پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۱۵۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
جوابیه ناظر وزارت راه در راه آهن بوشهر:
در پی گزارش «خلیج فارس» درباره تلاش های پشت پرده برای تغییر مسیر راه آهن بوشهر، مهندس «علیرضا کشاورز» ناظر وزارت راه در این راه آهن جوابیه ای برای «خلیج فارس» ارسال کرده است.
خلیج فارس: در پی گزارش «خلیج فارس» درباره تلاش های پشت پرده برای تغییر مسیر راه آهن بوشهر، مهندس «علیرضا کشاورز» ناظر وزارت راه در این راه آهن جوابیه ای برای «خلیج فارس» ارسال کرده است.

کشاورز در این جوابیه توضیحاتی درباره اظهارتش در جمع کازرونی های مقیم بوشهر داده است، اظهاراتی که وی در آن بر تلاش برای تغییر مسیر ریلی شیراز- بوشهر- عسلویه تاکید کرده و ابراز امیدواری نموده تا پایان امسال شاهد تصویبش باشد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدیریت محترم هفته نامه «خلیج فارس»

با سلام و احترام

طی هفته های گذشته گزارشاتی مبنی بر تغییر مسیر راه آهن شیراز- بوشهر توسط خبرگزاری های استان و نیز این نشریه منتشر شده است و اینجانب را متهم به دخالت در این امر نموده اند. البته مشخص نیست این بحث چرا و چگونه مطرح گردیده است. لذا اینجانب مطالبی چند را به استحضار مردم فهیم استان بوشهر می رسانم:

1- طرح مطالعه راه آهن شیراز- بوشهر به عنوان یک طرح ملی به طور کامل به پایان رسیده و طرح مصوب شده است و مسلماً هر گونه تغییر در مسیر این مطالعات از اختیارات اینجانب خارج بوده است.

از طرفی تلاش کلیه مسئولین ذیربط فراهم آوردن امکانات و آغاز به موقع پروژه بوده است که نتیجه این تلاش امروز کاملاً مشهود است.

2 - در جلسه کازرونی های مقیم بوشهر سوالاتی مبنی بر علت عدم عبور راه آهن از شهرستان های دشتستان و کازرون مطرح گردید که اینجانب بنا به دعوت نماینده محترم کازرون به این موضوع پاسخ دادم که از جمله دلائل آن می توان به عدم توجیه فنی اجرای پروژه مذکور با توجه به وجود ارتفاعات بین شهرهای کازرون و برازجان و شیراز اشاره نمود.

3 - کلیه تلاش های صورت گرفته جهت راه آهن کازرون (از مسیری دیگر) تنها توسط نماینده شهرستان کازرون در حال پیگیری می باشد که اینجانب در جریان جزئیات آن نیستم و هیچ ربطی به راه آهن شیراز- بوشهر نداشته و ندارد.

4 - هیچگونه ملاقاتی در استان بوشهر با وزیر محترم راه و ترابر توسط اینجانب و یا آقای خوشبخت معاون ادراه راه بوشهر با موضوع تغییر مسیر راه آهن بوشهر- شیراز صورت نپذیرفته و مشخص نیست این شایعات توسط چه کسانی و یا چه هدفی انتشار یافته است! در پایان اینجانب امیدوارم با همت و تلاش نمایندگان و مسئولین در استان عملیات اجرایی تمامی قطعات پروژه آغاز گردیده و شاید این اختتامیه ای بر شایعات بی اساس و بی پایه شکل گرفته باشد.

علیرضا کشاورز

ناظر وزارت راه در راه آهن بوشهر


توضیحات «خلیج فارس»:

ضمن تشکر از پاسخگویی ناظر وزارت راه در راه آهن بوشهر، بیان توضیحاتی را در این باره را ضروری می دانیم:

1 - برخلاف نوشته ایشان، آنچه که وی آن را شایعه می خواند، براساس اظهارت وی در بوشهر تنظیم و نتیجه گیری شده: که مهندس کشاورز به عنوان ناظر راه آهن بوشهر به جای تمرکز بر وظایف خود، برای انحراف این پروژه گام بر می دارد.

2 - وی در بند چهارم جوابیه شان منکر هرگونه دیدار با وزیر راه برای پیشنهاد طرحی درباره اتصال شهرستان کازرون به راه آهن شده اند، در حالی که براساس فیلم موجود، وی تصریح کرده به همراه مهندس خوشبخت معاون اداره راه بوشهر با دکتر بهبهانی در این رابطه نشستی داشته است. جالب اینکه معاون اداره راه بوشهر نیز این جلسه را تایید کرده است.

3 - دست آخر اینکه مردم بوشهر ارتباطات دیرینه ای با شهرستان کازرون داشته و مدت های مدید این رابطه حسنه تداوم داشته است، از این رو گزارش «خلیج فارس» درباره انحراف راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه به معنای مخالفت با بهره مند شدن منطقه ای دیگر از این پروژه ملی نیست، بلکه بیان نگرانی و دغدغه ای است که پیامد این تغییر خواهد بود؛ دغدغه ای که تا پیش از انتشار این سخنان از سوی مسئولان مربوطه در استان رد می شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
چرا بوشهری ها همیشه دچار توهم توطئه می شوند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
انتظار می رود حضرت آیت الله ایمانی که چندین سال سابقه مسئولیت امام جمعه در کازرون و بوشهر داشته و اینک در شیراز هستند وارد قضیه شده و این اختلاف افکنی ها را حل و فصل کنند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
چه ناراحتی برای مردم بوشهر دارد ؟چه دغدغه ای ؟مگر ایران فقط متعلق به مردم بوشهر است ؟عجب روزگار دون مردمی است .آب کازرون را می خورند وشکم پر می کنند آنوقت می گ.یند نباید راه آهن از طریق بوشهر برود .عجبا واعجبا امت کفار که یکسر چشم پوشیدند زحق نمک آل پیمبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۲
0
0
سلام
راه اهن یک پروژه ملی است و همه مردم حق دارند از ان بهره مند شوند و مردم شریف کازرون که در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی با دادن خون بیش از هزار شهید گلگون کفن دین خود را ادا کرده و به گردن دیگر شهرها حق دارند از جایگاه بسیار ویژه ای در این خصوص برخوردار می باشند پس راه اهن و خیلی چیز های دیگر که مردم شریف و فهیم کازرون از ان محرومند حق این شهر است.چرا وقتی اب کازرون را در لوله کردند و به بوشهر فرستادند کسی صدایش در نیامد؟ان موقع که موضع بوشهریها چیز دیگری بود.الان چه شده که دشمن کازرون شده اند و راه اهن را فقط حق خود می دانند.اگر این طور است پس اب کازرون هم نباید به بوشهر برود.من از مسئولین شهرستان و تمامی دلسوزان و فرهیختگان کازرونی تقاضا دارم که در این مورد ساکت ننشینند و یکصدا و یکدل مواضع و تدابیر درست اتخاذ کرده و با تمام توان از حق کازرون دفاع کنند تا لااقل گوشه ای از حقوقی که از این مردم مظلوم و صبور و با صلابت ضایع شده به انها برگردد. به امید ان روز
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
با سلام و احترام ، مسئولین توجه کنند.
مسیر راه آهن بوشهر فراشبندشیراز درصورت تکمیل و بهره برداری به دلیل طول زیاد مسیر بیش از 500 کیلومتر و عدم عبور از شهرهای پرجمعیت استان نمی تواند نیاز عموم مردم مسافری و باری را پاسخ گوید . و حق دارند از نمایندگان و مسئولین بخواهند مطالعات مسیر شیراز کازرون برازجان بوشهر را پیگری کنند. و مسئولین بجای پیگری به حق مردم به طرح مسائل متفرقه نپردازند.
اما درخصوص مطالب فوق 1ّ-خواسته مردم و حمایت پیگری و همراهی برخی مسئولان با مردم و همراهی رسانه هابحق و قانونی است نه شایعه و امثالهم فراموش نشود همگی شاگردان امام خمینی رهبرکبیر انقلاب هستند.وبا این حرفها از خواسته هایشان عقب نشینی نمی کنند.
2ّّ- اکثر مردم آگاه و هوشیار هستند واینکه گفته شود به دلیل ارتفاعات توجیح فنی ندارد نمی پذیرند و اتفاقا به عکس است.زیرا هم از کنده کاری تونل ها و راه ها با امکانات ساده آن زمان آگاهند هم از امکانات پروژههایی که امروزه در جهان و ایران به دست متخصصان پرتوان خودمان اجرا می شود.
3-مردم مانع مسیر صنعتی فراشبند نیستند اما حتی درصورت تکمیل این مسیر تا رسیدن به خواسته خود خواهان اجرای مسیر شیراز کازرون برازجان بوشهر و درادامه به بندرامام به عنوان مسیراصلی هستند.ونمایندگان بارمسئولین باهمراهی مردم آنها را یاری دهند.
مهندس اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
مسیر راه آهن شیراز فراشبند بوشهر نسبت به مسیر شیراز کازرون برازجان بوشهر تا آنجایی که اطلاع دارم بیش از آنچه جنبه فنی و اقتصادی و اجتماعی داشته باشد سفارشی است و انتقادهای اکثریت مردم به جاست اما بعضی مواقع نمی شود همه حقایق را بازگو کرد و مردم به موقع خواهند فهمید .برای فهمیدن هیچگاه دیر نیست.
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
اهالی کازرون اشتباه نکنند مسیر راه آهن بوشهر فراشبند شیراز مورد اعتراض عموم مردم استان بوشهر نیز است زیرا مسیر کازرون مسیری مستقیم و کوتاه واصولی تراست است حدود 221 کیلومتر درحالی که مسیر فراشبند بیش از 500 کیلومتر فقط به جهت اینکه از فراشبند که در منطقه فارس است و ارتباطی به بوشهر ندارد و اگر یک نفر حرفی زد به حساب مردم بوشهر نوشته نشود. و تیتر خبر ازنظر مردم استان بوشهر به عکس است.ولی بیشتر مواقع کسی نمی گوید فکر مردم درست است وما اشتباه می کنیم. راه حل بیشتر در فارس است نه بوشهر اما جای بسی شگفتی است که چرا افرادی از بوشهر این حرفها را در خبرها بیان و موجب ناراحتی مردم می شوند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
کسی نیست بپرسه ما مردم استان بوشهر درطول تاریخ کی جهت رفتن به شیراز اول رفتیم فراشبند بعد مرودشت بعد برگشتیم شیرازمسیررا آنقدر طولانی انتخاب کردن که از توجیه افتاد و با راه آهن نه به شیراز نه ماهشهر رسیدیم. مردم کازرون و برازجان را از ما دلخور کردین البته ما استان بوشهری ها بیشتر ناراحتیم.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
کشاورز : ... عدم توجیه فنی اجرای پروژه مذکور با توجه به وجود ارتفاعات بین شهرهای کازرون و برازجان و شیراز اشاره نمود.
خوب بود از نظر کارشناسی ایشان در ساخت آزادراه و راه آهن تهران شمال و... استفاده می شد نه فقط مسیر راه آهن بوشهر برازجان کازرون شیراز.
مهندس کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
طراحی فعلی مسیر راه آهن شیراز مرودشت دریاچه فراشبند اهرم بوشهر عسلویه به علت طولانی بودن مسیر که بیش از دوبرابر فاصله شهر های مورد نظر می باشد اشتباه واستفاده ازاین مسیربرای هیچ یک از شهرهای فوق ازنظر بعدمسافت وزمان وهزینه سفر قابل استفاده نیست و هرگونه هزینه دراین مسیر به هدر می رود وبلااستفاده می ماند. ارتفاعات کازرون بدن از مسیرریلی قزوین رشت نیست و ارتفاعات کاملا بهانه ای غیرمنطقی وعوام فریبانه بیش نیست ومردم حق دارند ازطریق نمایندگان ودادستان احقاق حق نمایند وحقوق خودرا مطالبه کنند. اطمینان داشته باشید که طراحان و حامیان مسیرفعلی خود وخانواده حاضرنیستند از این مسیر طولانی سفر کنند.تاچه رسد به مردم عادی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۴
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۳۳
اذان ظهر
۱۱:۵۰:۵۰
غروب آفتاب
۱۷:۰۴:۴۱
اذان مغرب
۱۷:۲۱:۵۷