چند دورهای است که عرف شده نمایندگان قوه مقننه بعد از رای اعتماد مردم و مجلس دست به تغییر و تحولات مدیریتی حوزه انتخابیه خود میزنند. متأسفانه این بدعت بدی است که قریب به دو دههای است که راه افتاده است، در ذهن مردم هم جای باز کرده و نمایندهای هم اگر نخواهد دست به تغییر و تحولات بزند عدهای با تحمیل نظرات خویش او را وادار به این مسئله می کنند و یا حتی اگر نه فشار آن عده باشد و نه نماینده این کار را بکند، مردم ،هر تغییر و تحول مدیریتی را به پای نماینده مجلس مینویسند نماینده را نماینده مردم در شهر میخواهند تا نماینده مردم در مجلس!بالاخره نماینده هم برای اینکه جایگاه و اقبال مردمی را هم از دست ندهد مجبور است یا نماینده مردم در شهر باشد و یا نماینده مردم در مجلس و هم در شهر که در برخی امور اجرایی دخالت کند. البته امیدواریم این بدعت با چاره اندیشی مسئولان امر حل شود و قوای سهگانه کشور مستقل از یکدیگر و بدون دخالت در امورات هم به فعالیت بپردازند.
در این فضا نیز افرادی هستند که به قول معروف دندان خود را
برای بدست آوردن اهداف خویش تیز میکنند. از دولت و قوه قضائیه گرفته تا مردم عادی.
متأسفانه چند صباحی است که اصحاب دولت و قوه قضائیه برای راه یابی افراد مورد نظر
خود و گرفتن کرسیهای بیشتر قوه مقننه
تلاش میکنند تا بتوانند در قوه مقننه پشتیبانهای قوی داشته باشند و لوایح و پیشنهادهای اصلاحی قوانین خود را
بهتر و بدون اصطکاک در مجرای قانون گذاری
عبور دهند. در این دوره از انتخابات در شهرستانهای مختلفی در بین مردم جا افتاده
بود که آقای زید مورد حمایت قوه قضائیه است و آقای عمر مورد حمایت دولت است. از
طرفی برخی از اقشار خواص مردم نیز برای تصاحب موقعیت و پست و امتیاز خود را به
کاندیداهای مطرح میچسباندند و با ترفندهای مختلف مالی و یا غیر مالی ایشان را به
خود مدیون میساختند .این فضا باعث شد که مقام معظم رهبری به این مهم اشاره کند و
از آن به عنوان کاندیداهای متصل به کانونهای ثروت و قدرت یاد کند و نسبت به
انتخاب این گونه کاندیداها هشدار دهد.
در شهرستان کازرون نیز در این دو دهه این ماجرا بعضاً دیده
می شود. هر نماینده برخی را عزل و برخی را نصب مینماید.برخی نمایندگان فارغ از
نگاه گروهی و سیاسی و برخی با نگاه سیاسی و گروهی ، برخی آدمهای کوچک را بر کرسیهای
بزرگ مسئولیت مینشانند و برخی آدمهای هم اندازه و هم شأن با آن کرسی مسئولیت را میگمارند.برخی
به سفارش اقلیت محدودی عزل و نصب انجام میدهند و برخی با مشورت از اصحاب فکر و
تجربه(از طیفهای مختلف) و برخی نیز تلفیقی از حالات ذکر شده.اینجاست که نماینده
مردم باید حساب شده تصمیم بگیرد تا مبادا موجبات نارضایتی مردمی بر علیه او شکل
نگیرد.
اخلاق و مردم داری، شایستگی و لیاقت، تجربه و تخصص، تعهد و
تقوا از پیش نیازهای انتخاب یک مسئول است. لذا اگر بخواهیم به سفارش و فشار عده ای
خاص و یا بنا به مصلحت گروه و دوستان عزل یا نصب یا ابقایی انجام دهیم دودش به چشم
نماینده و همه خواهد رفت. اگر نگاهی به عدم رای آوری دکترمحمدصادقی در دور هشتم و
آقای دهقان ناصرآبادی در دور نهم بیندازیم این مسئله به خوبی اثبات می شود که
نزدیکان ایشان هم معترف به این قضیه هستند.در یک دوره به خاطر چند نفر مدیر انگشت
شمار که با اخلاق و مردم دار نبودند و یا شایستگی و لیاقتش را نداشتند، دکتر
محمدصادقی حدنصاب رای مردم را بدست نیاورد حتی با وجود اختلاف آرای بسیار ناچیز .
در دور نهم نیز آقای دهقان ناصرآبادی به خاطر عدم توجه به مسئله تجربه و تخصص و
همچنین عدم توجه به مسئله شایستگی و لیاقت در برخی مدیریت ها با گماردن آدم های
کوچک بر صندلی های بزرگ نتوانست رای اعتماد مردم را کسب کند.
امیدواریم با توجه به برخی اظهارات دکتر محمدصادقی شاهد
تحول مبارک و فصل نوینی از خدمتگزاری مدیران را در شهرستان کازرون شاهد باشیم و از
برخی که خود را منسوب به ایشان می خوانند و یا می دانند می خواهم با سهم خواهی و
یا فشارهای سیاسی مسبب اتخاذ تصمیمات دامنگیر برای ایشان نشوند تا انشاالله ایشان
بتواند در آزادی کامل و با مشورت از همه صاحب نظران دلسوز در راه خدمتگذاری به این آب و خاک و نظام مقدس
جمهوری اسلامی موفق شوند.
مطلب جالبی بود
استفاده بردم
موفق باشید
باورش سخته
متاسفانه ضعف عمده این گروه در کازرون عدم شایسته سالاری در چینش های مدیریتی است. از طرفی نیز تا کنون قصد دارند تمامی گزینه های مدیران شهرستان را از نیروهای شهری استفاده کنند و از نیروهای روستاها و بخشها ...