پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
فرماندار کازرون در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی:
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون با حضور فرماندار، رییس اداره مشارکت های استان فارس، شهردار کازرون، رییس شورای این شهر، رییس کتابخانه های عمومی و اعضای کتابخانه ها در محل فرمانداری شهرستان کازرون برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، در این جلسه فرماندار کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج محمد مرحمتی از فرهنگیان شهرستان گفت: ما باورمان بر این است که فرهنگ جوامع با کتاب انتقال یافته است.

علوی افزود: کتاب قرآن معجزه جاویدان ماست که مرجع اصلی امورات دینی است و نقش کتاب تا این حد مهم و اساسی است. اگر امروز قانونی در جامعه وضع می شود، برای اجرایی شدن باید از مسیری بگذرد که تطبیق آن با شرع و قانون اساسی و کتاب قرآن است و این نشان از اهمیت کتاب می باشد.

فرماندار کازرون ادامه داد: در طول تاریخ برای مبارزه با هویت یک جامعه، اولین جایی که مورد حمله قرار گرفته است کتابخانه بوده است.

با ترویج فرهنگ مطالعه، بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه قابل حل است

علوی افزود: نقش کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست. در بحث کتابخوانی دو چیز را باید در نظر گرفت؛ یکی بحث کتابخوانی به عنوان یک تکلیف در مراکز آموزشی است، و دیگری مطالعه کتاب به صورت فراگیر و عادت محور، که این دومی است که مهم و تاثیرگذار است. اگر امروز سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و طبق آمار 18 دقیقه در سال است، باید دید چرا چنین آسیبی به جامعه وارد شده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عدم کتابخوانی، عدم برنامه ریزی در زندگی است و باید برنامه منظم مطالعه روزانه را در پیش بگیریم. جوامع پیشرفته یکی از دلایل پیشرفتشان سرانه بالای مطالعه است. جامعه ما با آن تمدن غنی ایرانی اسلامی باید سرانه مطالعه بالاتری داشته باشد و فرهنگ کتاب خوانی را در فرزندان خود نهادینه کنیم که البته نقش بزرگترها در این زمینه بی بدیل است. وی گفت: راه نجات جامعه ما در خیلی از آسیب های اجتماعی مطالعه کتاب است .

فرماندار کازرون در پایان نیز گفت: در بحث آماده کردن زیرساخت ها اعتبار خوبی را به کتابخانه مرکزی شهرستان  اختصاص دادیم و در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی، اگر شهرداری، اتوبوس ها و تاکسی ها را ملزم به قرار دادن کتاب در وسیله نقلیه بکند، بسیار مفید خواهد بود. همچنین بانک ها و دادگستری ها و سایر ارگان ها هم می توانند به چنین کاری روی آورند و فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه رواج دهند. البته در این راستا خانواده از همه چیز مهم تر است و بهترین الگو برای فرزندان والدین آنها می باشند. 

نویسنده: حسین ابول پور
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴