پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است اما به دلیل اینکه کشور به صورت مرکزی اداره می‌شود، دستگاه دولتی سنگین حرکت کرده و بسیاری از وظایف اصلی خود را انجام نمی‌دهد در نتیجه مردم نیز برای رفع مشکلات اجرایی به نمایندگان رجوع می‌کنند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است اما به دلیل اینکه کشور به صورت مرکزی اداره می‌شود، دستگاه دولتی سنگین حرکت کرده و بسیاری از وظایف اصلی خود را انجام نمی‌دهد در نتیجه مردم نیز برای رفع مشکلات اجرایی به نمایندگان رجوع می‌کنند.

فریدون عباسی دوانی با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس پیگیری پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و ورزشی نیست، اظهار داشت: وظیفه یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون می‌باشد اما به دلیل اینکه کشور به صورت مرکزی اداره می‌شود، دستگاه دولتی سنگین حرکت کرده و بسیاری از وظایف اصلی خود را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هر مناقصه‌ای دلیل بر کاهش قیمت نیست و ظاهرش این گونه به‌ نظر می‌رسد، عنوان کرد: دولت منتظر است نفتی فروش رفته و با پول آن مناقصه‌ای برگزار کرده، پیمانکار برنده شده و پروژه را پیش ببرد که این موارد باعث ایجاد گره و مشکل در زندگی مردم شده است، همه جا با بروکراسی زیاد مواجه هستند و فرآیند انجام کار بسیار کند می باشد.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار افزود: به دلیل کوتاهی‌ها مردم به عنوان پناهگاه آخر به نماینده خود رجوع می‌کنند، پس نماینده برای رفع مشکلات مردم مجبور به پیگیری پروژه های مختلف می‌شود.

اولویت سد نرگسی با هدف رونق کشاورزی
وی با ذکر اینکه ایجاد اشتغال و تولید ثروت از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: رسیدگی به سد نرگسی از اولویت‌های ما بوده به ویژه در ناحیه جنوبی کازرون که آب می‌تواند باعث رونق کشاورزی و حتی جایگزین چاه‌ها نیز شود که از این طریق از محیط‌زیست حفاظت کرده و در ادامه دریاچه پریشان را نیز احیا کنیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: هدف اصلی سد نرگسی بوده که با همکاری وزیر نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اصلی همکاری آغاز شده و در حال حاضر بدون دریافت ریالی پول پروژه را تصریح کرده تا این سد را به حد خوبی پیش برده به نحوی که تا خرداد ماه به آبگیری برسد.

وی با تاکید بر اینکه به علت مشکلات مالی و اعتباری، تا آن زمان سد نرگسی تکمیل نخواهد شد، در خصوص سد چروم گفت: آب سد چروم به سمت کنارتخته و کوهچنار خواهد رفت که خواهان تکمیل مطالعات آن و در ادامه مشخص شدن پیمانکارش خواهیم بود و امیدواریم در ۶ ماهه دوم سال این پروژه به انجام برسد.

کازرون؛ توانمندی تبدیل به قطب پزشکی منطقه را دارد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم کازرون باید در بلندمدت به عنوان قطب پزشکی منطقه مطرح شود، تصریح کرد: پیش از انتخابات در مورد لزوم پیگیری بیمارستان‌ها تذکر داده بودم که با ظهور کرونا لزوم آن بر همگان آشکار شد.
وی اضافه کرد: بیمارستان ولیعصر کازرون را با اقلامی برای دوران کرونا تجهیز کردیم و پیگیر راه‌اندازی بیمارستان امام علی نیز هستیم که در پی آن ۱۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی کازرون اضافه خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه بیمارستان ۲۱۶ تخت خوابی کازرون سالها است بودجه ای نداشته و پروژه متوقف شده، اذعان داشت: با وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت رایزنی شده که هر چه زودتر این بیمارستان تکمیل و تجهیز شود.

راه، ارتباطات و مراکز رشد در دست پیگیری
وی با ذکر اینکه راه‌های شهرستان را بررسی کرده و اولویت‌ها را مشخص کردیم، عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت در حوزه راه، ترمیم راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز بوده که با همکاری خوب اداره راهداری و دستورات وزیر انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: تونل‌های محرم و مقاومت که می تواند باعث بیرون آمدن کازرون از بن‌بست شود را پیگیری کرده و در تلاش هستیم در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی برای آن بگیریم.
وی در حوزه ارتباطات با اشاره به اینکه ما از متوسط فارس و کشور پایین‌تر بودیم، بیان کرد: مباحث مخابراتی را نیز از اسفندماه پیگیری کرده تا پوشش آنتن‌دهی را به حد متوسط کشور برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس همچنین از تلاش برای راه اندازی مراکز رشد و فناوری در کازرون خبر داد و گفت: پیگیری جهت ایجاد مراکز رشد و فناوری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم انجام شده تا راه‌اندازی آن در دانشگاه سلمان، سبب ارتقا دانشگاه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶