پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷
با صدور بیانیه‌ای،
مجمع نمایندگان خواستار برخورد قاطع با عوامل اصلی و زمینه ساز این حادثه به خصوص مسئولین قانون گریز دانشگاه شیراز شده است به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، 18 نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای در خصوص حوادث اخیر شیراز صادر کردند.

مجمع نمایندگان خواستار برخورد قاطع با عوامل اصلی و زمینه ساز این حادثه به خصوص مسئولین قانون گریز دانشگاه شیراز شده است

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، 18 نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای در خصوص حوادث اخیر شیراز صادر کردند.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن تعرض به علی مطهری و حمایت کامل از بیانات روشنگرانه آیت الله ایمانی، از قوه قضائیه خواسته شده است تا با عوامل اصلی و زمینه ساز این حادثه به خصوص مسئولین قانون گریز دانشگاه شیراز برخورد قاطع شود.

 

متن بیانیه به شریح ذیل می باشد:

اینک که در آخرین روزهای سال 93 و در آستانه سال جدید با حادثه ناخوشایند شیراز کام شما امت مؤمن و انقلابی تلخ گردیده اما نمایندگان مردم شریف و فرهنگ مدار فارس در مجلس شورای اسلامی برخود لازم می دانیم مطالبی را در این خصوص بعرض برسانیم:

1- ما تعرض به آقای مطهری و نیز تمامی اقدامات سئوال برانگیز دعوت کنندگان به سخنرانی را که منجر به این حادثه ناپسند و غیر قابل دفاع گردیده محکوم نموده و اعتقاد داریم چنین حرکاتی نتیجه‌ای جز سوء استفاده دشمنان انقلاب و اسلام ندارد.

2- ما حمایت کامل خویش را از حضرت آیت اله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و بیانات روشنگرانه ایشان که در جهت تبیین علل وقوع چنین حوادثی ایراد گردیده اعلام داشته و هجمه نابخردانه و سنگین رسانه‌ای به معظم له را محکوم می نماییم.

3- از توجه دولت محترم و قوه قضاییه نسبت به موضوع قدردانی کرده و مصرانه خواهان برخورد با عوامل اصلی و زمینه ساز این حادثه ناگوار و بخصوص مسئولین قانون گریز دانشگاه شیراز می باشیم و در این راستا توجه مقامات ذیربط رابه نکات زیر جلب و تقاضای رسیدگی و پیگیری عاجل به این موضوعات را داریم:

1-3- از وزیر محترم کشور انتظار می رود که مصوبه قانونی شورای تأمین استان مبنی بر لغو سخنرانی مورد بحث که به دانشگاه ابلاغ و متأسفانه از سوی دانشگاه رسماً و البته به صورت غیرقانونی زیرپا گذاشته شده حمایت نموده و آن را ملاک عمل و تصمیم گیریهای بعدی خویش قرار دهد.

2-3- از وزیر محترم علوم نیز انتظار می رود بررسی و پاسخ دهند که چرا مسئولین دانشگاه شیراز و تشکل سیاسی مربوطه، هیچ حریمی برای خود قائل نبوده و در طی چند هفته منتهی به پایان سال جاری با دعوت از سخنرانان جنجالی و یا وابسته به جریان فتنه که با اطلاع از وجود زمینه حوادث تلخی از این دست (به دلیل مسائل داخلی دانشگاه) باز هم با اقدامات مشابه اصرار به ایجاد اغتشاش و آشوب در شهر و دانشگاه شیراز دارند.

در خاتمه ضمن حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی و حضور صاحبان فکر و اندیشه از همه جریانات سیاسی داخل نظام در دانشگاههای سراسر کشور و خصوصاً دانشگاه شیراز، از تمامی اساتید فرهیخته، دانشجویان عزیز و دانشگاهیان گرانقدر که با هوشیاری کامل از آزادیهای مشروع سیاسی مصرح در قانون اساسی پاسداری نموده و اجازه نمی دهند افرادی مسئله دار، اغراض شخصی و یا فتنه گرایانه خویش را به دانشگاه تحمیل نمایند سپاسگزاری می نمائیم.

 

 

مجمع نمایندگاه استان فارس در مجلس شورای اسلامی

جعفر قادری شیراز

سید حسین ذوالانوار شیراز

ضرغام صادقی شیراز

سید احمدرضا دستغیب شیراز

نوذر شفیعی ممسنی و رستم

جمشید جعفرپور لارستان، خنج و گراش

رحیم زارع آباده، بوانات و خرمبید

محمدمهدی برومندی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد

شاهین محمدصادقی کازرون

الیاس طاهری اقلید

محمدرضا رضایی جهرم

نادر فریدونی فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند

داریوش اسماعیلی خرامه، کوار و سروستان

سیدموسی موسوی لامرد و مهر

محمد سقایی استهبان و نی‌ریز

محمدحسین دوکانی آغچغلو فسا

نبی‌اله احمدی داراب و زرین‌دشت

سید عنایت‌اله هاشمی سپیدان

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به به
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
5
3
سلام دوستان.
خدمت این نمایندگان عزیز عرض کنم که این بیانیه ها دیگر به شما کمکی نمی کند فکری به حال خودتان بکنید. مردم از شما رویگردان هستند.
مجتبی
|
GERMANY
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
2
3
آفرین به نمایندگان محترم فارس که عاملان ضرب و شتم و کسانی که به اونا دستور دادند رو رها کردن و چسبیدند به علت هایی که میتواند عامل بروز چنین حوادثی شود. اگه اینجوریه هیچ سخنرانی و میتینگی نباید برگزار بشه تا یه وقت به تریج قبای افراد خودسر بر نخوره و ناراحت بشن.
کاش یه همچین نامه ای هم بعد از انتخابات سال 88 میدادند و خواستار برخورد با کسانی میشدند که با تایید انتخابات قبل از بررسی اعتراضات و برگزاری میتینگ پیروزی، عامل اصلی بی اعتمادی مردم و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی و علمی جامعه بودند.
ضمنن بعضی از همین آقایون نماینده به آقای مطهری گفته بودند که اگه رفتی چنین می شود و چنان. خب شما که میدونستید قرار چه اتفاقی از طرف چه کسانی بیفته و دلتون برای نظام میسوخت تا یه وقت بیگانگان از این مساله سوء استفاده نکنن، به همون اراذل و اوباش میگفتید تا برخوردی صورت نگیره .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶