پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
پهلوانان کازرون – 8
بعدها به تیم دارایی کازرون پیوست وفعالیت رسمی خودرا از این تیم آغاز کرد . تیم دارایی کازرون ،تیمی بود که همه اعضای آن با هم نسبت فامیلی داشتند وشهید مرحمتی در این غریبه محسوب میشد ولی خصوصیات فنی بالا وتکنیک قابل ملاحظه ایشان موجب شده بود که به یکی از بازیکنان اصلی این تیم مبدل شود. سپس ایشان به تیم ببر که از تیمهای قدرتمند آن زمان فوتبال کازرون بود پیوست ودر این تیم نیز با بازیهای زیبا باعث موفقیتهای تیمش شد.

محمدرضا پولادی: "شهید ،گواهی برمظلومیت حق ،ونیزپیروزی حق در برابر باطل است. شهید،به طور عملی -نه فقط کلامی-گواهی به حق می دهد"

آسمان غبار گرفته وصحرای سوزان جنوب شرمنده جوانانی است که خون خودرا علی اکبر وار ،وفای خودرا عباس گونه برای مام وطن ودر جهت بقای این خاک عزیز نثار کردند تا با تاسی از سرور آزادگان حسین (ع) تن به ذلت وخواری نداده  و با گذشتن از جان شیرین خود ،بازگشتی سرافرازانه به سوی معبد خویش داشته باشند.

ایران مهد دلیران ،همواره با رشادت فرزندان شجاع خود در طول تاریخ حمله ددمنشان را ناکام گذاشته ودست آنها را از تجاوز کوتاه نموده اند ولی انگار دشمنان این آب وخاک هنوز پی به این نکته نبرده اند که با این مردمان که دارای فرهنگ ایرانی - اسلامی هستند نباید به نبرد پرداخت.


شهید عبدالحمید مرحمتی

فرزند: عباس

متولد:17 تیرماه 1337-کازرون

شهادت:18 اردیبهشت ماه 1361 -عملیات فتح المبین

محل شهادت : خرمشهر

عضو باشگاههای :دارایی - ببر- فجر

افتخارات ورزشی:قهرمان باشگاههای کازرون (1360- فجر کازرون)- مقام چهارم باشگاههای کازرون (1358- ببر کازرون)

گرمای سوزان تیرماه سال 1337 کازرون با تولد کودکی در یکی از خانواده های مذهبی این شهر موجب شادی وشور عجیبی دراین خانواده شد ،فرزندی که باعث سر افرازی وافتخار آفرینی شد ونام خود را در تاریخ جاودان ساخت.

عبدالحمید مرحمتی همانند سایر همنسلان خود به ورزش وبه خصوص فوتبال علاقه وافری داشت واز همان دوران کودکی از کوچه پس کوچه های محله خود به این ورزش پرداخت .

تیم فوتبال دبیرستان شاهپور- ۱۳۵۵-۵۶ قهرمان آموزشگاههای کازرون- نفردوم ایستاده از راست شهید عبدالحمیدخسروی

بعدها به تیم دارایی کازرون پیوست وفعالیت رسمی خودرا از این تیم آغاز کرد . تیم دارایی کازرون ،تیمی بود که همه اعضای آن با هم نسبت فامیلی داشتند وشهید مرحمتی در این غریبه محسوب میشد ولی خصوصیات فنی بالا وتکنیک قابل ملاحظه ایشان موجب شده بود که به یکی از بازیکنان اصلی این تیم مبدل شود. سپس ایشان به تیم ببر که از تیمهای قدرتمند آن زمان فوتبال کازرون بود پیوست ودر این تیم نیز با بازیهای زیبا باعث موفقیتهای تیمش شد.

با تشکیل تیم پیام انقلاب که خیلی سریع به سپاه وسپس فجر تغییر نام داد ،پیوست . شهید مرحمتی در این تیم قدرتمند هم بعنوان یکی از بازیکنان فیکس واصلی با درخشش خود موجبات قهرمانی را در همان سال اول را فراهم کرد.

شهیدمرحمتی در پست فوروراد بازی میکرد سرعت ،تکنیک،قدرت بدنی بالا،از خود گذشتگی از خصوصیات فنی ایشان بود واخلاق ونظم انضباط وخنده رویی از خصوصیات بارز دیگر ایشان بود. آن شهید بزرگوار در تمام دوران ورزشی خود از دست هیچکدام از داوران کارت زرد یا قرمزی دریافت نکرد وبا اینکه یک مهاجم سریع وسرزن بود ومدافعان برای از کار انداختن ایشان گاها متوسل به خشونت وخطا میشدند به گواه همبازیهایشان حتی یکبار نه مرتکب خطای وتلافی شد ونه حتی از مدافعان خطا کار اظهار گله کرد.

از سمت راست نفر اول شهید خسروی

با آغاز حمله خضم زبون به خاک پاک کشوربه مانند دیگر جوانان این سرزمین سنگر نشینی را برگوشه نشینی ترجیح داده وراهی جهبه های جنگ شد . ایشان در کنار جنگ از ورزش نیز غافل نبود وحتی در جبهه های جنگ با کوچکترین فرصت با بقیه رزمندگان به ورزش میپرداخت. ایشان که در همین مدت جنگ ،ازدواج کرده بودند ولی باز جبهه را بر زندگی شخصی خود ترجیح داده بودند.

شهید عبدالحمید مرحمتی در اریبهشت ماه 1361در عملیات پر افتخار فتح المبین به آرزوی دیرینه خود رسید وآسمانی شد.

یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.


نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حسين دهدشتي
|
UNITED STATES
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
0
درود خدا بر مردان بارشادت وباشهامت.درود خدا بر اين فرزندان راستين انقلاب....راهشان پررهروباد
بازیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
خدایش رحمت کند .واقعا که انسان

متدین ،متین ووالایی بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶