|
در پي انتشار نامه نماينده كازرون به وزير راه و ترابري درباره عبور راه آهن از كازرون و انتشار آن در كازرون نما و برخي از سايتهاي بوشهري، نماينده بوشهر بار ديگر واكنش نشان وي در مصاحبه با يكي از سايتهاي استان بوشهر اعلام كرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته در وزارت راه طی این هفته، مسیر ریلی بوشهر همچنان تغییری نکرده است.
«غلامعلی میگلی نژاد» افزود: در جلسه ای که یکشنبه گذشته در وزارت راه برگزار شد، مسئولان این وزارتخانه بر مسیر قبلی تأکید کرده و اعلام شد که راه آهن شیراز- بوشهر از همان مسیر قبلی به طول 124 کیلومتر در حال اجراست.
میگلی نژاد ادامه داد: هم اکنون اولویت اول ما و وزارت راه در راه آهن، اتصال بندر بوشهر به این خط ریلی و سپس عسلویه است، پس از آن نیز راه آهن بوشهر به بندر امام خمینی (ره) در برنامه قرار دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اتصال بوشهر به بندر امام خمینی (ره) از اولویت های توسعه استان است و اگر قرار است در جریان طرح مطالعاتی، کازرون یا هر شهر دیگری به این مسیر اضافه شود، نباید راه آهن بوشهر- بندر امام منتفی گردد.
میگلی نژاد اظهار داشت: نمایندگان استان در قبال این موضوع سکوت نمی کنند و قابل توجیه نیست که برای اتصال یک شهرستان، حق برخی نقاط بندری ضایع شده و خط ریلی بوشهر به بندر امام خمینی که طرح مطالعاتی اش آغاز شده، منتفی شود.
برخلاف اظهار نظر آقای میگلی نژاد باید عرض کنم خط بوشهر به بندر امام مصوب نشده وتابحال نیز در برنامه قرار نداشته است . بلکه این خط قرار بوداز سپیدان رد شده و به سمت اهواز برود که با پیگیریهای نماینده کازرون و دیدارهای متعدد با مشاورین همچنین جلب نظر مساعد وزیر قرار به تغییر این مسیر گردید . از طرفی با توجه به وضعیت فعلی خط راه آهن اتصال کرمان به اهرم - بوشهر وسپس بندر امام مورد موافقت قرار نخواهد گرفت چرا که مسیری بسیار طولانیست. نگران نباشید فعلا که همه چیز به نفع شهرستان است .آقایان د جریان راه آهن بوشهر - شیراز فریب خوردند حداقل ما می دانیم با این مسیر طولانی هیچ دیوانه ای از قطار بوشهر - اهرم - شیراز استفاده نخواهد کرد چرا که جاده های فعلی نزدیکترند.حال می خواهند مشکلشان را با اینگونه فرا فکنیها جبران نمایند.
به زودی خبرهای خوبی در ابطه با جاده های شهرستان خواهید شنید.یاحق