پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

آنچه دیدیم و گذشت و تمام شد واقعا یک مطالبه گری قانونمند و با روش احترام به خطوط قرمز و صرفا در جهت ارتقای شهرستان کازرون بود. تجزیه را نمی توان برای ارتقای شهرستان دلیل قوت دانست، بلکه ضعف شهرستان را هم به دنبال دارد.

همه ی ما قانون را قبول داریم، همه ما مطیع قانون هستیم، ولی در برخی از فرمایشات مسئولان هم می توان استنباط نمود که یک نوع نرمش برای نقض قانون وجود دارد. اگر عبارت ها را و جملات را از متن فرمایشات استخراج کنیم یک تردید ایجاد می شود که آن این است: کوه چنار پس از شکل گیری فرمانداری ویژه است یا ابتدا کوه چنار و سپس فرمانداری ویژه؟

به نظر میرسد برای هر دو موضوع شرط جمعیت و پراکندگی جمعیت و جغرافیای طبیعی را داریم. اگر قرار است بخش کوهمره بدون دشت برم به این مساله کمک کند و بحث تامین جمعیت هم مانع تشکیل شهرستان جدید نشود و بیشابور و سیدحسین هم در شهرستان کوه چنار گنجانده نشود که فبهاالمراد؛ تجزیه ای که صورت می گیرد صرفا در قالب خواست نماینده است و نه قانون!!!

اما اگر قرار باشد که فرمانداری ویژه با تحصیل شرایط قانونی ایجاد گردد که قطعا وضعیت باید به گونه ای باشد که کوه چنار را در ذیل چتر فرمانداری ویژه داشته باشیم و قطعیت یافتن و نیافتن این موضوع را باید با دید کارشناسانه تری مورد بررسی قرار داد.

اینک با عنایت به مطالبات قانونی، باید در چارچوب قانون آنچه را کارشناسان مدنظر قرار می دهند ملاک قرار داد و همه ما نسبت به تصمیم کارشناسان احترام بگذاریم و از باب استعلام و بی طرفی نسبت به هر ابهامی در قانون تقسیمات کشوری باید اداره کل حقوقی قوه قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای رسیدن به روح قانون مرجع استعلام قرار گیرد.


نویسنده: مسعود هوشمندی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶