پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
حجت الاسلام خرسند خبر داد:
امام جمعه کازرون گفت:150 مقاله به کنگره بین المللی سلمان فارسی کازرون ارسال شده که پس از بررسی هیات داوران از این تعداد 37 مقاله برای ارائه در این کنگره برگزیده شده است.

امام جمعه کازرون گفت:150 مقاله به کنگره بین المللی سلمان فارسی کازرون ارسال شده که پس از بررسی هیات داوران از این تعداد 37 مقاله برای ارائه در این کنگره برگزیده شده است.

حجت الاسلام محمد خرسند روز پنجشنبه در گفت و گو با درخشنده خبرنگار کازرون نما افزود: این کنگره که در روزهای 10 و 11 آبان امسال به میزبانی کازرون برگزارمی شود ازجمله مصوبات دوردوم سفررییس جمهوری به استان فارس (اردیبهشت ماه 88) است.

وی بیان داشت: از500 نفرازاندیشمندان و پژوهشگران دینی از داخل و خارج کشور و همچنین شماری ازعلمای اهل سنت برای شرکت دراین کنگره دعوت شده است و پیش بینی می شود که دو هزار نفر دراین گردهمایی شرکت جویند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ، مبنی براین که در مورد ایران پس از اسلام می بایست ، پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی بیشتری صورت گیرد ، گفت: برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی می تواند ، آغازی برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه باشد و امیدواریم که این گونه کنگره ها ، تداوم یابد و درسایراستان های کشورهم برگزار شود.

خرسند بیان کرد:همچنین مقررشده است همزمان با آغاز این کنگره از تندیس سلمان فارسی در میدان ورودی شهر کازرون ، رونمایی شود.

وی با اشاره به این که برخی از ویژه برنامه های این کنگره در شیراز برگزار خواهد شد ، گفت : این کنگره با حمایت و همکاری حوزه علمیه قم ، نما ینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز ، استاندارفارس ، بنیاد فارس شنا سی ، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و مرا کز دانشگاهی فارس و حوزه علمیه کازرون ، تدارک دیده شده است.

سلمان فارسی از صحابه مشهور پیامبراکرم (ص) واز شخصیت های بسیار بزرگ اسلام به شمار می رود. وی پیش از گرایش به اسلام ˈروزبهˈ نام داشت و رسول گرامی نام سلمان را برای او برگزیدند. جایگاه این صحابه رسول خدا تا بدان حد رسید که حضرت محمد (ص) درمورد او فرمودندˈ سلمان منا اهل البیتˈ سلمان از اهل بیت ماست.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
2
قوربون سلمان برم ولی مطمینم گه سلمان الان زنده بود ترجیح میدد وقت ین چیزها صرف امورات مردم و رفع مشکلات مردم بشه
حکیمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
1
ای کاش کنگر ه ای هم در مورد گرانی می گذاشتند بنام کنگره گرانی در دولت نهم و دهم حاج اقا گرانی بیداد می کنه شکما قار قور می کنه وزدان بیداری هست که به فکر این گرانی باشه کنگره سلمان حداقل 12میلیارد هزینه بر می داره
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
0
جالب اینجاست که با این همه خرج گزاف فقط 150 مقاله به دبیرخانه رسیده است؟
این روزها حتی کنفرانسهای منطقه ای کوچک در دانشگاه آزاد شهرستانها از این بیشتر مقاله دریافت می کندد!!!!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
0
با سلام
ورودی شهر رامهرمز از توابع خوزستان هم نوشته شهر سلمان فارسی حالا این سلمان فارسی چه خدمتی به ایران و فارس کرده که کازرون و رامهرمز روش دعوا دارن؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
1
1
چون در گذشته ها فارس به معني همين منطقه بوده و به ايالت پارس و قلمرو پارس معروف بوده . احتمالا حضرت سلمان، فارسي بوده است..
انشاء الله كازرون از اين موقعيت به نحو احسنت استفاده كند و مسئولين هم بايد در زيبايي ورودي هاي شهر و مسير رفت و آمد مقامات تلاش كنند.
هر چي خرج كازرون بشه كمه...
حمید پ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
نه هر کس شد مسلمان میتوان گفتش که سلمان شو کز اول بایدش سلمان شده وانگه مسلمان شد امیدوارم که این کنگره همه ساله برگزار شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵