یکی از مهم ترین معیارهای سنجش موفقیت آمیز بودن فعالیت های فرهنگی همانا استقبال جامعه و هم چنین تنوع فرهنگی مستقبلین از این نوع فعالیت ها می باشد ؛ این که دایره ی نفوذ این فعالیت تا چه میزان بوده است و آیا این تلاش صرفا نتیجه ای جز پر رنگ کردن باورهای مذهبی داشته است و با آن که پا را فرتر نهاده به ایجاد باور های مذهبی در جان های تشنه لکن به دور از آموزه های اصیل مذهبی پرداخته است .
نمایشگاه بزرگ " کوچه های بی نشان " را می توان به مدد تنوع خاستگاه فرهنگی یازدیدکنندگان و رشد روزافزون این مهم در گروه دوم این نوع فعالیت ها طبقه بندی نمود . اما به راستی دلیل این میزان تاثیرگذاری و گستره ی نفوذ چه بوده است ؟ نگارنده برآن است از دیدگاه خود 4 شاخصه ی اصلی این نمایشگاه را که بی شک نقش بسزایی در این مهم داشته اند را به رشته ی تحریر در آورد :
1. تاریخ محوری :
تلاش زایدالوصف دست اندرکاران این نمایشگاه در آن بوده است که در ساخت این نمایشگاه و چینش و ویژگی اجزای آن به صورتی کاملا مستند اقدام نمایند به نحوی که به جرات می توان گفت که نکته ای در این نمایشگاه نبوده است مگر آن که مستندی تاریخی داشته باشد که موید این مهم وجود تابلوهایی در وصف مکان های طراحی شده در نمایشگاه در کنار هر کدام از این اجزا می باشد .
به عنوان مثال شاید در بدو امر قرار گرفتن درب های متعدد در کوچه های بنی هاشم امری تزیینی به نظر آید ولی واقعیت آن است که تعداد درب ها دقیقا به تعداد درب هایی است که در کوچه های اصلی وجود داشته است و یا بحث های فراوانی پیرامون موقعیت خانه ی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) نسبت به مسجد پیامبر (ص) صورت پذیرفت که نتیجه ی نهایی به این نوع طراحی منجر شد .
شاید بیان این امر خالی از لطف نباشد که عزیزان حتی بلندی دیوارها و عرض واقعی کوچه ها و مساحت واقعی خانه ی حضرت را نیز یافته بودند و قصد داشتند به نسبتی آن را اجرا نمایند که کمبود فضا مانع از این مهم شد .
2. معرفت افزایی :
حضور تعدادی از دوستان فعال کانون فرهنگی پیامبر اعظم (ص) – هیات فاطمیون در کنار اجزای نمایشگاه و ارایه ی توضیحات دقیق پیرامون وقایع مربوطه در کنار توضیحاتی که در کنار هر یک از اجزای نمایشگاه نصب شده بود و هم چنین انتشار بیش از 10 جزوه ی آشنایی با شبهات فاطمیه و برگزاری نمایشگاه پربار و مهم کتاب سبب شده بود که بازدیدکنندگان در خروج از نمایشگاه با انبوهی از اطلاعات جدید و مصور از فرهنگ فاطمیه همراه باشند که تا کنون به این نحو به آنان انتقال داده نشده بود .
3. فرهنگ سازی :
برگزاری نمایشگاه در طول 20 روز و اشاره به 20 روزه بودن ایام عزای حضرت صدیقه ی طاهره (س) در کنار برگزاری مراسم های هر شبه مراثی اهل بیت در محل نمایشگاه که با استقبال بازدیدکنندگان واقع گردیده بود و در کل برقراری چنین نمایشگاهی سبب پر رنگ شدن فرهنگ فاطمیه در شهرستان بود چرا که متاسفانه کازرون چون بسیاری از شهرستان های دیگر ایام فاطمیه در فرهنگ عزاداری آنان جایگاه ویژه ای ندارد که این امر ان شاءالله با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و گسترش تکیه ها و هیئات عزاداری رونق بیشتری پیدا کند.
4. جریان سازی
یکی از مهم ترین ویژگی های دست اندرکاران و اعضای این مجموعه ی فرهنگی – کانون فرهنگی پیامبر اعظم (ص) و هیات فاطمیون - ارایه ی کارهایی بدیع و تازه در موضوعات مختلف فرهنگی است که یرگزاری این نمایشگاه هم از آن نوع است . بی شک در صدرت عدم موفقیت این مجموعه در راه اندازی مجدد این نمایشگاه گروه های دیگری خواهند بود که با تاسی از این نوع نگاه به خلق چنین فعالیت هایی دست خواهند زد. بی شک حضور افراد مختلف از شهرستان های هم جوار به منظور بازدید از این نمایشگاه این دبدگاه را تقویت خواهد نمود.
از دیگر سو برگزاری چنین نمایشگاه کتابی نیز خود نوعی نگاه جدید و جریان ساز است . ارایه ی کتبی که به کتب " جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی " در سطح کشور مشهورند و به جرات می توان گفت که شاید تا کنون 80 درصد این کتاب ها در چند سال اخیر در نمایشگاه های متنوع برگزار شده در شهرستان جایگاهی نداشته اند و نگاه فرهنگ ساز و نه اقتصادی به این نمایشگاه و ارایه ی حداکثر تخفیف – 25 الی 40 درصد - که به هدف آشنایی طبف های مختلف شهرستان با این گونه کتاب ها صورت پذیرفته است و استقبال خوب مردم از این کتب ، خود موید بر این ویژگی نمایشگاه بوده است .