رئیس آموزش و پرورش کازرون بر لزوم تجهیز مدارس به ابزارهای هوشمندسازی و تجهیز مدارس به کارگاه ها و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی بویژه در هنرستان ها را یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد.
به گزارش کازرون نما به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، امیرحسین جمشیدی، درحاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز با اشاره به معضل و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش اظهار داشت : با خروج معلمان بازنشسته، بسته شدن مبادی استخدام و ازدحام کلاس ها بعضا 45 نفره و روانه ساختن معاونان و در بعضی جاها حتی مدیران به تدریس اجباری، امروز آموزش و پرورش کشور را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است.
رئیس آموزش و پرورش کازرون گفت : نمایندگان مجلس و دولتمردان باید در این راستا بطور تخصصی توسعه و گسترش فضاهای دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی جوان و توانمند را در اولویت قرار دهند تا مشکل جدی و چالش پیش روی آموزش و پرورش برطرف گردد.
جمشیدی لزوم تجهیز مدارس به ابزارهای هوشمندسازی و تجهیز مدارس به کارگاه ها و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی بویژه در هنرستان ها را یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی تمرکز بر آموزش دانش آموزان در بستر مجازی و بهبود تحصیل و تربیت دانش آموزان و کاهش آسیب های ناشی از ویروس کرونا بر دانش آموزان، تمرکز بر نوسازی مدارس با ظرفیت خیرین شهرستان و اداره نوسازی را مهمترین اقدامات انجام یافته درمقابله با چالش ها و مشکلات پیش روی این منطقه عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش کازرون در تشریح اهم فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش کازرون برای سال تحصیلی جدید گفت : کاهش نرخ تکرار پایه، افزایش ارتقاء دانش آموزان، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و رشد میانگین نمرات امتحانات نهایی، رشد دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری در سطح استان، رشد شاخص های مرتبط با پژوهش سراهای دانش آموزی(نانو تکنولوژی، ادبی، زیست فناوری، و ...) را از جمله اقدامات صورت گرفته این مدیریت برای سال تحصیلی جدید برشمرد.
جمشیدی با اشاره به برگزاری طرح بوم در سطح مدیریت آموزش و پرورش کازرون گفت: طرح بوم با آموزش مدیران و معلمان و آشنا شدن آنها با اهداف این طرح آغاز شد و با اجرای خوب معلمان و دانش آموزان برگزار شد.
وی ادامه داد: طرح ها و مهارت های ملی بومی در سطح مدارس به اجرا در آمد و مهارتهای دانش آموزان در این راستا ارتقای چشمگیری یافت.
رئیس آموزش و پرورش کازرون افزود: آموزش انواع مهارت های هنری، آشپزی، فنی، فرهنگی، ایران شناسی، و ... ازجمله اقداماتی بود که در راستای طرح بوم اجرایی شد.
جمشیدی در ادامه متذکر شد: چنانچه آموزش و پرورش به صورت غیرمتمرکز اداره شود؛ آشنایی دانش آموزان و تولید محتواهایی در خصوص فرهنگ بومی و محلی و منطقه ای، (کشاورزی، گردشگری، مهارت های فنی و صنعتی، هنر طراحی و بافت فرش، نقاشی و مجسمه سازی) ازجمله برنامه های درسی مدنظر بوده که به دانش آموزان آموزش داده شود.
وی به مناسب بودن زمان آغاز و پایان سال تحصیلی در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی از مهر و پایان آن در اردیبهشت برای این منطقه مناسب است چرا که اواسط خرداد به بعد هوا بسیار گرم وطاقت فرسا است.
رئیس آموزش و پرورش کازرون در پایان، مشارکت دادن اولیای دانش آموزان و خیرین را از برنامه های مهم ادارات آموزش و پرورش و تبدیل شدن آن به یک گفتگوی اجتماعی در برنامه کوتاه مدت عنوان کرد و تصریح کرد: تحقق این امر زمانی می تواند به وقوع بپیوندد که این مهم در اولویت اول همه نهاد ها و ادارات باشد و نیز نقش صدا و سیما در این زمینه بسیار موثر است، که امیدواریم با فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی، آموزش و پرورش به یک گفت و گوی اجتماعی در کوتاه ترین زمان تبدیل شود.
دانش آموز با خانواده هاشون دچار سردرگمی و مشکل نشوند .