چهار بانده شدن محور پل ابگینه -کازرون در ورودی شهرستان کازرون در حالی متوقف است که مسئولان بارها بر اهمیت تکمیل این پروژه تاکید کردهاند.
به گزارش
کازرون
نما، شهرستان کازرون در جنوب غربی فارس واقع شده
و از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصلهی تقریباً یکسانی از مراکز سه استان مهم کشور
یعنی فارس، بوشهر و کهگیلویهوبویراحمد قرار دارد.
دارا بودن
جایگاه ویژه از نظر دسترسی به محورهای اصلی، نیاز این شهرستان به راههای ارتباطی
ایمن را دو چندان کرده است اما با وجود تمامی ظرفیتها و تلاشها شهرستان کازرون
هم چنان فاقد جادهای مناسب در حد فاصل کازرون و دیگر شهرهای همجوار است.
براساس
بررسیها تنها 40 کیلومتر از مجموعه راههای مواصلاتی شهرستان کازرون چهار بانده
است.
جاده
ارتباطی پل آبگینه-کازرون با مسافت 10 کیلومتر در قسمت انتهایی محور اصلی شیراز-کازرون
واقع شده و با توجه به توسعه شهری کازرون به عنوان جاده ورودی شهر شناخته میشود.
تعریض وچهاربانده کردن این مسیر با توجه به حجم تردد و وجود روستاهایی همجوار از
اهمیت بالایی برخوردار است.
پروژه
چهار بانده کردن جاده پل آبگینه-کازرون که در بهمن ماه سال 91 آغاز شده در فاز
نخست با اتمام قرارداد پیمانکار به صورت نیمهتمام متوقف شده است.
مدیرکل
راه و شهرسازی فارس در حاشیه بازدید از پروژههای راهسازی شهرستان کازرون در
اردیبهشت ماه 93 با بیان اینکه توسعه راه و دستیابی به محورهای مواصلاتی خواسته
مشروع و به حق مردم هرمنطقه است گفت: تاکنون بیش از70 میلیارد تومان اعتبار به
پروژههای راه و شهرسازی درکازرون اختصاص یافته که این مبلغ بیش از نیمی از بودجه
راه و شهرسازی استان فارس را شامل میشود.
مدیرکل
راه و شهرسازی فارس با اشاره به اهمیت پروژههای راهسازی در توسعه و رشد محدوده
جغرافیایی شهرها افزود: با پیگیری های نماینده مردم کازرون درمجلس شورای
اسلامی تاکنون بیش از 70 میلیارد تومان
اعتبار به پروژههای راه و شهرسازی در
شهرستان کازرون اختصاص یافته که این مبلغ بیش از نیمی از بودجه راه و شهرسازی
استان است.
عشایری افزود:
اولویت پروژههای راهسازی در شهرستان کازرون توسعه و تکمیل محورهای مواصلاتی شیراز
-کازرون است.
شاهین
محمد صادقی، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیزاز ابتدای دوره نمایندگی
خود بارها بر تسریع در روند چهار بانده شدن محورهای مواصلاتی کازرون تاکید کرده به
طوری که در نخستین جلسه شورای اداری نمایندگی خود در فروردین ماه سال 92 چهار
بانده شدن جاده کازرون به پل آبگینه، شیراز به قائمیه، قائمیه به کنارتخته، تونل
محرم، جاده کازرون به فراشبند را از موارد مورد بررسی و پیگیری کاری خود عنوان کرد.
وی در آن
زمان گفته بود در مورد چهار بانده شدن راههای ارتباطی این شهرستان تصمیمات قابل
توجهی گرفته شده و هماکنون محور کازرون به پل آبگینه با سرعت در حال احداث است.
محمد
صادقی در حاشیه بازدید از پروژههای راهسازی شهرستان به همراه مدیرکل راه و
شهرسازی فارس در اردیبهشت امسال نیز گفته بود: با مساعدتهای وزارت راه و شهرسازی
تا پایان تیر ماه شاهد بهرهبرداری حجم وسیعی از پروژههای راه و شهرسازی در
شهرستان کازرون هستیم.
وی در آن
بازدید توسعه و تعریض محورهای مواصلاتی تنگ ابوالحیات به قائمیه، بهرهبرداری از
مسیر پل آبگینه به کازرون و راهاندازی پروژه تونل محرم را از اولویت پروژههای راه
و شهرسازی شهرستان کازرون عنوان کرده بود.
حمیدرضا
گرامی، فرماندار کازرون نیز در پاسخ به سوال تسنیم در مورد میزان اعتبار پروژه
چهاربانده شدن پل آبگینه-کازرون گفت: امسال یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار
برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.
محمدرضا
نکویی، رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون در آذر ماه امسال در گفت وگو با تسنیم با
اشاره به اجرای 37 پروژه راه روستایی در کازرون در رابطه با راههای مواصلاتی
کازرون اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال مسیر کازرون-پل آبگینه شاهد چهار بانده
شود و محور تنگ ابولحیات-قائمیه گسترش یابد.
در حال
حاضر تعریض مسیر مواصلاتی پل آبگینه به کازرون راکد مانده و اقدام موثر و مفیدی در
ادامه روند عمرانی این مسیر مشاهده نشده این در حالی است که مسئولان شهرستانی و
استانی بارها بر اهمیت تکمیل این پروژه تاکید کردهاند.
با توجه
به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، افزایش حجم مسافرتها و نقش موثر شهرستان کازرون
به عنوان محور ارتباطی استانهای همجوار امید است که مسئولان با عزم جدی و مدیریتی
جهادی به اتمام چنین پروژههایی همت گمارند.