پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۶۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
برخی از شنیده ها از توافقات جدیدی میان استانداری فارس، بنیاد فارس شناسی و ستاد اجرایی کنگره در کازرون خبر می دهند که باید منتظر ماند و نتیجه‌ی نهایی را شاهد بود. به هر حال آنچه مسلم است آنکه این کنگره در صورت برگزاری، با مدیریت عالی آیت الله ایمانی و در کازرون برگزار خواهد شد.

برگزاری کنگره‌ی بین المللی سلمان فارسی از سال 1388 شکلی جدی به خود گرفت تا بدان حد که در شمار مصوبات استانی سفر دوم رییس جمهور به کازرون قرار گرفت.

این همایش بر اساس وعده‌های صورت گرفته می‌بایست تا کنون برگزار شده باشد اما اختلافات موجود میان مدیریت سابق استانداری فارس و متولیان این کنگره در شهرستان کازرون باعث عدم اختصاص بودجه‌های مصوب آن و عدم برگزاری کنگره شد.

این اختلافات تا بدانجا کشیده شد که آیت‌الله ایمانی به عنوان بالاترین مسئول برگزاری این همایش نیز از عدم اجرایی شدن این مصوبه و تخصیص نیافتن بودجه‌های آن انتقاد کرد.

با تغییر مدیریت اجرایی استان فارس انتظار این بود که در روند برگزاری این کنگره تسریع صورت گیرد.

چندی پیش بنیاد فارس شناسی در خبری اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته میان این بنیاد و آیت الله ایمانی کنگره‌ی مذکور با مسئولیت بنیاد فارس شناسی و در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

این خبر در کازرون نما به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و بنیاد فارس شناسی منتشر شد. پس از انتشار خبر مذکور، ستاد اجرایی کنگره‌ی بین المللی سلمان فارسی در کازرون نسبت به انتشار خبر واکنش نشان داد. اما بر خلاف عرف معمول توضیحات خود را جهت انتشار به هفته نامه‌ی سلمان ارسال کرد!

در متن تکذیبیه‌ی این ستاد خطاب به ریاست بنیاد فارس شناسی آمده است:

«ریاست محترم بنیاد فارس شناسی

با سلام

احتراماً به اطلاع می رساند مطلب مندرج در سایت کازرون نما به نقل از ایرنا به تاریخ 24/5/90 و با عنوان "کنگره بین المللی سلمان فارسی از سوی بنیاد فارس شناسی برگزار می‌گردد" مورد تأیید ستاد نبوده و شدیداً تکذیب می‌شود لذا خواهشمند است سریعاً نسبت به اصلاح خبر مذکور با عنایت به موارد زیر اقدام فرمایید:

1.       این کنگره از چهار سال قبل توسط امام جمعه‌ی محترم کازرون و جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان پیشنهاد شده و مراتب از طریق مقامات ذیربط پیگیری شده و امتیاز آن متعلق به شهرستان کازرون می‌باشد.

2.       دبیرخانه‌ی این کنگره ابتدا در مجتمع دانشگاهی آموزش عالی (سلمان فارسی) از سال 1388 دائر شده و سپس به اداره آموزش و پرورش کازرون منتقل گردیده و کماکان آماده‌ی ادامه‌ی فعالیت خود می‌باشد.

3.       کلیه‌ی اعضای صفی و ستادی آن مشخص شده و بیش از 30 درصد پیشرفت کار داشته است و سازمان تشکیلاتی و تقسیم مسئولیت‌ها دقیقاً تنظیم شده که در رأس آن حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز قرار دارند.

4.       تعداد ده نفر از اساتید مجرب دانشگاه تهران با این دبیرخانه همکاری دارند و تاکنون محورهای مختلفی جهت پژوهش‌های علمی تعیین گردیده و سایر کادرهای تخصصی آن نیز مشخص شده است.

5.       امام جمعه محترم کازرون و دبیر اجرایی وقت کنگره علاوه بر مذاکرات طولانی با اساتید محترم دانشگاه تهران با اکثر مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه‌ی علمیه‌ی قم نیز تعامل خوبی داشته و قول های مساعدی جهت ایراد سخنرانی در این کنگره‌ی عظیم گرفته اند.

6.       سایت کنگره بین المللی سلمان فارسی به آدرس http://www.salmancongress.ir از سال 1388 راه اندازی شده و تاکنون بیش از 22 مقاله از کشورهای اسلامی به دبیرخانه‌ی کنگره رسیده که به علت نرسیدن بودجه و رکود دبیرخانه بلااقدام باقی مانده است. با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی فارس این ستاد اقدام به ثبت مؤسسه‌ای تحت عنوان مؤسسه فرهنگی سلمان فارسی نمود که برابر اعلام آن اداره کل می بایست کلیه‌ی اعتبارات تخصیصی به حساب جاری این مؤسسه در بانک ملی واریز و برابر مقررات هزینه گردد.

7.       و سرانجام بودجه آن با پی‌گیری‌های طاقت فرسا و صرف ده‌ها ساعت وقت در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان فارس به تصویب رسید و جهت اجرا به استانداری فارس و سپس به اداره کل ارشاد اسلامی ابلاغ گردید. اما با این همه تلاش و فعالیت وسیع فرهنگی متأسفانه استاندار سابق فارس که بنا به عللی عناد خاصی با مردم کازرون داشت، در راستای سیاست پرتنش و انحرافی خود از ابلاغ بودجه مصوب آن جلوگیری نمود و تا آخرین روزهای حضور ایشان در استان فارس امکان برگزاری فراهم نگردید.

 

اینک ملاحظه می شود که با سوء استفاده از عدم حضور استاندار جدید و مدیر کل ارشاد اسلامی و به این بهانه که اگر کنگره هرچه زودتر اجرا نشود بودجه آن برگشت خواهد شد، اجرای این کنگره به بنیاد فارس شناسی واگذار شده که امری غیرقابل قبول و مردود است.

 

و بالاخره امروز که بحمدالله استانداری فهیم، ارزشی و همه جانبه نگر در رأس قرار گرفته این ستاد آماده است با جذب همکاری‌های همه‌ی نهادهای فرهنگی استان از جمله بنیاد فارس شناسی رأساً نسبت به برگزاری این کنگره در راستای اهداف از پیش تعیین شده اقدام نماید. بدیهی است در غیر این صورت نه امام جمعه محترم کازرون و نه مردم انقلابی این شهرستان و نه دست اندرکارانی که چند سال مقدمات کار را فراهم کرده اند و کارنامه درخشان 10 سال برگزاری کنگره مفسر کبیر قرآن استاد علامه طباطبایی را در پرونده دارند اجازه نخواهند داد هزاران نفر ساعت کار و تلاش و خدمات صادقانه‌ی مجموعه‌ای دلسوز و انقلابی در پای مقاصد سیاسی عده‌ای فرصت طلب ذبح شود.

ومن الله توفیق

کازرون

ستاد اجرایی کنگره بین المللی سلمان فارسی»

این در حالی است که؛

1.       خبر مذکور ابتدا در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد فارس شناسی و خبرگزاری ایرنا منتشر شده است. و اگر قرار است تکذیبیه ای برای این خبر نگاشته شود می بایست برای منابع اصلی آن ارسال گردد! مسئولان ستاد اجرایی کازرون در حالی از تجربیات و سوابق درخشان خود در برگزاری کنگره ها یاد کرده اند که از روال صحیح پی گیری و تکذیب یک خبر نیز بی اطلاع هستند!

2.       چنانچه ذکر شد؛ خبر کازرون نما دارای دو خبر بنیاد فارس شناسی و ایرنا بود. در خبر بنیاد فارس شناسی از توافق این بنیاد با آیت الله ایمانی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری درباره‌ی کنگره، یاد شده است که در تکذیبیه‌ی ستاد اجرایی کازرون توضیحی درباره‌ی آن داده نشده است.

برخی از شنیده ها از توافقات جدیدی میان استانداری فارس، بنیاد فارس شناسی و ستاد اجرایی کنگره در کازرون خبر می‌دهند که باید منتظر ماند و نتیجه‌ی نهایی را شاهد بود. به هر حال آنچه مسلم و مورد توافق طرفین است آنکه این کنگره در صورت برگزاری، با مدیریت عالی آیت الله ایمانی و در کازرون برگزار خواهد شد.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
1111111111
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
عقده‌اي ....حالكه ديگه نرگس نيوز نيست جا باز ديدي...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
0
اينها حتي خبر ندارند كه سايت خودشان تعطيل است!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵