احتراماً همانگونه كه مستحضريد كازرون به عنوان دومين شهر فارس از حيث وسعت و جمعيت از زمان آدم ابوالبشر تاكنون به لحاظ موقعيت جغرافيايي در بين رشته كوههاي زاگرس محصور بوده، مردمي در اين سرزمين سكونت داشته و دارند كه سلحشوريها و دلاورمرديهاي آنها در طول تاريخ در مبارزه با استعمارگران و متجاوزان به خاك ميهن زبانزد عام و خاص بوده و تقديم يكهزار و يكصد شهيد گلگون كفن به نظام مقدس جمهوري اسلامي در طول دوران دفاع مقدس مؤيّد اين ادعاست ليكن با اين وجود و عليرغم اينكه بعد از انقلاب در ساير نقاط كشور خدمات ارزندهاي در زمينه راهسازي صورت پذيرفته اين شهرستان همچنان محصور و متروك باقي مانده [است].
جاده دشت ارژن- كازرون بدون در نظرگرفتن مسايل فني و به لحاظ سياسي افتتاح شد مردم اين شهرستان رجاء واثق داشتند كه شايد با همت مسئولين نظام جمهوري اسلامي اجراي پروژهاي كه از يك طرف مسافت شهرستان كازرون را به استان بوشهر و از طرف ديگر به شهرستان شيراز نزديك مي نمود و از زمان طاغوت تاكنون به صورت نيمه كاره باقي و رها گرديده بتوانند از بن بست خارج شوند تا اينكه نهايتاً پروژه موصوف به عنوان يك طرح ملي در دو قطعه در دستور كار وزارت راه و ترابري قرار گرفت. توضيح اينكه قطعه اول از حد فاصل دشت ارژن تا كازرون به مسافت 45 كيلومتر و قطعه دوم كه از حد فاصل شهر كازرون و روستاي حسن آباد تا بخش خشت و كنارتخته مي باشد كه با احداث جادههاي ارتباطي و حفر تونل بناف در اين بخش موجب كاهش مسافت بين استان بوشهر و فارس و كاهش ترافيك در ساير مسيرها ميگردد. علي هذا با پيگيريهاي صورت گرفته از سوي مسئولين امر بالاخره قطعهي اول پروژهي موصوف پس از ساليان متمادي در سال گذشته و در شرف برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حاليكه داراي نواقص زيادي بوده و بدون اينكه تأمين و تجهيز شده باشد از سوي مسئولين محترم وقت و با لحاظ مسايل سياسي و بدون در نظر گرفتن مسائل فني و توجيهي از قبيل نصب گاردريل اطراف جاده، تابلوهاي راهنما، نصب و راهاندازي چراغهاي تونلهاي احداثي در مسير، ساخت ديوارهاي اطراف جاده كه به لحاظ كوهستاني و برفگير منطقه احتمال ريزش كوه و در نتيجه انحراف خودروها و وقوع حوادث ناگوار ميگرديد مبادرت به افتتاح اين قطعه از پروژه نمودند و پس از آن با وجود تمليك اراضي جهت احداث جادههاي منتهي به تونل و تجهيز كارگاه جهت اجراي قطعهي دوم پروژه كه قسمتهايي از آن در سالهاي قبل از انقلاب و در زمان طاغوت اجرا شده بود با اين ادعا و بهانه كه ادامه عمليات و حفاري تونل توجيه فني و اقتصادي ندارد از ادامه عمليات حفاري خودداري نموده و تونل موصوف را نيمه كاره باقي گذاشته و رها نمودهاند كه از آن پس چنين امري آحاد مردم شريف شهرستان كازرون را نگران نموده و علت معطل ماندن پروژه فوق در هالهاي از ابهام باقي مانده است و اينجانب به عنوان نمايندهي مردم شريف شهرستان كازرون همواره در مقابل اذهان عمومي مورد سؤالاتي به شرح ذيل قرار گرفته ام كه مستدعي است در اين خصوص پاسخ هاي مستدل و مستندي كه موجب تنوير اذهان عمومي و قناعت وجدان شما و ساير مسئولين و دستاندركاران گردد جهت ارائه به مردم ارائه گردد:
3- چرا قطعه دوم پروژه كه شامل احداث تونل بناف كه عمده خواسته مردم شريف شهرستان كازرون و موجب خروج اين شهرستان از بن بست مي گرديد به شكل نيمه كاره رها گرديده؟ در صورتي كه مدعي بوده اند ادامه پروژه توجيه فني و اقتصادي ندارد چرا اكنون كه ميلياردها تومان از اعتبارات دولتي و بيت المال صرف تملك اراضي و همچنين تجيهز كارگاه و ساير موارد گرديد متوجه اين موضوع شدهايد؟ مگر نه اين است كه قبل از شروع هر پروژه و طرحي مطالعات آن طي چندين نوبت صورت ميپذيرد و پس از اينكه طرح داراي توجيه فني و اقتصادي باشد مبادرت به اجراي آن مي گردد؟ حال كه در اين پروژه دقيقاً عكس آن عمل گرديده عليهذا هر چند كه عده اي نظر به آن دارند كه با موضوع ادامه احداث تونل بناف كه موجب خروج اين شهرستان از بن بست مي گرديده برخورد و معامله سياسي صورت پذيرفته و دستهاي آشكار و پنهاني كه شايد منافع خويش را در صورت اجراي اين طرح در خطر ديده اند مانع از ادامه عمليات و پروژه شده اند ليكن انتخاب و انتصاب جنابعالي به عنوان فرزند خلف اين مرز و بوم در مقام صدارت راه و ترابري بار ديگر بارقه اميد در دل مردم زنده و آنها رجاء واثق دارند كه جنابعالي اولاً دستورات لازم را در جهت تكميل و تجهيز و رفع نواقص و معايب قطعه اول پروژه از حد فاصل دشت ارژن تا كازرون را صادر فرمائيد.
ثانياً اميد است با دستان باكفايت جنابعالي قطعه دوم پروژه موصوف (احداث تونل بناف) به حالت اجرا درآيد تا اميد چندين ساله مردم برآورده گردد . بديهي است در صورت عدم پاسخ قانع كننده يا اقدام لازم در جهت اجرايي شدن پروژه فوق با در نظر گرفتن سوگندي كه در مقابل ملت بزرگوار ايران در مقام ايفاي وظايف نمايندگي ادا نمودهام تمامي توان خويش را در جهت پيگيري موضوع و در نتيجه استيفاي حقوق حقه مردم حوزه انتخابيام در اين زمينه به كار خواهم گرفت. بذل عنايت جنابعالي موجب امتنان اينجانب و دعاي خير مردم چشم انتظار شهرستان كازرون خواهد بود. عليهذا نتيجه اقدامات صورت گرفته جهت اطلاع اينجانب و انعكاس به مردم شريف شهرستان كازرون اعلام گردد.
عرض ادب و احترام و شايستگي دارم خدمت آقاي مهندس غلامرضا دهقان ناصرآبادي نمايندهي منتخب مردم شهرستان كازرون
جناب آقاي دهقان ناصرآبادي پس از مدت ها سكوت و كم تحركي بالاخره حركتي در جهت احقاق حق مردم شهرستان از شما مشاهده گرديد كه با نامهاي به وزير محترم راه و ترابري و ابراز نگراني از مشكلات فني جادهي جديد سخن به ميان آورده بوديد و متن آن نامه ي مبارك را در هفته نامه بيشاپور ديدم.
جاي بسي تشكر و قدرداني است كه جنابعالي به فكر اين مردم هميشه مرد و غيور و آزاده هستيد و مشكلات غيرفني بودن جادهي جديد را كه نزديك به يكسال است مردم قدردان و صبور و هميشه مرد اين ديار در حال تردد و آمد و شد در آن هستند را به مشكلات بيمارستاني و آب شهر و روستا و تعرفهي برق و كمربندي شهر و ديگر كمبودها همچون فرودگاه و راه آهن شهرستان ارجحيت داده ايد كه البته اين اقدام شما حكايت از سياسي بازي نيست!
بيشك زحمات 30 سالهي نمايندگان محترم اين شهر و خون دلهاي 40 سالهي مردم اين ديار به افتتاح جادهي به قول شما غيرفني و سياسي كنوني انجاميد كه مي بايستي هرگاه نام جاده را مي شنويم صلوات ذكر كنيم كه چه تفكرات و چه تلاشها و چه از خودگذشتگيها و چه هزينه هاي هنگفتي و چه دست هاي توانمندي و چه گام هاي استواري پشت قضيه بودند تا اشك شوق بر گونهي اين مردم هميشه صبور نشست و طبلها به صدا درآمد و زنگ ها زده شد و پايكوبي و شادي و شيريني و شكر خداوند بر آسمان رفت و در مدت اين چند سال حتي يكبار هم حضرتعالي را در اين جاده و بر اين خاك و در روزنهي اين هفت تونل و بر لرزش آن همه پل و در گل و لاي شيب كوهستان و زير ريزش سنگ صخره ها نديدم و به گمانم آن زمان تمام مسير حركت شما به سمت بوشهر عزيز و آب هاي نيلگون بود و مطمئناً كه بر مسير هوايي از فرودگاه بوشهر به تهران در گذر زمان بوديد و حال عجب مي دانم كه از همين جادهي غيرفني و خطرناك و آلوده به سياسي بازي به تردد شويد كه به باورم هنوز از مسير هوايي بوشهر تهران در سفريد! و اگر هم اين راه پر از خطر را نمي پسنديد به گمانم كه از جادهي تنگ ابوالحيات در مسافرت هستيد!
آيا از اين يك ميليارد ريالي كه مجلس به شما هديه كرده است چيزي هم به اين ملت غيور و از خودگذشته و مورد ظلم قرار گرفته كه از آنها سخن به ميان آوردهايد ميماسد؟ يا مردم فقط نردبان ترقي شما بودند!؟ بايد مرا ببخشيد كه تحمل شنيدن اين جملهي شما را نداشتيم چون به حديث فيلم و عكس و خاطرات در سينه محفوظ خود و ديگر مردم اين شهر ساخت و ساز جادهي مبارك را چون آلبومي گسترده بر روي ميبينم و پاهاي تا زانوي در گل آقاي محمدصادقي و حضور مكرر وزير راه و معاونين و استاندار و معاونين و بسياري از فعالان مردمي از تمامي قشرها و تمامي دست اندركاران افتتاح اين جاده را، و حال جنابعالي خيلي راحت نمايندگان و فرمانداران و استاندار و وزير راه و معاونين و اهالي ادارهي راه و ترابري استان و مردم سخت كوش و آقاي مهندي نوذري و حتي آقاي احمدينژاد رييس جمهور مردمي را هم به زير سوال برديد كه چرا جادهاي به اين هشل هفتي افتتاح گرديد؟ دست برداريد و عوام فريبي را كنار بگذاريد. شما به حساب نمايندهي اين مردميد و از داشتههاي اين مردم دفاع كنيد و براي آنها ابراز خوشحالي كنيد كه آرزوي چندين سالهشان با كمك همهي نمايندگان قبلي و از مقداري از هزينههاي اوليه از جيب بنده و امثال بنده و تمامي صنوف و اقشار اين جامعه پرداخت شد و درخاتمه با خواست خداوند و به دستان توانمند دكتر محمدصادقي به وقوع پيوست.
ضمن تشكر و قدرداني از اينكه به فكر مردم هستيد و از وزير محترم راه و ترابري درخواستي شايسته و به حق اين مردم را نموده ايد آيا بهتر نبود مطالبتان را با تشكر از زحمات همه ي نمايندگان قبلي در به ثمر رساندن نياز چندين سالهي مردم جادهي جديد آغاز ميكرديد؟ درخواستي از جنابعالي دارم حال كه ميفرماييد جاده ي مذكور ايرادات فني دارد پس شما ياعلي بگوييد و پاشنه را بكشيد و سياسي هم عمل نكنيد و هر چه سريعتر نور داخل تونل ها را درست كنيد و فكري به حال ريزش كوه در زمستان ها بكنيد و گاردريل ها را نصب كنيد و تابلوهاي راهنمايي را بكوبيد و تمامي اقداماتي را كه صورت نگرفته است شما به صورت برسانيد و ديوار هاي اطراف جاده را بكشيد.
چون من خود با چشمانم ديدم آقاي دكتر محمدصادقي دنبال قير ميرفت و كفي تريلي را با هزار بدبختي به جاده مي آورد و بر ديناميت هاي كف تونل گام برمي داشت و گاه زير ريزش تونل پنجم زخمي مي شد و ساعت 2 شب وزير راه از خواب بيدار مي كرد و تلفن هاي پي در پي ايشان براي گرفتن سيمان امان از استانداري را برده بود. يا فكري ديگر به نظرم رسيد كه فقط از دست شما تنها برمي آيد آن هم به دليل اينكه شما نماينده ي مردم شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلامي هستيد و از برش خوبي برخوردار هستيد و حرفهايتان هم در مملكت خريدار دارد و آن هم اين است كه دستوري اتخاذ فرماييد تا اقدامي به عمل آيد كه راه اين جاده ي پر از خطر و عاري از استاندارد و فاقد علائم راهنمايي و رانندگي و نداشتن نكات فني را ببندند تا عبور و مرور از اين جاده قطع شود و دگر بار تردد از تنگ ابوالحيات راه بيفتد و به خاطر اين اقدام خداپسندانه و بجا كه مردم اين شهرستان را از حوادث خطرناك اين جاده نجات دادهايد خير مردم بدرقهي راحتان باشد! اگر شما نبوديد ما بوديم و خداوند نيز و ما و شما و دكتر محمدصادقي نخواهيم ماند اما خداوند بوده و هست و خواهد ماند پس از خدا بترسيد كه روزگار عجيبي است!!!
شهروند كازروني
بنده به عنوان یک کارشناس با 10 سال سابقه همانطور که بارها گفته ام توجيه توقف تونل بناف را موجه نمی بینم و در این مورد دكتر محمدصادقي و جناب آقاي دهقان ناصرآبادي و ....باید شفاف عمل کنند یا میکردند. بگذاریم آقاي دهقان ناصرآبادي کار خیری را که دیگران باید میکردنند ادامه دهند و در این را دلگدمی ایشان باشیم.
اگر خدابگذاردت سیاسی تر از هردو نماینده عمل کرده ای منکاریبدهقان ندارم چون اوهم جانشین محمدصادقی است. برادرجان توکه اینطوری مینویسی انصافت کجا رفته چرا اینطوری لقمه میگیری خداشاهد است مردم از این حرفهیی که تو درباره محمد صادقی میزنی ا توگوششان نمیرود.بخداقسم مردم برای خودشان وکیل ووصی مثل من وشماهم نمیخواهندتا به این نامه سراسرکذب توجه کنندخشم ونفرت شخصی شما دراین نامه اظهر من الشمس است اتینراکه دیگر هرخواننده میفهمد ازاین دلسوزی عوامفریبانه دست بردارید بخداروز قیامتی هم هست فکر میکنی مردم بکارند تا به این پشت هم اندازیهای توگوش جان بسپارند
بنده بعنوان یکی ازنزدیکان دکتراطلاع دارم دکتر محمدصادقی اینقدر هم که تو میگویی شجاعت نداردکه روی دینامیت راه برود.اصلا تومیدانی ... که الان بقول شمارفته روی دینامیت راه میرود؟
گیرم حرفهای تو درست است که او روی دینامیت هم راه رفت ولی جان سالم بدربرد؟خداراهم شکر میکنم که دینامیت عمل نکردچون کسی بدخواه جانی او نیست.چرا ننوشتی برای چه این قهرمان شمادرزمان دانشجویی که ... طرحش رابا دیدن هزاران ... درکازرون انداخت آنوقت هم ... حاضر نمیشد و ... را استراحتگاه خودش کرده بودو...مردم مریض وبیمارتوی تابستان له له میکردند تا....اوحتی سر... هم نمی آمدتااز... بیرونش کردند.لطفاوخواهشا بتکده بازنکنیدمگر این قهرمان از همان قهرمانان جنگ خونش رنگین تر بود.اوبرای اینکه به ... نرفت وآمدنددرکازرون ... مگر نباید شما که حقیقت گوهستید به گذشته شهیدان ومجروحانی که ... هم یک توجهی کنید؟
محمد صادقی قرارنیست بت شود معلوم است دوچیز برای چرخیدن زحمت نمیخواهدیکی زبان سرخ ویکی قلم شما هم که هرطوری قلم چرخیدبا آن بچرخید اما بدانیدودانسته باشید که کارهای ایشان سیاسی بودوبرای خودش کار میکرد نه برای مردم حالا هم دیرنشده است تشریف بیاورند وکارکنندبرای آدم کاری همیشه کار هست.ولی ازدروغ وسرهم کردن بپرهیزیدتابیشتر ازاین مجبور نشویم سابقه بیرون بکشیم
شما که برای ثبت یک نظر نام و ايميل ما را میخواهید (که باید هم بخواهید) پس چرا نامه به اصطلاح جوابیه شهروند کازرونی مجهول الهویه را چاپ می کنید!؟؟ این جواب جز حرف بی اساس نبود. آقاي دهقان ناصرآبادي خدا قوت.
-------------------------
با سلام
دوست عزيز! ما هم نوشتن نامههاي بدون نام را نميپسنديم اما براي نشان دادن فضاي سياسي شهرستان به نظرمان رسيد هر دو مطلب كه در يك نشريه منتشر شده بود را منتشر كنيم.
با تشكر
كازرون نما
روزگار عجیبی است. آقای مهندس غلامرضا دهقان ناصر آبادی روحش هم اطلاع نداشته که متن نامه اش به وزیر راه را عده ایی یا شخصی دستکاری کرده و به هفته نامه ی طلوع داده و این نان را توی سفره ی آن بنده ی خدا گذاشته ولی برخی به طرفداری از ایشان دارند با سیاه نمایی خطای خودشان را موجه میکنند
من میدانم روزگار عجیبی را چه کسی نوشته و از طرف ایشان می گویم که ناجوانمرد ترین انسان کسی است که حق کسی را ضایع یا پایمال کند و اگر اقای دهقان ناصر ابادی برای این شهر کاری انجام داد و کسی بخواهد نادیده بگیرد نا جوانمرد است پس شما جوانمردی کنید و زحمات دکتر محمد صادقی را کتمان نکنید و نگارنده ی روز گار عجیبی است یکی از جوانمردان کازرون است
کافی است کسی به این شهر خیانت کند تا قلمش را با قلمش بشکند و آماده است تا کسی به این شهر خدمت کند تا قلمش را با قلمش گلباران کند
چون در این کار کسی را یارای مقابله با قلمش نمی بیند
البته به یاری پروردگار و دعای خیر مردم قلمش جاوید است
یا حق
خوب است که حق شناس باشیم ، ابتدا از آقای دهقان بگویم ، ایشان را از زمانی شناختم که یک سال و نیم قبل از انتخابات با هدایایی به سراغ بزرگان شهر و روستاهای شهرستانمان میرفت ، اما گذشت ، الان میخواهم که او برای ایجاد فرودگاه شهرمان تلاش کند ، گردشگری شهرمان را رونق بخشد و اما بهترین توصیه ای که برای ایشان دارم : دکتر محمدصادقی با ارتباطات بسیار قویی که داشتند توانستند جاده کازرون را که چهل سال آرزوی آن را داشتیم بسازند توانستند 80% روستاهایمان را گازرسانی کنند توانستند 95% راههای روستایی را آسفالت کنند توانستند امتیاز 4 بیمارستان 100 تخته خوابی که به هیچ کدام از شهرهای ما به جز کازرون تعلق نمیگرفت برای 4 شهر بگیرند که هماکنون قسمت زیادی از کار ساخت ان پایان یافته توانستند اولین منطقه ویژه کشاورزی در کشور را در این شهرستان ایجاد کنند توانستند امتیاز احداث پتروشیمی را از بین 13 استان بزرگ متقاضی بربایند و در شهرستان کازرون قرار دهند توانستند رئیس مجمع نمایندگان جنوب کشور شوند توانستند در هیئت رئیسه با بالاترین رای اعتماد قرار گیرند و توانستندهای دیگر .
از شما میخواهم بجای انتقادهایی که خلاف واقعیت میباشد سعی در شانه خالی کردن از زیر بار این مسولیت سنگین نباشید که باعث صدمه های جبران ناپذیری به شهرستانمان میشود ،بالعکس ارتباطات خود را قوی کنید به گونه ای که بتوانید همچون دکتر محمدصادقی در دولت فعلی در کابینه دولت جدید چهار وزیر پیشنهاد کنید رای اعتماد بگیرید و خلاصه ادامه دهنده کوچکی برای راه بزرگ ایشان باشید و کارهای بزرگی که ایشان بنا نهادند را پیش برید. (انشااله که این کار را میکنید و دیگر این سکوت و افول یکساله شما را شاهد نخواهیم بود )
اما از شما همشهریان می خواهم کمی به خود بیائید ، حق را کتمان نکنید ،از خود برای دیگران سابقه منفی و دروغ نسازید و قدر نشناس نباشید.