمامى دوران‌هاى زندگى خویش، محکوم قانونى به نام قانون اختلاف بوده است.
«واگر پروردگار تو مى خواست، قطعاً همه مردم را امت واحدى قرار مى داد در حالى که پیوسته در اختلافند مگر کسانى که پروردگار تو به آنان رحم کرده، و براى همین آنان را آفریده است.» بر این مبنا، باید گفت: اختلاف همچون واقعیتى خارجى، پیوسته در مراحل گوناگون تاریخى، حضور خود را حفظ کرده و خود معلول قانون دیگرى است که خداوند در زندگى انسانى حاکم کرده است. این قانون همان قانون امتحان و آزمایش است. چنین قانونى را باید تنها راه پرورش و تکامل امت ها و افراد صالح دانست که با اختیار و خواست خویش، على رغم روییدن خواستها و پیدایش نیازها، در این مسیر گام نهاده اند، این دنیاى پرزرق و برق در عین حال، کوره امتحان آدمى و فرصت عمل براى دستیابى به کمال روحى و معنوى او نیز هست. «آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم، رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمى گیرند؟» «همان (خدائى) که مرگ و زندگى را پدید آورد تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکار ترید.»
حاصل اصلى پیدایش اختلاف در میان انسان، هوا و هوس اوست که خداوند آن را همچون نیروى جاذبه اى که در فرایند اراده و اختیار، با نیروى عقل و فطرت برابرى کند، قرار داده است. و در صورت هواپرستى آدمى و خرج از راه هدایت و عقلگرایى به دلیل تعدى هواپرستان بر مردم و مجموعه هستى و نیز به سبب تضاد مصالح افراد و رقابت هاى ناصحیح در رسیدن به جاه و مقام و قدرت و شهوت، پیدایش اختلاف امرى کاملاً طبیعى است. بر طبق آموزه‌هاى قرآن کریم، این نوع اختلاف، نخستین اختلافى بوده است که از بستر تاریخ انسان سر بر آورده و ملائک بنا به طبیعت آفرینش او، انتظار آن را داشته اند.
اختلافاتى که منشأ هوا وهوس داشت در فضایى پدیدار شد که زندگى انسان دگرگون گشته و در ضمن تحولى عمیق، پیچیدگى و ترکیب در آن پدید آمده بود. در نتیجه، آدمى دیگر با تکیه بر اندیشه و استعدادهاى خویش، به تنهایى نمى توانست بر مشکلات پیچیده و عمیقى که در زندگى با آنها روبرو مى شد فایق آید این تحول با ظهور تحولى دیگر یعنى نزول کتب آسمانى و بعثت پیامبران مقارن گشت. هدف آن بود که مردم به راه صلاح و هدایت رهنمون شوند و پیامبران به حق و عدالت درباره اختلاف ها و نزاع هاى آدمیان حکم دهند. گذشته از اینها قرآن کریم به قصد از میان بردن اسباب اختلاف و گشودن راه تکامل در پیش پاى یکایک افراد و جوامع انسانى و آگاه ساختن و پندآموزى به آدمیان دو سنت دیگر را پایه گذارى کرده است:
1ـ سنت مغفرت طلبى و توبه و بخشایش تا همیشه راه بازگشت آدمى از گناهان و اشتباه ها باز باشد.
2ـ سنت انتقام در دنیا براى افراد و گروه‌ها به هنگام شدت گرفتن انحراف ها و افزایش گناهان تا موجبات پندپذیرى نسل هاى آینده فراهم گردد.
واما در مورد شاخه دوم یعنى اختلاف وحدت در میان ادیان آسمانى، براساس نظرگاه قرآن کریم، وحدت و اتحاد باید بر پایه اصولى مشخص و با وسایل و ابزارهایى شناخته شده باشد که بطور اختصار به آن اشاره مى شود. در حقیقت تحقق وحدت در میان آدمیان منوط به وجود پاره اى وجوه مشترک است که نقطه آغازین وحدت قرار گیرد:
الف: ایمان به خدا و وحى آسمانى و نبوت ها و روز رستاخیز ب: پذیرش عزت و کرامت انسان و احترام به او و آزادى عقیده و اندیشه و عمل وى.
براین‌اساس هرگزنمى‌توان از اتحاد واقعى مؤمنان باکافران سخن گفت. بلى ممکن است گاه در اثر پاره‌اى ضرورت‌ها در کنار هم گردآیند وکشورى واحد، محل تجمع آنان قرار گیرد و صلح و آرامش در میان آنان برقرار گردد اما این اتحاد حقیقى نیست. شرک به خدا و انکار خدا، مانعى درونى و تناقضى اجتماعى بر سر راه اتحاد است.
شاخصه‌هاى وحدت میان ادیان الهى
قرآن کریم به موازات تلاش براى تصحیح انحرافات بنیادینى که دامن‌گیر پیروان اهل‌کتاب شده که درآیاتى چون (مائده/ 77 ـ 81 ; آل عمران/ 81، 187 ; بقره/ 78، 79، 85، 86، 174 به آن تصریح گردیده، چارچوبى را براى وحدت میان ادیان الهى در طول تاریخ مشخص نموده است تا رابطه اى روحى و روانى میان مسلمانان و پیروان آئین‌هاى دیگر محفوظ بماند. از طرفى زمینه لازم براى همزیستى اجتماعى و سیاسى را براى ادیان آسمانى فراهم سازد و از دیگر سو کلیه معتقدان به خدا روز رستاخیز را بر یک صف در مواجهه با بت پرستان و مشرکان و ملحدان قرار دهد. ابعاد و شاخصه هاى این چارچوب خاص عبارتند از:
1ـ ایمان به خداى یکتا و وحى آسمانى و روز بازپسین و کتاب ها و رسالت هاى پیامبران
2ـ تأکید بر وحدت پیامبران و پیام هاى آسمانى
همه پیامبران و پیام هاى آسمانى از یک منشأ سرچشمه گرفته اند. این منشأ خداوند متعال است. پیامبران هم موظف بوده اند پیام هاى الهى را به بشر ابلاغ کنند، در تربیت و اصلاح او بکوشند، به نیکى و هدایت و صلاحش رهنمون گردند و از بدى و فساد و گمراهى باز دارند.
3ـ دعوت همگانى
1-3 دعوت همگان به سوى اجراى احکام ثابت الهى مشترک در تورات و انجیل به قصد روشن ساختن میزان اتحاد و تقارب میان ادیان، به خصوص اینکه این شریعت ها مکمل همدیگر بوده اند آیات مربوط به وجوب روزه، چگونگى قصاص و پرهیز از رباخوارى نمونه اى از این دعوت هاست.
2-3 دعوت به مراجعه به تورات و انجیل به هنگام حل و فصل اختلافاتى که دامنگیر اهل کتاب مى شد و توجه به مواردى که میان تورات و انجیل و قرآن مشترک است.
3-3 دعوت مردم به مراجعه به دانشمندان اهل ذکر و معرفت از اهل کتاب با هدف تبیین حقایق اسلام.
4-3 دعوت به پذیرش آیین اسلام و اصول آن و حرمت نهادن به پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) و قایل شدن به اصل ابراهیمى براى اسلام و تأکید بر موقعیت ممتاز ابراهیم(علیه السلام) در آئین محمد(صلى الله علیه وآله) با توجه به اینکه ابراهیم پدر پیامبران بنى اسرائیل و فرستاده اى است که آئین هاى آسمانى به او منتهى مى گردد.
بر این پایه تأکید مى شود که نام «اسلام» از طرف ابراهیم(علیه السلام) است و او خود، مسلمان ]تسلیم محض خدا[ و حنیف است و یهودى و نصرانى نیست.
5-3 فراخوانى اهل کتاب بر پذیرش رسالت حضرت محمد(صلى الله علیه وآله) به واسطه تأکید بر بشارت هایى که پیامبران و کتاب هاى آسمانى پیشین داشته است قرآن کریم بارها متذکر این حقیقت شده است. یکى از این موارد، در سوره اعراف و در سیاق گفتگو راجع به موسى است و مورد دیگر در سوره صف جاى دارد.
2ـ فرایند وحدت در جامعه اسلامى
این فرایند در سه رهیافت قابل بررسى است:
1ـ اصولى که قرآن براى وحدت در جامعه اسلامى پایه ریزى کرده است; 2ـ ابزارهایى که قرآن به منظور تضمین بقاى این بنیان الهى، تحقق، پایدارى و مراقبت از آن به پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)و آدمیان معرفى کرده است; 3ـ پى آمدها و آثار تحقق وحدت در جامعه اسلامى .
اصول وحدت اسلامى
اصل اول: یکتاپرستى
این اصل در اشکال مختلف تصویر مى شود:
الف: صحنه اتحاد همگان از رهگذر چنگ زدن به ریسمان خداوند: «اى کسانى که ایمان آورده اید، از خدا آن گونه که حقّ پروا کردن از اوست پروا کنید، و نمیرید مگر در حالى که تسلیم ]فرمان او[ باشید. و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید، و نعمت خدا را بر خود به یاد آورید، آن گاه که دشمن یکدیگر بودید، پس میان دل هاى شما الفت انداخت و در سایه نعمت او با هم برادر شدید; و بر لب گودالى از آتش بودید، پس شما را از آن رهانید. این گونه، خدا آیات خود را براى شما بیان مى کند، باشد که هدایت یابید.»
ب: صحنه پدیدار شدن انس و الفت میان قلبها و همدلى بواسطه عامل غیبى:«و اگر بخواهند ]با پیشنهاد صلح [تو را فریب دهند، خدا براى تو بس است. اوست که تو را به یارى خود و به وسیله مؤمنان تأیید کرد. و میان دل هایشان الفت انداخت، که اگر همه آنچه در زمین است خرج مى کردى، نمى توانستى میان دل هایشان الفت برقرار کنى، ولى خدا میانشان الفت برقرار کرد. به راستى او عزّتمند و حکیم است.»
اصل دوم: پیروى از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)
اهمیت مسأله برخاسته از مجموعه اى از عوامل و اصول اعتقادى و اخلاقى و مصالح سیاسى و اجتماعى است که به پاره اى از آن ها بصورت گذرا اشاره مى شود:
الف: حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) مقام تبلیغ رسالت را بر عهده دارد و سخنان او ناشى از منشأ وحیانى است: «و از روى هوس سخن نمى گوید. این قرآن جز وحیى که به او مى شود نیست.» ، «هر کس اطاعت پیامبر کند، در حقیقت اطاعت خدا کرده استو هر کس روى بگرداند، تو مسئول نیستى و تو را به عنوان نگهبان آنان نفرستاده ایم.»
ب: رسول کسى است که در عین دارا بودن مقام نبوت و تبلیغ، مسئولیت امامت جامعه را نیز بر عهده دارد.
معناى چنین سخنى آن است که اطاعت از رسول در واقع، از یک جنبه، نشانه پایبندى به حاکمیت سیاسى اسلامى و گویاى اهمیت نقشى است که قرآن و اسلام براى این حاکمیت در جامعه قایل است. «اى کسانى که ایمان آورده اید، خدا را اطاعت کنید و از این پیامبر و کسانى از خودتان که متولّیان امر شما هستند فرمان برید; و اگر در چیزى با یکدیگر اختلاف پیدا کردید، اگر به خدا و روز واپسین ایمان دارید، آن را به خدا و پیامبر ارجاع دهید که این بهتر و سرانجامش نیکوتر است. آیا نظر نیفکنده اى به کسانى که مى پندارند به آنچه به سوى تو و آنچه پیش از تو نازل شده است ایمان آورده اند، ولى مى خواهند داورى میان خود را نزد طاغوت ببرند، در حالى که قطعاً فرمان یافته اند که به آن کفر بورزند؟ و شیطان مى خواهد آنان را به گمراهى دورى بیفکند...»
زمینه هاى اطاعت از «رسول» بسیار گسترده و متعدد است و مصالح اجتماعى عمومى، خواسته هاى فردى خاص، مسائل روزمره آنى و انواع موضوعات دائم و پایدار را در بر دارد. همچنین تأثیر طبع; نظرات و اجتهادات مختلف، رسوب هاى اعتقادى فکرى اخلاقى و فشارهاى اجتماعى و اقتصادى را در این پیروى و اطاعت، نباید از نظر دور داشت. یکى ازمهم ترین آثار اطاعت از خدا و رسول، برچیده شدن نزاع و اختلاف و تحقق وحدت در میان مسلمانان است.«و خدا و پیامبرش را فرمان برید و با هم نزاع نکنید که سست شوید و قدرت شما از بین برود، و صبر کنید که خدا با صابران است.»
اصل سوم: حفظ روابط عاطفى میان رهبرى و مردم
یکى از پایه هاى مهم وحدت اسلامى، حفظ موقعیت ممتاز رهبرى دینى در جامعه است در این عرصه و حوزه قانونمند، وحدت اسلامى شکوفا مى شود. مبدل کردن حالت هاى خشک و بى روح، به پیوندهاى پرطراوت روحى و معنوى و عاطفى که دوستى و مودت و احساسات پاک انسانى در آن موج زند بر عهده رهبرى اسلامى است بدینسان رهبرى، نقش عظیمى را در حفظ و استمرار بقاى وحدت اسلامى ایفا مى کند. «پس به سبب رحمتى که از جانب خداست با آنان نرمخوى شده اى، و اگر درشتخوى و سنگدل بودى از گِرد تو پراکنده مى شدند. پس از آنان درگذر، و برایشان آمرزش بخواه، و در کار اداره جامعه با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکّل کن، که خدا توکّل کنندگان را دوست مى دارد.» ، «همانا براى شما پیامبرى از خودتان آمده است که رنج بردن شما بر او دشوار است و بر هدایت شما حریص و نسبت به مؤمنان بسیار دلسوز و مهربان است.»
اصل چهارم: اخوّت دینى
اخوت دینى از دیدگاه قرآن، زمینه شکوفایى وحدت اسلامى است و به آن نمود اجتماعى و ارزش انسانى مى بخشد وحدت میان اشیاء، نیازمند چارچوبى واحد است که آنها را در کنار هم گرد آورد. خون، نژاد، زبان، ملیت، جغرافیا، زمین، خاک، مصالح و منافع، ارزش ها و آرمان هاى انسانى، دیدگاه قرآن در این زمینه ها، همه بر این مبنا استوار است که بشریت از اصلى واحد برخوردار است. «اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفریدیم، و شما را شعبه شعبه و قبیله قبیله قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. بى تردید گرامى ترینِ شما نزد خدا با تقواترینِ شماست. به یقین، خدا دانا و آگاه است.» ، «جز این نیست که مؤمنان با هم برادرند، پس میان برادرانتان سازش دهید و از خدا پروا بدارید، باشد که مورد رحمت قرار گیرید.»
اصل پنجم: موازین اخلاقى
محتواى کلى تعالیم اسلامى، محتوایى اخلاقى است، فلسفه قیام رسول اکرم به تتمیم مکارم اخلاق تفسیر شده است موازین اخلاقى داراى شاخصه هایى چون وفادارى در عهد و پیمان ، اجراى عدالت ، ترویج فضیلت ها و...است که هر یک در سنگ بناى خیمه وحدت اسلامى سهم قابل توجهى دارند:
ابزارهاى تحقق وحدت اسلامى
مجموعه ابزارهایى که قرآن کریم در مقام تحقق بخشیدن به وحدت و وفاق عمومى در میان آحاد جامعه انسانى و اسلامى از آن سخن گفته اختصارً به شرح زیر است:
دعوت و تبلیغ با شیوه حکمت وموعظه حسنه، صلح و آشتى و تلاش هاى خیرخواهانه،گذشت وبخشایش، ایستادگى در برابر دشمنى و تجاوز ، تکیه بر علم و دانش در مواجهه با حوادث.
امید است درسایه دستورهاى سازنده دین اسلام ورهنمودهاى رهبرمعظم انقلاب جلوه‌هاى حقیقى اتحاد و همبستگى آحاد در شهرستان کازرون را شاهد باشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۸
0
0
.


برادر عزیز نظرات شما محترم
ولی دیگران هم نظر دارند
معلوم است دروس خود را خوب حفظ کرده اید ولی خوب است بدانید نظر مولا علی علیه السلام آنچنان که در نهج البلاغه آمده با عملکرد شما اندکی تفاوت دارد. هرچند جز بیان اصول چیزی زیادی Paste نکرده اید
مگر جایگاه مسولین نظام که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده را نشنیده اید که خدمتگذاری و احترام به ولی نعمتان خود یعنی مردم را اصول کار دانسته اند
شاید کمی بی انصافی باشد که هنوز نیامده خود را آنقدر بالا دیده و دست بر گوش نهاده و حرف دل این مردم را نشنیده بگیرید و به جای آن آواز
- آهای مسابقه با جایزه نفیس -
را سر دهید مگر طرف شما چندتا بچه هست
اینها همگی از متن انقلاب و مردم هستند پس خوب است با مردم بیشتر صادق باشید
محمد

ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
افسوس می خورم به حال این مردم مظلوم وشهید پرور کازرون واین که تا به حال به هیچ جا نرسیده اند بخاطر همین چند دستگی که وجود داشته . ای برادران من ای طلبه هایی که نمیدانم که سما پای درس چه کسانی نشسته اید وحال خود در مقابل خود یکه تازی میکنید مگر بنا بر این نبوده که دنبال خط رهبری باشیم و وحدت خود را حفظ وتا میتوانیم از دو دستگی که باعث تفرقه وایجاد خوشحالی گروه های شکست خورده که می خواستند نظام را از بین ببرنند دور باشیم مگر ما نماینده ولی فقیه نداریم اگر ادعای پشت سر رهبر را سر می دهیم و میگوییم دنبال ولایت فقیه هستیم چرا بیراهه میرویم . یک وقت می خواستندد ر این شهر نماینده ولی فقیه را بی حرمت کنند وبا آن نماینده مجلس دوره های قبل مسئولین وفرماندار و....را عوض می کردنند فقط به خاطر این که در خط رهبر نبودنند ومی خواستنند تفرقه بیندازند . اما حالا چرا ؟ حالا که رئیس جمهور ادعا دارد وواقعا هم اعتقاد به این مورد هست چرا استاندار می بایست کاری به نماینده ولی فقیه در کازرون نداشته باشد وخود وکسانی دیگر بدون هیچ گونه مشورتی مبادرت به تعویض فرماندار نمایند ؟ پس چه فرق شده است بین آن کسانی که می خواستنند بین نماینده ولی فقیه ومردم تفرقه باشد و حال شما که بیش از اندازه ادعای ذوب در ولایت دارید .ای مردم عزیز بدانید که اگر شهدا هم بودنند دنبال راه وروش رهبر ونماینده او در هر کجا که باشد بودنند .و وای بحال کسی که خود درس طلبگی می خواند والان خود ضد نماینده ولی فقیه عمل میکند و آیا این شخص دلسوز نظام است . ای مردم عزیز تاریخ را ورق بزنید و این شیاطین را شناسایی کنید و از این شهر که با ایجاد تفرقه وبا نوشتن انتقادهای واهی وتوهین آمیز به نماینده ولی فقیه ومردم شهید پرور بیرون کنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
.

خوب بود چند جمله ایی رااز خودتان هم می نوشتید یا منبع انشایتان را در آخر می آوردید تا حق نگارنده آن ًضایع نشده باشد.
مطالب نگاشتهای شما را نویسنده محترم آقای ابوالفضل یغمائى قبلا در قالب مقاله ایی زحمت کشیده و نوشته بودند(رجوع شود به سایت تبیان)
محمد

م
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
الحق که استاندار فهمیده ای هستید به نظرات غیرمنطقی تعدادی انگشت شمار اهمیت ندهیدهمین که خدا را درنظر میگیرید کافی است موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
اولا امام جمعه فقط امام جمعه است نه نماينده ولي فقيه
در استان فارس فقط يك نماينده ولي فقيه وجود داره كه اونم امام جمعه شيرازه.
دوما كسي كه خلاف دستور رهبري عمل كرد حزب موتلفه بود. يك بار پاسخ هاي درياب به سئوالات سايت كازرون نما درباره دستور رهبري را بخونيد
سوما چه كسي گفته اطاعت از نماينده ولي فقيه واجبه؟ با اين استدلال لابد اطلاعت از نماينده نماينده نماينده نماينده ... (تا آخر) ولي فقيه هم واجب مي شه!
اين حرفاي مسخره رو كي تو كله شما كرده؟
چهارما مگه زمان انتصاب صالح پور به فرمانداري كازرون كسي با آقاي بنيادي مشورت كرد كه حالا با امام جمعه جديد مشورت بكنن؟ آيا آقاي بنيادي هم شهر رو به آشوب كشيد كه چرا با من مشورت نشده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
تضعیف روجانیت در هیچ مرحله ایی به صلاح اسلام و مملکت نبوده و نیست
یکطرفه قضاوت کردن و مردم را با فکر باطل خود ضد ولایت فقیه و اصحاب شیطان خواندن و از شهر بیرون انداختن هم تکلیفش مشخص است.

حفظ حرمت مسولین خدوم هم که بر همه واجب است
از طرفی چه شده که دایه دلسوز تر از مادر پیداشده و بحال ما گریه میکند


در تفرقه باید سبب آن را پیدا کرد نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید. در جریان مشایی این مقام معظم رهبری بود که دستور برکناری ایشان را از معاون اولی صادر و جلوی تفرقه را گرفت.(رجوع شود به نامه ولایت خطاب به ریاست جمهوری)
اینکه با وجود صد ها انسان فرهیخته باز دستهایی سعی در افزودن هیزم به آتش اختلاف میکنند و احساسات و عواطف عمومی کازرون را تحریک میکنند و فردی از فلان شهر را مسئول کازرون میکنند تفرقه افکنی است یا مردمی که حرفشان منطقی است.
نکند کسانی فکر میکنند با تحریک عواطف اذهان را میتوانند مشغول کنند تا خود بتوانند بر عریکه قدرت تثبیت نمایند
اگر چنین است سخت در اشتباهند
مردم هوشیارند و به حول و قوه الهی پشت سر ولایت قدم برداشته و جلوی فتنه اندازان را خواهند گرفت.


راه کار ما حفظ حرمت مسئولین و مردم و احترام به قانون است.
خیلی ها پشت صندلی قدرت نشستند ولی عاقبت همشان بخیر نشد تا عاقبت شما چه شود.
بر شتر قدرت نشتن برادر من راه و روش دارد
اگر آن را رها سازی در پرتگاه جا میگیری و اگر دهانه آن را زیاد بکشی دماغ حیوان را پاره میکنی
خوب است حرف چند تا انسان بزرگتر هم بشنوی
و مغرور نباشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۲
اذان صبح
۰۵:۱۰:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۵۴
اذان ظهر
۱۱:۵۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۷:۰۵:۰۹
اذان مغرب
۱۷:۲۲:۲۲