پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

توجیه کار اشتباه از خود اشتباه؛ غیر علمی‌تر است!

به نام خدا

پیشگفتار به جای مقدمه!

با درود به همه هم ولایتی‌های عزیز، بخصوص دوست خوب و زحمتکش رسانه‌ای جناب موسی مطهری‌زاده.
گاهی انسان ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه و شاید عدم توجه دقیق و ناخواسته به متن یک مطلب یا احتمالا متوجه نشدن اصل موضوع بر اثر عصبانیت و تبعیت از احساسات؛ با متهم کردن دیگران به عوامزدگی مبتلا شود. در ادامه، تلاش کند برای به دست آوردن رضایت عوام آنچه از ذهنش می‌گذرد را بدون توجه به درستی یا نادرستی و تنها با استنباط فردی، مطلبی بنگارد. گاهی فرد بدون اینکه خود بداند؛ با سفسطه در پی بایکوت شخص می‌رود و نه نقد یا تحلیل نوشته او!. گاهی ممکن است به مغالطه کاری روی ‌آورده و با خارج شدن از اصل موضوع و آوردن مسائل حاشیه‌ای کوشش خود را بر ارائه نمایش مغالطه‌آمیز (غلط نویسی عمدی) متمرکز کند. تمام این موارد ممکن است خواننده را به جای دریافت هدف مطلب به بیراهه بکشاند.
چنین مواردی تنها منحصر به برادر عزیزم جناب مطهری زاده نیست، بلکه حتی و شاید خود من و سایر دوستان تحصیلکرده و اهل قلم را هم در این مسیر قرار دهد. این را عرض کردم که همگی بدانیم اختلاف سلیقه در یک موضوع نمی‌تواند به همه ابعاد و افکار دو یا چند نفر تعمیم داده شود. واقعیت این است که هیچ کس از خطا مبری نبوده و معصوم نیست. بنابراین، لازم است همه ما قبل از دست بردن به قلم، با تامل و بدون تعصب و سوگیری و احترام به طرف مقابل، اندکی شکیبا باشیم و کمی اندیشه کنیم.
دوست گرامیم جناب مطهری زاده عزیز
آنجا که حتی خود به موضوع تمسخر و تحقیر دیگران واقف می‌شوند، فقط برای توجیه می‌فرمایند؛ طنز!. اما پاسخ نقادانه بر اساس ذهینت علمی، تجربه و رویدادهای مستدل، می‌شود؛ ادعای غیرعلمی!؟ جل الخالق!. 
عزیزانی که پاسخ من را به مطلب کوچنازرون خوانده‌اند، منصفانه و به دور از احساس و وابستگی داوری کنند:
کجای نوشته دوست عزیزم جناب فرشته حکمت علمی بود که من بخواهم پاسخ علمی بدهم!؟. آیا به باور شما آن مطلب نیازی به تفکر داشت که حالا تفکر بمیرد یا زنده بماند!؟ کجای نوشته من احساساتی بود که دوست فرزانه‌ام جناب مطهری زاده را به چنین واکنشی واداشته است!؟ اگر آن نوشته و پاسخ این کهتر در مسیر علمی بود که وای به حال علم!. 
جناب مطهری‌زاده عزیز به عنوان یک ژورنالیست خیلی بهتر از من باید تفاوت میان یک مطلب علمی، پژوهشی، مروری، رسانه‌ای و .... را تشخیص بدهند. در واقع بهتر است نام آن تعامل نوشتاری را یک گفتمان متقابل در حد یک موضوع محلی بگذاریم
دوستان عزیز
مگر نوشته من یک مقاله علمی و دانشگاهی صرف بود که به ذکر منبع نیاز داشته باشد؛ آن هم با این حجم داده روی اینترنت که در دسترس همگان است!؟. خودشان هم بهتر می‌دانند؛ پاسخ من تنها در مورد محتوای مطلبی بود که احتمالا از متن آن می‌شد توهین به مردم کوهمره و چنارشاهیجان را برداشت و استنباط کرد. بعد از آن برخی دوستان و از جمله خود جناب مطهری زاده عزیز نیز با توجه به وقوف بر نادرستی مطلب و شاید هم برای نزدیک تر کردن دلها و احتمالا لاپوشانی و توجیه، اسمش را گذاشتند طنز!؟. پاسخ من بدون هرگونه توهین و یا جسارتی به مردم شریف منطقه از روستا گرفته تا شهر، فقط یک نقد ساده با روش استدلالی مانند شیوه خود نویسنده ی مطلب "کوچنازرون" بود
بی گمان اگر برادر عزیزم جناب مطهری زاده کمی و با دقت بیشتر به نوشته خود نگریسته و بازخوانی بفرمایند، به آسانی تناقضات درون متن خود را دریافت خواهند فرمود
در مورد مبارزات ضد انگلیسی فرموده اند: "در پاسخ بگویم که با توجه به اسناد، تا به حال هیچ مدرک و سندی که اصالت خاندان مرحوم ناصردیوان را به بختیاری‌ها و غیره برساند، نیافته ایم". 
در حالیکه به نوشته خود این عزیز:
خواجه عبدالله اميرعضدي فرزند حاجي خواجه حسنعلي خان و نوه خواجه يوسف بختیاری در سوم دي ماه 1252 شمسي[1] در محله گنبد كازرون متولد شد. خواجه، نام طايفه‌اي از ايلات بختياري است و چنين گفته شده كه اجداد ناصرديوان از منطقه بختياري به عللي از جمله كشمكش‌هاي محلي و طايفه‌اي به كازرون مهاجرت كرده‌اند"[2].
[1].اسناد سجلي ايشان در اداره ثبت احوال كازرون موجود است
[2].مطهري زاده، موسي. ناصرديوان كازروني به روايت اسناد. نشركازرونيه. تهران. 1383. ص 12.
برگرفته از مقاله مهندس بحرانی در کازرون نما: http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/13356

در این زمینه خود ایشان و بسیاری از دوستان دیگر هم از زبان این خانواده محترم، اصالت لر و بختیاری بودنشان را شنیده و اذعان کرده‌اند!. انشاالله تایید خواهند فرمود که بر اساس نوشته خودشان، پیش از آن موضوع را دریافته بودند؛ اما شاید اکنون به دلیل خوب نخواندن مطلب من، فراموش کرده باشند!.
در خصوص حیدر خان کمارجی حق با ایشان است. من از ذهنم استفاده کردم و به اشتباه به جای قلی خان شفیعی برادرش حیدر خان را نام بردم. لازم به گفتن است که برابر نوشته‌ها و نقل سینه به سینه، در نهضت جنوب علاوه بر قلی خان شفیعی، علی محمد کمارجی و قلی خان منتصرالدیوان (ایشان را مطمئن نیستم) هم حضور داشته‌اند . http://iranfarskamarej.blogfa.com/post/50

جناب مطهری زاده فرموده‌اند: "در بررسی‌های که حقیر از مجاهدت‌های اهالی شهرستان کازرون علیه انگلیسی‌ها در جنبش ضد استعماری جنوب داشته ام، تا به حال از بخش چنارشیجان در این مرحله از تاریخ ایران نشانی نیافته ام. البته تاریخ نام دیگر مناطق شهرستان را هرگز فراموش نکرده و در اسناد به آن‌ها اشاراتی شده است، با این حال حقیر از چنارشیجان در این مقطع تاریخی نشانی نیافته ام". 
به عبارتی و برابر نوشته ایشان (البته تاریخ نام دیگر مناطق شهرستان را هرگز فراموش نکرده و در اسناد به آن‌ها اشاراتی شده است)، با توجه به اینکه در تاریخ نام سایر بخش ها آمده است؛ پس مردم چنارشاهیجان در آن نهضت حضور نداشته‌اند!؟
به نظر می‌رسد جناب مطهری زاده همه منابع را در دسترس نداشته و طبیعتا از تاریخ سینه به سینه خارج از چارچوب شهر کازرون هم آگاهی کافی ندارند. بنابراین، لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از چنارشاهیجان جزو مایملک ایل قشقایی بوده و همین مکان مرکز پشتیبانی و لجستیک مبارزات ضد استعماری آنها را شامل می‌شد. ایل بزرگی که با رهبری صولت‌الدوله، محمد علی خان، الیاس خان، حاج مسیح خان (پدر مرحوم محمد حسین خان قره چه ای شاعر قشقایی زبان و خاله زاده مرحوم حبیب ا... خان دشمن زیاری پدر بزرگم) و سایرین با شکل دادن ترکیبی از سایر اقوام و طوایف، از جمله غوری ها، بگدیلی ها، دشمن زیاری ها (رابطه فامیلی) و حتی همین کازرونی ها در کنار خود، در مبارزات ضد استعماری به ویژه نهضت جنوب برای پاسداری از مام میهن جانبازی ها کردند و خون ها دادند. از طرفی، لازم است به نام‌هایی چون محمدقلی خان لک از نوادگان کریم خان زند کلانتر تل گوهک، ملا فرج ا... دهقان فرمانده تفنگچی‌ها، الله داد جوکار، قلی خان دشمن زیاری و... در تل گوهک، و محمد علی خان و الیاس خان کشکولی از الیاس آباد چنارشاهیجان، حاج مسیح خان قره چاهی شوهر خاله پدر بزرگم و خواهر زاده صولت الدوله و دیگران از بخش چنارشاهیجان یادی بشود (خودتان سرچ بزنید یا به مردم تل گوهک و الیاس آباد چنارشاهیجان مراجعه فرمایید. بخشی شاید هنوز به رشته تحریر در نیامده باشد اما سینه به سینه انتقال یافته است/مراجعه بفرمایید به روش تحقیق تاریخی). البته ممکن است مثل گازرگاه و... که الان کازرون است نام این بخش هم قبلا چیز دیگری بوده باشد (به عنوان برادر کوچکتر از نظر خرد و بزرگتر سنی به همه دوستان توصیه می‌کنم اگر مطلبی را نیافتید بیشتر تعمق بفرمایید). در ضمن دشمن زیاری‌ها از تبار و فرزندان عضدالدوله دیلمی بوده‌اند. به وبلاگ مقالات علمی من یا همین اینترنت و سایت کازرون نما مراجعه بفرمایید همراه با منابع معتبر و تحت عنوان: "پیشینه و هویت ایل دشمن زیاری " doshmanziari.blogfa.com/post-60.aspx

در مورد خاندان امیر عضدی درست فرموده‌اند، ما هم شنیده‌ایم از طرف مادری ناصرالدیوان دیلمی (آل بویه / دشمن زیاری) بوده است.
دوست بسیار متعجم؛ من هم در شگفتم که چرا ایشان سخنی از شجاع نظام قلعه سیدی و رئیسعلی دلواری به میان نیاورده‌اند!؟ شاید نگران شاه منصور خان شبانکاره، خالو حسین چاه کوتاهی، منصور خان احمد محمودی و سایر لرها بوده‌اند که نکند سر از نهضت در بیاورند و هوادار شهرستان شدن کوهمره و چنارشاهیجان بشوند و به کازرون لشکرکشی کنند (طنز بود جدی نگیرید)!؟ از خواهرزاده رئیسعلی دلواری شنیدم که ناصرلشکر خاله زاده آنها هم بوده است. منبع؛ ناخدا غلامعلی هوشیار (هنوز در قید حیات هستند) اهل گائینَک از کازرون به بوشهر بعد از چغادک. می‌ترسم موسی خان فردا بفرمایند بدون منبع بوده است!؟
فرموده اند:
"
اما اهل تاریخ و پژوهش مستحضرند که مکتوبات تاریخی بیشماری وجود دارد که قدمت کازرون را بیشتر از بیشاپور می‌دانند. ابن بلخی بنای کازرون و بیشاپور را به طهمورث دیوبند نسبت می‌دهد و می‌نویسد: «بنیاد آن هم (کازرون) طهمورث کرده بوده است و بعد از آن به عهد شاپوربن اردشیر چون عمارت - شاپور را – کرد از مضافات بشاپور بودست»".
وجدانا خودتان یک بار دیگر بخوانید!. الله اکبر!؟ می‌فرمایید همزمان جناب طهمورث خان دیوبند « را ساخته است. وقتی ابن بلخی می‌گوید کازرون از مضافات شاپور بوده است، یعنی چه!؟ به نظر می‌رسد اول شاپور بوده و بعد با تغییر نام بدل العتیق یا... به کازرون به آن اضافه شده است. یعنی کازرون تابع شاپور بوده است
دوست عزیزم، من هرگز نه در گروه‌های تلگرامی و نه اینجا نگفته‌ام که آن سه روستایی که بعدا کازرون را شکل دادند و قباد شاه تبدیلشان کرد به یک شهر، وجود نداشته است. مطلب من را یک بار دیگر بخوانید: 
در زمان ساسانیان کازرون متشکل از سه ده نورد، دریست و راهبان بود که روی هم رفته به آن‌ها شهر بلدالعتیق (شهر کهنه) گفته می‌شد. بیشاپور به سال ۲۶۶ میلادی و به دستور شاپور اول پادشاه ساسانی ساخته شد؛ در حالیکه کازرون همزمان با گنجه در منطقه اران (کشور آذربایجان امروزی) در سده چهارم و 200 سال بعد از بیشاپور "با این نام وارد تاریخ شد".
توجه کنید!؛ گفته شده است 200 سال پس از ساخت شاپور، «نـــــام کـــــازرون» در تاریخ آمده است نه اینکه قبلا سر جای آن علف سبز بود یا مثلا دریاچه و جنگل و کوهستان!؟ در پاسخ به برادر عزیزم استاد شیخ الحکمایی در گروه کازرون نوشت نیز همین را عرض کردم!. حالا شما راجع به کنف و الیاف و پنبه و کارخانه آقایان روحانی و پیمانی غیر مسلمان در مجل آباد و بغل زمین تمرین تیم تازه تاسیس آن زمان پیکان با دروازه بانی منوچهر خسروانی که بعدا اومد تاج کنار کرم و ماشالله دژکام بچه‌های مرحوم حاج تقی پدر بزرگ همین آقای رجب زاده بازیکن ذوب آهن تو کوچه مخابرات شریعتی و غلام خرمک و کریم بوستانی و مرحوم جعفر عبادی و عباس مهمانواز و ماشالله فروغی و .... بگو!؟ 
دوست عزیز توجه کنید: نورد، بلدالعتیق، شهر کهنه، شهرسبز، گازرگاه، گازران، گازرون، کازران، کوه زران و دمیاط عجم از نام‌های پیشین کازرون می‌باشد. (نزهة القلوب، المقالة الثالثة، چ لسترانج ص ۱۳۶)
کمی اندیشه کنید!؛ آیا همزمان با هم یک شهر می‌توانست این همه اسم را با خود یدک بکشد!؟ به مرور شد شهر و با نام کازرون؛ آن هم از سده چهارم میلادی.
باز هم به نوشته ایشان توجه کنید:
"
حمدالله مستوفی نیز می‌نویسد: «طهمورث دیوبند ساخته. چون شاپور بن اردشیر بابکان بشاور بساخت آنرا از توابع بشاور کرد»". 
باشه برادر؛ کجا را ساخته!؟ نفرمایید کاسکان یا ابو علی!؟ خب کازرون را می‌گوید. یعنی شاپور بوده بعد کازرون را به صورت شهر مدرنتر ساخته‌اند!؟ 
فرموده‌اند
"
اما تعجب آورترین جمله جناب دشمن زیاری عزیز این چنین آمده است: «بر اساس آن استدلال و سابقه قدیمی تر بیشاپور و تابعیت و وابستگی این شهر به عنوان رختشوخانه شاپور»............."
با عنایت به گفته‌های پیشین و اقرار خودتان وقتی ابن بلخی می‌گوید کازرون از مضافات بیشاپور بوده است و یکی از نام‌های آن گازرگاه (رخشوخانه)؛ دیگر دشمن زیاری چکاره است!؟ فقط یک نقال مثل مطهری زاده
بفرمایید ببینید:
"
معنی گازرگاه در فرهنگ معین: ( ~ .) (اِمر.) رخت شوی خانه " http://dictionary.abadis.ir/fatofa

شگفتا بر عزیز من جناب مطهری زاده که فرموده‌اند:
"
تعجب حقیر از این رو است که مگر می‌شود جناب دشمن زیاری از کتب تاریخی، آن هم در محدوده تاریخ کازرون، آنچنان دور باشد که چنین سخنی بر قلم جاری کند و حتی در برخی کانال‌های مجازی از آن دفاع کند. بنا به مکتوبات تاریخی و مورد استناد، کازرون به ویژه در قرن چهارم هجری، مکانی برای تولید و صدور پارچه‌های کتانی بوده است. پارچه‌های کتانی بافت کازرون نه تنها در ایران بلکه به نقاط دیگر نیز صادر می‌شده است. مرغوبیت این پارچه‌ها آنچنان بوده است که به کازرون، دمیاط عجم می‌گفتند".

تایید می فرمایید که این بخش قصه ربطی به بحث کازرپور نداشت و بر منکرش صلوات!
در عین حال و به احترام جناب مطهری زاده عزیز؛ 
نخست اینکه اقرار به شغل پارچه بافی می‌تواند رختشوخانه را توجیه و تایید کند و دوم اینکه دوباره تاکید می‌کنم، برابر اسناد بسیاری نام کازرون بعد از ساخت شاپور (272-241 ميلادي) وارد تاریخ شد. و حتما در بخشی از کازرون رختشویی حرفه‌ای رواج داشته است. مسلما مشاغل دیگری هم چون؛ پارچه بافی، مقنی گری، ملکی دوزی، دولچه دوزی، هنر نمدمالی، مسگری و مشاغل و کسب و کارهای دیگر رواج داشته است. سوم اینکه؛ اگر اینجانب با تاریخ بیگانه بودم وبلاگ آوای شاهپور و آفتاب کازرون هرگز ساخته نمی‌شد. مراجعه بفرمایید؛ نزدیک به 12 سال است با تلاش شبانه روزی و جستجو و تحقیق سعی گردیده است بی مزد و مواجب و فقط به خاطر احساس مسئولیت در قبال دیارم، فرهنگ و تاریخ شهرستان کازرون را از طریق این دو وبلاگ به خود مردم شریف منطقه و دنیا معرفی کنم. به علاوه، نوشته‌های همراه با منبع در همین مطلب مبین مطالعات تاریخی من از مکتوبات گرفته تا پرس و جوی سینه به سینه به عنوان یکی از ابزار تحقیق تاریخی و علم‌الرجال حوزوی است. ضمن اینکه برابر منابع؛ در قرن چهارم و زمان رونق کازرون بیشاپور کم‌کم در حال افول بود تا قرن هفتم که از رونق افتاد.
مستندی دیگر در تایید عرایضم؛ 
فرایند نامگذاری کازرون:
«نام شهر تاریخی کازرون، از گازران و گازرون گرفته شده‌است، زیرا در زمان دیلمیان که کارخانه‌های پارچه‌بافی در کازرون پارچه‌های توزی و دبیکی را می‌بافت و صادر می‌کرد، «دوازده هزار گازر» یعنی شویندگان الیاف کتان، در این شهر زندگی می‌کردند و به همین جهت این شهر به شهر گازران یعنی شهر گازرها معروف شده بود که نام گازران در بعضی متون به صورت گازران و کازران آمده است. گازران در تلفظ به صورت گازرون و کازرون تحریف یافت و اکنون نام کازرون باقی‌مانده ‌است. در بعضی کتب گازرات نیز آمده است».
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/262/
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/05/1306605/
http://khodaparastma13.blogfa.com/post/2/

در پایان به مواردی اشاره کرده‌اند که خدای ناکرده شاید برداشت خوبی از آن نشود!
فرموده‌اند:
"
با این وجود، این که جناب دشمن زیاری برای تحقیر و تاختن به طرف مقابل، کازرون را محل رختشویی بیشاپور می‌پندارد، به دور از یک نگاه علمی در شأن ایشان است".
دوست عزیز؛ من شانی را نمی‌خواهم که در برابر تحقیر همشهریانم چه شهری و چه روستایی با سکوت و سکون حفظ شود!. من در دامن این مردم زحمتکش، بزرگ، شجاع و مظلوم متولد شده و زیسته‌ام. با حمایت و دسترنج آنها به جایی رسیدام. همیشه و در همه جا افتخار به کازرونی بودن با همه مناطقش کرده‌ام. هرگز نمی‌توانم جسارت به آنها را تحمل کنم و هماره تا پای جان از شرافت آنها که در تار و پودم دمیده شده، دفاع کرده و با همه وجود استوار خواهم ماند. نه آن و نه این بحث، چندان ارتباطی به شهرستان شدن این بخش یا آن بخش ندارد که خواست مردم و قانون حرف آخر را می‌زند. در آن نوشته پاسخ به توهین ناصواب را با آرامش کامل، دلایل مبرهن و مستند و همراه با احترام به همه مردم منطقه ارائه کردم
در مورد تاختن به طرف مقابل هرگز این گونه نبوده و من احترام زیادی برای برادر عزیز جناب فرشته حکمت و خانواده محترم و فرهیخته ایشان قائلم.
خود جناب مطهری زاده عزیز هم با ذکر منابع بالا، تایید کردند و سایر دوستان نیز می‌بینند. گازرگاه یعنی رخشوخانه. حالا شما هر گونه دوست دارید می‌توانید برداشت کنید. به خودتان مربوط است.
به عرض ایشان و همه بزرگواران همشهری می‌رساند اینجانب با نیت مثبت و پیشگیری از تفرقه؛ آن پاسخ را دادم که شاید اندکی از درد ناشی از تمسخر تاریخی این مردم زحمتکش کاسته شود
در نهایت، به نظر می‌رسد؛ بهتر بود ایشان به جای برشوریدن و دادن آدرس‌های غلط، به محاسن پاسخ من توجه می‌کردند که با عنایت به متن تمسخر و تحریک آمیز آن نوشته (جدی یا طنز) و شاید بدون غرض، می‌تواند با تلطیف کردن شرایط، کم کردن بعد تفرقه، و غیره؛ کنش و واکنش تخریبی مردم را کاهش دهد و کمی از نظر روانی سبک تر شوند
آیا فکر نمی‌کنند با توجیه و تایید آن نوشته، بیشتر به تفرقه دامن زده شود؛ هر چند چنین نیتی در کار نبوده باشد!؟
با کمال احترام به برادر عزیز جناب مطهری زاده و سپاس از همه عزیزان دست اندرکار کازرون نما 
فرود سر در برابر همه مردم خوب شهرستان کازرون
سرافراز ایران 
در پناه کردگار

دکتر اسفندیار دشمن زیاری، تهران: 1396/06/04

نویسنده: دکتر اسفندیار دشمن زیاری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
1
موضوع این است که زمانی که شما کاندید نمایندگی مجلس شده بودید ما از شما حمایت میکردیم چون فکر میکرذیم خود را کازرونی میدانید و برای تمام شهرستان کازرون تلاش میکنید. امروز میدانیم که اگر نماینده شده بودید رضازاده ای دیگر بودید
شما اگر خود را چنارشاهیجانی یا کوه چناری میدانید بهتر است بروید در سایت های همانجا مطلب بزنید
چون ظاهرا هم ولایتی های شما خود را جدا از کازرون میدانند و خیلی وقت است در خواب و خیال خود در شهرستان جدیدشان زندگی میکنند
برای شما متاسفم چون خوب میدانید این تجزیه چه ضربه ای به کازرون خواهد زد. حداقلش این است که کازرون شرایط فرمانداری ویژه را از دست میدهد. خود جنابعالی خوب میدانید که ما کازرونی ها سال هاست منتظر این اتفاق بوده ایم.
در پایان به عنوان یک فعال اجتماعی در کازرون خدمتتان عرض میکنم که متاسفانه جنابعالی با موضع گیری های اخیرتان که بیشتر مغلطه بود و توجیه برای شهرستان شدن چنارشاهیجان جایگاه خود را به کلی در کازرون از دست داده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
نه اینطور نیست دوست عزیز مطلبی که جناب دشمن زیاری نوشتند در پاسخ به مطلب تمسخر آمیز و تحقیر مردم کوهمره و قائمیه بود شما کازرونی ها مردمی استثمار گر و خود شیفته هستید و دیگران را به حساب نمی آرید.
جوابشان به آقای فرشته حکمت و آقای مطهری کاملا علمی و منطقی است شما می توانید حرف خودتان را بزنید
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
سلام
اصلا شما مطلب را خوانده اید!؟
تشکر از اینکه حمایت کردید و من هم نفر چهارم شدم!
کجای این مطلب به شهرستان شدن چنارشاهیجان مربوط می شود!؟
مطلب را بخوانید دوست عزیز بعد قضاوت کنید. در خصوص موضع من قبلا هم عرض شده است. اول یا همزمان کازرون به فرمانداری ویژه ارتقا یابد، بعد به شهرستان شدن بخش ها با توجه به قانون و خواست مردم پرداخته شود. این موضع را بارها اعلام کرده ام. هودار فرمانداری ویژه و شهرستان شدن همه یخش ها هستم و انشاالله رفتن به مسیر استانی.
اگر شما حامی من در 12 سال قبل بودید مطمئنا موضع من را می دانستید. زیرا این حرف من مربوط به زمانی است که نماینده کنونی بعید می دانم حتی فکر کاندید شدن هم داشتند.
انسان از نظر خداوند نیفتد!
ضمن اینکه شما و من همه مردم و وکیل العموم نیستیم. اصولا غالب ما یک دیکتاور کوچولو در خود داریم که دنیا را سیاه ببینیم یا سپید. اگر فکر کردیم طرف مقابل ما حرف زد بدون اندیشیدن و از روی هوا و هوس او سیاهترین است اما با ما باشد بهترین و سپید. وسط این دو رنگ هم هیچ رنگی به چشم ما نمی خورد. امثالهم فقط خود را می خواهند و می شناسند.
من و شما نمی توانیم به گذشته برگردیم و دوباره جای دیگری متولد شویم. زادگاه ما برابر شناسنامه مشخص است.
موفق باشید
در پناه کردگار با نگاه منصفانه بزی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
1
گر در شهر كس است
همان يك حرف بس است.
به نظر من آقاي مطهري زاده واقعيت ها رو گفتن.
بيش از اين نياز به اضافه گويي نيست و در شان آقاي مطهري زاده هم نيست اين دهن به دهن شدن ها با...
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
0
اقای عزیز بیش از هزار نفر از مردم این شهر در هشت سال دفاع مقدس شهید شدند اونها از کجا اومده بودند حتما اونا هم اصالت کازرونی نداشتند!!!!! این چه حرفیه شما میزنید واقعا متاسفم
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
سلام
دوست عزیز مجبورم عرض کنم که 64 ماه مستقیم در دفاع مقدس حضور داشته و عطر گلهای پرپر شده را با چشم و دل لمس کرده ام.
مطلب بالا ربطی به شهدای عظیم الشان ندارد.
مردم یک شهرستان همه به نام همان شهرستان منتسب می شوند. هر کسی در یک نقطه به دنیا آمد تو شناسنامه اش ذکر می کنند. اصالت در اینجا هیچ معنایی ندارد جز یک رویداد تاریخی. همه مردم شهرستان کازرون منتسب به کازرونی بودن هستند چه شما بفرمایید یا من.
لطفا از شهدای عزیز ه در این مباحث جزئی بهره برداری نکنید. در حالیکه مخاطب شما خود شهید زنده است
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
0
جناب دشمن زیاری معلومه ژن شما خاصه مانند ژن اقای عارف،فکر می کنم دیگه اینگونه افکار قرون وسطی (فرزند کی و نوه کی)قدیمی شده ،اگه به امار دادگاه شهرستان کازرون دسترسی داشته باشی اون موقع متوجه خواهی شد جایگاه ... کجاست.براتون واقعا متاسفم.
پاسخ ها
کازرونی اصل
| Germany |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
برای خودتان متاسف باشید که حتی درکی از یک نوشته ندارید
حداقل یه ذره وجدان داشته باشید. اگر شما جای آقای دکتر بودید در مقابل ای نوشته بالا غیر از جواب پایینو می دادین؟
خدا بهتون رحم کنه

ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱23 پاسخ
چرا اقای دشمن زیاری که متولد روستای برج سوخته است خودش رو چنارشاهیجانی میدونه ؟مگه برج سوخته چیشه ،مردم طایفه ... هم در کازرون هستند،شغلشون معمولا نوازندگی ساز و مطرب می باشند و شنیدم توسط ناصر دیوان به کازرون امدند ،بازم به خاک کازرون که همه کسانی که به جایی میرسند مدیون این دیارند مانند اقای دکتر دشمن زیاری که در دبیرستان شاکر سابق درس می خوند و تمام کسانی که امروز حرفی برای گفتن دارند و یا در کازرون به خاک سپرده شده اند .چشمها را باید شست .......
پاسخ ها
دشمن زیاری|Iran, Islamic Republic of|۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲

سلام دوست عزیز
شما که هنوز نه از وضعیت جغرافیایی شهرستان خودتان خبر دارید و نه همشهری خود را می شناسید، چگونه دست به کیبورد می برید و با قاطعیت تمام می نویسید و قضاوت می کنید!؟.
بدون هر گونه احساس غروری؛ من فرزند حاجی خان، از طرف جد پدری نواده محمد رضا خان دشمن زیاری ایلخان مبارز فارس قبل از صولت الدوله قشقایی و نوه عضدالدوله دیلمی، فرزند فناخسرو، فرزند بویه از شاهزادگان ساسانی هستم که در زمان قاجاریه حدم محمد رضا خان به دلیل ایستادگی در برابر ستم قجرها به مردم فارس، به دار آویخته و به شهادت رسید. از طرف مادری (جد پدرم) نوه هشتم دختری کریم خان زند هستم که امیدوارم وکیل الرعایا را حداقل بشناسید!. مادرم فرزند غلامعلی جوکار انارستانی و نوه مشهدی جمال خان خواهرزاده سردار اسعد بختیاری (صمصام السلطنه) از فرماندهان جنبش مشروطیت بوده است.
با افتخار زادگاهم برج سوخته علیا است. جایی که هنوز تصورش هم برایتان دشوار است. به گواه فرهیختگان آشنا به شاپور نسبت تحصیلات این روستا به جمعیت می تواند حتی بالاتر از تهران باشد. روستایی که عمدتا خانزاده و اولاد محمد رضا خان دشمن زیاری هستند. این روستا حزو دهستان انارستان در بخش چنار شاهیجان است.
برای اطلاع شما مالک بخش عمده‌ای از چنار شاهیجان اجداد من بودند که آخرین آن مرحوم مظفر خان ایلامی دشمن زیاری عموزاده پدرم بود. هنوز هم اکثر ساکنین محله های بنارمورد، کوه پیرایه، مظفرآباد و قندیل، و همچنین برخی از بزرگواران اولاد میرزالی چنارشاهیجان از ایل و تبار و فامیل های ما هستند.
افتخار می کنم که تا کلاس ششم ابتدایی در دبستان ایزدی روستای انارستان درس خواندم، کلاس هفتم و هشتم دبیرستان ابواسحاق و کلاس نهم دبیرستان شاکر بودم. دیپلم اقتصاد را از دبیرستان سعادت بوشهر و دیپلم فنی را از شرکت ریتیان آمریکا گرفتم. ضمن احترام و افتخار به همه مردم کازرون و پاسداشت همان 3 سال حضور در این شهر، و داشتن استمرار کامل در ارتباط با مردم بزرگ آن، از سال 1353 حسب شغلی تهران بوده ام و 10 سال بین آن هم بوشهر. ضمن اینکه هرگز از شهر و دیارم کازرون دور نبوده و هماره ارتباط داشته ام.
اینها را جهت تنویر ذهن شما عرض کردم که بار دیگر اول تحقیق کنید و بعدا دست به قلم ببرید.
ضمنا بزرگواران هنرمندی که جهت آرامش روح امثال شما و به قول خودتان و متاسفانه با تحقیر نابخردانه مطربی و نوازندگی می کنند اهل دشمن زیاری بوده و همراه با پدر بزرگ من مرحوم حبیب ال.. خان به این دیار کوچیده و همیشه مورد احترام و تفقد خانواده ما و مردم شریف کازرون هم بوده‌اند. خانواده‌هایی که شهید داده‌اند و هم اکنون هم همراه با هنر خود فرزندان بزرگوار بسیاری مانند سرهنگ پاسدار خسروانی را برای حفاظت از جان شماها و ما تحویل جامعه داده اند.
ما به برج سوخته ای، شاپوری، چنارشاهیجانی و کازرونی بودن خود افتخار می کنیم.
موفق باشید، جستجوگر و آرام با تحمل و تامل بیشتر
سوخته زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
0
جناب آقای دکتر با شناختی که من ار جنابعالی دارم، یک مقدار دز رو کم کنید همه چیز درست میشه!
زیادیش هم خوب نیست
پیروز باشید
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
شما که شناخت دارید پس می دانید که پاسخگو هستم. واضح تر بفرمایید. در خدمتم
مطمئنم تایید خواهید فرمود که وقتی کسی زیر سوال می رود باید پاسخ بدهد. در عین حال چشم
رکگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
اولاهمه ما مسلمان شیعه ایرانی کازرونی وبرادریم
فخرفروشی ویا تحقیر یکدیگر حرام وخلاف
دوما آقای فرشته حکمت یقین دارم قصد تحقیر نداشته است می تئان گفت که می شودبهتر از این نوشت
ثالثا داشتن همه شما اهل علم تحقیق وپژوهش وصاحب فکر اندیشه از افتخارات ملت ومردم شریف شهرستان کازرون هستید
رابعا مواظب باشیم که بانوشتن یک کتاب یا جزوه، جمع کردن چند عکس و مطلب متوهم نشویم که علم اول وآخر راداریم وهیچ کس دیگر حق گفتن ونوشتن ندارد واین علم دربست در اختیار اوست
اگر تحقیق وپژوهش همه اش مثل تحقیق درباره انقلاب ومصاحبه با آقای ع ن بعنوان انقلابی شهزستان باشد که هم علم وهم روش تحقیق وهم بی غرص ومرض بودن نویسنده ومحقق مارا خوب نشان می دهد
خامسا ای جناب دانشمند تارخ ما جناب آقای م ط
تعجبم که چطور بخود اجازه می دهدهرکسی خواست در وادی نوشتن ومخصوصا مطالب تاریخی مطلبی بنویسد اورا تحقیر کندوتوهین نماید، بعد هم بادلیل ومستند جوابش دادندیا نقدش نمودنددوسه نفر پاچه خوار بگویند وبنویسندکه شان استاد م ط نیست که جواب بدهندما خبر داریم وبعضی موارد هم دیدیم که به برادری روحانی محقق وزمت کش که راجع به موضوعی اورانقد کرده بود می نویسدجوانی یا جوانکی انچنین گفته یا به برادر دانشوئی که راجع به سال نهضتی در کازرون مطلبی نوشته بودچه بر خورد زشتی کرد حتی نسبت به پدر ایشان ازراه دور خارج از کشورچه تو هینی کرده برای آنکه آنان را رقیب میدانست ویا عده ای انقلابی شهرستان را حجتیه سعی میکند حجتیه معرفی کندوتاریخ انقلاب را در کازرون اینچنین مخدوش نواید
اتفاقا به ای برادر تاریخ دان کازرون عرض می کنم مواظب باش که با تخریب دیگران بزرگ نمی شوی خودت می دانی که آنها درد رنج انقلاب راکشیده اندوسالهابرای مردم شریف واین شهرستان عزیز دویده اندادعائی هم ندارند میدانم که هیچ جواب شما را ندادند
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
1
آقای ناشناس کاسه داغتر از آش
هم جناب مطهری زاده عزیز شانش بالاست هم جناب دکتر دشمن زیاری لذا از آب گل آلود ماهی نگیرید. جناب مطهری زاده نیاز به سخنگو ندارد اگر خودش خواست جواب می دهد لذا لطفا شان شان نکن
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
تشکر جناب دکتر خرسند عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
پسر خاله و پسرخاله خوب نون قرض هم ميديد و براي هم نوشابه باز ميكنيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
به نظر من هم شما اينقدر نميخواد از راه دور و بعد از تفريحات روزانه در آلمان براي خوشايند يه عده سنگ نفاق بندازي.
شما اگه كاري از دستت بر مياد و خيلي علاقه به وطنت داري بيا همين جا و كنار همين مردم باش.
يا لااقل به اقوامت بگو اينقدر سنگ اندازي در كار مردم نكنن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
1
1
آقای دکتر! این آسمون و ریسمون چیدن ها دردی دوا نمیکنه.
متاسفانه ضربه ی آقای مطهری زاده آنقدر کاری بود که بازی رو سه بر صفر برد.
شاه کلید هم همون مرگ تفکر بود، که انصافا بجا گفتن.

نه هر که سر بتراشد قلندری داند...
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
سلام هم ولایتی
ما زمین خورده آقا موسی مطهری زاده دوست عزیز از قبل هم بودیم. ماشالله خودشون سر مور و بزرگه و مطمئنم نیازی به وکیل و وصی نداره
این بحث ما یک بحث تاریخی بود و نه چیزی که تو ذهن شما مثلا جنگ باشه
همون مطلب اول استاد فرشته حکمت هم یک بحث محلی بین ما بود
همه اینها برای بالابردن سطح معلومات دوستان است. به جای حاشیه رفتن بهتره سعی کنیم ببینیم کدام مطلب خلاف واقع است و از نویسنده بپرسیم تا منبع خود را بگوید.
ما ارادتمند ایشون و همه مردم شریف شهرستان کازرون هم هستیم
ولی به نظر می رسه نوشته من تاثیر گذار بوده
همین که خود شما به جای بحث در مورد محتوای نوشته کلی و حاشیه گویی می فرمایید نشان دهنده تاثیر آن است
هدف همه ما هم غیر از این نیست
به امید روزی که ما کازرونی ها هم یاد بگیریم مباحثه موجب کمال هر چه بیشتر می شود
ممنونم از شما
در غربت
|
Belgium
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
خلایق هر چه لایق
من که هیچ حرف بدی تو نوشته دکتر دشمن زیاری ندیدم
اصلا متوجه نیستم این کامنت ها با نوشته چه ارتباطی دارند
بعد از سالها غربت فکر میکنم هنوز هم فرهنگ کازرون همونه که بوده
یکی که پیدا میشه حرفی بزنه و بحثی بکنم همه میخوان قورتش بدن
مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
1
0
جناب حسین خرسنداگر آقای م ط وکیل وصی هم نداردکه تو خودت را تو آش می اندازی ونخود هر آش می شوی،اصلاشما در جریان توهین وتحقیری که نسبت به دیگران روا داشته نیستی
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
چقدر خوبه با هم مودبانه تر صحبت کنیم
شخصا از جناب دکتر خرسند بابت این جسارت عذرخواهی می کنم
لطف کنید با ذکر دقیق کلمه یا جمله توهین و تحقیر آمیز همراه با آدرس و منبع بفرمایید تا نویسنده مطلب پاسخگو باشد
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
آقای مهدوی هرکس حق داردرای و نظر خود را بدهد حال اگر شما آن را نخود هر آش می پنداری بیانگر شعور و شخصیت خودته نظر دادن ایرادی ندارد توهین کردن به دیگران و تعیین تکلیف کردن برای افرادی که خود زنده اند مشمئز کننده و زشت است
پاسخ ها
برجعلي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
به نظر من كسي كه خارج از ايرانه و با درد و رنجاي اين مردم آشنا نيست. حق اظهار نظر نداره
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
2
آقای برجعلی من ایرانی هستم به تو هم ربطی ندارد که من باید نظر دهم یا نه
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
2
آقای ناشناس‌ حرف مفت زدن هزینه ندارد کدام یک از اقوام من در کار مردم سنگ اندازی می کنند؟ برای هزارمین بار می گویم به تو و هیچ شخصی ربطی ندارد که من تفریح روزانه دارم و کجا زندگی می کنم تا کور شود هر آن که نتواند دید تو اگر عرضه داری مدعی نماینده شهرستان شو که سنگی در چاه انداخته که هیچ عاقلی نمی تواند آن را بیرون بیاوردمن نفاق می اندازم یا حسین رضازاده جانتان؟
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
ضمن عرض سلام و ادب
کمتر اتفاق می افتد که در فضای مجازی با کسانی بحث و مجادله کرد که اهل منطق و درک و دانش باشند. ولی این محاورات و نظرات که نویسنده یکی دکتر خرسند است و دیگری دکتر دشمن زیاری و بعدی برادر محقق و اهل قلم پولادی و دیگر دوستان با ادب و فهم و کمال نشان می دهد که خوانندگان هم مثل نویسندگان از گروه اهل مطالعه و فهم و درک باشند.
و اما بعد:
برادران و خواهران گرامی احمدی نژاد رفت تو بغل مامان چاوز یا مامان چاوز اومد تو بغل احمدی نژاد چه دردی از کازرون دوا میکنه. اگر راست میگید از یارانه انصراف بدید. همین احمدی نژاد اینقدر عرضه داشت که توی این جلسه دعوتش کردن و بیانیه داد و از حقوق ایران صحبت کرد. نرفت که زانو جلو شیخ بزنه. اگر هم بد بود مال بد بیخ ریش صاحبش خواستید انتخابش نکنید.
ضمناً از دوره شاه تا بعدها هی بگید خلیج فارس یا خلیج عربی. یکی بره کشته های حج رو از عربستان بیرون بیاره. یکی بره جلو بی احترامی نه به زوار بلکه به توریستهای ایران که به اون کشورها میرن بگیره
حالا خلیج فارس بشه خلیج عربی. مگه همه به استان پارس نمیگیم فارس؟ مگه همین الان به دریای پارس نمیگین دریای عمان؟ خب اسم دریای عمان یا دریای پارس چه نفعی یا ضرری برای ما داره؟ همین فردا به گوگل بگید به جای دریای عمان بنویسه دریای پارس. خب که چه بشه؟
آقای خرسند شما که در بلاد فرنگ تشریف دارید و ایشالله روزی ما بشه هم وطن شما بشیم بفرمایید چند نفر اونجا میدونند ایران کجاست و زبونش چیه؟ حالا یکی بگه ما عربیم یکی بگه ما فارس هستیم. مگه همین آلمان، انگلیسی ها بهش نمیگن ژرمن و خود آلمانی ها بهش میگن دُیچلند؟
مگه هلند نترلند نیست یا لهستان پولند نیست؟ مگه به من یکی بگه رضا و توشناسنامه بگن حسن موجودیت من فرق میکنه؟
حالا کازرون جزء بیشاپور بوده یا بیشاپور جزء کازرون بوده یا کازرون پایتخت و مرکز تصمیم گیری دنیا بوده، یا یکی بگه یزدگرد هم کازرونی بوده و همسر امام حسین هم کازرونی بوده. الان من وشما چه کاره ایم؟ پدر من یا شما مطرب بوده یا نوازنده یا هنرمند یا جنگجو و مبارز و شهید، الان من چه کاره ام به چه دردی برای جامعه خورده ام؟
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟ جد من یا شما کرمانی بود یا بختیاری یا لر یا کازرونی چه دردی از دردهای فعلی من جوون دوا میکنه؟ شما که الان تهران نشستی یا شما که رفتی آلمان و هنوز دلت هوای کازرون میکنه اون روستایی هم که اومده کازرون دلش هوای محله اش میکنه چه عیبی داره؟
شما که دارید تهران یا آلمان یا سیستان بلوچستان زندگی میکنید تا حالا شده به خاطر غیربومی بودن از حق خودتون بگذرید و بگید من اجنبی هستم و حق با شما بومی هاست؟ دنیا داره به سمت حذف مرزها میره. موقع جنگ وقتی رزمنده ها توی جبهه بودن کی میگفت من فارسم یا لرم یا بلوچم. توی راهپیمایی اربعین کی میگه من عربم یا فارسم یا اروپایی یا افریقایی؟
اما در مورد شهرستان شدن بخشهای کازرون: بزار اصلا کوه چنار بشه کوهچنارزرون. کازرون هم بشه دهات کازرون. چنارشیجون هم بشه مرکز کازرون. من هم بشم دهاتی. خب برادر محترم همین الان تمام کازرونی ها از کازرون رفتن بیرون و تمام روستایی و دهاتی ها اومدن کازرون. دیگه کازرونی تو کازرون نیست بجز یه عده که علاقه و تعصب دارن و یا دستشون نرسیده برن بیرون. همین الان هم کازرون در واقع شهر نیست بلکه یه دهات بزرگه. این حرفهای روستایی و شهری کسایی میزنن که میخوان موج سواری کنن و رأی بیارن.
متأسفانه خیلی از ما فقط ایراد میگیریم و نقاط مثبت نمیبینیم. اوج آزادی فکر را در خانواده آقای خرسند ببینید: یک برادر در اوج اصلاح طلبی و برادر دیگر از بزرگان هیأت مؤتلفه. هرکسی براساس دیدگاه خود انتخاب میکند. خواهش میکنم به آزادی بیان احترام بگزارید. هر چه کازرون نداشته باشد همین آزادی بیان و تضارب آرا که در کازرون هست خیلی از شهرها ندارند.
مخلص کلام: آمریکا 300 ساله تشکیل شده و تاریخش به پای فارس ها و عرب ها نمیرسه ولی اونا کجا و ما کجا؟ کمی تعصب های نابجا را کنار بگزاریم. به فکر پیشرفت هم خودمان و هم اطرافیان باشیم.
من کازرونی ام اندازه کافی هم غیرت دارم. موافقم که تمام بخشهای کازرون از بالاده و خشت و کنارتخته و چنارشیجون بشن شهر. سیدحسین و شاپور هم بشه شهر. شهرستان کازرون فقط همین شهر کازرون بشه چه مشکلی ایجاد میکنه؟ شهر هرچه کوچکتر باشه مدیریتش راحت تر هست و بهتر میشه رسیدگی به مردمش کرد. بزار تعداد ادارات شهرهای اطراف زیاد بشه تا حداقل یه تعدادی سرکار برن و خرج رفت و آمد روستایی هم به شهر برای رفتن به ادارات کمتر بشه. درآمد روستایی که بیشتر بشه خریدش ازمغازه های شهری هم بیشتر میشه.
بزار تمام بخش ها شهرستان بشن. نورآباد که از کازرون جدا شد چه ضرری به کازرون رسوند. هنوز نورآبادی ها به ما میگن همشهری. اگر تمام روستا ها و بخش ها بشن شهرستان به نفع کازرون هست. فقط باید مردم و نماینده و فرماندار و امام جمعه عرضه داشته باشن و بودجه از دولت بگیرن. دریاچه ارومیه داره احیا میشه دریاچه پریشان کی باید به دادش برسه. تونل محرم کی باید پیگیرش باشه؟ آسفالت خیابونای شهر کی باید سرو سامان بده؟ کی باید به داد بیمارستان کازرون برسه؟
فقط بزنیم تو سر همدیگه. یه سر به فسا و جهرم بزنید. اونا کجا هستن ما کجا؟
ببخشید طولانی شد.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
1
آقای ناشناس عزیز ممنون از نظرتان
جهت اطلاعتان عرض کنم خوشبختانه اکثریت مردم آلمان ایران را به خوبی می شناسند و همیشه می گویند کشور پرزین (ایران) کشوری غنی با و قدیمی و زیبا با فرهنگی قدیم است و با وجود تبلیغات رسانه های غربی بیشترین احترام را در میان خارجیها برای پارس ها قائل هستند.من اینجا خودم چندین بار کنفرانس ویدئویی درباره ایران برای آلمانها گذاشته ام که بسیار لذت برده اند پس زندگی در خارج باعث دور بودن از فرهنگ و اصالت که نمی شود بلکه تعصب و حمایتی که ما اینجا از ایران داریم بسیاری از دوستان مدعی ما در همین کازرون هم ندارند اینجا بارها شده که ما نفری بیش از ۲۰۰ یورو حدود یک میلیون تومان هزینه کرده و به برلین رفته رای می دهیم یا جهت شرکت در مراسم روز قدس اما برخی حاضر نیستند در همان کازرون پانصد متر از خانه خارج شده ودر تعیین سرنوشت خود شرکت کنند بعد از روی حسادت به امثال من می گویند تفریح روزانه ات را بکن و...فکر خامشان این است که هر که ساکن اروپا است دنبال عیاشگری است در حالی که مردم اینجا بسیار بیشتر از ایران کار می کنند.مادامی که طرز تفکر برخی اینچنین کوتاه است ما نباید پیشرفت هم کنیم.
عزیز من جعل نام خلیج پارس یا فارس جعل هویت ما توسط اعراب متعصب است لذا سکوت هیچ وقت جایز نیست و بسیار زشت است که رئیس جمهور سابق ما در کنفرانسی که هویت ما را نقض می کند شرکت کرده است.
مهدی تقی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
با سلام خدمت دوستان
هم جناب آقای دکتر دشمن زیاری و هم جناب آقای مطهری زاده از دوستان خوب من هستند و هر دو اهل فضل و دانش و هر دو از مفاخر و موجب سربلندی کازرون هستند.
دوستان همشهری قدری سعه صدر داشته باشیم و نوشته ها را با حوصله بخوانیم و در صورتی که نقد علمی داریم بدون تعصب به نقد بپردازیم. ما حتی نباید لحن مان هم گزنده و آزار دهنده باشد. چرا یک مطلب تاریخی باید این گونه ما را به هم بریزد و مراعات حال یکدیگر را نکنیم.
ما در کازون مگر چند نفر مثل دکتر دشمن زیاری و مطهری زاده داریم. بیایید از این سرمایه های گرانسنگ مان محافظت کنیم و آنان را قدر بدانیم.
آقای مطهری زاده که کازرون هستند کاش جناب دکتر دشمن زیاری هم کازرون بودند و به مردم شهر خودشان خدمت می کردند.
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
سلام بر شاعر و استاد ارزشمند جناب تقی زاده

انشاالله فضایی ایجاد بشه با هم از تهران بریم کنار دوست عزیزمان جناب مطهری زاده و سایر عزیزان به شهرستان خدمت کنیم
کاکام خودتان بهتر می دانید حتی برای یک همایش ساده در مورد شهرستان هم دعوت نمی شویم که حداقل نظر بدهیم؛ چه رسد به خدمت!
شما ببینید چگونه یک نفر مانند دکتر خرسند عزیز که در آن سر دنیا دلش با کازرون است و کازرونی، مورد هجمه قرار می گیرد!؟. به قول اشرف الدین گیلانی: هیهات ثمَ هیهات!؟؟ چنین انسان بزرگی باید موجب فخر مردم باشد که از آن طرف دنیا هم به فکر زادگاه خود است و هم برای این دلسوزی وقت می گذارد. شما به عنوان متخصص فرهنگ می دانید این معضلات رفتاری ناشی از عناصر یک جا مانده و بدون توسعه سخت نیازمند نقد و آسیب شناسی است. شوربختانه ما هنوز یاد نگرفته ایم که ببینیم در برابر نوشته ها چه موضعی بگیریم. تنها نگاه می کنیم به نویسنده که آیا با ما است یا نیست!؟
انشاالله همه ما به ابزار سعه صدر و انعطاف پذیری و درک متقابل دست یابیم.
ارادت وافر است مهدی جان
زهرامحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
1
1
دوستان خواهشا ی کم از استاد دشمن زیاری یاد بگیرید ی ایرانی باید سعی کنه از بهترین ادبیات استفاده کنه من که از ایشون واقعا تشکر میکنم .متن های ایشون واقعا ی آرامش خاصی به من میدن بی نهایت سپاس گذارم از ایشون.در ضمن خدا رحمت کنه پدرشون رو مرد خیلی بزرگی بودن ٬روحشون شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
خخخخخخخخخخخخخخ
يه دستي بهش زدي ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
سلام
شما بزرگوارید خانم محمدی
خداوند رحمت کند همه رفتگان را و همچنین اموات شما هم ولایتی گرانقدر
ما در کنار همه دوستان آموزنده ایم و درس پس می دهیم
یادمان باشد که:
از کوزه همان تراود که در اوست.
خداوند نگهدار همه دوستان باشد
زهرامحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
1
1
نخییییییییییییر.متاسفم برای شما
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
چرا. منم همين برداشتو كردم.
خوبيت نداره بالاخره ايشان دكترا دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۳
اذان صبح
۰۵:۱۱:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۴۳
اذان ظهر
۱۱:۵۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۷:۰۴:۵۵
اذان مغرب
۱۷:۲۲:۰۹