پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۰
گفتگو: محمدجعفر خوابستان
سرانجام بعد از مدت ها انتظار، هواداران كازروني شاهد پيروزي تيمشان در خانه شدند و آن هم در بازي حساس هفته ! بعد از اين بازي به سراغ سرپرست و مدير باشگاه پتروشيمي كازرون يعني مهندس عليرضا پاكدل رفتيم تا نظر او را در مورد اين بازي و ديگر مسايل جويا شويم.
 
وي در مورد مصاحبه هاي اخيرش، مبلغ قرارداد بازيكنان و ديگر مسايل توضيحاتي دادند كه شرح مصاحبه با وي در زير مي آيد:
 
لطفاً در مورد بازي با دانشگاه آزاد نظر خود را بيان كنيد؟
 
بازي با دانشگاه آزاد براي ما حكم مرگ و زندگي داشت به طوري كه ظهر قبل از بازي در رختكن به طور مفصل با بچه هاي تيم صحبت كرده و با آنان اتمام حجت كرديم . البته مربي تيم پيش بيني پيروزي در اين بازي را كرده بود اما باز هم بايد با قدرت وارد زمين مي شديم تا اين 2 امتياز را كسب كرده و از انتهاي جدول جدا شويم در اين بازي، بچه ها در نيمه ي اول بازي خوبي انجام ندادند اما در نيمه ي دوم وضع بهتر شد و اگر عدم دقت برخي بازيكنان در به ثمر رساندن موقعيت هاي گلزني نبود مي توانستيم اين تيم را با اختلاف بيش از يك گل شكست دهيم.
 
باز هم خدا را شاكريم زيرا 2 امتياز اين بازي براي ما اهميت داشت كه كسب شد.
 
در نيمه ي اول بازي با دانشگاه آزاد به داوري معترض بوديد و حتي با فردي تماس گرفتيد . لطفاً در اين مورد توضيحاتي ارائه فرماييد؟
 
در نيمه ي اول بازي، داوران به ضرر ما اشتباهات متعددي كردند كه شيرازه تيم ما در حال از هم پاشيدن بود بازي با مس كرمان هم داوران تيم ما را متضرر كردند . به همين دليل بنده و آقاي سرگي چندين بار به شيوه ي داوري معترض شديم و هنگامي كه ديديم مشكل در حال حاد شدن است و اشتباهات داوري دنباله دار شده است، من بلافاصله با رئيس كميته ي داوران فدراسيون هندبال تماس گرفتم و با ايشان صحبت و اعتراض خود را به وي اعلام و گفتم : خدا را خوش نمي آيد كه در شهر خودمان سرمان را ببرند . همچنين آقاي پاكدل – رئيس تربيت بدني - نيز در صحبت با ايشان ضمن انتقاد شديد از نحوه ي داوري تهديد كردند كه تيم را از زمين بازي بيرون خواهم كشيد . كه من الله اين اعتراضات نتيجه داد در نيمه ي دوم شيوه داوري كاملاً تغيير كرد. البته قصد داريم با ارسال فيلم بازي اعتراض خود را نسبت به داوري به كميته ي داوران فدراسيون اعلام كنيم.
 
در مصاحبه اي، شما از مسؤولان شهرستان كازرون گلايه مند بوديد. لطفاً اين موضوع را بيش تر باز كنيد؟
 
بله، چرا گلايه مند نباشيم . ما در يزد، اروميه و اراك مي بينيم كه مسؤولان اين شهر براي تماشاي تيم شهرشان به سالن مي آيند و قبل و بعد از بازي در رختكن تيمشان حاضر مي شوند و حتي در صورت پيروزي مقابل ما به آن ها پاداش پرداخت مي كنند ما نبايد از عدم حمايت وعدم حضور مسؤولان شهرمان ناراحت باشيم؟!!
 
آيا بازيكنان ما نبايد دلشان بسوزد؟!! به نظر شما، وقتي آ ن هايي كه م يتوانند به اين تيم ( پتروشيمي كازرون ) كه نماينده ي 6 استان جنوبي كشور و مايه ي افتخار همه ي ما كازروني هاست كمك كنند اما دريغ مي‌كنند نبايد گلايه مند باشيم؟! گناه كرده ايم كه هر هفته حدود 2000 جوان را به سالن مسابقه مي كشانيم؟ اين مايه ي افتخار نيست كه در طول هفته صدا و سيما بارها و بارها نام اين تيم را كه مزين به نام كازرون مي‌باشد تكرار مي كند؟ فكر مي كنيد چند سال طول بكشد كه يك تيم ورزشي از شهر ما در ليگ برتر كشور حضور داشته باشد؟! چرا مسؤولان از الآن به فكر اين تيم نيستند؟ اين تيم با صدها مشكل دست و پنجه نرم مي كند اما تا به حال هم كادر فني و هم بازيكنان، مردانه ايستاده اند و از آبروي شهرستان دفاع كرده‌اند. تأكيد مي كنم كه ناگفته هايي وجود دارد كه به وقت، براي مردم بازگو خواهيم كرد.
 
آقاي پاكدل، بارها در مصاحبه هايتان به ضعف مالي اشاره كرديد، از شما مي خواهم در مورد قرارداد بازيكنان و بودجه‌ي تيم صحبت كنيد؟
 
اجازه دهيد به طور مفصل توضيح دهم! ما در ابتدا به دليل عدم وجود اسپانسر چندين بار تا آستانه ي انصراف از ليگ برتر پيش رفتيم اما با مراجعات مردم و حمايت و پيگيري هاي نشريات محلي خصوصاً بيشاپور، باعث شدند كه باز هم تلاش كنيم. من به دليل زير پوشش قرار گرفتن تيم به وسيله ي پتروشيمي 12 بار به تهران سفر كردم و كمك و پيگيري هاي امام جمعه‌ي محترم، فرماندار محترم شهرستان كازرون و نشريات سلمان و بيشاپور مزيد بر علت شد تا سرانجام هيأت مديره‌ي محترم شركت پتروشيمي كازرون مبلغ 100 ميليون تومان را جهت اين تيم مصوب كند.
 
ما از نظر مالي ضعيف ترين تيم ليگ برتر هستيم (در اين فصل) يك ماه قبل از شروع مسابقات در فرمانداري جلسه‌اي در حضور فرماندار محترم برگزار كرديم كه براي اين جلسه 50 نفر از مديران كارخانجات و صنايع شهرستان براي شركت در آن جلسه و كمك به تيم هندبال كازرون دعوت شده بودند كه متأسفانه از اين تعداد تنها 5 الي 6 نفر آمده بودند و از همين عده تنها چند نفر قول حمايت مالي دادند و از اين چند نفر تنها شركت سپيد مرغ احسان مبلغ 3 ميليون تومان به ما كمك كردند و تا اين لحظه كمك ديگري به ما نشده است و بقيه به قول خود عمل نكردند.
 
باور كنيد بستن يك تيم ليگ برتري با 100 ميليون تومان نه تنها كار دشوار بلكه ناشدني است اما با توكل به خدا استارت زديم و كار را شروع كرديم. در مورد قرارداد بازيكنان به همين نكته اكتفا مي‌كنيم كه سقف مبلغ دريافتي بازيكنان ما 15 ميليون تومان مي‌باشد اين بدين معني است كه بيشترين پولي كه يك بازيكن از ما گرفته است 15 ميليون تومان بوده است .
 
تقريباً 35 درصد از بازيكنان ما حدود 4 ميليون تومان دريافت مي كنند و مابقي هم بين 4 تا 10 ميليون كه اين مبالغ با ساير تيم هاي ليگ برتر قابل قياس نيست. لازم به ذكر است كه بازيكنان خارجي و سرگي، مبلغ قراردادشان خارج از آن 100 ميليون بوده است . زيرا هنگامي كه در 4 هفته ي اول ليگ با نتايج ضعيف روبرو شديم، تصميم گرفتيم كه سرگي را به عنوان سرمربي بياوريم كه ايشان براي تقويت تيم گفتند: بايد سه بازيكن خارجي و دو بازيكن ايراني در اختيار بگيريم كه با توكل به خدا با اين 6 نفر قرارداد امضا كرديم . (5 بازيكن+سرگي) مبلغ قرارداد اين شش نفر حدود 50 ميليون تومان مي‌شود كه اين مبلغ، مبلغ قرارداد تنها يك بازيكن تراز اول ليگ برتر مي باشد .
 
متأسفانه هنوز نتوانسته ايم اين 50 ميليون را جذب كنيم . كه از همين پل از مسؤولان پتروشيمي خواهشمنديم در اين زمينه تيم را كمك كنند. البته اگر ما اين 6 نفر را به تيم اضافه نمي كرديم قطعاً مشكلات زيادي داشتيم و 5 امتيازي را كه در حال حاضر اندوخته داريم، نداشتيم.
 
برخي به چند بازيكن شما معترض بودند و از عملكرد آ نها راضي نبودند، چرا؟
 
اين مورد باز به بودجه ي تيم ما برمي گردد . خب وقتي ما بازيكن 5 ميليوني را در اختيار مي گيريم نبايد از او انتظار داشته باشيم كه در حد و اندازه‌ي يك بازيكني كه 40 ميليون مي‌گيرد بازي كند . يا هنگامي كه بازيكن 4 ميليوني ما مقابل ظهرابي (كاپيتان تيم مس كرمان) كه مبلغ قراردادش 70 ميليون تومان است (70 % بودجه ي تيم ما ) قرار مي‌گيرد معجزه كند. مردم بدانند نسبت به پولي كه داشته ايم بهترين تيم را بسته ايم .
 
وقتي ما بازيكن ملي پوش را فقط با 7 ميليون به كازرون مي آوريم معجزه كرده ايم . مردم باورشان نمي شود كه مثلاً ما آكاكي را كه بازيكن تيم ملي گرجستان است با قراردادي حدود 9، 8 ميليون به كازرون آورده ايم. (ما به هركسي كه از ما پرسيده بود آكاكي چند گرفته است، مي گفتيم به نظر شما چقدر گرفته؟ مي‌گفتند: 30 ميليون) ممكن است در جايي دچار ضعف باشيم اما من در اين زمينه به كار مجموعه ي باشگاه نمره‌ي 20 مي دهم.
 
آقاي سرگي از 5 بازي، 2 برد، 2 باخت و يك تساوي را كسب كرده اند، از وي راضي هستيد؟
 
بنده نه تنها از نظر فني از وي راضي هستم بلكه از نظر شخصيتي ايشان را يك فرد كم نظير مي دانم چرا كه يك فرهنگ جديد را وارد ورزش ما كرد. ايشان فردي سختكوش است كه از روزي كه به تيم ما آمده، تيم را متحول كرده و تا الان هم 5 امتياز را براي ما گرفته است.
 
حضور يك مربي با دانش كه قهرمان روسيه شده است ملي پوش سابق روسيه بوده، سال ها مربي تيم ملي ايران بوده، و اولين مقام آسيايي ايران به وسيله ي ايشان كسب شده و هندبال پايه ي ايران را متحول كرده است براي تيم ما بسيار مفيد است.
 
حضور او يك كلاس آموزشي براي مربيان و بازيكنان بومي ما مي باشد. و يك افتخار براي ورزش كازرون نيز به شمار مي‌رود.
 
ايشان قول بقا در ليگ را به ما داده اند كه اگر مشكلات موجود سد راه نشود قطعاً به اين هدف خواهند رسيد.
 
صحبت پاياني...
 
از تمام مسؤولان محترم شهر، صاحبان صنايع و كارخانجات كازرون خواهشمندم اجازه ندهند مشكلات مالي موجب دلسردي مسؤولان تيم و بازيكنان مي شود و روزي به خودشان بيايند كه ديگر دير شده باشد.
 
منبع: هفته نامه سلمان، ش 455
 
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳