پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۵۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۷ - ۲۳:۵۶
بدون وجود نامی از کازرون
رییس حوزه نظارت راه آهن شیراز- اصفهان در گفتگوی خود با ایرنا گفت: طرح راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه بطول ۶۵۰ کیلومتر از جلگه مرودشت و از حاشیه جنوب شرقی به سمت کوار، فیروزآباد و اهرم در استان بوشهر ادامه دارد.

رییس حوزه نظارت راه آهن شیراز- اصفهان در گفتگوی خود با ایرنا  گفت: طرح راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه بطول ۶۵۰ کیلومتر از جلگه مرودشت و از حاشیه جنوب شرقی به سمت کوار، فیروزآباد و اهرم در استان بوشهر ادامه دارد.

صابری در ادامه افزود: مسیر راه آهن پس از اهرم به دو شاخه تقسیم که یک خط به طرف بوشهر و خط دیگر به سمت عسلویه احداث خواهد شد.

رییس حوزه نظارت راه آهن افزود: عملیات اجرایی دو قطعه در استان بوشهر در سال گذشته به طول تقریبی ۹۷ کیلومتر شروع شده و یک قطعه از سمت مرودشت بزودی آغاز خواهد شد و مابقی قطعات در سال جاری به پیمان خواهد رفت.

وی اعتبار اولیه طرح راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه را۸۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و گفت: ۵۰ درصد توسط وزارت نفت و مابقی توسط وزارت راه و ترابری تامین خواهد شد.

صابری در مورد آخرین وضعیت راه آهن شیراز اصفهان گفت: از هفت قطعه پروژه راه آهن دو قطعه به طور کامل تمام شده و مراحل پنج قطعه مابقی با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰درصد پیش می رود.

مهندس احمد صابری افزود: از طرح ۵۰۰ کیلومتری پروژه راه آهن تا کنون ۲۳۰ کیلومتر تا ایستگاه راه آهن اقلید ریل گذاری شده است و با ادامه این روند پیشرفت تا پایان سال جاری مالی ۸۷ پروژه راه آهن شیراز-اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: احداث ۱۰ دستگاه ساختمان ایستگاه راه آهن در محور شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و درطول مسیر۲۴ دستگاه ساختمان ایستگاه راه آهن بین راهی نوع درجه یک و دو احداث می گردد که تاکنون ۱۰ دستگاه به پایان رسیده و مابقی با پیشرفت قابل ملاحظه در حال احداث است .

رییس حوزه نظارت راه آهن شیراز- اصفهان بیان کرد: حداکثر تاچند هفته آینده ریل گذاری از ایستگاه راه آهن ده بید به سمت شیراز آغاز خواهد شد.

صابری به مشکلات حفاری در قسمتهای کوهستانی و زمین های سست اشاره کرد و افزود: از عمده مشکلات پروژه راه آهن شیراز - اصفهان گذر از منطقه کوهستانی کولی کوش به سمت قادر آباد به دلیل زمین های سست و ناهمگن حفاری و پوشش نهایی تونل ها را دشوار کرده بود ولی با عبور از قسمت های مذکور پیشرفت تسریع یافت.

وی اعلام کرد : در طول مسافت پنج قطعه باقی مانده به علت کم عوارض بودن و مسطح بودن زمین روند پیشروی سرعت یافته است .

این مسوول کل اعتبارات پروژه راه آهن اصفهان – شیراز را ۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و افزود: تا کنون ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به دستور رییس جمهوری در سفر اول به استان فارس از محل اعتبارات وزارت نفت به طور کامل پرداخت شد و در رفع مشکلات مالی نقش بسزایی داشت.مابقی اعتبارات از محل وزارت راه و ترابری تامین می شود.

رییس حوزه نظارت پروژه راه آهن شیراز-اصفهان اظهار داشت: مسیر۱۲۷ کیلومتری قطعه یک و دو فاقد تونل می باشد ودر پنج قطعه باقی مانده ۲۱ رشته تونل به طول ۵/۱۳ کیلومتر در مرحله نهایی پوشش است .

وی گفت: قطعات سه ، چهار، پنج، شش و هفت پروژه راه آهن از طریق مناقصه سراسری به پنج پیمانکار واگذار شد که تنها یکی از پیمانکاران دولتی و از قرارگاه خاتم الانبیا و مابقی خصوصی بودند.

صابری افزود: این پروژه شش ساله از سال ۸۱ آغاز و در سال ۸۴ روند فعالیت عمده را شروع کرد.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۷
19
1
در مساله راه اهن هم مثل جاده مهجور ماندیم و باید 40 سال ناله کنیم تا شاید بعد از 40 سال احداث شود.
مسئو لین کازرونی چه می کنند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۷
31
1
سلام دوستان
بزودي اخبار خوبي را در اين رابطه خواهيد شنيد . به اميد كازروني آباد وسرافراز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۷
57
0
baz ham kotahi az soie masolane shahrestan ke natavanestand masire rah ahane shiraz boshehr ra az kazeroon obor dahand ba tavajoh be inke in rahahan omde dalile ijade an gozar az manateghe naftkhiz bode va etesale in manategh be yekdigar ast va hamchenin nesfe hazineie in proje ra vezarate naft tamin mikonad pas az aghaie mohandes nozari taghaza darim harche saritar dar morede obore rahahan eghdam konand ta mardome kazeroon betavanand az tashilate rahahan bahre bebarand tashakor az etelaresani bemoghe
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
21
0
اقای نوذری تو را به خدا به این مساله رسیدگی کنید مگر نصف هزینه راه اهن با شما نیست اخر این مردم بیچاره چه گناهی کرده اند نه فرودگاه نه راه درستی راهی که فقط اسمش راه است جاده ای با عرض 4 متر که جادهنیست این هم از راه اهن که اگر بخواهیم از شیراز به بوشهر برویم تحت هر شرایط باید از کازرون عبور کنیم البته راه دیگری هم دارد ان گرداندن لقمه دور سر خود است مسخره اش را در اوردند اخر فیروزاباد کجا بوشهر کجا حالا فرض کنید که همین اقای نوذری هم نبود ان وقت می گفتند چرا پول اضافی خرج کنیم مگر کازرون جاده ندارد که جاده می خواهند اصلا هدف راه اهن بوشهر چه بوده عبور از کواری که در مجاورت لار با ان فرودگاه عظیم قرار دارد بعد میگویند چرا حضور در انتخابات کازرون کم شده است کاش که تدبیر مسولان فیروزابادی را مسولان شهر ما داشتند این مساله را باید به گوش ریاست جمهور رساند در سفر دور دوم به کازرون و یا اقای نوذری این مساله را اقای احمدی برسانند اگر درست نشد .... بالاتر از سیاهی رنگی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۷
33
0
دوستان ببخشيد مسولان فيروزآباد هم بي عرضه هستند در واقع اين طرح به نفوذ ربطي ندارد بلكه بهترين مسير ممكن اين است كه راهآهن از فيروزآباد بگذرد چون نزديكتر به شيراز به عسلويه است همانطور كه بهترين مسير جاده هم همانجا بود كه انجام شد.
صدری زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
با سلام
همیشه کوتاه ترین مسیر به عنوان خطوط اصلی بین مراکز استانها ترسیم و انتخاب می شود تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود مسافت شیراز بوشهر با تکمیل آزادراه که از کازرون می گذرد 221 کیلومتر اعلام شده و مسیر راه آهن شیراز فراشبند بوشهر 439 کیلومتر طراحی شده است که هم هزینه سفر بیش از دو برابر اتوبوس هم زمان و مسافت که اینگونه رفاه مردم تامین نمی شود و هزینه جابجایی کالا بالا می رود. درست این بود که راه آهن شیراز از همین مسیر 221 کیلومتری به بوشهر به عنوان خط اصلی واز آنجا به بندرامام می رسید و از سمت دیگر به عسلویه و بندرعباس و دیگر مراکز صنعتی به عنوان خطوط فرعی ایجاد می شد ضمنا در شرایط کنونی نیازی به طرح دو مسیر مجزا و طولانی شیراز به اهواز هم نبود. این روند با توان داخلی در زمان کمتری ساخته می شد. با تشکر
حسین
|
United States
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوارکج
مسیر کارشناسی درحال احداث بزرگ راه بوشهر شیراز 221 کیلومتر طراحی شده است آنگاه مسیر به اصطلاح کارشناسی شده و سفارش شده شیراز فراشبند بوشهر 439 کیلومتر منطق حکم می کرد با درنظر گیری رفاه مردم و هزینه ، راه آهن نیز از مسیر 221 کیلومتری همجوار بزرگراه می گذشت وبه خط آهن جنوب و درحال توسعه ماهشهر بندرعباس در آینده متصل می شد. اما کو گوش شنوا.برگیریم
جلو اشتباه وضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. اما شهامت می خواهد.مسیر فراشبند برای بوشهر مثل لقمه دور دهان چرخاندن است استان فارس می توانست جهت فراشبند خط جداگانه می کشید که باز هم جمع دو خط به اینقدر نمی شد و لازم نبود بوشهر را دراین مسیر طولانی درگیر می کرد. که اکنون صرفه اقتصادی برای مردم نداشته باشد.و کسی حاضربه سرمایه گذاری نشود
احسان نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
مسیر کارشناسی و فنی و توجیهی راه آهن شیراز جم عسلویه قراراست به مسیر راه آهن ساحلی بندرامام بوشهر عسلویه که قسمتی از مسیر بندرامام تا بندرعباس است متصل شود. و بدین طریق مرکزکشور به کلیه بنادرومراکزاقتصادی نوارساحلی جنوب متصل می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
راه اهن شیراز به بوشهر از زرقان منشعب میشه نه از مرودشت نقشه اشتباهه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
پیمانکاران پروژه راه اهن فیروزآباد عسلویه چه شرکت هایی هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۲
اذان صبح
۰۵:۱۰:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۵۴
اذان ظهر
۱۱:۵۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۷:۰۵:۰۹
اذان مغرب
۱۷:۲۲:۲۲