از هنگامی که خبر احداث راهآهن شیراز- بوشهر بر سر زبانها افتاد و نشریات کشوری به آن پرداختند، ما کازرونیها هم چشمانمان را باز کردیم که شاهد واکنش مسوولان کازرون باشیم.
میدانیم و میدانید که در طول احداث جادهی جدید تمامی مسوولان که به نحوی دربارهی سابقهی این جاده سخنرانی میکردند همه بر یک موضوع اتفاق نظر داشتند و آن این بود که در بنبست قرار گرفتن، صدمات اقتصادی و فرهنگی بیشماری در طول این 40 ساله متوجه این شهر نمود.
مسیر راه راهآهن شیراز- بوشهر که از فراشبند- اهرم میگذرد نشان داد که برای کازرون در این مسیر هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد . به دیگر سخن این که کازرون از این مسیر دور افتاده و پس از بهرهبرداری از این مسیر کازرون در بنبستی دیگر گرفتار خواهد آمد. این در حالی است که تعطیلی احداث تونل بناف نیز به این جریان یاری میرساند.
به هر تقدیر در هفته گذشته در خبرها از زبان یکی از نمایندگان بوشهر شنیده شد که این مسیر تغییر خواهد یافت و احتمالاً این راه به خط آهن شیراز- کازرون- بوشهر تبدیل مییابد. اندک زمامی پس از این سخن، شورای شهر بوشهر واکنش تندی از خود نشان داد و از نماینده بوشهر خواستار توضیحات بیشتری شد. شورای شهر بوشهر عنوان کرد که: میگلینژاد (نماینده بوشهر) در جهت منافع فارسیها گام برمیدارد.
میگلینژاد نیز به طور واضح و آشکار این گفته راتکذیب نمود و سخنان تند شورای شهر بوشهر را نشان از عدم اطلاع آنها و ناآگاهی از اخبار عنوان کرد.
در پی این واکنش ها مهندس مسعود نصوری معاون عمرانی استاندارد بوشهر نیز اعلام کرد: براساس آخرین نشست و پیگیری های صورت گرفته در زمینه تسریع در راه آهن بوشهر وزرات راه هیچ برنامهای برای تغییر در مسیر ریلی شیراز - بوشهر- عسلویه ندارد.
وی گفت: وزرات راه وعده داده تا دهه فجر عملیات اجرایی محور اهرم - فراشبند آغاز میشود و بخش عمدهای از کار شامل زیرسازی انجام و آماده ریلگذاری شده است. وی افزود: براساس آخرین پیگیریهای مشترک میان مسوولان استان بوشهر و وزرات راه، برنامهای برای تغییر مسیر خط آهن بوشهر وجود ندارد.
براساس این موارد میتوان گفت که کازرون از این مسیر بیبهره است. حال سوال اینجاست که اگر 40 سال از راهاندازی مسیر راهآهن بگذرد، نسلهای بعدی کازرونیها پس از 40 سال نسبت به ما و مسوولان حاضر ما چه احساسی خواهند داشت؟ و چه ميگويند؟!
ضمن عرض ارادت: خود كرده را تدبير نيست.