پرسش كازرون نما در آستانهي روز مجلس
كازرون نما در آستانهي روز مجلس و آغاز فعاليت نهمين دوره از فعاليت مجلس شوراي اسلامي از همشهريان عزيز ميخواهد تا نظر خود را درباره اين پرسش بيان كنند كه «به نظر شما كدام يك از نمايندگان كازرون قوي تر بود؟ چرا؟»
كازرون نما در آستانهي روز مجلس و آغاز فعاليت نهمين دوره از فعاليت مجلس شوراي اسلامي از همشهريان عزيز ميخواهد تا نظر خود را درباره اين پرسش بيان كنند كه
«به نظر شما كدام يك از نمايندگان كازرون قوي تر بود؟ چرا؟»از كاربران محترم تقاضامنديم تنها به ذكر نقاط مثبت نماينده مورد نظر خود پرداخته و از تخريب ساير نمايندگان خودداري ورزند
پیشنهاد می دهم این دوست عزیز مستندات جاده و بناف رو در وبلاگ بابونه بخواند .
1. نمايندگان مردم در دوره هاي مختلف (از دوره اول تا زمان افتتاح) هر يك در حد توان خود براي به نتيجه رسيدن جاده تلاش كرده اند.
2. آغاز جدي تر عمليات احداث جاده در زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي و در دوران نمايندگي آقاي نوذري در تاريخ 20 مرداد 73 بود كه با حضور وزير راه و استقبال پرشور مردم انجام شد.
3. آقاي هاشمي رفسنجاني در سفري كه در سال 75 به كازرون داشت در سخنراني عمومي خود اعلام كرد: «جادهی شما در برنامه نبود، در بودجه هم نبود، فرماندار و امام جمعه و نمایندهی شما یک روز به ملاقات من آمدند، توضیح دادند، این ظلمی که به شما شده در اثر انحراف جاده از داخل شهر شما و خواستند که این ظلم را جبران بکنیم ما از بودجههای اختصاصی که برای کارهای کوچک در اختیار داریم مبلغی را پرداختیم.» هفته نامه سلمان ارديبهشت 75
4. در تاریخ 25 دی ماه 73 نامهی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر برخورداری راه کازرون- دشت ارژن از ردیف بودجهی ملی نوشته شد. مهندس نوذری در اینباره گفت: «نکتهی مهم این است که سازمان برنامه و بودجه طی نامهی شمارهی 10191- 91 مورخ 25/10/73 اعلام نموده است که راه کازرون- دشت ارژن یکی از پروژههای طرح شمارهی 214/4091 احداث راههای اصلی کشور میباشد و ملی گردیده است.»
5. مهندس نوذری همچنین در بهمن ماه 75 اعلام كرد: «در سال 76 جادهی کازرون به شیراز از کد ملی سایر راههای استان خارج و دارای کد ویژهی ملی مربوط به خودش شده است و در سال 76 مبلغ 500 میلیون تومان بودجهی کد ویژه اختصاص یافته است.» سلمان، بهمن ماه 75، ش 13، ص 3.
6. در دهم دیماه 1377 حفاری اولین تونل کازرون- شیراز آغاز شد.
7. تغيير نقشه جاده و افزايش مسافت جاده در دولت آقاي خاتمي و اواخر دوره نمايندگي آقاي نوذري اعلام شد.
8. در تاریخ 11 خرداد 79 آخرین وضعیت جاده از سوی روابط عمومی فرمانداری کازرون اعلام شد. این گزارش بدین شرح بود:
«عملیات تونل از مدخل ورودی 300 متر انجام شده که 64 متر آن عملیات پوشش صورت گرفته و خروجی تونل حدود 80 متر کار شده است.» (یعنی مجموعاً 380 متر از 640 متر تونل اول.) / از انتهای تونل تا کیلومتر 8 توسط شرکت جهاد نصر در حال انجام میباشد / از کیلومتر 8 تا کیلومتر 13 توسط شرکت پرزیه 75 درصد انجام شده / از کیلومتر 13 تا کیلومتر 18 توسط جهادسازندگی کازرون تا سطح سابگرید انجام شده / از کیلومتر 18 تا کیلومتر 30 توسط شرکت هفتصد حدود 70 درصد انجام شده / از کیلومتر 30 (روستای بورنجان) تا انتهای جاده (دشت ارژن) در حال گذراندن مراحل اداری جهت انجام مناقصه در سال جاری میباشد.»
9. مجلس ششم با نمايندگي آقاي باقري نژاد در تاریخ 7 خرداد 1379 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
10. آقاي باقري نژاد در بهمن ماه 80 از جذب بودجه ميلياردي براي جاده خبر داد
11. جذب و هزينهي بودجه هاي ميلياردي در دولتهاي خاتمي و احمدي نژاد توسط آقايان باقري نژاد و محمدصادقي (نمايندگان مجالس ششم و هفتم) ادامه يافت.
مصوبات جاده مربوط به دور اول نمایندگی آقای باقری نژاد است که آن زمان آقای نوذری و محمد صادقی کجا بودند ؟ شما مستنداتی ارائه کردین که همه مال بعد از شروع و گرفتن کد اجرائی جاده است . تغییراتی که آقایان در نقشه راه دادند و مستنداتش هم موجود است باعث شد جاده و مصوباتش 4 دوره طول بکشد و آخر هم از یک مسیر بسیار بلند اجرا بشود که اثر بخشی جاده تنگ بل حیات به شیراز را از بین نبرد . آنهم به خاطر نودان عزیز !
شما چندين نسبت دروغ و خلاف واقع داديد و وقتي اسناد و مدارك دروغ بودن آنها ارائه شد بجاي پذيرش اشتباه خود باز هم حرف خلاف ديگري را مطرح ميكنيد! (خوب است نسبتهاي خلافي كه داديد و اسناد دروغ بودن آنها ارائه شد را يك بار ديگر بشماريد)
1. بنده عرض كردم كه نمايندگان مردم در دوره هاي مختلف (از دوره اول تا زمان افتتاح) هر يك در حد توان خود براي به نتيجه رسيدن جاده تلاش كرده اند آقاي باقري نژاد هم يكي از اين نمايندگان عزيز است اما اين بدان معنا نيست كه تمام تلاشها را به ايشان نسبت بدهيد.
2. آقاي مهندس طاهري كه اولين نماينده كازرون بودند درباره تلاشهاي خود براي احداث جاده ميگويد:
«پس از پيروزي انقلاب، وقتي كه من در سال 59 نماينده شدم، هم آرزوي خودم و هم مردم بود كه اين راه (از دشت ارژن تا كازرون) ساخته شود. مسير قبلي از دستور كار كاملاً خارج شد. گفتند توجيه اقتصادي ندارد. با توجه به اينكه بنده مهندس راه و ساختمان بودهام و قبل از انقلاب در وزارت راه كار ميكردم قضيه را پيگيري كردم و اولين محور كارم اين بود كه وزارت راه را متقاعد كردم كه اين كار بايد انجام بگيرد و طي نامهاي به وزير راه با ارايهي 8 دليل ثابت كردم كه جادهي محور دشت ارژن-كازرون- بوشهر حتماً بايد احداث شود. دلیل اول اینکه؛ این جاده ترانزیت است و چون کشور در حال جنگ است ما باید یک واریانت دیگر (راه دوم) هم داشته باشیم که اگر به هر دلیلی تنگ ابوالحیات بسته شد، رابطهی مرکز کشور با جنوب قطع نشود و گفتم این راهی که از تنگ ابوالحیات میگذرد حداقل 4 نقطه ضعف دارد از جمله پل هوایی، پل نرگسی، تنگ ابوالحیات، ریزش کوهها و ترافیک سنگین که هر کدام به دلایلی با مشکل مواجه شود، این راه بسته میشود... هیأت دولت و وزارت راه قبول کردند و تصویب شد که همین راه ساخته شود و بودجهای معادل 200 میلیون تومان به آن تخصیص دادند که کل راه با این بودجه ساخته میشد...در ابتدا وزير راه آقاي كلانتري بودند كه شهيد شدند و سپس آقاي نژادحسينيان وزير راه شدند. كميسيون فني وزارت راه كه وزير راه هم در آن عضويت داشت قبول داشتند كه اين كار ضروري و استراتژيكي ميباشد. در آن موقع آقاي ايماني [امام جمعهي وقت شهرستان كازرون] هم كاملاً در جريان بودند كه اجراي پروژه سه فاز داشت. فاز اول و دوم بايد تصويب ميشد تا فاز سوم كه همان كار عملياتي بود دنبال شود و براي آنكه بودجه براي فاز سوم در نظر گرفته شود بايد فاز اول و دوم انجام ميگرفت. فاز اول شامل مسيريابي بود كه نيروهاي متخصص از طريق نقشهبرداري هوايي مسير جاده را مشخص ميكردند كه اين خودش كلي هزينه داشت و وزارت راه بودجهي فاز اول و دوم را تقبل كرد. لذا يك گروهي از وزارت راه در كازرون مستقر شدند و كار را پيگيري كردند و مسير خيلي خوبي را پيدا كردند و فاز اول تمام شد. در فاز دوم پس از مشخص شدن مسير، پروژه را برآورد كردند و كار براي فاز سوم آماده شد و در مجلس هم تصويب شد و قرار شد به پيمانكار واگذار شود...
مهندس طاهری دربارهی میزان کاری که در دورهي نمایندگی وی بر روی جاده انجام شد، میگوید: «همان شرکت زریندشت آقای گیتینما مقداری جاده از طرف کازرون تا پلآبگینه ساخت (زیرسازی) مقداری هم وزیر نفت، آقای مهندس غرضی ساخت. چون میخواستند لولهگذاری برای شرکت نفت کنند و معمولاً لولههای نفت را از کنار مسیر اصلی عبور میدهند که طرف کتل دختر به سمت کازرون بود. روی هم رفته 15-10 کیلومتر ساخت، حدود 10 کیلومتری هم شرکت زریندشت زیرسازی کرد. دیگر به سال 62 رسید. در دورهي بعد هم، بنده آقاي مهبودي (نمایندهی مردم کازرون در دومین دور از مجلس شورای اسلامی) را راهنمايي كردم كه اصل كار تصويب شده و فقط بايد مسأله پيگيري شود تا بودجه وصول شود... با تلاش من این پروژه آن موقع به عنوان یک پروژهی ملی تصویب شد و مدارک آن در وزارت راه و باقی جاها موجود است و مبلغ 200 میلیون تومان هم برای احداث آن تخصیص یافت ولی فقط مقداری که آن پیمانکار کار کرد، جذب شد...بنده هميشه... پيگير اين كار بوده و هستم. در دورهي سوم هم آقاي باقرينژاد يك 50 ميليوني براي اين امر به دست آورد حتي طي يك جلسه با آقاي باقرينژاد؛ نزد سعيديكيا (وزير راه وقت) رفتيم و ايشان هم قولهايي دادند.»
3. تغيير در نقشه راه توسط نماينده كه ايجاد نمي شود اين تغيير به دليل مسايل فني يا هر چيز ديگر توسط وزارت راه در دولت جناب آقاي خاتمي ايجاد شد كه با سكوت جناح هاي مختلف سياسي در شهرستان همراه بود.
4. آقاي باقري نژاد نيز ادامه احداث جاده را بر اساس همين تغيير پي گيري كرد و اعتراضي هم به اين تغيير از سوي ايشان ثبت نشده است.
5. شما براي هيچ يك از ادعاهاي خلافتان دليلي نياورديد.
6. قصد بنده از تذكر اين نكات فقط مخالفت با دروغگويي است نه دفاع از فلان نماينده يا انتقاد از نماينده ديگر. آقاي باقري نژاد نيز مانند ساير نمايندگان مورد احترام بنده است و البته هيچ يك از نمايندگان ما بي عيب نبوده اند.
صحبت های آقای توحید با مدرک است. جناب آقای حسینی شما هم مدارکی این چنینی دارید؟
خاطرم هست که استعفای دسته جمعی دادن برای حمایت از ملت!
بعد هم در مخالفت با استعفا(!!!) فرموند بیاییم ایران را لویی جرگه کنیم!
یادش به خیر!
آخه چرا از یه کار احمقانه که دلیلش روشنه حمایت میکنید؟!
دوم آنکه، در مورد موضوع استعفا و نطق مخالفت با استعفای آقای باقریان، دوستان لطف کنند مستند بیان کنند نه از دهان این یا آت. ماجرای استعفای آقای باقریان نژاد در مجلس ششم مرتبط با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی بود که کار را هم به جایی نرساند چون قدرت اصلی در دست نمایندگان نبوده و نه نیست. نطق ایشان موضوع دیگری بوده و در ارتباط با استعفای دسته جمعی نمایندگان نبوده است.
سوم اگر وظیفه اصلی نماینده مجلس دفاع از حقوق ملت می باشد، آقایان باقری «زاد و سایرین در مجلس ششم سعی خود را در این راه قرار دادند گرچه باز هم به نتیجه ای نرسیدند به همان دلیل که قدرت به دست دیگری است نه نمایندگان مجلس.
2- دکترمحمد صادقی
اسم نوشتن چه فایده دارد؟ دلیلی برای انتخاب خود دارید؟
از نظر قدرت و نفوذ فقط دکتر محمد صادقی خصوصا از نظر ارتقاء جایگاه نماینده کازرون در استان و مجلس و همینطور در خصوص جاده جدید کازرون اگر چه ایراداتی هم وارد است به ایشان و نوذری هم بد نبوده است فقط یک ایراد بسیار بزرگ دارد و آن اینست که نه تنها شهرستان کازرون بلکه گاهی وقتها کل استان فارس را فدای نودان می کند و بسیار بسیار ناسیونالیست می باشد .
بنده باتمام احترام به ديگران نمايندگان به نظربنده محمدصادقي دردوره نمايندگي عملكردبهتري داشته است.1-ايشان عقده 40ساله مردم كازرون راباافتتاح جاده كازرون شيراز خاتمه دادوشادي رابه مردم هديه كرداماديديم كه اقاي دهقان نتوانست براي چراغ تونل ها كاري كند2-درمنطقه جره وبالاه كه اقتصادش كشاورزي است سدنرگسي راتصويب كردوبودجه براي ان گرفت اگرچه بعدازان اقاي دهقان نتوانست پيشرفتي دراين پروزه ضروري فراهم كند3-اقاي محمدصادقي جزئ هيئت ريسه مجلس بودومايه افتخارشهرودردوره اودووزير نيزوجودداشت4-
باقری نژاد
ضعیفترین:
دهقان
مهبودی
والا تا اونجا که ما میدونیم و خود ناصرآبادی هم گفت جلوی کمربندیو گرفت تا کار عمرانی انجام نشه.ایشان فقط در راستای ایجاد اختلاف بین بخش های شهرستان بسیار موفق بودند
نماینده خیلی قوی که متأسفانه نداشتیم،اما باتوجه به همین هابهترازهمه باقری نژادبوده،که حداقل دیدکلان داشت ونگاهش نگاه مساوی به همه نقاط کازرون بود.بعدازباقری نژاد،ناصرآبادی خوب بود علیرغم تمام کارشکنی هائی که متاسفانه از ... گرفته تابقیه درکارش کردند..مهبودی وطاهری هم که یادمون نمی یاد،نوذری ومحمدصادقی هم فقط به روستاهاشون رسیدگی کردند،که این یعنی خیانت به شهرستان.
لطفاً بیمنطق و بدون دلیل صحبت نکنید.
کسانی که مثل خودتون اطلاعی ندارن زود باور میکنن و این گمراهی بر گردن شماست.
اگه قرار باشه کارهای فرمانداری ،ادارات و دولت را به پای نماینده بنویسید که اینهائی رو که نوشتید خیلی کمه بازهم می تونستید بنویسید . به هر حال امیدواریم وضعیت این 4 سال مثل قبل نباشه گرچه ما کازرونیها عادت کرده ایم به دریغ و افسوس !
خيلي آدم جالبي هستي!
وقتي از باقري نژاد دفاع مي كني كارهاي دولت و فعاليت هاي اجرايي را به پاي ايشان زدن اشكالي ندارد اما وقتي نوبت به ديگران مي شود اينطور اظهارنظر مي كني.
كلا خوشتان باشد.
در این دوره می توانستند فردی را انتخاب کنند که می توانست تحولی عظیم در منطقه ایجاد کند، اما مردم و مسئولین از کنار صداقت گذشتند و گفتند خریداری ندارد.
اما كسي كه واقعا نماينده بود در مرتبه اول آقاي مهندس طاهري بود كه بيش از همه به وظيفه نمايندگي خود رسيد. نطق هاي او و اثرگذاري او در مجلس اول در تاريخ ايران ثبت شده است. او فعال ترين نماينده در عزل بني صدر بود.
ولایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضعیف ترین=مهبودی(فقط با استفاده از ...)
در یک کلام و بدون اتلاف وقت و ایجاد وقت زیاد برای خواندن شما کاربران و با رعایت انصاف و مردانگی: آقای دهقان ناصرآبادی قوی ترین نماینده کازرون بودند... نیازی به توضیح هم نیست چون آنهایی که منطق و دلیل دارمد با عینه و با چشم باز می بینند...
«والعاقبه للمتقین»
آقای...
این یک نظر بیطرفانه بود
نماینده خوب انشاالله فقط مولای ما صاحب الزمان الهم عجل لولیک الفرج
باتوجه به کارنامه والبته نوع نگاه یکسان به همه شهرستان،دهقان ناصرآبادی ازهمه موفق تربودند.شک ندارم چهارسال دیگه شاهین بازهم باعملکردش همه طرفداراشو پشیمون میکنه،اونروزه که میگیم دهقان کجائی که یادت بخیر.نوذری ومهبودی هم اصلاحساب نمیان.طاهری وباقری نژادهم شخصیت داشتندوبرای کازرون مایه آبرو.
1- بیمارستان تخصصی؟
2- قرار گرفتن در مسیر راه اهن و ایجاد راهه ای ارتباطی و فرودگته؟
3- دانشگاه علوم پزشکی؟
4- عدم باند بازی و بذل و بخشش مسولیت ها؟
5- مبارزه با مافیای قدرت؟
6-درون مردم بودن و درک ایشان؟
1. مسئولین محترم سایت لطف کنند و فعالیت همه نامزدها را با مدرک درج کنند تا مقایسه ها براساس عقل و مدرک باشد
2. بد به حال کازرون که تا الان یه نماینده درست و حسابی که به فکر دین و دنیای مردم باشد نداشته است
*یازهرا(س)*
بيشك محمدصادقي قويترين و لايقترين است.
1- دهقان
2- هيچكدام
3- هيچكدام
4- دروغگو
دومین نفر محمد صادقی
سومین نفر باقری نژاد
و آخرین نفر فرد همیشه غایب مجلس جناب آقای غلامرضا دهقان ناصر آیادی هستند.
آبرسانی دربالاده وخشت،ودههاکاربزرگ وکوچک ازجمله شهرکهای صنعتی در4بخش شهرستا ن ووو!!یامهدی
محمد صادقی
مهبودی و دهقان هم تنها نماینده خود و تعدادی از دوشتانشون بودند
8 سال فرصت سوخته شده در دوران این دو نفر
حل باید دید کدام یک به وظایف خود عمل نموده اندو یا اینکه به جای رسیدگی به مشکلات مردم به دنبال کسب ثروت وقدرت و مقام وشهرت واقوام و خویشاوندان بوده است.....
دهقان ناصر ابادی هم فقط تو مراسم ختم شرکت می کرد
بهنظرمن دهقان ناصرآبادي
به دودليل يك خاكي بودن وپيگيري كارهاي عمراني 2)آموختن فرهنگ خدمت رساني خادم بودن احترام به مردم
زیرا نداره چون بهترین بودن دیگه و بهترین هستن
بدترین : شاهین محمد صادقی
کاش سوال را طور دیگری مطرح می نمودید:
به نظر شما کدام یک از نمایندگان کازرون در خوش خدمتی به احزاب و نه مردم قوی تر بودند؟
تا آن موقع می گفتیم اول آقای دکتر محمد صادقی
و دوم آقای دکتر باقری نژاد
مدیریت شهرستان کازرون کهنه شده است ونیاز به پوست اندازی دارد
واین اتفاق دیر یا زود به توسط فرزندان انقلابی کازرون در راه است....
بدونید که باقری نژاد حتی یک ریال هم برای ستاد و تبلیغاتش خرج نکرد و هرچه بود کمک های مردمی بود.
این یعنی نماینده ای که هدفش خدمت به خلق الله بود و نه پست طلبی و ..
بیدار هستید و هوشیار
هیئت ریسه خوبه ولی وقتی که بدرد شهر بخوره که ماتا الآن چیزی ندیدیم دهقان عضو هیئت ریسه نبود ولی بدرد مردم بدبخت خورد
صادقی
باقری نژاد
طاهری
مهبودی
دهقان
اولین وظیفه ی نماینده اینه که تو مجلس برای تصویب قانون خوب تلاش کنه و فعال باشه. نه اینکه غیبت کنه.
به خاطر شجاعت و مردانگی اش. به خاطر اینکه برای جاه و نام و نان قیام نکرد. او ساده دل بود و بی ریا و در عین حال ظلم ستیز و مقاوم و انقلابی و مکتبی.
بدلیل خدمات و دیپلماسی قوی دردولت و.....
ای کاش مثل شهدایمان به فکر آخرت و خدمت به مردم بودیم نه بفکر حفظ مقام وجابجا کردن مدیران دلسوز.
ولی دوست دارم برای اونهایی که نمیدونند بگم که مرحوم مهندس طاهری از فرمانگی سپاه فارس استعفا داد و کاندید شهرستان کازرون شد آن هم فقط به یک علت، اگر ایشان اسم نمینوشتند حتما یک نماینده از حزب توده وارد مجلس اول میشد که مایه ننگ کازرونی ها تا به امروز می بود.
بنابراین مهندس طاهری با فداکاری جلوی این لکه ننگ را گرفت.
دوم: دید مهندس طاهری دید کلان بود و به دنبال رفع مشکلات همه مردم ایران، فارس، شیراز و کازرون بود.
طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر توسط ایشان در مجلس اول مطرح گشت.
خوب است که ویژگی هر نماینده به درستی بررسی شود به نظر بنده همگی در زمان خود منتخب مردم بوده و عملکرد در حد توان خود را داشته و یا دارند.
كدام نامزد از نامزدهاي آن دوره توده اي بود؟!!
من ساکن بوشهرم ولی همیشه در کازرون رای می دهم!چرا که معتقدم برای عمران شهر همه باید تلاش کنیم و تا زمانی که حرف های نسنجیده و نادرست به بزرگان خود بزنیم هیچ بزرگی برایمان بزرگی نخواهد کرد!!!
امید آنکه طرز فکرمان عوض شود تا...