|
ظهرابی مسوول هیات کاراته کازرون در گفتگو با خبرنگار کازرون نما ضمن اشاره به این مساله گفت: تیرماه سال ۱۳۹۱ وقتی دو تن از قهرمانان کاراته شهرستان کازرون بنامهای مهدی دشتبان و مهدی پادبان با کسب مدال طلا و برنز (هر دو نفر از شهر خشت) از مسابقات آسیایی سریلانکا برگشتند در فرمانداری و در جلسه شورای اداری شهرستان مورد استقبال قرار گرفتند جناب آقای دکتر محمدصادقی قول یک سفر به مشهد مقدس به این دو قهرمان کاراته دادند و شورای شهر نیز گفتند که با دعوت از آنان در جلسه شورا از انان تجلیل میکنند .
مسوول هیات کاراته کازرون افزود: اما تا این تاریخ
آن وعده ها فقط در حد حرف و قول های پوچ و توخالی باقی ماند و نه خبری از سفر مشهد
شد و نه خبری از مراسم تجلیل این دو قهرمان در جلسه شورای شهر .
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری هم به
صورت رسمی صورت گرفته است یا خیر، گفت:با وجود نوشتن نامه از طرف هیات کاراته به مسئول
دفتر ایشان متاسفانه جوابی ارسال نگردید . دوبار نیز با مسئول دفتر ایشان حضوری ملاقات
و از ایشان درخواست عملی کردن قول و وعده نمایند محترم را خواستار شدم که اجرای این
درخواست را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کردند .اما من بخوبی میدانستم که
این وعده ها توخالی و در حد حرف و شعار است با اینحال تا اکنون سکوت و صبر کردم تا حقیقت امر
بخوبی روشن شود .
وی در پایان انگیزه خود را از این سخنان پس از
گذشت یکسال و یکماه از قول و وعده نماینده
محترم جناب آقای دکتر محمدصادقی و عملی نشدن
آن، روشن شدن حقایق و اطلاع رسانی به قهرمانان و خانواده های محترم آنان و سایر کسانی
که در روزنامه ها و جراید در جریان وعده های داده شده توسط ایشان و شورای شهر بودند
بیان کرد.
کازرون نما آمادگی خود را جهت انتشار توضیحات احتمالی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در این باره اعلام می دارد
... فکر راضی نگه داشتن آقای ... است و موتلفه فقط .مردم دیگه هیچ...
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ۞
سوره احزاب ؛ آبه ۲۳
مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند.
بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده اند
عهد و پیمانی كه شامل عهدهای سیاسی، تجاری، اخلاقی، حقوق و اجتماعی میشود؛ گاهی در سطح وسیع بینالمللی است و گاهی به صورت بیعت است كه هم سیاسی است و هم مذهبی، اجتماعی و حقوقی. گاهی عهد و پیمان در سطح كوچكتر بین دولت و پیمانكاران است و گاهی بسیار كوچك و به صورت عهد و پیمان بین دو نفر است؛ مانند اینكه با دوستمان عهد میكنیم كه در ساعت معیّنی به مكان خاصی برویم. همة این موارد، در صورت مشروعیت آن، زیر پوشش اصل وفای به عهد قرار میگیرند.
وفای به وعده و عهد و پیمان همچون شیرازهای است كه روابط اجتماعی، سیاسی و ... را محكم نگه میدارد.
متأسفانه این اصل بزرگ، در جامعة ما كم رنگ و ضعیف شده، و بسیاری خیلی ساده و راحت به پیمانشكنی پرداخته، چنین خلاف بزرگی را یك امر عادی تلقّی میكنند؛ غافل از اینكه گناه بزرگی مرتكب شدهاند.