پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
طاهر شیخ‌الحکمایی:
دبیر بخش‌ طرح‌های حجمی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به استقبال مجسمه‌سازان خارجی از جشنواره هنر مقاومت پیشنهاد کرد موزه‌ای برای آثار برتر این جشنواره راه‌اندازی شود.

به گزارش کازرون‌نما؛ طاهر شیخ‌الحکمایی دبیر بخش طرح‌های حجمی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت درباره آثار این بخش از جشنواره توضیح داد: بخش طرح‌های حجمی در هر سه دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت حضور داشته است و به همین دلیل در هر دوره شاهد آثار بهتری به لحاظ کیفی نسبت به دوره‌های قبل هستیم.

او با اشاره به آثار هنرمندان خارجی در این بخش و چگونگی ارسال آثارشان به ایران توضیح داد: آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در این دوره از جشنواره قابل توجه است و تعدادی از هنرمندان خارجی نیز در این دوره، آثارشان را با توجه به موضوع مقاومت برای ما ارسال کرده‌اند.

وی درباره هنرمندان مجسمه‌ساز کشورهای مختلف در این جشنواره توضیح داد: این هنرمندان از کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، اسپانیا،‌ ترکیه، پرتغال و ...آثارشان را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

او درباره موانع ارسال آثار حجمی هنرمندان خارجی به ایران برای شرکت در جشنواره‌های مختلف توضیح داد: به هر حال ارسال آثار حجمی از کشورهای مختلف به ایران به دلیل وزن سنگین و حجم بودن کار بسیار دشواری است اما جشنواره مقاومت دو سال است که در بخش طرح‌های حجمی شاهد آثاری از هنرمندان خارجی نیز بوده است و امسال نیز علاقه‌مندان بسیاری از سراسر دنیا داشتیم که مایل به شرکت در این جشنواره بودند و بخشی از آثار این هنرمندان در این دوره در کنار آثار هنرمندان ایرانی به نمایش درآمده است.

او برای رفع موانع شرکت هنرمندان مجسمه‌ساز دنیا در رویدادهای هنری ایران هم گفت: می‌توان راه‌های تازه‌ای را برای حضور هنرمندان مجسمه‌ساز دنیا در ایران جستجو کرد از جمله دعوت از آن‌ها و حضور در یک ورک شاپ چند روزه که منجر به ساخت آثار حجمی بسیاری خواهد شد که به راحتی می‌توان در نمایشگاه‌های هنری ایران به نمایش گذاشت و این روش بهتری نسبت به ارسال این آثار سنگین و حجیم از کشوری به کشور دیگر خواهد بود.

وی افزود: استفاده از حضور هنرمندان مجسمه‌ساز در ایران محاسنی دارد که ما برای دوره‌های آینده به این موضوع هم فکر کرده ایم چرا که هم می‌توان آثار حجمی بیشتری از هنرمندان خارجی در رویدادهای هنری ایران داشته باشیم،‌ هم تعاملی میان هنرمندان ایرانی و خارجی خواهیم داشت و هم آن‌ها با کشور ایران و فرهنگ و هنر آن بیشتر آشنا خواهند شد.

او با اشاره به آثار هنرمندان خارجی در بخش حجم سومین جشنواره هنر مقاومت گفت: آثار بسیار خوبی ارسال شده و در نمایشگاه ارائه شده است که نشان دهنده علاقه‌مندی هنرمندان مجسمه‌ساز دنیا به موضوع مقاومت است.

شیخ‌الحکمایی درباره چگونگی برخورد هنرمندان مجسمه‌ساز با موضوع مقاومت در آثارشان توضیح داد: هنرمندان مجسمه‌ساز به سه شکل آثارشان را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند، برخی راوی موضوعی از نگاه خود هستند و به صورت روایت‌گرانه آثارشان را ارائه کرده‌اند و به موضوعاتی چون اسارت، زندان ابوغریب و ...اشاره داشته‌اند، برخی آثار نیز به گونه است که خود هنرمند برداشتی آزاد از موضوع مقاومت داشته است و برخی دیگر از هنرمندان نیز علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره با موضوع مقاومت بوده‌اند که آثاری را به صورت آزاد ارائه کرده‌اند که اگر چه ممکن است ارتباط مستقیمی با موضوع مقاومت نداشته باشد اما به هر حال علاقه‌مندی برخی هنرمندان را به حضور در جشنواره مقاومت نشان می‌دهد.

طاهر شیخ‌الحکمایی همچنین پیشنهاد کرد که دبیرخانه این جشنواره در طول دو سال فعال باشد و صرفاً به نمایش این آثار در جشنواره هنر مقاومت اکتفا نکند بلکه این آثار را می‌توان در قالب یک موزه به نمایش عمومی گذاشت و هم در دیگر شهرهای کشور و دیگر کشورهای دنیا این آثار را به معرض نمایش گذاشت.

او همچنین پیشنهاد کرد که موزه‌ای برای نمایش آثار برتر این جشنواره که خریداری می‌شود در نظر گرفته شود که این موضوع همکاری نهادهای مختلف را می‌طلبد تا فضای چنین موزه‌ای در اختیار آثار برتر این جشنواره قرار گیرد.


برچسب ها: هنرمند ، کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶