پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۲۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
» 4 دی
چنانچه ملاحظه می کنید در هیچ یک از مطالب منتشر شده در کازرون نما انتقادی نسبت به بکارگیری لفظ «شکست» از سوی نویسنده هفته نامه سلمان منتشر نشده بود. بلکه تکیه کازرون نما بر تعبیر زشت «فاقد افتخار» بود. حتی لفظ «نامیمون» نیز وقتی در کنار «فاقد افتخار» قرار می گیرد معنای نامناسبی می یابد (نه به تنهایی)

توضیح علی اصغر دریاب (نویسنده مقاله هفته نامه سلمان ): آن طور که در مطلب همین صفحه نشریه، به قلم یکی از بسیجیان فعال درعرصه‌ي سیاست و در انتقادبه «روزکازرون ؛ پیشنهادی که باید پخته شود» آمده بود و نیزتوضیح حضوری فرمانده محترم ناحیه‌ي  مقاومت سپاه ، ظاهراً مساله‌ي نامگذاری روز کازرون به دوشکل متفاوت مطرح است :

اول این‌ که این پیشنهاد و نام‌ گذاری مختص تقویم فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در پایان سال 92 به شکلی که در آن مقاله مطرح شده به ثبت رسیده است و یک تصمیم داخلی سپاه است و نامگذاری‌ های سطح کشور و از جمله نامگذاری  25 آبان ماه شهر اصفهان هم دراین رابطه است.

دوم  نامگذاری دیگری است که  در ابعاد وسیع‌تری مطرح است و باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و تصمیم‌گیری شود و می توان این نامگذاری را به مشورت عموم  و قاطبه‌ي مردم و بزرگان گذاشت. که البته هنوز باب آن مفتوح  است و علاقه‌مندان می توانند به سایت‌ها مراجعه کنند و انتقاد ما از شق دوم قضیه بوده  نه تصمیم مسؤولان محترم سپاه، ولی چون اطلاع رسانی کافی در تفکیک این دو مقوله از هم در جامعه صورت نگرفته بود، بدیهی است که هر دو ،  یک مورد تلقی شود  و عده‌ای  تصور کنند که انتقاد به شقِّ اول قضیه بوده است.  بنا بر این می توان آن را یک سوء تفاهم و سوء برداشت تلقی کرد، که  با این توضیح مختصر ان‌شاءا... برطرف خواهدشد.

پس در آن مقاله  طبق یک روش جاری در نشریات، که معمولاً  از  عملکرد ادارات دولتی و ارگان‌ها  انتقاد می شود،  از این‌که مساله‌ي مهمی مانند نامگذاری یک شهر بزرگ و تاریخی مانند کازرون بدون نظر خواهی از اندیشمندان و پیشکسوتان و صاحب نظران  شهرستان به تصویب رسیده انتقاد شده بود، ( که البته  این انتقادها در اکثر مطالب سایت‌ها و اظهار نظرها نیزتأیید شده  بود). و اما  توضیحی در باره‌ي به کار رفتن دوکلمه  »نامیمون«  و » شکست «که زیاد روی آن تکیه شده بود.

1- برداشت ما این بود که چون آن عملیات بزرگ و مقدس علیرغم آن همه جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌ها  و خط شکنی رزمندگان و از جمله شهدای عزیز این شهرستان، متأسفانه با پیروزی همراه نبود و منجر به شکست شد روز مبارک و میمونی نیست و مردم به خصوص خانواده‌های معظم شهدا  خاطره‌ي خوبی ازآن ندارند و خوب است برای نامگذاری این مساله‌ي مهم  ( شقِّ دوم قضیه)  روز دیگری انتخاب شود مانند ......... که صرفاً یک پیشنهاد بود

2- از به کار رفتن کلمه شکست نباید کسی ناراحت شود چون هیچ جنگی درهیچ نقطه‌ای از جهان درطول تاریخ بدون شکست نبوده و به خصوص  دفاع مقدس و طولانی 8 ساله ما  فراز و نشیب‌های زیادی داشته و اتفاقاً مقام معظم رهبری یک‌ بار در بیانات شیوای خودشان به یکی از عملیات‌هايی که موفق نبوده واحتمالاً همین کربلای 4 باشداشاره می‌کند و می فرماید این عملیات جنگ احد ما بود  ... ومی‌دانیم که در جنگ احد لشکر اسلام شکست خورد وحضرت حمزه (ع) بزرگ‌ترین  یار و یاور  یپامبر اسلام (ص) درآن سال‌ها  به همراه  70 نفر از بهترین اصحاب آن حضرت با آن کیفیتی که درتاریخ آمده به شهادت رسیدند و شخص پیامبر (ص) همواره از این جنگ به تلخی یاد می‌کرد  . هم‌چنین  سردار  علی فضلی که خود از فرماندهان بزرگ همین عملیات بوده درهما یشی در تاریخ 91/10/19  درخصوص این  عملیات چند بار واژه شکست به کار می برد که عین عبارت چنین است : »عملیات کربلای 4 بنا به دلايلی با ناکامی مواجه شد، درآن عملیات دشمن مقاومت‌های سرسختانه‌ای از خود نشان داد که باعث شکست و مجروحیت  بسیاری از رزمندگان ما شد .... علت شکست عملیات کربلای 4 ارزیابی شد ...)  و نیز درمقاله‌ای در سایت کازرون نما به قلم مهدی صنعتی در رابطه با همین عملیات  آورده است: »از جمله عمليات‌هاي مهم ايران در جنگ با عراق (كربلاي4) است كه به دلايلي كشور ما با سنگين‌ترين شكست خود در آن هشت سال حماسه و خون مواجه مي‌شود...»

1- اتفاقاً از یک استاد ادبیات در خصوص به کار رفتن کلمه  نامیمون  درآن مقاله  استفسار شد.   نظر ایشان این بودکه  در این‌جا کلمه‌ي نامیمون به  (روز )   اطلاق شده و صفتی است که به  روز   نسبت داده شده  و هیچ ربطی به عملکرد رزمندان و شهدای عزیز ندارد وساحت پاک و مقدس آن‌ها مبرا و منزه است از این‌که کسی بخواهد عملکرد  آن‌ها را کوچک شمارد بلکه آن‌ها درهر حال نزد پروردگار خود عتد ربهم یرز قونندو تعبیر بلند و زیبای قرآن درسوره‌ي توبه  ( احدالحسنیین ) درهمين رابطه است. پس اگر بپذیریم که این عملیات منجر به شکست شده ودرآن روز سپاه اسلام با مشکل مواجه گردید،  به کار رفتن کلمه  نامیمون برای شکست آن روز بوده و قصدی غیر ازنشان دادن تأثر ازآن شکست در کار نبوده است. و ظاهراً عمده  بحث‌ها هم دراین رابطه ، دعوای  عنب و انگور است و در خاتمه از این‌ که عده‌ای می خواهند مقام  و جایگاه والای  شهدا و رزمندگان را به ما گوشزدکنند پاسخی ندارم  جز سکوت .

پاسخ کازرون نما: متاسفانه نویسنده مقاله فوق به جای عذرخواهی از «فاقدافتخار» نامیدن رشادت رزمندگان اسلام مدعی شده است که انتقادات صورت گرفته از وی بخاطر به کار بردن تعبیر «شکست» در مقاله ی مذکور است! این در حالی است که در نقدهایی که لااقل در سایت کازرون نما منتشر شده  «شکست ظاهری» عملیات کربلای 4 امری مسلم فرض شده است.

به عنوان نمونه در انتقاد کازرون نما از هفته نامه سلمان آمده بود: «اگر شکست ظاهری در یک عملیات و تقدیم 78 شهید در یک روز دلیل موجهی برای فاقد افتخار و نامیمون نامیدن آن روز باشد، پس شکست ظاهری امام حسین (ع) در روز عاشورا و شهادت 72 تن از یاران ایشان نیز فاقد افتخار خواهد بود.»

همچنین در مقاله دیگری که در نقد مقاله ی آقای دریاب در این سایت منتشر شد آمده بود: «افكار عمومي منتظر عذرخواهي رسمي هفته‌نامه‌ي سلمان و نويسنده‌ي آن از انتشار مقاله‌اي بود كه روز شهادت 78 شهيد كازروني را به عنواني روزي فاقد افتخار معرفي مي‌كرد، اما متأسفانه‌ اين هفته‌نامه هيچ پاسخ مناسبي به اين مطالبه‌ي عمومي نداد.»

چنانچه ملاحظه می کنید در هیچ یک از مطالب منتشر شده در کازرون نما انتقادی نسبت به بکارگیری لفظ «شکست» از سوی نویسنده هفته نامه سلمان منتشر نشده بود. بلکه تکیه کازرون نما بر تعبیر زشت «فاقد افتخار» بود. حتی لفظ «نامیمون» نیز وقتی در کنار «فاقد افتخار» قرار می گیرد معنای نامناسبی می یابد (نه به تنهایی)

به هر حال این اتفاق و عدم عذرخواهی و اصلاح آن به عنوان یک نقطه سیاه در کارنامه هفته نامه سلمان و نویسنده مذکور نزد خداوند متعال، خانواده شهدا و رزمندگان اسلام باقی خواهد ماند.  

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
3
9
ک عام ولش کنین دیگه .
بنده یخدا یه چی گفت خودشم فهمی که اشتباه کرده
سیدرضا بازیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
8
4
در رابطه با مشورت موافق هستم. باید با بزرگان مشورت می شد
اما شک ندارم اگه مشورت می شد, باز هم همین روز رو انتخاب می کردید
چون طبق نظرسنجی هایی که انجان شده, اکثر مردم با این روز موافق هستند

اما هرگز نمیشه این روز رو فاقد افتخار دونست!
در این رابطه با کازرون نما کاملا موافقم :) «اگر شکست ظاهری در یک عملیات و تقدیم 78 شهید در یک روز دلیل موجهی برای فاقد افتخار و نامیمون نامیدن آن روز باشد، پس شکست ظاهری امام حسین (ع) در روز عاشورا و شهادت 72 تن از یاران ایشان نیز فاقد افتخار خواهد بود.»

به گفتة قرآن در دو آية 154 سورة بقره و 169 سورة آل عمران شهيدان زنده اند:

در سورة بقره ميفرمايد: وَلاَتَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْيَآءٌ وَ لَـَكِن لآتَشْعُرُون و به آنها كه در راه خدا كشته ميشوند، مرده نگوييد! بلكه آنان زندهاند ولي شما نميفهميد.

در سورة آل عمران ميفرمايد: وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون اي پيامبر! هرگز گمان مبر كساني كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زندهاند و نزد پروردگارشان روزي داده ميشوند... پر واضح است كه مراد از حيات شهيدان غير از حيات برزخي انسانها است زيرا در آن صورت حيات شهيدان امتيازي براي آنان نخواهد بود، در صورتي كه در اين دو آيه به صورت ويژه حيات پس از شهادت آنان را متذكر شده است و البته چگونگي آن از نظر ما پنهان است چنان كه فرموده است: درك و شعور شما انسانها از درك كيفيت حيات آنان قاصر است.
تحصیل کرده بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
4
2
آخه مگه .... چشن ، همه ... با پارتی بازی برده سر کار دیگه چه می خواد همش چسبیدن دور امام جمعه و ... وا دلشون خوشن زندگی می کنن. برین از خدا بترسین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
1
5
هفنه نامه دو برگی که نصفش هم تبلیغ است از این بهتر نمی شود. البته کلا رسانه های کازرون ضعیف هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
4
2
احسنت به کازرون نما. اینا که همیشه شرمنده بودند. این دیگه گل سرسبدش بود. اونم نزد خانواده شهدا
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
0
7
ملت دارن از گرسنگی و بیکاری و بی پولی میمیرن، اونوقت یه عده ای که کلا دیگه تو این دنیا هیچ حاجت دیگه ای ندارن، سر روز کازرون افتادن به جون هم. عزیز من، اگه دلسوز کازرونید، یه فکری برای وضع فرهنگیش بکنید، یه فکری برای جوونهای بیکارش بکنید، یه فکری برای این پتروشیمی وامونده که معلوم نیست آخرش چی میخواد بشه بکنید، یه فکری برای بی نظمی و ساخت وساز شهریش بکنید... حالا همه مشکلاتمون حل شده، مونده روز کازرون!!! .... روز کازرون، روزیه که یک کازرونی با افتخار شهر خودشو به همه مردم ایران نشون بده و محکم بگه که این کازرونه و من هم کازرونی ام....نه اینکه تا لیسانسش بگه کازرونی ام، فوق لیسانس که گرفت بگه شیرازی ام، پناه بر خدا اگه دیگه دکترا گرفت که دیگه میشه تهرانی... ببینید مشکل اصلی شهرمون کجاست... این دعواها که ته تهش هیچ چی توش نیست ول کنید بابا...
همشهری دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
0
2
ای خدا یعنی یه عذرخواهی ای قد سختن
خو ام بگو اشتبا کردم وتموم مردمم میبخشنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
1
2
نزديك به 20 سال است كه آقاي درياب و سلماني ها با تيغ تيز قلم در آن نشريه و كمال ... به هر كه خواستند و توانستند تازيدند. بدون اين كه جواب گوي كسي باشند و يا فكر حساب و كتاب آخرت كنند. اكنون نوبت به شهدا و خانواده شهدا رسيده است تا اينان و هم فكرانشان به همه اعلام كنند كه ما اگر بخواهيم شهدا و از جان گذشتگي آنها را هم ناديده ميگيريم و آنها بدون ما هيچند و ما بوده ايم كه شهدا را شهدا كرده ايم...
تاريخ پر از فراز و نشيب است. گهي پشت به زين و گهي زين به پشت...
ولي متاسفانه آنها يا نمي بينند و يا نمي خواهند ببينند... روزي كه مهندس صالح پور با آن وضعيت زننده و در عرض چند دقيقه از كرسي فرمانداري دولت خدمتگزار و پاكترين دولت تاريخ ايران!!! به زير كشيده شد، كه آن رفتار ننگ و توهيني بود به هر كازروني، اينان نفهميدند... روزي هايي كه همفكران آنها با جواب قاطع نه! از سوي مردم در انتخابات شوراها روبرو شدند هم نفهميدند... اكنون هم نميفهمند و يا خود را .... زده اند... اما اين بار صحبت از هشت سال دفاع مقدس و خون شهدا است... آينده آبستن رويدادهاي بسياري است! تا آن روز صبر ميكنيم...
شاکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
0
4
اخه نادانی ما مردم، چرا تمومی نداره... تمام مشکلات اقتصادی و گرفتاریهای زندگیمونو ول کردیم، خودمون رو مشغول یه بحث بي هدف و بی سر و ته کردیم...بابا به زندگیتون برسید، به فکر اخرتتون باشید...روز کازرون اون روزیه که دیگه کسی به هر بهانه ای ازش فرار نکنه و بره شیراز...نصف جمعیت کازرونیها تو شیرازن الان، اونوقت ما هنوز داریم شور میزنیم، بابا کازرون مرد، فاتحشم دادن، رطبشم همه ماها خوردیم، کازرون زمانی مرد که تمام پولداراش از شهر رفتن و فقط مرده هاشون رو برای خاکسپاری اوردن اینجا...یعنی پولدارامون و ادمهای سرشناسمون فقط به چشم یک قبرستون دارن به اینجا نگاه میکنن، ولی سرمایشون رو تو یه شهر دیگه خرج میکنن...هر چه از مظلومیت و بدبختی این شهر هزار رنگ بگم،کم گفتم...
پاسخ ها
قهرمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
سلام
گل فرمودی
لب مریزاد
من بدبخت هم دارم همینو می گم
اما کو گوش شنوا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
3
2
آقايان محمد و قهرمان و آقا يا خانم شاكي
شما كه بيكار نيستيد و خيلي به فكر صلاح و صرفه ي ملك و مملكتيد اين مطالب رو نخونيد كه بخوايد ناراحت بشيد...
فكر كنم شما بيشتر نگران خودتون يا دوستانتون هستيد تا كازرون. محمد و شاكي رو نميدونم ولي قهرمان كلي مطلب در سلمان و سايت ها مينويسه كه هيچ كدامشون نه ارزش خوندن داره و نه ارزش نگاه كردن، اما مينويسه! راديو ميشه! شعر ميگه! به ايشان بايد گفت شما كه لالايي بلدي چرا خودتون خوابت نميبره! شما كه رفيق سلماني ها هستي چرا يه بار به سردبير و كاركنان اونجا گوشزد نميكنيد كه چرا اين مطالب رو مينويسيد. مگه بيكاريد مگه مطلب قحطي است چرا از صبح تا شب به اين و اون گير ميديد. چرا به شهدا توهين ميكنيد. آره آقا بهشون بگيد...

به هر حال هركي ناراحت ميشه ميتونه از اين دست نوشته ها نخونه.
پاسخ ها
قهرمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
سلام
خانم یا آقای ناشناس
شما که خیلی علاقه به خواندن مطالب دیگرون دارین و نظرات به جا و متین و درست آقای محمد که نشان از دلسوزی ایشان به مشکلات اصلی شهرستان است را بر نمی تابی یه دور نوشته های خودت را دوباره بخون ببین از اول شروع تا ختم پایان چی گفتی جز این که خودت نفهمیدی چی گفتی!!!
چون با نظرت نشون دادی که مخالف پیشرفت و رفع مشکلات شهرستان هستی و با هرج و مرج و به هم خوردن وحدت و به هم پردن نیروها و جنگ جدل و ... موافق هستی
و به قول خودت بیکاری
این قدر جوش نزن و در ادبیاتی که به کار می بری مواظب باش به کسی توهین نکنی تو هنوز جوونی اگه این جوری با عقاید دیگرون برخورد کنی فردا که بزرگ شدی و شاید یه کاره ی مملکت شدی سر مردم را می بری!
خونسرد باش محترمانه حرف بزن مطالب را خوب بخون و هضم کن بعد نظر بده
تو اگه با قهرمان مشکل داری چه ربطی به مطالب یا مقاله هاش داره و به قول خودت می تونی نخونی می تونی به رادیوش گوش ندی!
آره بابام جان برو درست را بخون تابا سواد بشی و تو هم مثل بقیه بتونی مطلب بنویسی و برای شهرستان دل بسوزنی و در فکر راه چاره برای از بین بردن معضلات و مشکلات و نابسامانی ها و کمبودهای شهرستان باشی! خلاص!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
2
سلمان بیکاره که همچین مطلبی مینویسه...ناشناس هم بیکاره که به اون اعتراض میکنه....منم بیکارم که میام اینجا نظر میذارم كه يكي مثل ناشناس بياد و به من تهمت بزنه كه من فقط به فكر خودمم...اخه پتروشیمی مال بابای منه? بیکاری جوونها چیز تازه ایه? بی نظمی ساخت و ساز کازرون مربوط به کازرون نیست و نشون دهنده دلسوزی برای کازرون نیست... مقوله فرهنگ به نفع منه? ... چرا ما اصلا حرف دهنمون رو نمی فهمیم? چرا ما اصلا ادب رو در گفتارمون رعایت نمی کنیم? اقای ناشناس، جنابعالی با چه استدلالی میگی من به فکر خودمم ...
شهروند قدیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
0
ام دس از سر ش بردارین یه چی نوشته خودشم نمدونه چه نوشته هی شما همش بزنین مث اش ماس کازرنی
مچ گیر محله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
0
تا حالا دقت کردید تمام روزنامه های کازرون در نقد و بررسی دانشگاه هها از دانشگاه سلمان هم حداقل شده یکی دوبار انتقادی داتشه اند. جز هفته نامه سلمان...!!!!!! چرا؟؟؟؟؟
علت را کسی می داند؟؟؟ ما که نمی دونیم .... شما چطور!!!
خبرهای داغی برایتان دارم به زودی اعلام می کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۹:۵۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۱:۴۹:۵۹
غروب آفتاب
۱۷:۰۵:۲۶
اذان مغرب
۱۷:۲۲:۳۷