پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۷۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۲
هفته نامه سلمان
در حال حاضر اتوبوسراني كازرون از نظر تعداد ناوگان تحت اختيار چه وضعيتي دارد؟ چند دستگاه از اتوبوس‌هاي سازمان، خصوصي و چند دستگاه دولتي است و نحوه‌ي سرويس دهي آن‌ها يكسان است يا نه؟

بسم ا... الرحمن الرحيم. با تشكر از فرصتي كه در اختيار بنده قرار داديد.

سازمان اتوبوسراني كازرون داراي 36 دستگاه اتوبوس و 10 خط شهري و 3 خط ويژه به عنوان خطوط 5 گانه دانشگاه آزاد اسلامي، خطوط 3 گانه پيام نور و خط ويژه مجموعه‌ي روستاهاي بوشيگان ديلمي است. از مجموع 36 دستگاه اتوبوس، 19 دستگاه خصوصي و 17 دستگاه آن ملكي است. كه اينجا بايد از زحمات طاقت‌فرساي رانندگان ملكي و بهره‌برداران محترم بخش خصوصي تقديري خاص نمايم چرا كه نمود بيروني سازمان ما آن‌ها هستند و كاري طاقت فرسا كه نيازمند صبر و حوصله بسيار دارد، انجام مي‌دهند.

 

آيا توانسته‌ايد تمام مسيرها و خيابان‌هاي شهر را تحت پوشش قرار دهيد؟

سازمان اتوبوسراني در حال حاضر حدود 90 درصد خيابان‌هاي اصلي شهر و اكثر روستاهاي اطراف شهر را تحت پوشش قرار داده است به اين شكل كه خط يك سازمان با 3 دستگاه از ميدان شهدا تا شهرك صنعتي، خط 7 با 2 دستگاه، از ميدان امام خميني(ره) تا روستاي سيف‌آباد و خط 10 سازمان با 2 دستگاه از ميدان امام خميني(ره) تا روستاي پل آبگينه اقدام به سرويس دهي به مردم عزيز مي‌نمايند. اما بايد در نظر گرفت كه از سازمان نبايد توقع داشت كه همه‌ي خيابان‌هاي اصلي و فرعي شهر را پوشش دهد. حمل و نقل عمومي در شهرستان كازرون شامل اتوبوس واحد و تاكسي شهري است و اين وظيفه بايد به تناسب ظرفيت‌ها و توانايي‌ها براي اين دو سازمان تعريف و اجرا شود.

كار جديدي كه سازمان انجام داده است، ايجاد سرويس ويژه‌ي نماز جمعه با ظرفيت 4 دستگاه اتوبوس در روزهاي جمعه است كه اين اتوبوس‌ها در مسيرهاي تعيين شده و در ايستگاه‌هاي موجود از ساعت 11:30 صبح جمعه اقدام به جابجايي نمازگزاران محترم به مصلي مي‌نمايند و پس از نماز نيز مردم را به منازلشان مي‌رسانند.

 

فرهنگ استفاده از خطوط واحد در شهر ما به چه حدي رسيده است؟

متأسفانه بزرگ¬ترین مشكل ما عدم نهادينه شدن فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در سفرهاي درون شهري مي‌باشد كه اين مسأله بر درآمد اتوبوس‌ها تأثير منفي زيادي گذاشته است.بايد توجه داشت كه در شهر كازرون چون مردم جهت سفرهاي درون شهري خود از وسايل حمل و نقل عمومي مثل اتوبوس و تاكسي استفاده نمي‌كنند هر روز شاهد ترافيك‌هاي سنگين در خيابان‌هاي اصلي منتهي به ميدان شهدا مي‌باشيم آن هم در شهر 85 هزار نفره در صورتي كه اگر استفاده از اتوبوس براي مردم عزيزمان فرهنگ عمومي و همه‌گير باشد مطمئن باشيد ديگر شاهد ترافيك‌هاي متعدد در خيابان‌هاي امام خميني(ره)، شهداي شمالي و جنوبي، حضرتي، ابواسحق و... نخواهيم بود و شهري پاكيزه و زيبا خواهيم داشت. چرا كه ظرفيت يك دستگاه اتوبوس با 15 دستگاه سواري(تاكسي) برابري مي‌كند.

 

با توجه به ايجاد ترافيك توسط اتوبوس‌ها در برخي خيابان‌هاي پرتردد شهر، آيا قصد نداريد مسيرهاي خط كشي شده‌ي مشخصي براي عبور و مرور اتوبوس‌ها در نظر بگيريد؟

درست مي‌فرماييد، اتوبوس‌ها در بعضي مواقع در خيابان‌ها ايجاد ترافيك مي‌نمايند. دليل آن هم مشخص است. وقتي تابلو ايستگاه اتوبوس به کارت پارک تبدیل شود و ايستگاه‌ها نيز توسط سواري‌هاي شخصي اشغال شده باشد، ناخواسته اتوبوس عامل ترافيك خواهد شد. راه كار آن هم مشخص است.

اگر مسؤولان محترم خصوصاً شهرداري، شوراي شهر، راهنمايي و رانندگي به كمك اتوبوسراني شتافته و اقدام به ايجاد پهلوگاه‌هايي حاشيه‌اي در خيابان‌ها با عقب راندن جدول‌هاي آب مخصوص اتوبوس كنند، و با رانندگان متخلف سواري برخورد نمايند خواهيد ديد ديگر اتوبوس عامل ترافيك نبوده و حتي با ايجاد اين پهلوگاه مي‌توانيم ترافيك را روان و با ساخت سايبان‌هاي زيبا و انجام تبليغات، زيبايي و جلوه‌اي خاص به خيابان‌هاي شهرمان داده و مردم را راغب به استفاده از اتوبوس نماييم، اما در خصوص مسير ويژه اتوبوس به يقين مي‌توان گفت در خيابان‌هاي فعلي شهر امكان اين كار به دليل عرض كم خيابان‌ها وجود ندارد مگر براي خيابان‌هاي يك طرفه آن هم در صورت ايجاد چنين خيابان‌هايي توسط شهرداري. البته‌ي همه‌ي اين موارد بستگي به نظر مهندسين مشاور طرح ترافيك دارد.

 

آيا در زمينه‌ي ترافيك و ساماندهي حمل و نقل شهري، طرح مطالعاتي هم وجود دارد؟

شهرداري كازرون با اخذ مصوبه‌ي شوراي محترم شهر اقدام به عقد قرارداد با يك شركت مهندسي مشاور جهت انجام طرح مطالعات و ساماندهي حمل و نقل و ترافيك شهر كازرون براي رفع گره‌هاي ترافيكي، اصلاح تقاطع‌ها، ارائه‌ي راه‌كارهايي جهت ساماندهي حمل و نقل و ترافيك و بررسي وضع موجود سازمان اتوبوسراني و واحد تاكسيراني و پس از آن و به دست آوردن مشكلات و كمبودها اقدام به ارائه‌ي راه‌كارها و برنامه‌هاي پيشنهادي براي افزايش بهره‌وري و پوشش بيشتر و بهتر خيابان‌هاي شهر به وسيله‌ي وسايط حمل و نقل عمومي مي‌نمايند كه حدود 8 ماه اين پروژه به طول مي‌انجامد كه امروز پس از بررسي وضع موجود در مرحله‌ي دوم يعني ارائه‌ي راه‌كار قرار دارند.

 

بعضاً مشاهده شده كه تعدادي از خيابان‌ها ايستگاه ندارند يا اين‌كه ايستگاه است ولي سايه‌بان براي نشستن نيست و مردم بايد ساعات زيادي سرپا بايستند، آيا در اين باره راهكاري انديشيده‌اید؟

اولا با يقين و با اطمينان خاطر خدمتتان عرض مي‌كنم كه با افزايش ناوگان در سال گذشته، امروز زمان انتظار مسافر در ايستگاه‌ها كمتر از 15 دقيقه مي‌باشد پس انتظار حدود يك ساعت در بعضي خطوط در سال 86 و 87 به كمتر از 15 دقيقه رسيده است. در خصوص ايستگاه‌هاي بدون سايبان نيز بايد گفت كه هر ايستگاه الزاماً نبايد سرپناه داشته باشد كلاً در خصوص ايستگاه‌ها اتوبوس 5 نوع ايستگاه تعريف شده است:

محلي: با كمتر از 50 مسافر در روز، اصلي: با 50 تا 100 مسافر در روز، مركزي، با 100 تا 200 مسافر در روز و پايانه‌اي و پارك سوار، لذا از آن‌جا كه طبق تعريف انجام شده اكثريت ايستگاه‌هاي موجود، در كازرون جزو ايستگاه‌هاي محلي است و نصب سرپناه در اين گونه ايستگاه‌ها لزوم قانوني ندارد، اما باز هم سازمان در سنوات گذشته اقدام به نصب سرپناه در ايستگاه‌ها نموده است. بايد اين نكته را در نظر گرفت كه سازمان اتوبوسراني كازرون به دليل نوپا بودن داراي مشكلات مالي متعدد است كه با تلاش‌هايي كه مجموعه‌ي مديريتي سازمان دارند در حال ساخت سرپناه و ان شاءا... در چند ماه آينده نصب آن‌هادر سطح شهر خواهيم بود كه اميدواريم پاسخ‌گوي توقعات و انتظارات مردم عزيزمان باشيم.

البته نكته‌اي كه بايد به آن اشاره شود اين است كه سازمان در مدت زمان اجراي طرح مطالعاتي حمل و نقل و ترافيك جهت جلوگيري از هزينه‌هاي مجدد و دوباره كاري از ارديبهشت‌ماه 87 تا پايان تصويب طرح و ابلاغ، از هر گونه اقدام عمراني مثل نصب سرپناه، خط كشي ايستگاه‌ها و اقداماتي در خطوط خود منع شده است. لذا ان شاءا.. سازمان در حال تدارك امكانات لازم براي اجراي دقيق راه‌كارها و پيشنهادهاي اجرايي مشاوران محترم مي‌باشد و اگر در اين مدت ديده شده كار خاصي در سطح شهر انجام نپذيرفته است به دليل ممانعت قانوني و علمي مهندسين مشاور طرح مطالعات بوده است.

 

آيا براي افزايش و اصلاح خطوط برنامه‌اي داريد؟

بله، سازمان در خصوص افزايش و اصلاح خطوط پيشنهادهايي به مهندسين مشاور طرح مطالعات شهرداري ارائه نموده البته آنان نيز با بررسي‌هاي ميداني خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه در بعضي خطوط بايد اصلاحاتي صورت پذيرد كه منتظر اعلام نظر و تصويب و ابلاغ طرح هستيم.

 

در زمينه‌ي داشتن تعميرگاه مجهز در چه جايگاهي قرار داريد؟

با تلاش‌هاي قابل تقدير جناب آقاي رمضاني سرپرست وقت سازمان اتوبوسراني و پس از حضور اينجانب در اتوبوسراني روند اجرايي پروژه‌ي ساختمان اداري و توقفگاه اتوبوسراني با جديت بيشتري دنبال گرديد.

در سال 87 نيز سازمان اقدام به ساخت تعميرگاه، انبار و نگهباني در محوطه توقفگاه سازمان نموده است كه انبار و نگهباني در مرحله‌ي پاياني و تعميرگاه به ابعاد 18×12 متر مربع در مراحل ديوار چيني اطراف سوله قرار دارند كه براي اين پروژه‌ها بيش از 50 ميليون تومان توسط سازمان هزينه شده و خواهد شد و ان شاءا... تا دو ماه آينده افتتاح خواهند شد.

 

چند دستگاه از اتوبوس‌هاي شما در كرايه‌ي دانشگاه يا مدارس قرار دارند؟

در خصوص خطوط ويژه دانشگاه آزاد اسلامي بايد به عرض برسانم سازمان 10 دستگاه اتوبوس از ساعت 6 صبح تا 8 شب و هر نيم ساعت در خطوط 5 گانه آن در حال سرويس دهي مي‌باشد همچنين سازمان در اقدامي ديگر با اخذ كرايه‌ي 100 توماني از دانشجويان دانشگاه پيام نور به صورت خط ويژه با 3 دستگاه اتوبوس اقدام به سرويس دهي به اين عزيزان كرده است. اتوبوس‌هاي شهري كه در اختيار بخش خصوصي مي‌باشد با دستورالعمل هيأت محترم دولت جهت سازماندهي سرويس مدارس از ساعت َ6:30 صبح تا َ7:15 و از ساعت12:20ََ تا ساعت 13 اقدام به سرويس دهي به مدارس مي‌نمايند كه متأسفانه امسال نيز با كم مهري بعضي از مديران مدارس روبه‌رو و مشكلاتي نيز به وجود آمد.

 

آيا از نظر داشتن اتوبوس به آن مرحله رسيده‌ايد كه بتوانيد سرويس مدارس و ادارات را به طور كامل ساماندهي كنيد؟

اتوبوس خير، اما سازمان براي حل مشكل سرويس مدارس و با توجه به وظيفه‌ي قانوني خود طبق ماده‌ي 23دستورالعمل واگذاري اتوبوس به بخش خصوصي مصوب هيأت دولت اقدام به تحت نظارت قرار دادن ميني‌بوس‌هاي سرويس مدارس و ادارات نمود تا ضمن تحت حمايت قرار دادن آن‌ها در زمينه‌ي بيمه‌ي‌ شخص ثالث و بيمه‌ي تأمين اجتماعي و تلاش براي نوسازي آنان، بنا به مصوبه‌ي 87/6/3 هيأت محترم وزيران نسبت به ساماندهي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس اقدام نمايد. لذا حدود 50 دستگاه ميني بوس در حال طي نمودن مراحل تحت نظارت قرار گرفتن سازمان هستند. كه از اين طريق سرويس دهي به مدارس را مي‌توان سامان دهي مناسب كنيم، اما امسال با كم مهري بعضي از مديران شهر و بعضي از دوستان مواجه گرديديم تا نتوانيم آن گونه كه شايسته است وظيفه‌ي خود را در عمل به درستي و كمال انجام دهيم.

 

*در پايان اگر صحبت خاصي داريد، بفرماييد؟

بايد از زحمات كاركنان و رانندگان و بهره‌برداران محترم كه بنده را در اين مدت يك سال و نيم ياري رسانده‌اند تا بتوانيم گامي در مسير خدمت رساني به مردم عزيز شهرمان برداريم، تشكر و قدرداني نمايم از آنان خصوصاً بخش خصوصي كه به صورت عمومي در خدمت مردم هستند تقاضا دارم بهتر از گذشته به خدمت خود به مردم توجه داشته باشند.

 

مصاحبه از : علیرضا پاکدل ، هفته نامه سلمان

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
37
0
باسلام
اميدوارم هميشه موفق باشيد واززحمات شما درخدمت رساني به مردم متشکريم
البته من نفهميدم که چه ربطي بين رشته تحصيلي شما که کارشناسي اديان داريد بامديرعاملي اتوبوس راني چه نسبتي هست
اگر جواب بديد ممنون ميشوم
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۲
36
0
خدمت برادر یا خواهر عزیز سؤال کننده عرض می نمایم:
1. رشته بنده کارشناس فقه و حقوق است نه ادیان
2. مدرك تحصيلي مسئول قبلي سازمان اتوبوسراني كازرون ديپلم بوده است.
3. سئوال یا ابهام شما در خصوص رابطه رشته بنده با سمت اینجانب به شکلی صحیح می باشد اما می توانید یک سال و نیم دوران مسئولیت بنده را با 5/5 سال دوران مدیریت مدیرعامل سابق از نظر عملکرد و... مقایسه نمایید تا مدیرت ها را بتوانید مقایسه کنید
هادي صنعتي
محدثه جمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
0
سلام تو را به دینت برای سما سرویس بگذارید سما رئیس ندارد یتم هست فقط ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
با سلام. جناب آقای پاکدل چه خوب بود نام و نام خانوادگی جناب مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی را هم ذکر می کردید. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
با عرض سلام
یه خواهشی که از شمادارم اینه که در انتخاب رانندگان اتوبوس بین شهری بیشر دقت بفرمایید وکسانی رو برای این شغل انتخاب کنید حوصله برخورد با مردم رو داشته باشن من امروز سوارخط 8 شدم که رانندش متاسفانه بسیار بی حوصله ومدام با مردم بد برخورد میکردبهشون تذکر دادم ولی فکر نمیکنم رفتارشون درست بشه والبته بار اول نبود که چنین رفتاری من از
این راننده میدیدم .لطفا اقدامات لازم رو انجام بدید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۴/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹