|
مديركل راه و ترابري فارس خبر داد:
بهرهبرداري از دو بزرگراه محورهاي شيراز به جهرم و كازرون
خبرگزاري فارس: مديركل راه و ترابري استان فارس از بهرهبرداري دو بزرگراه به طول 18 كيلومتر در محورهاي شيراز – جهرم و شيراز – كازرون خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حيدر نوروزي بعد از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: دو بزرگراه شيراز – جهرم و شيراز – كازرون كه از پروژههاي مؤثر راه و ترابري در سهولت تردد جادهاي است، هر كدام بهطول 18 كيلومتر و با اعتباري بالغبر 110 ميليارد ريال به بهرهبرداري ميرسد.
وي افزود: محور بزرگراهي رونيز – استهبان كه در سال گذشته كار احداث آن آغاز شد از پروژههاي بسيار خوب و موفق اين استان بوده كه هماكنون روكش آسفالت آن در دست اقدام است.
مديركل راه و ترابري استان فارس ادامه داد: سرعت عمل و كيفيت اجراي اين پروژه ركورد بسيار خوبي برجاي گذاشته است.
نوروزي ابراز داشت: اين محور بهطول 20 كيلومتر و در واقع محور شرياني شيراز به كرمان است.
وي با اشاره به چند پروژه در دست اجرا در اين استان بيان داشت: پروژه بزرگراه ارسنجان به آباده طشك، بزرگراه نورآباد به گناوه كه از پروژههاي ملي محسوب ميشوند و بزرگراه سپيدان به سمت ياسوج از ديگر پروژههاي بزرگ اين ادارهكل است كه اميدواريم با اجراي سريع اين پروژهها حمل و نقل جادههاي استان فارس به حد مطلوبتر از گذشته برسد.
مديركل راه و ترابري استان فارس در ادامه تصريح كرد: مشكل اساسي ما در اجراي پروژهها مسئله قير است چرا كه از سال پيش با تصميم دولت قير از حالت يارانهاي خارج و به بورس رفت و پس از آن از پرداخت قير به ما اجتناب شد و اين مسئله بهصورت معضلي براي پيشبرد پروژههاي جادهاي درآمد.
وي ادامه داد: اكنون ما در اين استان 500 كيلومتر جاده روسازي شده و آماده روكش داريم اما بهدليل مشكل نداشتن قير قادر به اتمام مرحله روكش آسفالت اين جادهها نيستيم.
نوروزي گفت: توسعه بزرگراهها همواره در دستور كار ما قرار دارد اما با توجه به اينكه در وقوع تصادفات بهطور معمول بالاي 75 درصد عامل انساني دخيل است، بايد فرهنگ رانندگي را ترويج دهيم، چرا كه علت عمده تصادفات بحث خستگي، خوابآلودگي و واژگوني است.
وي در پايان گفت: اخذ گواهينامه ISO9001:2008 در بحث تحول اداري با هدف بهبود مستمر در راستاي افزايش راندمان كار از شركت توفنورد آلمان توسط ادارهكل راه و ترابري فارس يك افتخار ديگر براي اين اداره و كارمندان آن است.
مطلب اول اینکه با توجه به تعداد زیاد تصادفات در محور کازرون شیراز لازمه که اقایان فکری اساسی برای کم کردن این موضوع بکنند چرا که اولا نصف کسانی که تصادف میکنند بی تقصیرند و طرف مقابل هست که مثلا انحراف داشته . دوما اینکه این مصیبت ها گزینش نمیکنه که قربانی از چه خانواده ایی باشه و بصورت اتفاقی قربانی خودشو انتخاب میکنه پس ممکنه امروز نوبت اقوام ما بوده و فردا نوبت بستگان فلان مسئول.
حالا راه حل چیه؟
1. بنظر بنده کنترل سرعت که متاسفانه در نیمه مسیر شیراز به سمت کازرون از اون خبری نیست خیلی ماثر هست.
(در تمام جاده ها چندین مورد کنترل سرعت هست ولی در کازرون مخصوصا دشت برم که با سرعت گاه 150 کیلومتر برخی رانندگی میکنند هیچ خبری نیست)
2. در طرفین جاده ها هیچ گونه باندی وجود نداره که در صورتی که خودرو مثلا بدلیل خواب رفتن راننده از جاده به سمت کنار جاده رفت صدایی راننده را متوجه کند .
شاید منظورم را خوب بیان نکردم منظور من همان رنگ یا چسب های برجسته کنار اتوبان ها و بزرگراه هاست (شبیه اااااااااااا) هست که با فاصله نزدیک کنار هم قرار دارند و در صورتی که خودرو روی آن رفت ماشین به لرزه در میاد و صدای وووو از لاستیک بگوش میرسه.
3. در جاده کازرون واقعا نور پردازی تونل ها و خود جاده که اسف بار هست حتی شب رنگ هم آنقدر کم هست که انسان وحشت میکند در شب رانندگی کند. نتیجتا اینکه نیاز به تابلو های شب رنگ واقعا ضروری هست.
4. از کنترل نامحسوس هم که خبری نیست.
5. حداقل یک دستگاه نشان دهنده سرعت هم که در جاده وجود ندارد معلوم نیست فرق ما با فلان شهر که این امکانات ها را دارد در چیست؟
تابلوهای موجود هم که متعلق به عهد ساسانیان و ماقبل هست .هم کوچک هم ناخوانا و هم کم و قدیمی مسئولان راه و ترابری هم که ...
میدان ورودی کازرون از دانشگاه که واقعا شب رد شدن از آن بسیار خطرناک هست شب رنگ هم که ندارد از طرفی دور برگردان آن هم که موجب حداقل یک تصادف در هفته است.
خروجی شهر هم که کنار شهرک پردیس هست آنقدر اطرافش کوچک هست که انسان خیال میکند وارد یک روستا شده نه شهر .واقعا تنگ نظری در طراحی اون در گوچک گرفتنش بیداد میکنه.
انشاالله که این حرفها ماثر باشه
کاش میشد با پیگیری و انعکاس کازرون نما. مسئول راهنمایی و رانندگی و راه وترابری و دیگر مرتبطین جواب یا دلیل وجود این مشکلات و برطرف نشدن اینها رو همین جا میداد تا مردم بدونند مشکل از کجاست
به امید داشتن شهری آباد و مردمی مومن ولایت مدار و شاد. یا علی
مردم که زورشون نمیرسه تازه اگه پشت در اتاقشون هم برید جواب نمیدند چه رسد به اینترنتی
دوما اینکه سر برج حقوقشون میرسه پس مگه دلشون درد میکنه که خودشون رو توی دردسر بیندازند
سوما هم اینکه کسی هم نیست که از اونها ماخذه بکنه که چرا کردید یا نکردید پس بازم نتیجه میگیریم که سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندند
چهارما هم که عمر دست خداست
برو اعتقاداتت رودرست بکن و این روزهای ماه رمضان توبه بکن
تصادفات یک اتفاق طبیعیه با سرنوشتت مبازره نکن مرگ وزندگی دست خداست
اینقدر هم به مسئولین خدوم افترا نبند
اونایی هم که مردند حتماعمرشون به دنیا نبوده مسئولین تمام وظایفشون رو مو به مو دارند اجرا میکنند و خواب وخوراک ندارند و شب و روز دارند پشت میزاشون خدمت میکنند
تازه مگه تو وکیل و وصی مرده ها هم هستی
از طرفی هم گفتی یکروزی هم ممکنه قوم و خویشان مسئولین هم توی کوزه این جاده بیفتند خدا نکنه مردک هر چی تو دهنت بیرون میاد باید بگی؟
شهرمون هم آباده و مردم هم مومن جونا هم سر بهراه و سر کارشون هستند
به کازرون نما هم هیچ ربطی نداره که توی تخریب مسئولین به تو کمک کنه
حیف که میخوام برم تشیع جنازه یکی از دوستام که تو جاده خانوادگی تصادف کرده وگرنه میدونستم چه جوابت بدم
طلبت