پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تاکید بر توجه کمتر به اخبار منتشر شده در فضای مجازی، گفت: تصاویری که در فضای مجازی در خصوص ریزش کوه در مسیر شیراز کازرون منتشر شده بود کذب بوده و مربوط به راه‌های شمال کشور است.

به گزارش کازرون نما، حسن فیاض‌پور صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن، در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، بارش‌های شدید، مداوم، رعد و برق، صاعقه و کاهش 5 تا 12 درجه‌ای دمای هوا در نقاط مختلف محتمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی احتمالا از ظهر امروز فعال خواهد شد، گفت: این سامانه شهرستان‌های مرکزی و جنوبی و شرقی استان فارس را درگیر کرده و در بخش‌های غربی و شمالی، شدت چندانی نخواهد داشت.

فیاض‌پور ارائه گزارش در مورد خسارت‌های سیل و آبگرفتگی دو روز گذشته در فارس را به بعد از روز شنبه آینده و پس از پایان بارش‌ها موکول کرد و گفت: 72 ساعت بعد از پایان بارندگی، با تکمیل ارزیابی‌ها، نتایج دقیق اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ گزارشی در مورد گرفتار شدن دام‌های عشایر در مناطق داراب در سیلاب به مدیریت بحران استانداری فارس ارائه نشده است، گفت: تصاویری که در فضای مجازی در خصوص ریزش کوه در مسیر شیراز کازرون منتشر شده بود کذب بوده و مربوط به راه‌های شمال کشور است.

فیاض‌پور تاکید کرد که در فارس تمام مسیرهای تردد باز است جز مسیر شیراز به جهرم؛ و گفت: با توجه به فعال شدن سامانه جدید بارشی و حجم بارش پیش‌بینی شده برای این سامانه، به تمام فرمانداران هشدارهای لازم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد که از دستگاه‌های ذیربط خواسته شده که با توجه به تکمیل حجم کانال‌های تغذیه مصنوعی، سدهای خاکی، آبخوان‌ها و آبخیزها، دریچه‌های این کانال‌ و سدها مسدود شود.

فیاض‌پور گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و اشباع لایه‌های بالایی خاک و با عنایت به توان سامانه بارشی پیش‌رو، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل و سیلاب و بروز مشکلاتی در مسیر رودخانه‌های فصلی نقاط مرکزی و جنوب و شرقی فارس، وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با تصریح اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های عضو ستاد بحران و نهادهای نظامی و انتظامی استان، در آماده‌باش 100 درصدی هستند، از تلاش‌های انجام شده طی ساعت‌های گذشته قدردانی کرد.

فیاض‌پور همچنین از با قدردانی از خبرنگارانی که برای کسب اخبار موثق از طریق مدیریت بحران اقدام می‌کنند، تاکید کرد: مردم اخبار موثق را تنها از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کرده و کمتر به اخبار منتشر شده از سوی فضای مجازی، اعتنا داشته باشند. 

اخبار ریزش کوه در مسیر جاده شیراز کازرون که منتشر شده بود کذب است

کازرون نما - گفتنی است: طی روزهای گذشته تصاویری از ریزش کوه در جاده ای کوهستانی که منجر به خسارت به خودروهای عبوری شده بود، در برخی سایت ها و کانال های تلگرامی و گروه های واتس آپی منتشر شده و محل حادثه را محور شیراز به کازرون عنوان کرده بودند که باتوجه به انتشار این عکس ها در سال گذشته و وضعیت پوشش گیاهی منطقه و فرم علائم اطراف تونل ها، مشخص بود که این محور، محور شیراز به کازرون نمای باشد.

اخبار ریزش کوه در مسیر جاده شیراز کازرون که منتشر شده بود کذب است

اخبار ریزش کوه در مسیر جاده شیراز کازرون که منتشر شده بود کذب است

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
اذان صبح
۰۴:۴۱:۵۶
طلوع افتاب
۰۶:۱۱:۳۳
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۰۵
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۲۷