معاون اداره کل راه و ترابری استان بوشهر گفت: اگر کازرون به راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه متصل شود، توجیه اجتماعی داشته و می تواند برخورداری بیشتری از این خط ریلی ایجاد شود، اما اینگونه نشد.
معاون اداره کل راه و ترابری استان بوشهر گفت: اگر کازرون به راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه متصل شود، توجیه اجتماعی داشته و می تواند برخورداری بیشتری از این خط ریلی ایجاد شود، اما اینگونه نشد.
به گزارش کازرون نما مهندس «خلیل بیدل خوشبخت» در گفتگو با پایگاه خبری «خلیج فارس» بوشهر درباره دلیل همکاری اش با ناظر راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه درباره آنچه انحراف این راه آهن خوانده می شود، توضیح داد: بنده درجلسه ای به همراه مهندس کشاورز در حضور وزیر راه که به بوشهر آمده بود، طرحی برای اتصال کازرون به راه آهن از بزرگراه جدید پیشنهاد دادم تا بررسی شود.
خوشبخت افزود: این پیگیری بدون توجه به اینکه بنده اصالتا کازرونی هستم انجام شد و هدف و مقصود این بود که برخورداری بیشتری از پروژه ملی راه آهن ایجاد شود.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات رسیده طرح پیشنهادی به وزارت راه در مورد لحاظ کردن شهرستان کازرون در راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه مورد موافقت قرار نگرفته و کنسل شده است، از این رو احتمالا از مسیر جاده جم- فیروزآباد، شهرستان کازرون به راه آهن می رسد که کار مطالعاتی اش نیز انجام شده است.
معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری استان بوشهر تصریح کرد: در همان جلسات اولیه برای لحاظ کردن کازرون در این مسیر، پیشنهاد دادم برای خارج شدن این شهرستان از بن بست، ایجاد تونل های جدید در مسیر «بناف» برای کاهش فاصله تا بوشهر در برنامه قرار بگیرد که عملی تر از اتصال از طریق مسیر ریلی شیراز - بوشهر است.
خوشبخت که با خبرنگار «خلیج فارس» گفتگو می کرد، اظهار داشت: راه آهن پروژه ای ملی است و مشارکت بنده و بررسی طرح اتصال کازرون از طریق راه آهن بوشهر با هدف تعامل با استان مجاوز و نیز برخورداری بیشتر مردم از این فرصت بود، اما طرح های مطالعاتی جواب نداد.
برپایه این گزارش، مهندس «علیرضا کشاورز» نماینده وزارت راه در حوزه نظارت راه آهن بوشهر در جلسه کازرونی های مقیم بوشهر ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتصال این شهرستان به خط ریلی شیراز- بوشهر- عسلویه، از همکاری معاون اداره کل راه و ترابری بوشهر برای ارئه طرحی در این باره به وزیر راه خبر داده بود.
این اظهارت در حالی است که برخی نگرانی حاکی از آن است که با آغاز مطالعات جدید برای اتصال شهرستانی دیگر در مسیر راه آهن، شنیدن سوت قطار در بوشهر به سال های دیگری موکول شود.