پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
رشیدی گفت: عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد و پیش بینی می شود ۱۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت، شود.
به گزارش کازرون نما، «حمید رشیدی»، امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد، گفت: پیش بینی می شود 100 میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت و به اقصی نقاط ایران و کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: سطح قابل برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون 200 هکتار و با متوسط 50 شاخه در متر مربع است.

وی با بیان اینکه بخش «جره» و «بالاده» این شهرستان، قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در کشور به شمار می‌آید، افزود: بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله، در این بخش واقع شده است و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و توسعه گل نرگس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳