نميدانم برايتان اتفاق افتاده كه يك بعدازظهر يا يك روز تعطيل شديداً به پول نياز داشته باشيد، كارت عابر بانك خود را برداريد اما به هر كدام از باجههاي خودپرداز درون شهر كه مراجعه كنيد، دست آوردي عايدتان نشود به جز عصبانيت، اتلاف وقت و...
اين معضلي است كه اكثر مردم شهرستان، امروزه با آن مواجه هستند و اين مسأله باعث ناراحتي آنها شده است.
حال به مطالب بالا اضافه كنيد كه جديداً اكثر بانكها، دريافت قبوض آب، برق، تلفن همراه و... را قبول نميكنند و ميگويند بايد از طريق عابر بانك اين كار را انجام دهيد؟!
خوب اين مسأله حداقل براي جلوگيري از اتلاف وقت خوب است اما نه در شهري كه اكثر خودپردازهاي آن خراب است و بيشتر اوقاتي كه قصد استفاده از آنها را داري روي صفحهي آنها نوشته شده؛ «مشتري گرامي! با عرض پوزش به دليل خرابي دستگاه امكان ارائهي خدمات مقدور نميباشد» و چندين نوع پيام جورواجور ديگر.
بنده شخصاً چندين بار براي پرداخت قبض تلفن همراه خود به اين باجهها مراجعه كردهام اما متأسفانه به دليل خرابي و يا عدم انجام عمليات مربوط به پرداخت قبوض توسط دستگاه خودپرداز هيچگاه نتوانستهام قبوض خود را از اين طريق پرداخت كنم و پس از مراجعات مكرر به شعب بانكهاي مختلف نهايتاً در بانك ملت مركزي موفق به پرداخت آنها شدهام.
دوستي به بنده ميگفت؛ فلاني! واقعاً كلافه شدهام، صبح از ساعت 7:30 براي دريافت مقداري وجه از كارت سيباي خود و همچنين پرداخت قبوض آب و برق و... به اكثر بانكها مراجعه كردم اما نتوانستم از هيچكدام از عابر بانكها پولي بگيرم و فقط توانستم موجودي خود را ببينم همين.
مضافاً اينكه هيچكدام از شعب بانكها حاضر به دريافت قبوض آب، برق و... نميشدند و بالاخره در يكي از بانكها پس از ايستادن چندين ساعته در صف طولاني با خواهش و تمنّا توانستم قبوض خود را پرداخت و با استفاده از دسته چك، از حسابم مقداري پول گرفته و نهايتاً ساعت 13:30 ظهر بااعصابي خراب به منزل برگشتم.
پيرمرد سالخوردهاي كه از عدم دريافت قبضهايش به شدت ناراحت بود ميگفت: صبح تا حالا با اين سن بالا به تمام شعبهها رفتهام اما هيچ كس به دادم نرسيد و قبوضم را دريافت نكردند و از من پيرمرد كه چهار كلاس هم سواد ندارم ميخواهند كه از طريق خودپرداز قبضهايم را پرداخت كنم. آخر اين چه وضعي است كه ما دچار آن شدهايم!!
براي بررسي اين مسأله با رئيس يكي از شعب بانكهاي شهرستان كه از محدود شعبي است كه قبوض را دريافت ميكند در اين مورد گفتگو كردم و ايشان ضمن اظهار تأسف از عدم دريافت قبوض توسط بعضي از بانكها گفت: هيچ كدام از شعب بانكها محدوديتي براي گرفتن قبوض مردم ندارند و استفاده از خود پردازها، مكمل و براي راحتي مردم در نظر گرفته شده كه متأسفانه باعث آزار آنها گرديده است.
حال روي سخنم با مسؤولان شهرستان خصوصاً مديران و مسؤولان بانكهاست چرا كه چنين مسألهاي كه شايد از ديد آنها كوچك باشد به معضلي بزرگ براي مردم تبديل شده است.
اگر واقعاً نميشود باجههاي خود پرداز را درست كرد يا پول در آنها قرار داد تا عصر يك روز تعطيل مردم براي گرفتن چند هزار تومان پول مجبور به تلف كردن وقت خود و سر زدن به تمام شعب شوند و در نهايت هم جز ناراحتي و خستگي چيزي عايدشان نشود؛ بهتر آن است دستوري صادر تا تمام خودپردازهاي سطح شهر جمعآوري شود چرا كه ديگر از ديدن آنها اعصاب و روان مردم به هم نميريزد!!!
مديران محترم بانكها كه تكريم و انجام امور ارباب رجوع از وظايف اصلي آنهاست بايد كاركنان خود را توجيه كنند كه براي دريافت يك قبض آب و برق و.... شهروندان محترم را از اين شعبه به آن شعبه پاس ندهند.
نميدانم واقعاً قرار دادن پول در باجههاي خودپرداز و يا تعمير اساسي اين دستگاهها چقدر سخت و زمان براست كه بيشتر بانكها از انجام اين كار خودداري ميكنند.
ضمن تاييد مطلب. از شما بعيد است كه به دنبال خودپرداز بانكي باشيد. الحمدوالله ... كه بسيار است و وزير هم در خدمت ورزشمداران شهر.