پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
دکتر فریدون عباسی دوانی رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس در دیدار با مهندس عنایت اله رحیمی، استاندار محترم فارس، عنوان نمود:
به گزارش کازرون نما؛ دکتر عباسی گفت: از نیازهای مبرم و ضروری منطقه کازرون و کوهچنار یک بیمارستان مجهز است/ بیمارستان امام علی در حال حاضر آماده تجهیز است/ طراحی طرح فیبر نوری و پیاده سازی و اجرای آن در منطقه ضروری است.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده منتخب مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم؛
دکتر فریدون عباسی دوانی رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس در دیدار با مهندس عنایت اله رحیمی، استاندار محترم فارس گفت: قطعا در مجلس آینده اولویت اصلی، بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد بود.
وی در ادامه افزود: با توجه به این نکته که اکثر استان های جنوبی کشور، دارای مشکلات مشابه هستند، در حال طرح برنامه استان های جنوب غرب ایران شامل فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول هستیم تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی، گام موثری در جهت پیشرفت جنوب غرب ایران برداریم.
نماینده منتخب مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، زمان همدلی و همکاری و سعی و تلاش در جهت حل مشکلات است و نمایندگان فارس با هماهنگی صورت گرفته به شکل یکپارچه قصد همکاری با دولت را خواهند داشت.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که اولویت های مورد نیاز استان توسط کارشناسان خبره و زیر نظر استاندار محترم مشخص گردد و مجمع نمایندگان نیز با تعامل مثبت و همکاری با این مجموعه و ائمه جمعه بتوانند در جهت توسعه استان قدم بردارند.
رئیس موقت مجمع نمایندگان منتخب فارس با تاکید بر لزوم توجه به منطقه کازرون اشاره ای به دیدار با وزیر ارتباطات کرد و افزود: در دیدار با وزیر محترم ارتباطات مشخص گردید که شاخصه های کازرون نسبت به استان فارس، پائین تر است، در همین راستا جناب وزیر با مشخص نمودن نماینده ویژه در امور شهرستان کازرون و کوه چنار جهت طراحی طرح فیبر نوری و پیاده سازی و اجرای آن از بهبود وضعیت این حوزه در آینده خبر داد.
عباسی دوانی با در خواست پیگیری و دستور ویژه از استاندار محترم در خصوص سد نرگسی با توجه به اهمیت آن و همچنین لزوم احیای دریاچه پریشان افزود، مطالعات در جهت مشخص کردن کمبود ها برای اتمام پروژه در حال انجام است و در صورت لزوم شخصا پیگیر این موضوع از مقامات ذی ربط خواهم بود اما خواهشمندیم که استاندار محترم نیز با دستور ویژه خود این امر را بخصوص در قسمت کانال ها و لوله گذاری تسریع بخشند.
وی با پیشنهاد تبدیل کازرون به قطب پزشکی منطقه و شهرستان های کازرون، فراشبند، نور آبادممسنی و کوه چنار گفت: از نیاز های مبرم و ضروری منطقه کازرون و کوه چنار یک بیمارستان مجهز است. بیمارستان امام علی(ع) در حال حاضر آماده تجهیز است و کار های مطالعاتی آن هم صورت پذیرفته که از استاندار محترم درخواست رسیدگی ویژه و ارائه راهکار جهت بهره برداری این بیمارستان را داریم.
منتخب مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه های روستا های مشتان، مهرنجان، سیف آباد و .. با توجه به جمعیت بالا نیاز به گسترش دارند که بنده هماهنگی های اولیه را انجام داده ام و از استاندار محترم درخواست دستور در تسریع انجام کار را دارم.
عباسی دوانی افزود: با هماهنگی خوب شهرداران منطقه کازرون و کوه چنار به زودی انجمن شهرداران منطقه مذکور شکل خواهد گرفت که امیدواریم در جهت عمران و آبادی منطقه قدم مثبتی برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به تونل مقاومت گفت: تیم تحقیقات جهت احداث این تونل که همگی افراد با تجربه ای در این زمینه هستند فعال شده است و نتیجه تحقیقات پس از پایان ارائه خواهد شد که با توجه به این نکته که این طرح می تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد و هم میتوان از طرق مختلف هزینه احداث این تونل را تامین کرد که امیدواریم استاندار محترم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.
عنایت اله رحیمی، استاندار فارس در این جلسه ضمن عرض خوش آمد به دکترفریدون عباسی دوانی، وی را از افتخارات فارس و ایران دانست و گفت مجلس باید جایگاه دانشمندان و صاحبان علم باشد تا قوانین ما علمی و منطقی و قابل اجرا باشد.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مقابله با کرونا، عملکرد استان فارس را در مقایسه با سایر استان ها امیدوار کننده اعلام کرد.
استاندار فارس در ادامه افزود: در بحث جهش تولید، به دنبال مشخص کردن استراتژی هستیم که با توازن صادرات و واردات اولویت ها را با توجه به تحریم ها مشخص کنیم.
وی گفت: استانداری با کمک مجمع نمایندگان در پی رفع ایرادات اساسی حوزه صنعت و سرمایه گذاری استان از جمله فعال سازی کارخانه های نیمه راکد، سمت و سوی کارخانه ها به سمت ارز اسمی و ... می باشد.
رحیمی با تاکید برهمکاری و همیاری کامل استانداری فارس با مجمع نمایندگان این استان بیان داشت: استان فارس در حوزه کشاورزی در سال گذشته پیشرفت های بسیار خوبی داشت که امیدواریم با همدلی و یکپارچگی ایجاد شده در مجمع نمایندگان در بقیه حوزه ها نیز این پیشرفت را ادامه دهیم.
وی در خصوص بیمارستان امام علی(ع) کازرون ضمن استقبال از پیشنهاد کازرون، قطب پزشکی منطقه، بیان کرد: شهرستان کازرون این پتانسیل را دارد که در منطقه به قطب پزشکی تبدیل شود، در رابطه با بیمارستان امام علی(ع) نیز صحبت های اولیه با جناب آقای دکتر ولایتی و جناب آقای دکتر پیشقدم رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد فارس انجام شده و موافقت های اولیه نیز گرفته شده است.
رحیمی در ادامه به بیان راهکار هایی جهت تسریع در تکمیل این بیمارستان پرداخت و با تاکید بر لزوم تکمیل سد نرگسی به عنوان یک پروژه مهم استانی افزود: استانداری تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه انجام خواهد داد و راه های احیای دریاچه پریشان نیز در دستور کار قرار دارد که گزارش های آن ارسال خواهد شد
استاندار فارس با اشاره به تکمیل محور دشت ارژن به ابولحیات در واکنش به صحبت های نماینده منتخب مردم کازرون در رابطه با آزاد راه شیراز – بوشهر از مسیر کازرون بیان داشت: کار های مطالهاتی آن انجام شده و این آزاد راه از مسیر کازرون خواهد گذشت و تونل دیکانک نیز با توجه به توجیه اقتصادی و کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات، پس از اتمام تحقیقات وارد مرحله جدید خواهد شد که استانداری نیز از آن حمایت می کند.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18571 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶