پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
فریدون عباسی:
عضو هیأت‌رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تروریستی خواندن سپاه پاسداران که برخاسته از بطن ملت ایران است اقدام بازدارنده جمهوری اسلامی را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی در پی خواهد داشت.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی در مورد تصمیمِ تحت فشار لابی سنگین صهیونیستیِ انگلیسی‌ها و اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی گفت: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن سپاه پاسداران، با دستیابی به ساخت سلاح‌های پیشرفته و پیچیده علاوه بر تامین امنیت و آرامش خود برای همسایگان نیز پیام صلح و امنیت دارد، اما اگر کوچک‌ترین تهدیدی متوجه ملت، کشور و خاک مقدس جمهوری اسلامی شود، عکس‌العملی خواهند داشت که در تاریخ ماندگار شود و درسی فراموش‌نشدنی به دشمن خواهند داد.»
عباسی که علاوه بر سابقه ریاست سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت ریاست‌جمهوری، مسئولیت‌های ارشد مهندسی نظامی در دفاع مقدس را تجربه کرده است، در خصوص این اقدام انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها عنوان کرد: «اروپا و انگلیس و پیش‌تر از آنان آمریکایی‌ها از رهگذر مقدمات تروریستی خواندن سپاه، در حال طراحی برای سوء استفاده از کشورهای منطقه بوده تا از نیاز کشورهای اروپایی و غرب آسیا به نفت ایران بهره‌برداری کنند.»

رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: پیام ما به کشورهای منطقه و خارج از منطقه این است که تا زمانی که به پشتوانه امنیت بومی که در ایثارگریِ جان‌برکفان سپاه پاسداران تبلور یافته، نفت خود را از این منطقه صادر می‌کنیم امنیت آن را نیز تضمین می‌کنیم.

عباسی گفت: تنگه هرمز باز بوده و همه می‌توانند برای صادرات نفت خود از آن استفاده کنند، اما در صورت تروریستی خواندن سپاه پاسداران، هم‌پیمانان نزدیک و دورِ انگلیسی‌ها و‌اروپایی‌ها منتظرِ اعمال پاسخ‌های تحریمی ایران از رهگذر عدم تأمين امنيت مسير ترانزيت انرژی باشند.

رئیس فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از انگلیس و اروپا، ناتوانی امریکا در اعمال تحریم‌ها، از سال ۶۵ آغاز شد که با ادعای تامین امنیت عبور انرژی مورد نیاز جهان، نیروهایش را به منطقه خلیج فارس آورد.
 عباسی ادامه داد: امریکا می‌خواست ناتوانی خودش را با حمله سکوهای نفتی جمهوری اسلامی ایران در خلیح فارس پنهان کند، غافل از اینکه این اقدام آنان بحران انرژی را در جهان باعث شد.

 وی گفت: قدرت ایران در دفاع از خلیج فارس و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس را ناکام کرد و امروز توان ایران در این منطقه بسیار بیشتر از ۸ سال دفاع مقدس است.

وی  در این زمینه یادآور شد: اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که بخش اعظمی از مظهرِ آن سپاه پاسداران است، امروز موجب ترس بیگانگان حاضر در خلیج فارس شده است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکا با هدف تسلط بر جهان به خلیج فارس آمده است زیرا این منطقه مهم تولید نفت در دنیا، منطقه راهبردی تامین امنیت جهان است، اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی الهی ضمن حفظ صلح و ثبات منطقه در پی تامین امنیت خلیج فارس بویژه در عرصه راهبردی انرژی است.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفتگو، افزود: کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای امروز جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهم‌ترین تامین کننده امنیت در خلیج فارس می‌شناسند و مطمئن هستند اگر کشوری زیاده طلب بخواهد امنیت منطقه را به چالش بکشد با اقدام بازدارنده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

اقدامات مقامات انگلیسی و غربی علیه سپاه پاسداران در حالی است که این نهاد نظامی  تاکنون به اعتراف منابع غربی بیشترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است و شکست پروژه داعش در عراق پس از ورود مستقیم سپاه پاسداران به عملیات نظامی ایران علیه گروه  تروریستی کلید خورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶