پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۶
تعداد نظرات: ۶۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

سلام خدمت جناب مهندس بحرانی عزیز مدیر محترم سایت کازرون نما
همان گونه که اعلام فرموده اید؛ کازرون نما بی طرفانه نظر همه مردم شهرستان را منعکس می کند. از این رو نوشته زیر در ارتباط با نوشته جناب فرشته حکمت خدمتتان ارسال می گردد. لذا به منظور رعایت بی طرفی و احترام به همه مردم خواهشمند است در همان بخشی که نوشته این بزرگوار نشر شد این مطلب را هم قرار بدهید
با تشکر دشمن زیاری
---------------------------------------------------------------
با استدلال دوستان پس نام کازرون را هم به کازرپور تغییر دهید!؟

با سلام و بر حسب ادب!

به جای مقدمه!
در پی نوشتن مطلبی در سایت کازرون نما تحت عنوان "لااقل کوچنار را ” کوچنازِرون" نامید و با خودمان هم سلفی بگیرید!!!" و با عنایت به اینکه به نظر می‌رسد ممکن است برداشت نامناسبی از آن بشود، نظر هم‌دیاران گرامی را به سطور زیر جلب می نماید:
نخست به عرض مبارکتان می‌رساند؛ موضع اینجانب تا قبل از دیدن این مرقومه سنت گرایانه، بیطرف بوده و باور داشتم؛ باید در مرحله اول و یا همزمان با شهرستان شدن یک بخش، کازرون نیز بتواند به فرمانداری ویژه ارتقا یابد و سپس خواست مردم بخش‌هایی که ظرفیت استقلال اداری را دارند، مستجاب گردد. هنوز هم تا حدودی از نظر تئوریک بر این مهم پایبندم؛ اما با دیدن چنین نوشته نه چندان بخردانه، متعصبانه و دور از شان قلم و خود آن عزیز، به گمانم شاید ما نیز پیرو رویکرد ایشان شده و با عنایت به احترامی که برای همه مردم کازرون و حداقل برای شخصیت بومی – منطقه ای خود قائلیم، بدون هر جسارتی به کنش‌های مناسب حال امثالهم روی بیاوریم.
گلایه از دوست!
واقعا باورش دشواره که بزرگواری با ادعای وکالت یک شهرستان و آن سابقه خوب علمی و اجتماعی چنین برشورد و با نگاه سنتی و تعصب محلی، سایر هم ولایتی‌های تاریخی خود را مورد تحقیر و تمسخر قرار بدهد. از یک طرف شعار پاره تن و جیگر و عشق و دل و قلوه که عالی است و سال ها پیش باید انجام می‌شد و از طرف دیگر چنین رفتار نادرستی!؟ جل الخالق!!.
بی گمان هنوز مردان و زنان فرهیخته و قلم به دستی هستند که با شنیدن چنین سخنان نادرستی بدون از کف دادن عنان، ساکن و خمود و ساکت ننشسته و حداقل به منظور ایجاد همبستگی و جلوگیری از تفرقه، پاسخی نوشتاری، مودبانه و در شان ارائه کنند. حتما تایید خواهید فرمود که خواسته یا ناخواسته از این ادبیات بوی همبستگی به مشام نمی‌رسد و برعکس می‌تواند احیاگر رویکردهای نامناسب دهاتی – شهری و مهلۀ بالو و مهلۀ دومن دوران گذشته باشد!؟ 
دوستان از هر دو سوی باید بدانند؛ لازم است و لاجرم همه ما بهتر است از سنت های منحوس و پوسیده گذشته بیرون بیاییم؛ شاید دنیای دیگری از برون روح همگی را نوازش داد و از این عصبیت نابجا خارج شدیم!. شاید توانستیم با تحولی تازه، پیرامون خود را آنگونه که هست؛ مشاهده کنیم!؟
بوق سلفی گرفتن!
پیش از هر گونه سخنی لازم به ذکر است که اینجانب بدون داشتن رابطه‌ای (تلفنی، مجازی و ...) با نماینده محترم شهرستان و حتی زیارت ایشان از 4 سال قبل تا کنون که شاید چندان هم خوب نباشد؛ فکر نمی‌کنم کار نمایندگان مجلس بدتر از حضور رئیس جمهور محترم سابق در کنفرانس خلیج العربی و رفتن زیر پرچم دشمنان نظام مقدس اسلامی بود. هر چند؛ هم آن سلفی، کاری ناپسند بود و هم حضور در جمع دشمنان در قالب خلیج العربی که با منافع ملی منافات داشت و همچنین توجیهات بعدی که عذر برتر از گناه و زشت تر از هر کنش دیگری بود. شخصا با بررسی زیاد، در عکس‌های منتشر شده تصویری از سلفی گرفتن نماینده کازرون با بانو موگرینی که حداقل از شیوخ خلیج فارس برای ما بیشتر ارزش قائل است، ندیدم. و همانگونه که دوستان بهتر می‌دانند فقط نماینده محترم شیراز بود که عذرخواهی هم کرد. به فرض که این آقای نماینده کازرون هم سلفی گرفته بودند، مطمئنم تصدیق خواهید فرمود که از سلفی رئیس جمهور محترم سابق با مادر محترمه مرحوم چاوز بدتر نبوده باشد!.
مبارزات ضد انگلیسی مردم بزرگ کازرون به فرماندهی شیرمردان لر و کرمانی تبار!
ضمن ستایش بیکران از دلیرمردان مبارز منطقه کازرون در رزم بی امانشان برای نگهداشت مام میهن در برابر استعمار انگلیس (به بیان مقام معظم رهبری انگلیس خبیث) و تشکر از ایشان، به نظر می‌رسد، بهتر بود به اصالت بختیاری و همتبار بودن فرمانده بزرگ آن نبرد جانبازانه ناصرالدیوان لردگانی با بخش عمده‌ای از مردم چنارشاهیجان و سایر بخش ها و شجاع نظام اصالتا کرمانی و زاده روستای قلعه سید و حیدرخان کمارجی در کنار رئیس علی دلواری اصالتا لر هم اشاره‌ای می‌شد.
و اما در مورد نامگذاری؛ 
اگر استقلال اداری چنارشاهیجان (قائمیه) و کوهمره نودان مورد تایید مراجع قانونی قرار گرفت، آن بزرگوار مطمئن باشند تصمیم دقیقی هم اتخاذ خواهد شد. شخصا پیشنهاد می‌کنم ایشان هم در جلسه نامگذاری تشریف داشته باشند
پیشنهاد متقابل تغییر نام کازرون به کازرپور بر اساس استدلال دوست!؟
با احترام و فرود سر در برابر مردم عزیز و غیور شهر کازرون و با توجه به استدلال آن عزیز؛ نتیچه می‌توان گرفت که نام کازرون هم اشتباه انتخاب شده است. زیرا گازرگاه (کازرون کنونی) در زمان ساسانیان متشکل از سه ده نورد، دریست و راهبان بود که روی هم رفته به آن‌ها شهر بلدالعتیق (شهر کهنه) گفته می‌شد. بیشاپور به سال ۲۶۶ میلادی و به دستور شاپور اول پادشاه ساسانی ساخته شد؛ در حالیکه کازرون همزمان با گنجه در منطقه اران (کشور آذربایجان امروزی) در سده چهارم و 200 سال بعد از بیشاپور با این نام وارد تاریخ شد. بنابراین و بدون اینکه من مانند ایشان فکر کنم و یا هودار کسی باشم، بر اساس آن استدلال و سابقه قدیمی تر بیشاپور و تابعیت و وابستگی این شهر به عنوان رختشوخانه شاپور، باید نامش به کازرپور تغییر یابد.
با احترام به همه مردم خوب دیار عزیزم کازرون همیشه جاوید
سرفراز ایران

تهران: دکتر اسفندیار دشمن زیاری
1396/05/29

نویسنده: دکتر اسفندیار دشمن زیاری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
3
بسیار عالی و به دور از تعصب بود.
کوهمره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
3
من موندم سهم نودان که خیلی قدیمی تر از قائمیه هست چی میشه این وسط!!!!!!!!!ا
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
بدون تعصب باید بگم حکایت چنارشاهیجان نسبت به کازرون، حکایت امارات متحده نسبت به ایران است.
با تمام احترام این اتفاقات و دیدگاه وهمی بیشتر نیست.
فرضا که شهرستان بشه. بعید میدونم اتفاق خاصی بیفته.
متاسفانه ایام عید رنگ ریختن روی تابلوها و حذف اسم کازرون و مسیر بوشهر و ... از منویات همشهریان عزیزم در چنارشیجون هست.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
1
با سلام
بنده با اینکه اصالتا اهل کازرون هستم همیشه گله مند از به کار بردن واژه دهاتی و شهری بوده ام و یکی از عوامل عدم پیشرفت شهرستان بزرگ و تاریخی کازرون را پرداختند به این موضوع می دانم. همه شما میدانید که تمام ما از کسانی که در شهر کازرون زندگی میکنند تا آنها که در آخرین نقطه شهرستان کازرون زندگی می کنند و حتی بنده که کمتر از یک سال از عمر خود را در کازرون سپری کرده ام هر جای ایران و بلکه هر جای دنیا از دیارمان بپرسند در یک کلام می گوییم اهل کازرون هستیم. پس بهتر است دست از این گونه مسائل برداریم و راضی به ارتقاء کل شهرستان باشیم و هیچ وقت از پشتیبانی همدیگر دست برنداریم .گوشه گوشه این دیار مملو از رشادت و اصالت می باشد از خشت و کمارنج گرفته تا نودان و چنارشیجان تا بالاده و غیره بیایم ارتقاء کازرون را به فرمانداری ویژه را بخواهیم و شهرستان شدن چنارشیجان، بیاید مانند همسایه مان نوراباد ممسنی باشیم و همگی یک دل و یک صدا باشیم. شاید این جریان شهرستان شدن چنارشیجان باعث شود که همه ما یک دل و یک صدا شویم و تمام عقب ماندگی های سالهای گذشته را جبران کنیم.من اعتقاد دارم حتی کسانی که موافق جدای و استقلال منطقه چنارشیجان و کوهمره هستند قلبشان با کازرون هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
1
با سلام خدمت جناب دکتر دشمن زیاری
اولا اشتباه شما در رابطه دول الخلیج العربیه همون اشتباهیه که آقای کروبی هم در مناظرات معروف سال 88 کردن و آقای احمدی نژاد هم به ایشان پاسخ دادند که العربیه به دول برمیگردد نه خلیج
ثانیا از حضرتعالی بعید بود که فرق نوشته طنز و جدی را متوجه نشوید
متن آقای فرشته حکمت یک مطلب طنز بوده است و شما با یک مطلب طنز برآشفته شده و دست به قلم شده اید
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
سلام هم ولایتی عزیز
اصلا بحث ما روی دول یا مُدن یا شهر دولت و حکومت نیست. مشکل اون خلیج "العربیه" است که عنوان فارس را انداخته و این نام جعلی را گذاشته است. در شگفتم که شما چرا مورد به این بزرگی را ندیده اید و فقط می فرمایید دول!؟. کلا خود من پشت دیوار حصر از آقای کروبی دستور گرفتم که این را بنویسم!؟. بزرگوار من حتی به یاد ندارم آقای کروبی چه گفته است!. تکرار می کنم حرف من ربطی به کلمه دول ندارد نکته اصلی روی نام فارس است که عربیه نوشته شده بود و آقای احمدی نژاد در این جلسه حضور داشتند. همان توجیه غلطی را آورده اید که در متن عرض کردم عذر برتر از گناه است. دوست عزیز امروز طنز بهترین وسیله برای بیان درون و خواست انسان است. اگر چنازرون طنز است پس گازرپور را هم معادل بگیرید یعنی همان طنز.
تشکر از شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
چشم آقای دشمن زیاری عزیز چشم
هرچی شما بگید
به زور باید قبول کنیم نوشته شده خلیج عربی
باشه
بزرگوار بنده اصلا کاری به احمدی نژاد ندارم بحث من اینه که احمدی نژاد اینقدر نقطه ضعف داره که به اونا بشه گیر داد
این یکی آخه نمیشه قربونتون برم
ولله نمیشه بالله نمیشه
صرف و نحو عربیه ، به احمدی نژاد ربطی نداره
به هرحال فکر می کنم شما احساس می کردید نوشته طنز اقای فرشته حکمت تفرقه زاست ، خواستید یه چیزی بنویسید که فضا رو تلطیف کنه ، بدترش کردید
شما انسان بزرگواری هستید ولی در این مورد هم عربیتون کمی ضعف داشت ، هم اشتباه استراتژیک کردید ، هم کمی هم تند رفتید.
یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
0
بله موافقم کازرپور یا بهتر بگیم گازرپور یعنی فرزندان رختشور یعنی بلدالعتیق که از سه تا روستا تشکیل شده بوده و کازرونیهای فعلی فرزند رختشورهای شهر شاپور هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
کازرونی ها از نژاد مردم بیشاپور هستن. از نژاد پایتخت نشینان ساسانی
مثل شما ... نیستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
0
فرمودید رییس جمهور سابق در اجلاس کشورهای عربی شرکت کرد و بالای سر آنان تابلوی الخلیج العربی بود...
ولی فرمایش جنابعالی صحیح نیست.تابلو این بود( الدول الخلیج العربیه) عربیه بر می گردد به الدول ،نه به خلیج...معنای صحیح این است اجلاس دولت های عربی خلیج........البته آقای کروبی هم که ادعای دانستن زبان عربی داشتند به همین اشتباه جنابعالی مبتلا شدند....اگر این طور است چرا ظریف در مقابل امیر کویت زانو زد؟؟؟ چرا حسن روحانی در سفر به ایتالیا پایین مجسمه اسب سوار امپراطوری روم که به ایران حمله کرده بود جلوس داشتند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
سلام
شوخی نفرمایید لطفا!؟ معنا را هم عوض نکنید! اگر این گونه بود پس باید می نوشتند:
الدول العربیه فی الخلیج الفارسیه یا: حكومات الخليج الفارسیه یا: الدول العربية في الخليج الفارسی
شما سعی نکنید آن مغلطه ها را باور بفرمایید.
بزرگوار احتمالا شما بیشتر از من به آقای کروبی دستری دارید. با ایشان می توانید مناظره کنید. من اصلا سخن ایشان را به خاطر ندارم. در مورد سایرین هم با خودشان در میان بگذارید. در این نوشته فقط عرض کردم که این آقای نماینده روبروی خانم موگرینی ایستاده است نه اینکه سلفی گرفته باشد.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
1
گقتی که احمدینژاد عکس سلفی گرفت!!! قیامتی هم در کار هست آقای دشمن زیاری.....کار ایشان اشتباه بود ،ولی سلفی نبود و احمدی نژاد دست به گوشی نبرد....چرا از عکس انداختن آقای سید محمد خاتمی و زنان ایتالیایی نگفتی؟؟؟؟ چرا از دست دادن او با دختران و زنان نامحرم و سربرهنه اروپایی نگفتی....
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
سلام
همشهری عزیز آقای احمدی نژاد مادر بزرگوار مرحوم چاوز را در آغوش گرفتند. من فقط به عنوان احترام عرض کردم سلفی. در سایر موارد هم به من ربطی ندارد به خودشان بفرمایید. خدایی حالا متوجه شدید که من در این یک مورد نباید برم جهنم!؟ پس دعای بد نکنید خواهش می کنم.
این هم آدرس عکس دکتر احمدی نژاد عزیز و ننه چاوز: http://entekhab.ir/files/fa/news/1392/2/3/40199_326.jpg
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
2
درود بر شرفت دکتر
واقعا جوابتان به آقای فرشته حکمت عالی بود
واقعا موجب تاسف هست نگاه نخبگان کازرون اگه بشه این صفت رو به ایشان خطاب کرد به قضیه کوهچنار چقدر متعصبانه و قرون وسطائی هست
علی حق شناس
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
2
1
فک کنم آقای دشمن زیاری با این قسمت((بیشاپور و تابعیت و وابستگی این شهر به عنوان رختشوخانه شاپور، باید نامش به کازرپور تغییر یابد.)) به نحوی شهر رو به سخره گرفتن و جا داره یه جوابیه محکم به این نامه داده بشه
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
خب اگر کوهچنار را چنازرون گفتن مسخره کردن مردم کوهمره و چنارشاهیجان باشد پس شما هم می توانید چنین برداشتی در مورد گازرپور بکنید. اما من هرگز در این نوشته و یا هر جای دیگری اجازه جسارت به مردم شریف کازرون به خودم و هیچ احدی را نمی دهم. من بر اساس استدلال نویسنده عرض کردم . اگر آن مفهوم درست باشد با توجه به این استدلالهای تاریخی پس نام کازرون را هم گازرپور بگذارید. در واقع این مفهوم بر اساس سخن ایشان است نه این ارادتمند همه مردم شهرستان!؟
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
ضمنا معنای گازران در ادبیات رخشوخانه است دوست عزیز. روی همین اینترنت سرچ بزنید منابع زیادی خواهید یافت. احتمالا به دلیل وجود آب زیاد در کازرون آن جا مرکز رختشویی بوده است. به من ربطی ندارد باید یقه مرحوم قباد پادشاه ساسانی سازنده کازرون را بگیرید و قبل از آن مرحومین شواپیر یا فارسی آن شاپورها
زنده باشید
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
جناب دکتر خطا از جاهل تا خطای عالم زمین تا آسمان متفاوت است عالم بی عمل کور مشعله دار است کسی که نفع وضرر خود را تمیز نمی دهد چگونه می تواند ازحقوق مردم یک شهرستان دفاع کند یک کسی که درامور سیاسی کشوراست باید آنقدر هوشیاری داشته باشدوبدانند که کلمه کلمه اونیز رصد می شود و بداندکه مردم شهری که او نماینده آن است به او اعتماد کردن وخیانت درامانت حساب آدم رابه کرام الکاتبین می رساند وآنچه شماازقدمت شهر کارزون گفتید جواب کسانی رادادید که تاریخ را بدفهمیده اندوآنچه درمورد دیگر سلحشوران خطه جنوب گفتید باعث ضعف یکی بردیگری نمی شود که همه مکمل همدیگر هستند.پس سخن اینجاست که شهری با داشتن یک دریاچه خشک شده تونل نیمه کاره بی سرانجام شرکت سزامیک تعطیل تعدی وکشتاروسربریدن همشهریان توسط مهاجرین و وجودانها درحالیکه چنین جو بیکاری برکشور حاکم است وبیکاری کارگران بومی وهزاران درد دل دیگری آقای نماینده کازرون چطور به فکر جدایی افتاده در حالیکه اینقدر کار عقب مانده درشهرستان است فکر نکنید با جدایی چنارشاهیجان مشکلات حل می شود که شاعر می گوید
خانه از پای بست ویران است
خواجه دربند نقش ایوان است
باتقدیم احترام یک دیپلمه اقتصاد سال64.ع.د
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
سلام دوست عزیز
سخنان شما بسیار قابل تامل است
پاینده باشید
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
1
اگر منظور دولتهای عربی خلیج هم باشد باز نیز جعل نام خلیج فارس صورت گرفته چون نام این آبراه خلیج نیست نامش خلیج فارس است.دوستان لطفا در جهت تطهیر احمدی نژاد نباشند که وی با هیچ مطهراتی طاهر و پاک نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
0
بهتر بود به اصالت بختیاری و همتبار بودن فرمانده بزرگ آن نبرد جانبازانه ناصرالدیوان لردگانی با بخش عمده‌ای از مردم چنارشاهیجان و سایر بخش ها و شجاع نظام اصالتا کرمانی و زاده روستای قلعه سید و حیدرخان کمارجی در کنار رئیس علی دلواری اصالتا لر هم اشاره‌ای می‌شد.
من تا حالا نمیدونستم ناصر دیوان لر بختیاری بوده که همشهریان خوب کازرونی بش افتخار می کنن.
البته اگه به عکساش هم نگاه دقیقتری بندازیم معلومه که تیپ و قیافه ش کلا لر هست.
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
دوست عزیز هر کسی در هر جا متولد شد اهل همانجا است. منظور من اصالت فرد بود وگرنه در آن زمان دیگر ناصرالدیوان کازرونی به حساب می آمد. همچنین یاران او هم از همه منطقه بخصوص شهر کازرون بودند. تنها جهت یادآوری یک مورد تاریخی من عرض کردم نه اینکه مورد مجادله قرار گیرد. بارها عرض کرده ام به فرض شهرستان شدن هر یک از بخش ها باز هم مردم کنونی شهرستان از یک پیکر و قوم خویش هستند. ما باید همیشه بر همبستگی تاکید کنیم نه تفرقه. این نوشته تها در پاسخ به یک نوشته بود و بس!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
1
به عنوان یک کازرونی هر چند با مقاله جناب فرشته حکمت موافق نبودم اما این مقاله رو توهین به کازرون میدونم و از جناب دکتر دشمن زیاری عزیز که همیشه ایشون رو کازرونی و کازرون دوست میدونستم اصلا انتظار چنین مواضعی نداشتم.
جناب دکتر عزیز اگر شما معتقد به قانون باشید حتما میدانید که حداقل جمعیت لازم برای شهرستان شدن در مناطق پرتراکم 120 هزار نفر میباشد و شهرستان پیشنهادی دقیقا نصف این جمعیت را داراست. علاوه بر آن دو دهستان انارستان و دشت برم که جمعیتی نزدیک به 15 هزار نفر دارند به شدت مخالف پیوستن به شهرستان جدید هستند. امیدواریم منصفانه تر به قضیه نگاه کنید
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
دوست ناشناس من
کجای این نوشته در خصوص تقسیمات شهری و استانی و روستایی بود. یک نوشته ای آمد احساس شد که ممکن است بر اثر برداشت منفی تفرقه ایجاد کنم من هم یک صفحه نقد نوشتم. کجای این موضوع خلاف واقع است یا خدای ناکرده جسارت به مردم کازرون و یا کازرون. فرمودند کوچنازرون من هم با شیوه خودشان و البته با مستندات تاریخی بدون اینکه خودم هم این را قبول داشته باشم عرض کردم با توجه به نوع برخورد ایشان پس می توان گفت: گازرپور... من همیشه به همه مردم شهرستان ارادت ویژه داشته و همواره خودم را ارادتمند همه می دانسته ام برایم هم شهری و روستایی فرقی نمی کند.
در خصوص جمعیت بعید می دانم عامل اصلی باشد زیرا در شهرستانی مثل کلارآباد کل جمعیت به 50 هزار نفر نمی رسد. و همچنین بسیاری از شهرستانهای جدید هم جکعیتی زیر 120 هزار نفر دارند. در ضمن نه من وکیل مردم هستم و نه شما لذا ما نمی توانیم در مورد نظر مردم بدون انجام تحقیق اظهار نظر کنیم. هر چند خود من با توجه به اینکه انارستان زادگاهم می باشد به عرض می رسانم خیر اکثریت فقط به دنیبا بخش هستند نه اینکه هوادار بودن با کازرون و یا چنارشاهیجان باشند. برخی از مردم این دهستان با توجه به قرابت فرهنگی خواهان پیوستن به چنارشاهیجان می باشند و برخی هم با عنایت به منافع خود در کازرون این طرف را می پسندند. اما اگر هر یک قول بخش به اینها بدهد بدون شک اکثریت به آن سمت گرایش خواهند یافت. ارادتمند همه مردم منطقه هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
1
جناب اقای دشمن زیاری با سلام ،هیچ وقت فراموش نمی کنم 5 سال پیش شهر کازرون بودید و به ما میگفتید مردم منطقه چنارشاهیجان تهدیدم کرده اند بعلت حمایت از دکتر محمد صادقی اگرمنطقه بروم کتکم میزنند حالا دایه دلسوز تر از مادر شدید.ضمنا پنج نفر از طایفه افشارهای کازرون در جنگ استعمار انگلیس شهید شدند فکر میکنم پیش خودت میگی افشارها هم از خراسان 400 سال پیش امدند کازرون و کازرونی نیستند و بخش زیاد زمینهای چنارشاهیجان که وقف نمودند(اسناد در حوزه علمیه کازرون است) غصب کرده بودند حالا دیگه ناصر دیوان کازرونی نیست شماها اون موقع کجا بودید،یادت رفته دبیرستان در کازرون درس میخونی و سواد یاد گرفتی ،خیلی انسان ....
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
شما بفرمایید مالیات که ندارد. گناه هم که نمی کنید!؟ اکثر مردم کازرون من را به صراحت لهجه و رک گویی می شناسند. اگر چنین موردی بود قطعا تایید می کردم. کارد کارد که دسه خوشه نیبره هالو جونی!؟. مطمئن باشید بچه های چنارشاهیجان بیشتر از این حرف شما خندشون می گیره عزیزم!.
نه دوست عزیز، حتما اشتباه شنیده اید. کس دیکه ای بوده. روز اولی که جناب دکتر محمد صادقی در میدان چنارشاهیجان سخنرانی داشتند در ابتدا کمی تنش ایجاد شد. یکی از نمایندگان شورای کنونی کازرون هم که زیر پای من را گرفتند تا بالای پاترول برم شاهد هستند. اتفاقا بعد از اینکه من بالای پاترول رفتم حتی از بلندگوها درخواست آرامش شد و با لطف و محبت عنوان شد که دشمن زیاری از خودمان است و جو آرام شد.
چنارشاهیجان زادگاه من است عزیز دلم. بدانید چند محله چنارشاهیجان هم تبار من از ایل دشمن زاری هستند و بقیه هم فامیل. هرگز غیر محبت از آنها ندیده ام. چه آن سال و چه تا کنون و همیشه. در مورد افشارها نمی دانم. در مطلب پاسخ داده شده هم چیزی در باره اش نبود که من بخواهم اشاره کنم. در مورد ناصرالدیوان کازرونی بهترین سند نوشته دوست عزیزم جناب مهندس بحرانی مدیر کازرون نما روی همین سایت است.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
1
بختیاری اسمش بختیاریه
لر هم اسمش لره
کمی مطالعه بکنی بد نیست
شجاع نظام هم مصلی هست نه قلعه سید
البته خیلی از مردم روستای قلعه سید اصالتا مصلی هستن که در گذشت زمان بخاطر نزدیک بودن به زمین های کشاورزی به اونجا رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
بختیاری یکی از شاخه های لر به حساب می آید دوست من. شجاع نظام متولد قلعه سید است و اصالت کازرونی ایشان پس از مهاجرت نیاکان کرمانی و بزرگوارشان از قلعه سید گرفته می شود. در محله مصلی و خیابان شهدا (کوچه خدابیامرز که مرحوم حاج لطف الله بقالی سرش داشت و کبابی و آشی و نانوایی هم تو خیابون سر کوچه) منزل این بزرگ مرد بود که شما تشریف می بردید زیر علم مرحومه خانم نظری مادر همسر مرحوم اسماعیل خان شجاعی روزهای عاشورا سینه می زدید. افتخار به فامیلی این خاندان بزرگ را هم داریم. بله افرادی مثل مرحوم کربلایی حبیب و مشهدی علی دهقان اصالتا محله مصلایی هستند که رفته اند قلعه سید و بعد به کازرون باز گشته اند. شاهد غیب نمی خواد کاکام از امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام خرسند خاله زاده عزیز ما بپرسید که قلعه سیدی هستند و فامیل شجاع نظام و ...
سیل کو کاکام مو به نظروم کازرونی تر اه تو بوهوم!
ای باز خواستی بگو بچه کی هستی تا تمام نیاکان بزرگوارتون رو براتون نام ببرم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
2
دست مریزاد جناب دشمن زیاری، کاملن منطقی نوشتید. ای کاش یه مقاله نیز در خصوص قدمت کازرون و مقایسه اون با قدمت شهرهای دیگر در همین استان فارس، مثل داراب و فیروزآباد و مرودشت و...، مینوشتید تا کمی از حس غرور کاذب برخی از همشهریان عزیز من کاسته بشه و با تکیه بر قدمت تاریخی شهرستان، احساس برتری نسبت به دیگران نداشته باشند. که این احساس برتری، همون نژاد پرستی ای هست که در دنیا مثل یه فحش میمونه و همه سعی در براءت از اون دارند. افتخارات شهرستان کازرون متعلق به همه ی بخش های شهرستان هست و متعلق به شهر یا روستایی خاص نیست.
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
با تشکر از شما دوست فرهیخته و بسیار با درک:
فیروزآباد به گواهی تاریخ یکی از شهرهای مهم و باستانی اقلیم پارس بوده که در دوران امپراطوری هخامنشی تا غلبه اسکندر مقدونی از مناطق آباد و مهم بوده و بعد از تسلط اسکندر و جانشینان او به صورت مرکز مقاومت علیه حکمرانان یونانی درآمده و سالهای متمادی پناهگاه آزادمردان و میهن پرستان و عناصر استقلال طلبانی بوده که نمی‌خواستند از بیگانه اطاعت کنند.
شهری که امروزه فیروزآباد نامیده می‌شود در گذشته "گور" نام داشته که بر اساس منابع تاریخی معتبر، شهر گور یا جور یا اردشیر خره را اردشیر بابکان ساخت و آن را تختگاه خود قرار داد. پس از مرگ اردشیر به سال ۲۴۱ میلادی، الگوی ساختمانی این شهر که دایره‌ای شکل بوده مورد تقلید فراوان واقع شد و تا سده‌های میانه، نزدیک به 400 شهر بدین صورت ساخته شد.
ابن بلخی که یک هزار سال قبل "فارسنامه" را تالیف کرده است در این خصوص نوشته: "فیروزآباد که قدیم آن را گور می‌نامیدند به روزگار کیانیان شهر بزرگی بوده و حصاری عظیم داشت. اسکندر ذوالقرنین چون به پارس حمله کرد چندان که کوشید نتوانست به حصار شهر گور رخنه کند لذا جهت رودی را که از سر کوه می آمد، به طرف شهر برگرداند و در شهر جاری ساخت تا آنکه تمام شهر گور در آب غرق شد.
فیروزآباد نسبت به زمین‌های اطرافش در گودی واقع شده‌است لذا با آب رودخانه‌ای که اسکندر درشهر جاری ساخت، این شهر به یک دریاچه تبدیل شد و این دریاچه قرن‌ها باقی بود تا این که اردشیر با تمهیداتی آب دریاچه را تخلیه کرد و شهر جدیدی به جای شهر گور بنا نهاد و نام آن ا "اردشیرخوره" نامید.
فیروزآباد مانند بسیاری از شهرستانهای فارس جذابیتهای فراوانی برای گردشگران دارد مانند کاخ اردشیر، شهر گور، قلعه دختر که مسافران را برای چند روز مهمان خود کند.

خودتان ببینید که فیروزآباد هم شهری باستانی و دارای سابقه هزاران ساله است...
در مورد مرودشت یا شهر اسطخر نیازی به گفتن نیست. همانکه تخت جمشید در کنار این شهر قرار دارد دیگر لزومی برای توضیح بیشتر نمی بینم.
دوست ناشناس:
شما به نکات تحلیلی بسیار عمیق هر چند کوتاه اشاره فرمودید.
در این نوشته فقط خواستم دقیقا همین تلنگر را بزنم.
دوستان خوب من، همشهریان عزیز نباید یکدیگر را تحقیر کرد. اگر قرار باشد مطلبی در کوچک شماری دیگران نوشته شود ممکن است دست بالای دست بسیار باشد. پس حرمت ها را حفظ کنید. من همراه نمایند محترم کنونی در انتخابات گذشته نبودم. همه می دانند اما امروز ایشان نماینده شهر ما هستند پس باید به این بزرگوار احترام گذاشت. هر کسی ممکن است اشتباه بکند اما ما باید واقعیت را همان گونه که هست انعکاس دهیم و نه با سر و شکل دادن موضوع آنگونه که خود می پسندیم. همین مورد شهرستان شدن بخش ها را خود من به گواه وبلاگ آفتاب کازرون 12 سال قبل مطرح کردم. الان برابر خواست موکلین این نماینده محترم موضوع را باز کرده است. اگر استدلالی دارید درست و منطقی و با منابع و ماخذ بفرمایید و بدور از هر گونه جسارتی که فردای روز بتوانیم تو روی هم نگاه کنیم.
ممنونم از شما دوست عزیز
baladeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
1
1
یه نگاه به پاسارگاد بنداز ببین چقد جمعیت داره ٣٠٠٠٠ هزار نفر رستم ۴٠٠٠٠ هزار نفر ده تا از شهرستانای فارس جمعیت فعلیشون ۴٠٠٠٠ نفره بحث جمعیت برای طولانی کردن مسیر تقسیمات کشوریه و الا تاثیر چندانی نداشته
اخه بنده خدا فراشبند سال ٩۵ جمعیتش ۴۵٠٠٠ نفر بوده وسال ٨٢ شهرستان شده یعنی همون سالی که باقری نژاد پیگیر شهرستان کردن بالاده بود و جمعیت فراشبند و بخش بالاده یه اندازه بود یعنی ٣٩۵٠٠ نفر که خیلی از کاراش هم شده بود ولی با اومدن محمدصادقی در اواخر سال ٨٢ ورق برگشت جلو شهرستان شدن بالاده رو گرفت به هوای اینکه خشت رو از کازرون کنه در صورتی که خشت بخش نبود و جزیی از کنارتخته بود و جمعیت و وسعتش هم در حد و اندازه بالاده نبود و نه خشت شد و نه بالاده ,, در عوض فراشبند و قیروکارزین همزمان سال ٨٢ از فیروزاباد جدا و هر کدوم شهرستان شدند و اقای قشقایی نماینده خود فیروزاباد و با رضایت کامل و آینده نگری اینکار رو کرد و مایه پیشرفت بیشتر فیروزاباد شد و هم فراشبند و قیروکارزین
در عوض با اومدن محمدصادقی پسرفت بالاده شروع شد شهرستان که نشد هیچ رشد جمعیت که نداشت هیچ اداره جات مستقل و یا نمایندگی بهش که نداد هیچ جمعیتش هم حالا شده ٣۶٠٠٠ نفر یعنی چیزی حدود ١۵٠٠٠ نفر فرار جمعیتی داشته
اگه همون زمان محمدصادقی کارشکنی نمیکرد و بالاده جدا شده بود تو دوره خودش هم خشت و کنارتخته رو جدا میکرد حالا هم رضازاده کوهچنار رو جدا میکرد تو این ١۵ سال هم, هم کازرون یه نفس راحت میکشد با توجه به افزایش درامد نفتی در زمان احمدی نژاد و سفرهای استانی و شهرستانی همه بخش های شهرستان شده کازرون بودجه جدا میگرفتن و هم بخش های جدا شده در اون زمان یه نفس راحت میکشیدن با بودجه جداگانه و کوهچنار رو هم در این دوره کم پولی جدا میکردن که به این قسمت هم بودجه جداگانه تعلق بگیره و بودجه کازرون صرفا فقط صرف بخش مرکزی بشه و مطمین باشید اگه این طرح اجرایی شده بود مشکلات منطقه جنوب غرب فارس که شامل شهرستان بزرگ فعلی کازرون و ممسنی و رستم میشه بیشترش حل شده بود و حالا نه شما و نه ما درگیر تونل بناف و کمربندی و سد و راه و نفت و پتروشیمی نبودیم و دنبال کارای مهمتر اقتصادی و شهرسازی مدرن شهرها بودیم نه اینکه خود شهر کازرون هنوز یه شهربازی یه پارک کوهستانی درست و درمون نداره چه برسه بخش هاش یا اینکه خود شهر کازرون کوچه هاش هنوز اسفالت نیست و شهرداریش از بدهکارترین شهرهاست حالا چه انتظاری از باقی شهرها بهتر بگیم روستاها باید داشت چون با شش تا فرماندار داشتن خیلی بیشتر از اینا میشد کار کرد نه با دوتا فرماندار
کازرون مثل یه خانواده شش نفره هست که الان بچه هاش بزرگ شدن و وقت ازدواج و جداییشون هست هرچه بیشتر طول بکشه این پدره پیرتر از کار افتاده تر میشه نه خودش میتونه پا بگیره و بلند شه نه بچه هاش سروسامان میگیرن که بتونن رو پاهاشون وایسن و برعکس بچه هم به مخالفت با پدرش متمایل میشه و اختلافات بیهوده و در نهایت به کینه و دشمنی تبدیل میشه
محمدرضا پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
2
4
بعداز مدتی ها سری به این سایت زدم وبا خواندن مطالب آن ...
نویسنده عزیز چرا دوست دارن که جنگ حیدری -نعمتی را آغاز کنند؟
هدف از نوشتن این مطلب فقط یادآوری این نکته است که کازرون یه روزی (قرنها) پیش روستا بوده وحالا هم باید دوباره به روستا تبدیلش کنند.
دوست عزیز اصالت ناصر لشگر هرکجایی که باشد یا شجاع نظام یا دیگران چه دخلی به ما کازرونی ها دارد؟ چرا با پیش کشیدن این حرفها قصد کوچک کردن مردم و افتخارات کازرونی ها دارید؟
شما روستاهایی عزیز هستید که جنگ شهری - دهاتی علم میکنید وگرنه فرهنگ و اصالت کازرونی ها نجیب تر از این حرفهاست.
ودر آخر کازرون همیشه نردبان ترقی بوده وقتی جای لازم باشد که از فرهنگ و اصالت صحبت شود همه خودرا کازرونی مینماند و هرجا پای منافع و چسبیدن به کرسی و صندلی باشد کازرونی بد ومنفر میشود.
کازرون عزیز پایدار وجاوید وبدخواهانش همیشه در حرص و آز پست ومقام
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
1
2
بنده از پدر و مادر فامیل نزدیک مرحوم شجاع نظام هستم و کاملا سخنان دکتر دشمن زیاری را تایید می کنم که مرحوم شجاع نظام همانند جد مادری بنده اصالتی کرمانی دارد و متولد قلعه سید است و بزرگ شده محل مصلی و مدفون در امامزاده سید جمال الدین در بازارچه خیابان شریعتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
شما چي رو تاييد نميكني.
شما به طور كلي مريد حاج اسفندياري
خب البته آقاي دشمن هم يكي مثل شما.
پسر خاله كه هستين.
اصلاح طلبيتون هم كه شبيه هم هست.
دكتر هم كه هستين.
Hossein Khorsand
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
man faghat mozu shojanezam ra taid kardam.dar zemn eftekhar mikonam eslahtalab va morid dr DOSHMANZIYARI hastam.bebekhshid funk Farsi labtabam kar nemikard
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
دوست ناشناس
جناب دکتر حسین خرسند خودشان منبغ فیض هستند و ما در برابر این خاله زاده عزیز شاگردی بیش نیستیم. ایشان هرگز غیر از حق حتی در برابر نزدیکترین خود سخنی نگفته اند. اگر بحث مرید و مراد باشد جدای از فاصله سنی ما مرید دکتر خرسند هستیم.
با تشکر از شما عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
خود امام جمعه گفتن که در تماس با استاندار ایشون فرمودن که ۵ تا بخش رو به وزارت کشور برای شهرستان شدن معرفی کردن که کوهچنار یکیشه
یکی دیگه ش زرقان شیراز در بیست کیلومتری شیراز هست که جمعیتش ۵۵ هزار نفره بقیه ش هم بیضا سپیدان در بیست کیلومتری شیراز ٣٩ هزارنفر , میمند فیروزاباد ٢۵ هزارنفر , اباده طشک یا بختگان نیریز ٣۵ هزارنفر , جویم و اوز لارستان هر کدوم ۴٢ هزارنفر , خفر جهرم ۴۵ هزار نفر
از این هشت تا شهر پنج تاش رو فرستادن مونده اون سه تا بخش آخری چون جز فرمانداری ویژه لار و جهرم هستن دیگه شهرستان نمیشن چون فرمانداری ویژه رو به جایی میدن که دیگه بخش هاش نتونه جدا بشه وگرنه جمعیت شهرستانش از اینی هم که هست کمتر میشه دیگه فرمانداری ویژه شاملش نمیشه و ویژه بودن رو باید ازشون پس بگیرن که دیگه جز محالات محسوب میشه پس بخش هاش تا ابد حق ارتقاء نخواهند داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
3
2
درود بر جناب اقای دکتر دشمن زیاری
بی شک حق به حقدار خواهد رسید واقعا مایه تاسف است عده ای از مردم کازرون خود را بالاتر از قانون می بینند و همه چیز را برای خود می خواهند متاسفانه این نگاه در خصوص بخشها از قبلبوده و ادامه هم خواهد داشت !!!!!!!!!
دشمن زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
1
2
برخی از دوستان ظاهرا فقط در پی مطرح کردن خود هستند.
سعی کنید هر دو نوشته را بخوانید ببینید کدام اول نوشته شده و کدام پاسخ است. بعدا قضاوت بفرمایید که چه کسی می خواهد به حیدری و نعمتی و دهاتی و شهری دامن بزند.
هدف این نوشته جلوگیری از تفرقه احتمالی است که ناخودآگاه و بدون غرض ممکن است از مطلب کوچنازرون استنباط و برداشت شود.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
2
3
چرا اقای دشمن زیاری که متولد روستای برج سوخته است خودش رو چنارشاهیجانی میدونه ؟مگه برج سوخته چیشه ،مردم طایفه ... هم در کازرون هستند،شغلشون معمولا نوازندگی ساز و مطرب می باشند و شنیدم توسط ناصر دیوان به کازرون امدند ،بازم به خاک کازرون که همه کسانی که به جایی میرسند مدیون این دیارند مانند اقای دکتر دشمن زیاری که در دبیرستان شاکر سابق درس می خوند و تمام کسانی که امروز حرفی برای گفتن دارند و یا در کازرون به خاک سپرده شده اند .چشمها را باید شست .......
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
سلام دوست عزیز
شما که هنوز نه از وضعیت جغرافیایی شهرستان خودتان خبر دارید و نه همشهری خود را می شناسید، چگونه دست به کیبورد می برید و با قاطعیت تمام می نویسید و قضاوت می کنید!؟.
بدون هر گونه احساس غروری؛ من فرزند حاجی خان، از طرف جد پدری نواده محمد رضا خان دشمن زیاری ایلخان مبارز فارس قبل از صولت الدوله قشقایی و نوه عضدالدوله دیلمی، فرزند فناخسرو، فرزند بویه از شاهزادگان ساسانی هستم که در زمان قاجاریه حدم محمد رضا خان به دلیل ایستادگی در برابر ستم قجرها به مردم فارس، به دار آویخته و به شهادت رسید. از طرف مادری (جد پدرم) نوه هشتم دختری کریم خان زند هستم که امیدوارم وکیل الرعایا را حداقل بشناسید!. مادرم فرزند غلامعلی جوکار انارستانی و نوه مشهدی جمال خان خواهرزاده سردار اسعد بختیاری (صمصام السلطنه) از فرماندهان جنبش مشروطیت بوده است.
با افتخار زادگاهم برج سوخته علیا است. جایی که هنوز تصورش هم برایتان دشوار است. به گواه فرهیختگان آشنا به شاپور نسبت تحصیلات این روستا به جمعیت می تواند حتی بالاتر از تهران باشد. روستایی که عمدتا خانزاده و اولاد محمد رضا خان دشمن زیاری هستند. این روستا حزو دهستان انارستان در بخش چنار شاهیجان است.
برای اطلاع شما مالک بخش عمده‌ای از چنار شاهیجان اجداد من بودند که آخرین آن مرحوم مظفر خان ایلامی دشمن زیاری عموزاده پدرم بود. هنوز هم اکثر ساکنین محله های بنارمورد، کوه پیرایه، مظفرآباد و قندیل، و همچنین برخی از بزرگواران اولاد میرزالی چنارشاهیجان از ایل و تبار و فامیل های ما هستند.
افتخار می کنم که تا کلاس ششم ابتدایی در دبستان ایزدی روستای انارستان درس خواندم، کلاس هفتم و هشتم دبیرستان ابواسحاق و کلاس نهم دبیرستان شاکر بودم. دیپلم اقتصاد را از دبیرستان سعادت بوشهر و دیپلم فنی را از شرکت ریتیان آمریکا گرفتم. ضمن احترام و افتخار به همه مردم کازرون و پاسداشت همان 3 سال حضور در این شهر، و داشتن استمرار کامل در ارتباط با مردم بزرگ آن، از سال 1353 حسب شغلی تهران بوده ام و 10 سال بین آن هم بوشهر. ضمن اینکه هرگز از شهر و دیارم کازرون دور نبوده و هماره ارتباط داشته ام.
اینها را جهت تنویر ذهن شما عرض کردم که بار دیگر اول تحقیق کنید و بعدا دست به قلم ببرید.
ضمنا بزرگواران هنرمندی که جهت آرامش روح امثال شما و به قول خودتان و متاسفانه با تحقیر نابخردانه مطربی و نوازندگی می کنند اهل دشمن زیاری بوده و همراه با پدر بزرگ من مرحوم حبیب ال.. خان به این دیار کوچیده و همیشه مورد احترام و تفقد خانواده ما و مردم شریف کازرون هم بوده‌اند. خانواده‌هایی که شهید داده‌اند و هم اکنون هم همراه با هنر خود فرزندان بزرگوار بسیاری مانند سرهنگ پاسدار خسروانی را برای حفاظت از جان شماها و ما تحویل جامعه داده اند.
ما به برج سوخته ای، شاپوری، چنارشاهیجانی و کازرونی بودن خود افتخار می کنیم.
موفق باشید، جستجوگر و آرام با تحمل و تامل بیشتر
زهرامحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
2
متن آقای دشمن زیاری کاملا منطقی بود و بدون هیچ بی احترامی به هر گروه خاصی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
دربحث الدول الخلیج العربیة ،دوستان زحمت یک مقدار ادبیات عربی را بکشند ،بد نیست....۲ تبادر کلمه خلیج به خلیج فارس۳ آقای خرسند با پرچم آلمان ،کسی در پی تطهیر احمدی نژاد نیست...او هم معصون نبود...همان طوری که ما و شما معصوم نیستیم....با پیشرفت هم مخالف نیستیم
مرتضی اسلامپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
1
جناب آقای دکتر دشمن زیاری عزیز از بزرگان این منطقه هستن چه در تهران نام این شهر را با غرور و با افتخار می آورند لذا قدر آدمهایی که دوستتان دارند را ؛ بیشتر از چیزهایی که دوستشان دارید بدانید ممنون جناب دشمن زیاری عزیز
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
سلام جناب اسلامپور عزیز
تشکر از محبت شما
ما غیر از آنچه رواست انجام نداده ایم
شما هم بسیار بزرگوار هستید
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
1
آقای عزیز ناشناس
عربها در بسیاری از مکالمات خود از کلمه خلیج استفاده می کنند که این جعل نام واقعی خلیج فارس است.ما دهها خلیج در دنیا داریم وگفتن کلمه خلیج به تنهایی بسیار احمقانه است چون معلوم نیست منظور خلیج بنگال است یا خلیج مکزیک یا خلیج همیشه فارس و احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران در جلسه ای شرکت کرد که در بالای سرش نوشته شده بود دول الخلیج العربی یعنی دولتهای عربی خلیج در حالی که نام خلیج به تنهایی مجعول است و باید نوشته می شد دولتهای عربی خلیج فارس.البته این هم خیانتی بود مانند هزاران خیانت دیگر احمدی نژاد و ایشان نه تنهاباید تطهیر شود بلکه باید به جرم هزاران خیانت مالی و مدیریتی محاکمه و مجازات شود اما افسوس در سرزمین اسلامی من احمدی نژاد با این همه خیانت همچنان بدون محاکمه می تازد و می غرد و یاران واقعی انقلاب یا محصورند و یا ممنوع التصویر.
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
سلام
ممنون جناب دکتر خرسند عزیز
شاکر
|
France
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
چقدر حوصله داری و یا بیکاری دکتر دشمن زیاری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
آقای شاکر یعنی همه اینایی که مینویسن کار دارن و حوصله ولی فقط دکتر دشمن زیاری بیکاره؟
یعنی هر کسی دلش رخواست هر حرفی و توهینی بکنه ولی بقیه حق جواب دادن ندارن
عجب منطقی شماها دارین
ما به دکتر دشمن زیاری که مقابل توهین به مردم مینویسه افتخار میکنیم
خود شما که کار دارین
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
ضمن عرض سلام و ادب
کمتر اتفاق می افتد که در فضای مجازی با کسانی بحث و مجادله کرد که اهل منطق و درک و دانش باشند. ولی این محاورات و نظرات که نویسنده یکی دکتر خرسند است و دیگری دکتر دشمن زیاری و بعدی برادر محقق و اهل قلم پولادی و دیگر دوستان با ادب و فهم و کمال نشان می دهد که خوانندگان هم مثل نویسندگان از گروه اهل مطالعه و فهم و درک باشند.
و اما بعد:
برادران و خواهران گرامی احمدی نژاد رفت تو بغل مامان چاوز یا مامان چاوز اومد تو بغل احمدی نژاد چه دردی از کازرون دوا میکنه. اگر راست میگید از یارانه انصراف بدید. همین احمدی نژاد اینقدر عرضه داشت که توی این جلسه دعوتش کردن و بیانیه داد و از حقوق ایران صحبت کرد. نرفت که زانو جلو شیخ بزنه. اگر هم بد بود مال بد بیخ ریش صاحبش خواستید انتخابش نکنید.
ضمناً از دوره شاه تا بعدها هی بگید خلیج فارس یا خلیج عربی. یکی بره کشته های حج رو از عربستان بیرون بیاره. یکی بره جلو بی احترامی نه به زوار بلکه به توریستهای ایران که به اون کشورها میرن بگیره
حالا خلیج فارس بشه خلیج عربی. مگه همه به استان پارس نمیگیم فارس؟ مگه همین الان به دریای پارس نمیگین دریای عمان؟ خب اسم دریای عمان یا دریای پارس چه نفعی یا ضرری برای ما داره؟ همین فردا به گوگل بگید به جای دریای عمان بنویسه دریای پارس. خب که چه بشه؟
آقای خرسند شما که در بلاد فرنگ تشریف دارید و ایشالله روزی ما بشه هم وطن شما بشیم بفرمایید چند نفر اونجا میدونند ایران کجاست و زبونش چیه؟ حالا یکی بگه ما عربیم یکی بگه ما فارس هستیم. مگه همین آلمان، انگلیسی ها بهش نمیگن ژرمن و خود آلمانی ها بهش میگن دُیچلند؟
مگه هلند نترلند نیست یا لهستان پولند نیست؟ مگه به من یکی بگه رضا و توشناسنامه بگن حسن موجودیت من فرق میکنه؟
حالا کازرون جزء بیشاپور بوده یا بیشاپور جزء کازرون بوده یا کازرون پایتخت و مرکز تصمیم گیری دنیا بوده، یا یکی بگه یزدگرد هم کازرونی بوده و همسر امام حسین هم کازرونی بوده. الان من وشما چه کاره ایم؟ پدر من یا شما مطرب بوده یا نوازنده یا هنرمند یا جنگجو و مبارز و شهید، الان من چه کاره ام به چه دردی برای جامعه خورده ام؟
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟ جد من یا شما کرمانی بود یا بختیاری یا لر یا کازرونی چه دردی از دردهای فعلی من جوون دوا میکنه؟ شما که الان تهران نشستی یا شما که رفتی آلمان و هنوز دلت هوای کازرون میکنه اون روستایی هم که اومده کازرون دلش هوای محله اش میکنه چه عیبی داره؟
شما که دارید تهران یا آلمان یا سیستان بلوچستان زندگی میکنید تا حالا شده به خاطر غیربومی بودن از حق خودتون بگذرید و بگید من اجنبی هستم و حق با شما بومی هاست؟ دنیا داره به سمت حذف مرزها میره. موقع جنگ وقتی رزمنده ها توی جبهه بودن کی میگفت من فارسم یا لرم یا بلوچم. توی راهپیمایی اربعین کی میگه من عربم یا فارسم یا اروپایی یا افریقایی؟
اما در مورد شهرستان شدن بخشهای کازرون: بزار اصلا کوه چنار بشه کوهچنارزرون. کازرون هم بشه دهات کازرون. چنارشیجون هم بشه مرکز کازرون. من هم بشم دهاتی. خب برادر محترم همین الان تمام کازرونی ها از کازرون رفتن بیرون و تمام روستایی و دهاتی ها اومدن کازرون. دیگه کازرونی تو کازرون نیست بجز یه عده که علاقه و تعصب دارن و یا دستشون نرسیده برن بیرون. همین الان هم کازرون در واقع شهر نیست بلکه یه دهات بزرگه. این حرفهای روستایی و شهری کسایی میزنن که میخوان موج سواری کنن و رأی بیارن.
متأسفانه خیلی از ما فقط ایراد میگیریم و نقاط مثبت نمیبینیم. اوج آزادی فکر را در خانواده آقای خرسند ببینید: یک برادر در اوج اصلاح طلبی و برادر دیگر از بزرگان هیأت مؤتلفه. هرکسی براساس دیدگاه خود انتخاب میکند. خواهش میکنم به آزادی بیان احترام بگزارید. هر چه کازرون نداشته باشد همین آزادی بیان و تضارب آرا که در کازرون هست خیلی از شهرها ندارند.
مخلص کلام: آمریکا 300 ساله تشکیل شده و تاریخش به پای فارس ها و عرب ها نمیرسه ولی اونا کجا و ما کجا؟ کمی تعصب های نابجا را کنار بگزاریم. به فکر پیشرفت هم خودمان و هم اطرافیان باشیم.
من کازرونی ام اندازه کافی هم غیرت دارم. موافقم که تمام بخشهای کازرون از بالاده و خشت و کنارتخته و چنارشیجون بشن شهر. سیدحسین و شاپور هم بشه شهر. شهرستان کازرون فقط همین شهر کازرون بشه چه مشکلی ایجاد میکنه؟ شهر هرچه کوچکتر باشه مدیریتش راحت تر هست و بهتر میشه رسیدگی به مردمش کرد. بزار تعداد ادارات شهرهای اطراف زیاد بشه تا حداقل یه تعدادی سرکار برن و خرج رفت و آمد روستایی هم به شه برای رفتن به ادارات کمتر بشه. درآمد روستایی که بیشتر بشه خریدش ازمغازه های شهری هم بیشتر میشه.
بزار تمام بخش ها شهرستان بشن. نورآباد که از کازرون جدا شد چه ضرری به کازرون رسوند. هنوز نورآبادی ها به ما میگن همشهری.اگر تمام روستا ها و بخش ها بشن شهرستان به نفع کازرون هست. فقط باید مردم و نماینده و فرماندار و امام جمعه عرضه داشته باشن و بودجه از دولت بگیرن. دریاچه ارومیه داره احیا میشه دریاچه پریشان کی باید به دادش برسه. تونل محرم کی باید پیگیرش باشه؟ آسفالت خیابونای شهر کی باید سرو سامان بده؟ کی باید به داد بیمارستان کازرون برسه؟
فقط بزنیم تو سر همدیگه. یه سر به فسا و جهرم بزنید. اونا کجا هستن ما کجا؟
ببخشید طولانی شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
جناب دشمن زیاری از شخصیت بزرگواری مل حضرتعالی بعید بود که به نوشته های بی اساس بعضی ها پاسخ بدید ایشان سالهاست می نویسند ومطالبشون هم معلوم بوده چیه
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
سلام
بسیار تشکر می کنم از شما برادر عزیزم
ما ارادتمند همه مردم کازرون هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
1
سلام ودرود بر جناب دکتر دشمن زیاری عزیز من اصالتا از محله بنارمورد چنارشاهیجان کازرون هستم واقوام دشمن زیاری داریم والبته ترک زبان هستم وبه شما افتخار میکنم ودوست عزیزم رضا دشمن زیاری
پاسخ ها
دشمن زیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
سلام
از لطف شما بسیار سپاسگزارم
ایل قشقایی و دشمن زیاری در بخش عمده ای از تاریخ فارس همواره همسایه و هم پیمان بوده اند و دارای روابط خانوادگی و فامیلی بسیار نزدیک و در هم تنیده
پاینده باشید
الهه
|
Canada
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آقای استاندار فارس در مصلی نماز جمعه کازرون در بین سیل جمعیتی از کازرونی های با غیرت حضور پیدا کرد و اول از همه به طرح های نیمه تمام دو بیمارستان در کازرون و تونل محرم و چندین طرح عمرانی دیگر که جناب رضازاده خائن به هیچ کدام از اینها توجه نکرده بود اشاره کرد و خواستار اتمام این پروژه ها شد..و همچنین خواستار فرمانداری ویژه برای شهرستان کازرون شد ...ودر آخر فرمودند که طرح تقسیمات کشوری را برگشت دادند و اگر زمانی بخواهد این طرح صورت پذیرد باید با خاست مردم فهمیم کازرون انجام شود.....فقط روسیاهی به زغال ماند ...واقعا برای رضازاده متاسفیم
شیرن کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
اقای دشمن زیاری کاری به توهین شما به مردم کازرون ندارم فقط می خوام جواب این دروغ های شما راجع به لر بودن ناصر دیوان کازرونی و رعیس علی دلواری رو بدم.اول اینکه هیچ کس نمی تواند با قاطعیت بگوید که ناصر دیوان کازرونی نبوده دوم اینکه اگر هم اصالتا از چهارمحال و بختیاری باشند هم دلیل بر لربودنشان نیست چون حدود چهل درصد مردم چهارمحال فارس و حدود ده درصد انها ترک قشقایی و بقیه لر بختیاری می باشند.شما می گویید که ایشان لردگانی بوده دوست من به شما می گویم که ایشان از فارس های لردگان بوده چون بختیاری های اون منطقه اخر فامیلشون رو از اسم ایلشون می گیرن و فارس ها هم لقبشون رو از منطقه ی سکونت و منطقه ای که اصالتا مال اونجا هستند می گیرند پس ناصر دیوان هم از فارس های لردگان هست نه بختیاری های لردگان .خوب است اطلاعاتی از بازماندگان این بزرگ مرد کسب کنید تا دیگر به دروغ پردازی دچار نشوید.در مورد کرمانی بودن شجاع نظام هم بگویم که این کرمانی ها هم مانند کازرونی ها فارس هستند و این موضوع باز هم به شما مربوط نیست که در ان دخالت می کنید.مورد اخر راجع به دروغ بزرگ بعضی از شما لرها که می گویید رعیس علی دلواری و مردم دلوار لرهستند باید خدمت شما عرض کنم نه نوادگان رعیس علی و نه خود مردم تنگستان هیچ کدام خود را لر نمی دانند.جناب دشمن زیاری شما و دیگر هم فکرانتان با ایجاد مباحث پان لریسم دارید عملا توهین ها را نسبت به لرها افزایش می دهید مطمعن باشید این گونه دروغ سرایی ها به نفع شما و دیگر لرها نیست.هربار از شما لرها راجع به دلیل لرنامیدن رعیس علی سوال می پرسیم با جواب های کودکانه ی شما لرها روبه رو می شویم .مثلا می گویید که ایشان اصالت اجدادیش به نوراباد برمی گردد .ما سوال می کنیم کدام نوراباد؟در ایران حدود122نقطه ی شهری و روستایی به نام نوراباد وجود دارد.شما می گویید از نوراباد شهرستان ممسنی.ما به شما می گوییم تا قبل از 300سال پیش هیچ لری در نور اباد و کلا ممسنی زندگی نمیکرد.در ان زمان شولی ها در این منطقه بودند که اتفاقا همین شولی ها توسط ممسنی ها حکومتشان از بین رفت و پراکنده شدند .امروز بازمانده های شولی ها در غرب فارس و نقاط دیگر کشور زندگی می کنند و هیچ کدامشان حتی شولی های شهرستان ممسنی خود را لر نمی دانند.اگر به تاریخ هم رجوع کنیم نام شولی ها جدای از لرها امده و انها را قومی جداگانه در نظر گرفته اند.این هم از موضوع شولی ها که خود را فارس می دانند در ضمن ما ایلی به نام کردشولی هم داریم که انها هم خود را فارس می دانند و نه لر. پس رعیس علی دلواری یا نورابادی نیست و یا اگر هم باشد از لرهای نوراباد نیست .اقای دشمن زیاری بر فرض محال که ناصر دیوان کازرونی و رعیس علی دلواری اصالت اجدادیشان به لرها بازگردد ولی به این موضوع دقت کنید که اینها اجدادشان با فارس ها ازدواج کرده اند و دیگر خود را جزو فارس ها می دانستند مثل همه ی اقوام که به قوم دیگری می روند و با انها ازدواج می کنند و جزوی از انان می شوند.مگر شما لرها چنین چیزی را ندارید؟خیلی زشت هست که ادم هایی که ادعای سواد می کنند ولی در هنگام پرداختن به موضوعات تاریخی چشم خود را بر روی مساعل می بندند و از روی ... نظرات خود را ابراز می کنند در ضمن اکثر طوایف لر همانگونه که در کتب معتبر تاریخی امده است حدود 800سال پیش از جبل السماق شام یا کردستان سوریه به زاگرس امده اند و با کشتن مردم بومی سرزمین انان را اشغال کرده اند پس لر نامیدن ساسانیان و هخامنشیان و کوروش و... توهین بزرگی به تاریخ کشورمان ایران است .این مناطقی که لرستان نامیده می شود در گذشته اکثرا نامشان شولستان بوده است.در فارس بودن رعیس علی دلواری و مردم تنگستان هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد .مگر اینکه شما بخواهید خود را به ... بزنید در ضمن قوم لر امروزی از کنار هم قرار گرفتن ماد هاو پارس ها وعیلامی ها و کاسی ها و کردها و سکاها و عرب ها و بلوچ ها و ترک ها و دیلمی ها وحتی دیگر اقوام به وجود امده و وازه ی لرتبار بسیار خنده اور است چون ما چیزی به نام تبار و نزاد لر نداریم بلکه ایلات لر داریم.اگر به لرها دقت کنید می بینید که ان ها اکثرا از لحاظ چهره و اداب و رسوم و موسیقی و رقص و زبان و فرهنگ و تبار خصوصیات قومی و... با هم متفاوت هستند.اکثر تاریخدان ها هم به این نتیجه رسیده اند که لر به معنی کوه هست و زندگی لری به معنی زندگی کوهنشینی است. امید وارم با واقعیت ها کنار بیاین و نظر من رو هم توی سایت قرار بدین و اون رو حذف نکنین.در ضمن شما فقط می توانید برای بخشی از چنارشاهیجان نظر بدهید چون شهر چنار شاهیجان از چهار قوم فارس که شامل کوهمره ای ها وتاجیک ها و... و همچنین لرها و ترک ها و غوری ها تشکیل شده پس حد خودتون رو بدونید در ضمن بیشاپوری ها و نودانی ها و مناطق دیگر کازرون که شما در نظر دارید باهاش شهرستان چنار شاهیجان بسازید اکثرا فارس هستن و علاقه ای برای جداشدن از کازرون ندارند و دل خوشی هم از شما لرها ندارن.شما فقط می تونی قسمت لر نشین رو جدا کنی و باهاش شهرستان درست کنی برای بقیه هم حق نداری اظهار نظر کنی . ...؟ البته الان که برات پیام میدم شما پان لرها ... بدی از کازرونی ها خوردین و ... عجیبی هم دارین.یک ... هم در قسمت نظرات گفته که شکل و شمایل ناصر دیوان لری هست فقط می تونم بهش بگم خودش رو به ... معرفی کنه براش نگرانم بنده ی خدا ... داره.من و اکثر کازرونی ها از جدا شدن لرها از شهرستان کازرون استقبال می کنیم چون بی فرهنگی دختران و پسران شما در کل منطقه و شهرستان پیچیده است خوش حال می شویم ... را از روی پیشانیمان پاک کنیم. درضمن حیدر خان کمارجی و هم چنین غضنفرالسلطنه ی برازجانی هم فارس هایی بودند که همراه با مردم و سپاه خود در مقابل متجاوزین خارجی سخت مقاومت کردند .ما فارس ها هم چنین رشادت بی نظیر ایل فارس باصری و همچنین مردم فارس اهرم به سرپرستی زایر خان اهرمی و مردم فارس شبانکاره ی قهرمان و دیگر مردم فارس جنوب مانند دشتی ها و...را هرگز فراموش نخواهیم کرد.رشادت های مردم کرمان و هرمزگان و استان فارس و بوشهر و کازرون و ناصر دیوان فارس کازرونی و دشتستانی ها و تنگستانی های غیور به سرپرستی رعیس علی دلواری فارس و مردم فارس اهرم به سرپرستی زایر خان اهرمی فارس و بسیاری از بزرگان فارس جنوب و مردم فارس جنوب را فراموش نخواهیم کرد.در ضمن بسیاری از فارس های شیراز و اصفهان و ... هم هرکدام به نحوی جلوی استعمار ایستادند.فراموش شدنی نیست جنگ مردمان شهر های نی ریز و اباده و سیرجان و هرات یزد و اقلید و لارستان بزرگ و کازرون و فراشبند و فیروزاباد و سپیدان و بوشهر و دیگر فارس ها که منجر به دفع استعمار خارجی شدند .ما فارس ها اجازه نمی دهیم خون نیاکانمان و بزرگانمان به هدر برود و عده ... در لباس قوم لر بخواهند بزرگانمان و اجدادمان را به نام قوم دیگری بزنند واقعا شرمتان باد بی ... ها.در ضمن فتوای بزگان و رو حانیون جنوب در بسیج مردم بی اثر نبوده است.اگه مردی پیامم رو ثبت کن. شیرن کازرون.
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
ضمن اینکه یادآور میشویم که نقد مطالب سایت و نظر نویسندگان احتیاجی به توهین و فحاشی به نویسنده مطلب و یا اقوام و فرهنگ های دیگر و نیز عصبانیت ندارد؛ و حتی زیبنده تر و تاثیرگذار آن است که در قالب یک مطلب علمی و پژوهشی در پاسخ به یک مقاله و یا در رد یک نظریه نوشته شود تا مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند و در جستجوهای اینترنتی هم دسترسی به آن مقدور باشد، لازم است عرض کنم که نویسنده مقالات و نوشته های سایت دخل تصرفی در انتشار یا عدم انتشار و یا اصلاح نظرات کاربران ندارند و اینکار فقط توسط مدیران سایت انجام می گیرد
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
دشمن زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
به نام خدا و با سلام خدمت مهندس بحرانی عزیز و تشکر از پاسخ معقول و به حق کازرون نما

ضرورتی در پاسخ به این نوشته نیست. زیرا یاد گرفته ایم که: ادب مرد به از دولت او است!.
لری یک لهجه است و یکی از شاخه های قند شیرین پارسی. کشور ما ایران است و متعلق به همه ایرانیان. مطالبی که قبلا ذکر شده است همراه با منبع بوده و نیازی به دوباره نویسی ندارد.
مردم بزرگ شهرستان کازرون شامل قشقایی های عزیز، فارس ها و عربهای گرامی همه با هم قوم و خویش هستند. بین فارسها لهجه های کردی و لری و کوهمره ای و ... هم رواج دارد.
در خصوص تفکیک شهرستان کازرون می توانید به بیانیه 100 استاد کازرونی دانشگاه های کشور خطاب به رئیس جمهور مراجعه کنید. لر لهجه های فارس همچون گیل ها و کردها و آذری ها برآمده از تیره ماد آریایی هستند و نزدیک ترین تیره به پارس ها (ماندانا مادر کورش دختر آستیاک پادشاه ماد است).
مهم این است که مردم بزرگ شهرستان کازرون از هر لهجه و زبان و .... اکنون منسجم و یکپارچه در کنار هم هستند و انشاالله هماره بعد از ایرانی بودن به اصالت خود مفتخرند. شما هم بروید دنبال همان تجزیه طلبی و پانیست بازی خودتان. لرها و کازرونی های عزیز هرگز نه بازیچه چنین تفرقه افکنی هایی می شوند و نه وقعی به اراجیف می گذارند. ممسنی و سایر بخش های لرنشین هم در کنار مرکز قدیمی خود همین کازرون زندگی می کنند و هیچ اختلافی با هم ندارند. مردم بزرگوار چنارشاهیجان نیز بعید می دانم به این شوری نسبت به مردم شریف کازرون بدبین بوده و یا بشوند. ناصرلشکر کبیر و سایر دلیرانی که نام برده شده قبل از هر چیزی ایرانی هستند و برای میهن خویش جانفشانی ها کردند. اینها قبل از اینکه متعلق به یک محل باشند ایرانی افتخار همه مردم ایران مانند ستارخان و باقر خان و صلاح الدین ایوبی و یفرم خان ارمنی و شیخ محمد خیابانی و سردار اسعد بختیاری و محمد رضا خان دشمن زیاری، صولت الدوله قشقایی، شجاع نظام کازرونی و سایر بزرگان میهن هستند.
بدخواهان مطمئن باشند تا هزاران سال دیگر کسی را توان در ایجاد تفرقه بین مردم ایران نباشد.
چو ایران نباشد تن من مباد
سرانجام؛ عرصه سیمرغ چنان وسعت دارد که هر وز و وزی در میان نعره شیران شنیده نشود.
درود بر همه مردم شهرستان کازرون
پاینده باد ایران و ایرانی
شیرن کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
با سلام خدمت مدیر سایت در نوشته های من هیچ گونه توهینی به لر ها دیده نمی شود تمام نوشته هام با مدرک هستند و اکثرا در اینترنت و کتاب های مربوطه موجود است.لرها عادت دارند که وقتی یه مطلبی رو می شنون بدون سند و مدرک می پذیرند .ماجرای لر بودن رعیس علی دلواری هم از انجایی شروع شد که در یک سایت استان کهگیلویه و بویر احمد فردی نا اگاه و پان لر بدون مدرک گفت که رعیس علی لر بوده و حالا اکثر لرها این موضوع رو تکرار میکنن که این موضوع غلط هست .من بارها از دوستان تنگستانی خود شنیده ام که از توهین لرها نسبت به مردم تنگستان ناراحت هستند .پان لرها به دنبال تاریخ سازی برای لرها هستند و در این راه هم به همه ی اقوام توهین می کنند و اونها رو به دروغ در کتاب هایشان لر می کنند .این ها می خواهند کشوری خیالی از همدان تا بلوچستان بسازند و نامش را لرستان بگذارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم دارند از خارج هدایت می شوند و در این راه باید تاریخ دیگر اقوام را تحریف کنند و بزرگان دیگر اقوام را می خواهند به نام خود بزنند سکوت هر ایران دوستی در مقابل این جماعت به معنی پشت کردن به ایران عزیز است.من جواب قاطعی به دشمن زیاری دادم چون دیدم که پروزه ی لر کردن ناصر دیوان کازرونی را هم دارند کلید می زنند. مردم لر مانند دیگر اقوام هستند و خونشان رنگین تر از بقیه نیست چطور اگر ان ها درباره ی فارس ها به بدترین شکل مطلب بنویسند و تاریخ ما را جعل کنند اشکال ندارد ولی اگر ما واقعیت ها را بگوییم توهین کرده ایم.در هیچ کجای دنیا گفتن واقعیت توهین نیست .هرکس کمی در باره ی تاریخ ایران و منطقه ی فارس بداند حتما حملات وسیع بویر احمدی ها به روستاهای فارس نشین را شنیده است .این ها انقدر حمله کرده اند که بخش گسترده ای از سرحد با توجه به دارا بودن خاک و اب و هوای مناسب برای زندگی تا چند صد سال خالی از سکنه شده بوده است .یعنی اگر تاریخ را بگوییم توهین کرده ایم؟عزیز من اقای بحرانی کسانی که اجدادشان دزد سرگردنه بوده اند با پررویی تمام در یاسوج و مناطق دیگر از این کشت و کشتار ها با افتخار یاد می کنند و در کتاب هایشان هم این مطالب را می نویسند این توهین نیست؟ اگر بگوییم تا چهارصد سال پیش استان امروزین فارس لر نداشته است توهین کرده ایم؟اگر بگوییم ساسانیان و هخامنشیان و شبانکاره ها و کوروش و رعیس علی و ناصر دیوان و اردشیر بابکان و شولی ها و... لر نیستند توهین کرده ایم ؟من فکر می کنم توهین رو اون کسایی می کنن که توی کتاب هاشون فارس ها رو لر می کنند.این جماعت کارشان به جایی رسیده است که کازرونی و شیرازی فیروزابادی و کوهمره ای و باصری و دشتی و تنگسیری و لارستانی و دشتستانی و مرودشتی و اباده ای و اقلیدی و هرمزگانی و بوشهری و حتی کرمانی و اصفهانی و تمام شهر های غیر لرنشین خوزستان و چهار محال و شهر کردی و و لرستان و ایلام و کرمانشاه و لک ها و از همه عجیب تر قشقایی ها و عرب ها را هم لر کرده اند و جالب تر اینکه به این بی سواد ها هم تریبون داده می شود و حتی کتاب هایشان هم چاپ می شود .اون ها توهین می کنند یا ما که واقعیت ها را می گوییم.ما توهین می کنیم یا اون ها که با پررویی تمام میگویند مردم استان فارس اصالت لری دارند.اصلا چیزی به اسم اصالت لری وجود ندارد و تاریخ لری هم مشخص هست.جناب بحرانی غیرت من اجازه نمی دهد که خود را به نفهمی بزنم و اجازه ی توهین به اجدادم را بدهم شما را نمی دانم. استان فارس و هویت جنوب و مرکز ایران مشخص هست و هیچ کس نمی تواند فارس بودن این منطقه را نادیده بگیرد. این اقای مثلا دوست دار ایران(دشمن زیاری) بهتر است ایران دوستی و اتحاد اقوام را در عمل نشان دهد.اقای دشمن زیاری چطور انتظار دارید هم قومی هایتان بگویند کازرونی ها لر هستند و ما کازرونی ها بخواهیم با ان ها اتحاد برقرار کنیم؟فارس ها نیت پاک خود را همواره به دیگر اقوام نشان داده اند ولی متاسفانه خنجر از پشت خورده ایم و بهمون توهین شده است .جناب دشمن زیاری اگر بگویم چیزی به نام تبار لر وجود ندارد توهین کرده ام؟اگر تاریخ مهاجرتتان را طبق اسناد تاریخی بگویم توهین کرده ام؟اگر بگویم که هخامنشیان و ساسانیان و ...لر نیستند توهین کرده ام؟اگر بگویم لرها در طول تاریخ دیگر اقوام را اذیت و ازار می کرده اند توهین کرده ام؟ اگر بگویم که در طول تاریخ قوم لر وجود نداشته و تقریبا چنین قومی بعد از اسلام به وجود امده توهین کرده ام؟ پس شمایی که همه چیز را لری می کنید و ساسانیان و هخامنشیان و کوروش کبیر و ... که هنوز بازماندگانشان هستند و دارند نفس می کشند را لر می کنید به نظرتون به جمعیت قابل توجهی از ملت ایران توهین نمی کنید ؟ اگر بگویم چرا شما فکر می کنید فارس ها برده های شما هستند توهین کرده ام؟اگر بگویم چرا فارس ها را می خواهید لر کنید توهین کرده ام ؟اگر بگویم رعیس علی و ناصر دیوان لر نیستند توهین کرده ام؟ اگر بگویم شما بومی زاگرس نیستید و قبل از شما کرایی ها و شبانکاره ها و شولی ها و... در این مناطق زندگی می کرده اند توهین کرده ام ؟اگر بگویم با نامردی دارید تاریخ طوایف بومی را تحریف می کنید توهین کرده ام ؟اگر بگویم اجدادتان عده ی زیادی را کشتند و بقیه را ضمیمه ی لر کرده اند توهین کرده ام؟اگر از تاریخ نویسی جعلی هم قومی هایتان بگویم توهین کرده ام . اگر بگویم چرا عیلامی ها و پارسی ها و مادی ها و ... را دارید به لرها می چسبانید توهین کرده ام؟اگر می گویم لرها از کنار هم قرار گرفتن چندین و چند قوم به وجود امده اند و تعداد زیادشان عرب تبار و سید هستند توهین کرده ام؟چرا واقعیت ها را توهین قلمداد می کنید ؟تا حالا فکر کرده اید وقتی همه ی همسایه هایتان را می خواهید به لر بچسبانید و تاریخشان را جعل کنید و سرزمینشان را جزو لرستان بزرگ (کد پان لرها) خیالی بدانید ایا ان ها از کارتان راضی هستند یا نه ؟مگر هم قومی هایتان در همین مسعله ی کوهچنار نبودند که در پیج هایشان بارها به تمام فارس ها توهین کردند یکی نبود به ان ها بگوید شما با کازرونی ها روبه رو هستید چه کار به دیگر فارس ها دارید که به ان ها توهین می کنید؟متاسفانه اقای دشمن زیاری ما فارس ها در گذشته بار ها خواستیم با دیگر اقوام و مخصوصا لرها متحد باشیم و هنوز هم به دنبال اتحاد هستیم ولی اتحاد یطرفه فایده ای ندارد پان لرها باید احترام به دیگران رو یاد بگیرن و ..... .اقای دشمن زیاری وطن دوستی و اتحاد از نظر شما اینه که تمام عالم و ادم رو لر بکنیم و در جامعه دروغ پراکنی کنیم و بعد بگوییم ما ایران دوستیم و به دنبال اتحادیم و کسانی مثل من که از شما ها انتقاد می کنند رو پان خطاب می کنی؟دوست عزیز در نوشته های من هیچگونه بد و بیراهی نسبت به لرها وجود نداره و تمام انتقاد من از پان لرها هست که در قالب وطن دوستی دارن به جامعه و اقوام ضربه می زنن و باعث اختلافات قومی شده اند.اگر شما لر بودنتان را دوست دارید ما هم قومیتمان را دوست داریم.کجای حرف من توهین به لر ها بود؟لطفا انصاف داشته باشید. در گفته هاتون گفتین که لرها مانند اذری ها و کردها و گیلک ها ماد هستند که دوباره هم اشتباه کردید .چون گیلک ها و بخش قابل توجهی از طوایف لر ماد تبار نیستن و بیشتر کردها و اذربایجانیها ماد هستند. مثلا ممسنی ها سکایی تبار هستند نه پارسی چطور ممسنی ها می گویند کوروش لر هست خدا می داند.البته بین ممسنی ها فارس های لر شده هم وجود دارد. یا مثلا بویراحمدی ها که تشکیل شده از چندین و چند قوم هستند را چطور می توانیم بازمانده ی هخامنشیان بدانیم؟و... .گفتن تاریخ و واقعیات برای کسانی رنج اور است که دروغ گو هستند و از گفتن واقعیت می ترسن .لطفا از غرور کاذب لری دور شوید به تاریخ و فرهنگ دیگران احترام بگذارید به خاک اجدادی دیگران احترام بگذارید به تاریخ دیگران احترام بگذارید اونوقت خواهید دید که ما چگونه به شما احترام می گذاریم یک قدم شما به جلو بیایید صد قم ما به شما نزدیک می شویم . ولی فکر نکنید اجازه می دهیم کسانی که یا توسط حکومت ها به سرزمین ما تبعید شده اند و یا کسانی که با زور به سرزمین ما امده اند را بخواهیم مالک تاریخ و سرزمین خود بکنیم.گفتی مردم چنار شاهیجان درباره ی کازرونی ها فکر بد نمی کنند خوب مگر من و بقیه ی کازرونی ها مشکلی با مردم کوهچنار داریم؟نه عزیزم ما تمام مشکلمان پان لریسم هست و نه لرهای عزیز .لطفا با دقت نوشته هایم را بخوانید و امیدوارم جواب قانع کننده ای داشته باشید و به حاشیه نروید. در ضمن ما مشکلی با شهرستان شدن قاعمیه نداریم ولی نباید کوهمره و بیشاپور و... که هویت مردم کازرون هستند ازش جدا بشه ما با این مشکل داریم نه با شهرستان شدن شما .امیدوارم پیامم در سایت ثبت بشه .زنده باد فارس زنده باد لر و کرد و ترک و... زنده باد ایران و همه ی مردم عزیزش.شیرن کازرون .
دشمن زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
سلام
موفق باشید
ایرانی فقط به یک قوم تعلق دارد. آن هم قوم ایرانی
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
آدم تو چنارشیجون زندگی نمی کنه همه رفتند قزوین و تهرون و آلمان و .... به چند هکتار درخت نارنج میگن باغ نارنج و پرتقال نه کوهِ چنار! کسی که به چنار شاهیجان افتخار نمی کنه نشاید که نامش نهند نماینده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
با سلام من یه لر هستم از خوزستان خدمت این اقای که که برا خودش تاریخ را تحریف میکند وبه قوم بزرگ لر توهین کرده است باید بگوییم که ترکها به شما اقوام فارس مخصوصا استان فارس میگن قوم تاتی چون نمیتوانستند جنگ کنند واصلا جنگجو نبودن وجنگ کردنشون مثل راه رفتن بچه که تات تاتی میکند تشبیه کردن .خدمتون عرض کنم که شم فارسها بودین که به کریم خان زند که یک پادشاه لر بود خیانت کردین وقاجارها هم خوب جوابتون دادن .مراقب حرف زدنت باش ما لرها از اقوام وطوایف زیادی هستیم و وقسمت های وسیع وزیادی از جنوب وغرب کشور متعلق به ماست وثروت مندترین مناطق ایران مربوط به ماست وچون دل دریایی وچشم دل سیر هستیم افراد زیادی مثل شما برا کار به مناطق ما می ایند وثروت منطقه لر نشین را شما فارسها که هیچی ندارین دارن غارت میکنین بدون که ما لرها حق زیادی به گردن تو وامثال تو داریم نون وکار امنیت بهت دادیم بی سپاسی نکن قدر دان لرها باش چون اگر لرها نباشن شما نمیتوانید از خودتون دفاع کنید وحتی داخل شهر خودت امنیت نداری دیگر به لرها توهین نکن .من خودم چندتا هم خدمتی دشمن زیاری داشتم که بسیار شجاع وخونگرم بودن بچه نوراباد بودن.یاحق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۹/۰۳
اذان صبح
۰۵:۱۱:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۴۳
اذان ظهر
۱۱:۵۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۷:۰۴:۵۵
اذان مغرب
۱۷:۲۲:۰۹