|
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در کشور ما تحرکی را که بتواند همگام با تحولات آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته حرکت کند نداشته که یکی از دلایل آن نبودن برنامه ریزی ثابت در آموزش و پرورش است.
به گزارش چهارشنبه خبرنگار ایرنا، غلامرضادهقان ناصرآبادی در جمع فرهنگیان کازرون افزود: آموزش وپرورش در کشور ما قائم به شخص است و با آمدن و رفتن یک وزیر برنامهها عوض میشود ولی در کشورهای پیشرفته دنیا یک برنامه ریزی ثابت وپایدار وجود دارد که هر وزیر همان برنامهها را دنبال میکند.
وی ادامه داد :آموزش و پرورش در کشور ما هنوز نتوانسته است جایگاه خودش را تعیین کند ساختار آموزش وپرورش با ۱۰سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است.
دهقان اظهار داشت :با برنامه ریزی کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت با استفاده از نظر کارشناسان خبره میتوان ساختار آموزش و پرورش را عوض کرد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود:زندگانی شهید رجایی و باهنر در ساده زیستی و خدمت به مردم الگویی بود که سالها دولتهای زیادی تلاش کردند که بتوانند خودشان را همسان شهید رجایی و باهنر نزدیک کنند .
وی ادامه داد :تنها دولتی که توانسته خودش را در ساده زیستی و خدمت به مردم به دولت شهید باهنر و رجایی نزدیک کند دولت نهم بوده است.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان کازرون نیز گفت :کمبود نیروی انسانی پاسخگو نبودن اعتبارات تخصیصی آموزش وپرورش ،فرسودگی ساختمانهای قدیمی مدارس و پرداخت نشدن سرانه مدارس از جمله مشکلات رو در روی آموزش و پرورش کازرون است.
محمد حسین خواجه زاده افزود :با توجه به این که هفت میلیارد تومان بودجه عمرانی به شهرستان اختصاص یافته اما این اعتبار پاسخگوی نوسازی مدارس قدیمی کازرون نمیباشد.
برنامه ریزی اصولا با زمان حرکت میکند و متناسب با نیازهای روز باید تغییر کند. پس اساس برنامهریزی پویا بودن آن است. آنهم در آموزش و پرورش که وظیفه عمده آن همگام کردن جوانان با پیشرفتهای روز جهان میباشد. پس برنامهریزی آموزشی در صورت ثابت بودن آفت است و مایه عقب ماندن از دنیای در حال توسعه. بر عکس فرمایشات نماینده محترم در باره ثابت ماندن ساختار آموزش و پرورش طی ۱۰ سال گذشته، یکی از عوارض موثر بر آشفتگی نظام آموزشی طی این مدت، تغیر ساختارها بوده است مثلا: تبدیل اداره کل به سازمان!!!
ای کاش پیش از اظهار نظر کمی مطالعه میکردیم و یا با کسی مشورت آنهم در چنین جایگاهی!!. مشکل کشور ما همین است که در همه چیز و هر امور غیرتخصصی صاحب نظر هستیم.
ما باید بدانیم که سیاست ها و اهداف آموزشی ثابت هستند و برنامهریزی متغیر!!! تعریف و کارکرد برنامه با برنامهریزی بسیار متفاوت است.
نخست باید تفاوت این مفاهیم را متوجه شد و بعد در باره آن سخنرانی و اظهار نظر.
خدا نگهدار