|
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش
و پرورش فارس گفت : معلمان به عنوان بهترین سفیران پژوهش در بدنه آموزش وپرورش کشور
قرار دارند .
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، فرشید
قاسمی در همایش سالانه پژوهش در کازرون در سخنانی اظهار داشت : شعار امسال در آموزش
و پرورش ، پژوهش محوری است که دراین راستا معلمان باید به عنوان سفیران پژوهش نظام
تعلیم و تربیت را بر مبنای تحقیق و پژوهش پیش ببرند .
وی گفت : در هزاره سوم عصر اقیانوس اطلاعات قرار
داریم که در این راستا اگر بخواهیم وارد این اقیانوس بشویم باید شناگری را بلد باشیم
تا نجات پیدا کنیم .
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش
و پرورش فارس افزود : بنابر پژوهش های انجام شده مطالبی که برای دانش آموزان گفته می
شود بعد از یک ساعت تنها 2/44 درصد ، پس از 9 ساعت 8/35 درصد و نیز بعد از یک روز
7/33 درصد از آموخته ها توسط فرا گیر به یاد آورده می شود .
قاسمی ، بهترین روش آموزش پژوهش را جایگزین رویکرد
پژوهش محوری به جای معلم محوری عنوان و اضافه کرد : معلم در فضای پژوهش محور با دانش
آموزان حرکت کرده و فقط چگونگی حل مسئله را به آن ها تأکید می کند .
وی در ادامه از معلمان خواست در گام اول پژوهش
محوری دانش آموزان را با طرح سئوال و ارائه تصویری زیبا و داستانی نیمه تمام در گیر
کنند .
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش
و پرورش فارس تصریح کرد : در مقوله پژوهش محوری نباید دانش آموزان را در برابر دانسته
ها قرار داد بلکه باید آن ها را همواره با مسئله روبرو کرد .
قاسمی در بخش دیگر سخنانش خاطر نشان کرد : معلمی
که سناریو و طراحی ارائه مطالب از قبل نداشته باشد نمی تواند دانش آموزان را درگیر
مسائل پژوهشی کند .
این مسئول گفت : 93 درصد از تحقیق در اکثر مدارس
کشور توسط دانش آموزان در سایت ها (وب پویه ) صورت می گیرد که این نوع تحقیق فقط لاغر
کردن پژوهش است .