پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
گزارش از شب شعر نوجوانه ها
همزمان با روز جهانی کودک و نوجوان در تالار نصرالله مردانی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کازرون از ساعت 19:30 الی 21 در حالی که خنکای مهرماه پاییزی روح شاعرانه به هوای کازرون داده بود شب شعری متفاوت از آنچه تا کنون در شهر ادب و هنر کهن دیده ایم برگزار گردید

دوشنبه شب، اولین شب شعر نوجوانان و جوانان شاعر شهرستان کازرون با عنوان شب شعر نوجوانه ها در تالار نصرالله مردانی برگزار شد

همزمان با روز جهانی کودک و نوجوان در تالار نصرالله مردانی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کازرون از ساعت 19:30 الی 21 در حالی که خنکای مهرماه پاییزی روح شاعرانه به هوای کازرون داده بود شب شعری متفاوت از آنچه تا کنون در شهر ادب و هنر کهن دیده این برگزار گردید، شب شعری که برگزار کننده هایش همه جوان و نوجوان بودند از هماهنگی و اجرا و طراحی و دکور گرفته تا شاعران و مجری؛ دوستانی که همگی از نوباوگان ادبی و هنری و امیدهای آینده شهرستان هستند. شب شعری که با دیدگاهی تشویقی – ترغیبی با راهنمایی استاد دهقانیان فرد دبیر کلاس شعر و ادب ارشاد و استاد دانشگاه و حمایت حاج آقا معرف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون طرح و اجرا گردید. در این محفل بسیار دوستانه که با مجری گری خوب دوست عزیز و شاعر جوان و فعال انجمن شعر و ادب آقای "حسین فروزنده"  صمیمی تر از آنچه پیش بینی شده بود اداره می شد پس از خوش آمد گویی توسط حاج آقا معرف، شاعران نوباوه و نام نا آشنایی همچون : "رضا شایسته نیا"، "ندا جمشید زاده"، "نسیمه دهقانی"، " محمد جواد مردانی"، " شقایق امیرعضدی"، " محسن پناهی"، " زهرا حاتمی"، " اسما انصاری"، "افشین رسولی"، "خانم بهبودی"، " سجاد امیریان"به شعرخوانی پرداخته و فضای تالار را روحی تازه بخشیدند که البته دکور زیبا و موسیقی متن مناسب انتخاب و اجرا شده ی هنرمند جوان "حسین بنیاد" تراوت شاعرانه ی پاییزی – بهاری را برای مخاطب دو چندان می ساخت.

در اثنای شعر خوانی نوجوانه ها با دعوت ناگهانی از دوستانی چون جناب "جمال اژدری" و جناب "عیسی نوروزی" به عنوان شاعران نوجوان سابق و جوان امروز علاوه بر استفاده از شعر زیبا و شعرخوانی خوب ایشان نشاطی نیز در جریان شب شعر ایجاد گردید.

در پایان و قبل از اصلی ترین بخش برنامه یعنی اهدای هدایا که البته فراموشی این بخش در بیشتر شب های شعر اساساً ذوق شاعر را به مخاطره می اندازد، استاد دهقانیان فرد تفألی به حضرت حافظ شیرازی زدند و نیت جمله حاضرین را در غزل زیبایی از ایشان به تعبیر نشستند که خود کاری نو در اجرای شب های شعر کازرون می نمود.

در آخر و پس از اهدای هدایای شاعران نوباوه و دست اندرکاران برپایی شب شعر نوجوانه ها، نشریه ی مخصوص این شب شعر با نام "نوجوانه ها" بین حاضرین پخش شد و البته بازخوردی که حضار داشتند نشان از رضایتی قابل قبول داشت.

در پایان بد نیست اشاره ای داشته باشیم به عدم تبلیغات کافی برای چنین مراسم درخوری که اگر بود شاید ظهور شهر کازرون در عرصه ملی چنین کم رنگ نمی نمود.


نویسنده: کازرون نما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
2
تبریک به مسئولان و برگزار کنندگان که این گونه موفق و شایسته جشن درخور و مناسبی را تدارک دیدند و دل همه را حتی ما که اونجا نبودیم از برپایی چنین مراسم خوبی شاد کردید. انشالله هر ساله برپا شود.
اگر تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتر بود خیلی خیلی بهتر هم می شد. بد نبود از صدا و سیما خبری هم برای اخبار جوانه ها از این جشن تهیه می شد.
حسین فروزنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
2
سلام
با تشکر از کازرون نما و با آرزوی موفقیت برای جوانه های شعر کازرون
یا حق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶