به گزارش اختصاصی کازرون نما، محمدرضا نکویی بخش در حضور جمعی
از اعضای نظام مهندسی شهرستان کازرون پیرامون این بازدید و جلسه برگزار شده اظهار داشت
سفر معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل به کازرون و مصوبات جلسه به هیچ وجه صوری
نبوده و این بازدید به دنبال تاکید شخص استاندار فارس جهت پیگیری طرح های عمرانی شهرستان
کازرون صورت گرفته است.
رئیس راه و شهرسازی کازرون در مورد مباحث مطرح شده در جلسه مزبور
و مصوبات آن در حوزه راه سازی اظهار داشت: در پی بازدید استاندار فارس از تونل محرم
و دستور ایشان برای تسریع در اجرای این طرح در این جلسه نیز مصوب گردید که تمامی امکانات
استانداری در تسریع بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه بسیج گردد.
نکویی بخش افزود: شخص استاندار به دنبال این است که اعتبار تخصیصی
به این طرح را افزایش دهد و در حال انجام مکاتبه و پیگیری در این مورد می باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های شتاب بخشیدن به این پروژه واگذاری
بخشی از این پروژه به یکپیمانکار دیگر بوده که در سفر استاندار فارس نیز برآن تاکید
شد. وی همچنین افزود: راه دیگر شتاب بخشیدن به این پروژه جداسازی ردیف اعتباری آن از
پروژه میشان_ گناوه و تخصیص اعتبار مجزا به این طرح می باشد.
رئیس راه و شهرسازی ضمن اشاره به قابلیت های اقتصادی گردشگری
شهرستان کازرون اظهار داشت: کازرون می تواند با توجه به پتانسیل های موجود یکی از مسیرهای
کریدور شمال و جنوب باشد؛ این در حالی است که هم اکنون اکثر محورهای مواصلاتی کازرون
شرقی غربی است.
رئیس راه و شهرسازی کازرون خاطرنشان کرد: در راستای این امر
و جهت استفاده بهینه از تونل محرم طرح اجرای تونل دیکانک و اتصال تونل محرم به بزرگراه
دشت ارژن ابوالحیات در دستور کار قرار گرفت. در این مورد مقرر گردید اداره راه و شهرسازی
فارس نسبت به انتخاب مشاور و انجام مطالعات لازم در این مورد اقدام و نتیجه مطالعات
را جهت پیگیری و اجرا به وزارت راه و شهرسازی ارسال نماید.
وی اظهار داشت: مسیرهای متفاوتی برای اجرای این طرح وجود دارد
که هر کدام معایب و محسناتی دارد که پس از انجام مطالعات نهایی گزینه بهینه انتخاب
می گردد.
نکویی بخش در پاسخ یکی از حاضرین در مورد طرح پیشنهادی دشت برم
دردانه کوهمره سرخی اظهار داشت: قبلا مطالعاتی در این مورد انجام شده است. این مسیر
تخریب محیط زیست زیادی را به دنبال دارد و ضمن برف گیر بودن منطقه با وجود حفر حدود
شش تونل در مسیر بورنجان به دشت ارژن دیگر توجیه اقتصادی ندارد. در این مورد یکی از
حاضرین در جلسه که اصالتا اهل دشت برم بود اظهار داشت مردم دشت برم جنگل ها را بخشی
از هویت خود می دانند و خواستار عدم تخریب آن می باشند. وی اظهار داشت منطقه دشت برم
با وجود داشتن جاده فعلی نیازی به جاده جدید ندارد و ما هم با پروژه دیکانک موافق هستیم.
نکویی بخش همچنین اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه تسریع در اتمام
پروژه دشت ارژن ابوالحیات بود و ان شاءالله قرار است این پروژه تا پایان سال ۹۷ به
اتمام رسد و زیر بار ترافیک قرار گیرد.
رئیس راه و شهرسازی کازرون افزود: بهسازی تعریض و چهاربانده
کردن مسیر کازرون بالاده فراشبند به عنوان کریدور غربی شرقی کازرون که می تواند ترافیک
استان های خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد را به عسلویه از طریق فیروزآباد منتقل کند،
یکی از طرح هایی است که آغاز شده و از طریق منابع استانی در حال اجرا می باشد.
وی در مورد این طرح افزود: ۱۰ کیلومتر از این مسیر از آب کنارو
تا بیدزرد به صورت راه درجه یک اصلی اجرا گردیده است و مقرر گردیده از بیدزرد تا سه
راهی دادین نیز به صورت چهار خطه اجرا شود و در حال اجرا می باشد. وی افزود ابتدا مقرر
گردیده بود از سه راهی دادین کمربندی بالاده احداث شود. که با توجه به لزوم محرومیت
زدایی از بالاده، حفظ رونق اقتصادی این منطقه و جلوگیری از تخریب محیط زیست و همچنین
مشکل تملک اراضی کمربندی بالاده منتفی شد و جاده همچون گذشته از داخل شهر ادامه پیدا
می کند.
وی افزود: برای اجرای کامل این مسیر دو پل جدید بالاده و جره
در طرح قرار دارد که می بایست احداث شود و این جدا از پل تخریب شده فعلی بوده که اداره
راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی تعمیر آن می باشد. و اجرای این دو پل در مرحله انتخاب
مشاور می باشد.
نکویی بخش در مورد پروژه چهار خطه کازرون پل آبگینه ابتدای دشت
برم افزود: با توجه به این که چهار خطه کردن پل آبگینه تا ابتدای دشت برم نیز بخشی
از این طرح می باشد که مطالعات آن قبلا انجام شده است، قرار شد مدیر کل راه و شهرسازی
فارس سریعا در مورد ادامه کار بررسی های لازم را انجام و اعلام نظر قطعی کند.
وی همچنین در مورد محور مواصلاتی قائمیه کنارتخته اظهار داشت:
قرارداد قطعه قائمیه راهدار این مسیر بسته شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می
شود؛ همچنین چهار خطه کردن مسیر کمارج به کنارتخته که بسیار استراتژیک و مهم بوده و
داری چند تونل و پل می باشد در مرحله انتخاب پیمانکار و مناقصه عمومی می باشد
وی همچنین اظهار داشت: محور کازرون قائمیه که یکی از محورهای
سانحه خیز می باشد در برنامه قرار دارد و کل این مسیر به جز منطقه بیشاپور می بایست
چهارخطه گردد و در مرحله مطالعاتی قرار دارد.
نکویی بخش افزود: یکی از طرح هایی که می تواند موجب رونق اقتصاد
کل شهرستان کازرون گردد عبور آزاد راه از کازرون می باشد که نیاز به رایزنی مقامات
استانی دارد.
بررسی مشکلات تیم هندبال کازرون و وعده های کمک به این تیم
آسیایی
در ادامه این گفتگو، محمدرضا نکویی بخش با توجه به عهده دار
بودن مسئولیت ریاست هیات هندبال شهرستان کازرون، در خصوص مصوبات سفر معاون عمرانی
استانداری فارس در مورد مشکلات تیم هندبال کازرون و پیگیری های انجام شده افزود: در
زمان بازدید استاندار از تونل محرم مشکلات مالی تیم هندبال با ایشان مطرح شد که ایشان
خواستار مکاتبه شدند؛ در این مورد نامه ای تهیه و توسط فرماندار به ایشان ارجاع شد
و استاندار در راستای حل مشکلات تیم هندبال و حضور مقتدرانه در رقابت های آسیا صادر
خطاب به اداره کل ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه فارس ارسال و دستور پیگیری
و مساعدت صادر نمودند.
نکویی بخش افزود: فرماندار کازرون یکی از حامیان تیم هندبال
بوده که در جلسه با معاونت عمرانی استانداری به خوبی از تیم هندبال دفاع نموده و اعلام
کرد مردم کازرون به عشق هندبال زندگی می کنند در این جلسه به پیشنهاد آقای کامیاب مدیر
کل ورزش و جوانان فارس مقرر گردید با توجه به استقبال و علاقه مردم کازرون احداث یک
سالن هندبال با استاندارد جهانی برای کازرون در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به دستور استاندار و موافقت اداره کل ورزش
و جوانان مقرر گردیده مشکلات مالی تیم هندبال برای حضور در بازی های آسیایی مرتفع گردد
و در اولین مرحله باید تا ده روز آینده تضمین ۱۵۰ هزار دلاری تیم برای حضور در جام
باشگاه های آسیا فراهم گردد و در مرحله بعد آماده سازی تیم برای این بازی ها که حدود
چهارماه دیگر می باشد صورت پذیرد.
وی در پایان از همه کسانی که در راه نایب قهرمانی و راهیابی
تیم هندبال به بازی های آسیایی تلاش کرده اند سپاسگزاری کرد .